Hallo meiden, ik lees hier nog steeds af en toe mee. alweer bijna twee meiden uitgerekend, spannend! Vind het heel erg voor jou guusje. Hopelijk snel alles schoon en dan op naar een nieuwe ronde. Hopelijk alsnog snel een kleintje in je armen daan had ook veel last van zuur en spugen. Na flesje vaak huilen. Nu gebruik ik nutriton door de voeding en gaat het stukken beter. Heb ook de filmpjes van jou gezien Kim. Erg eng lijkt me dat. Moet er niet aan denken dat die van ons dat zouden hebben MvdK vervelend dat ze zo laks zijn op consultatiebureau. Bij ons zijn ze heel behulpzaam en snappen heel goed dat we nog niet alles weten. Hier gaat alles zijn gangetje. Het is wel erg druk. 27 mei weer eerste werkdag.
27 mei pas Linss? Jou twins zijn ouder dan Boaz, ik moet weer 21 mei beginnen....Weekje eerder Mvdk, dat is vervelend... Jammer dat ze op het CB zo doen dan, wat zegt je huisarts er van dan? Kun je niet een afspraak maken bij de kinderarts, kijken of zij misschien tips hebben?
ja omdat ze 4 weken te vroeg waren. Heb dus 10 weken vanaf mijn uitgerekende datum anders had ik te weinig verlof. Wel relax hoor dan zijn ze al de 3 maanden voorbij. Nu hebben ze nog wel lengte en gewicht van een kindje dat net geboren is/saai weken oud is. zijn nu 3800 en 3900 gram en ongeveer 53/54 cm. dragen nog steeds maatje 50.
Ja dat heb je inderdaad als ze te vroeg worden geboren... Maar daarintegen, Boaz is nu 7 weken en draagt al 62/68. 2 weken geleden op het consultatie bureau was hij bijna 5,5 kg en 58.5 cm, moet volgende week weer heen dus ben benieuwd hoe hij is gegroeit want die van ons is een flinke kerel Da´s ook niet leuk hoor, ze schatten hem al veel ouder dan dat hij is.
oh ja hij is al lekker groot. Mooi ventje. Kindje van vrienden van ons was ook 5 kg bij 7 weken. ik heb ook foto's in mijn album. die van ons waren bij geboorte 2420 en 2540 gram en 46 en 47 cm. Denk dat die van ons minder hard zijn gegroeid doordat ze de eerste 12 dagen niet erg goed dronken. Voor een tweeling doen ze het echter wel erg goed.
Hai meiden @Juliave: aftellen naar je verlof Het is bijna zover! Alles al helemaal klaar voor de komst vd kleine meid of zijn er nog wat dingetjes die geregeld moeten worden? @Ukkie: en en en zit de beeb er nog? Ben benieuwd of ze echt na de uitgerekende datum gaat komen, wat wel jouw gevoel was! Snap dat je er klaar mee bent! Nog ff volhouden, het duurt niet lang meer en dan is jullie meisje bij je! @Kim: ja het is even proberen met flessen he. Had hier op aanraden van cb een Dr Brownfles gekocht, maar die moet ze gewoon niet hebben. Zit maar wat te lanterfanten met die speen. Difrax is super. Ik heb dikkere voeding (omneo) en een 1-2-3 speen. Kun je zelf de hoeveelheid voeding die eruit komt een beetje bepalen. Wat een knap mannetje hebben jullie!! Een flinkerd ja, maar vind hem niet buitensporig groot hoor? @Guus: pff meis dat kan er ook nog wel bij he... ik hoop dat het stolsel vanzelf los gaat laten want je moet er niet aan denken dat er ook nog een curretage nodig is... duim voor je meis X @Mvdk: oh meis wat naar zeg dat het nog steeds niet lekker gaat. Wat je schrijft is erg herkenbaar! Een overbezorgde moeder met een eerste kindje... zo werd ik hier ook een beetje behandeld. De klachten die je beschrijft zijn ook zeer herkenbaar! Ons meisje heeft dit ook gehad de eerste 6 weken. Daarna ging het geleidelijk aan steeds beter en nu gaat het gewoon goed. Ik ben er ook mee bij de huisarts geweest want kon het niet meer aanzien en aanhoren gewoon, zo zielig. Maar die stomme huisarts zei: elke baby heeft (verborgen) reflux! Alleen de een wat erger dan de ander. Zolang ze groeien (en dat deed ze want ze spuugde niet) is er niets aan de hand. Ook als ze nog te troosten is, is er niets aan de hand. Vervoglens naar de kinderarts geweest, moest ik nog heen op nacontrole vanwege de bevalling. Zonder verwijsbrief van de ha kom je daar anders niet. Maar de kinderarts zei hetzelfde... En gelukkig heeft ze nu bijna nergens last meer van. Nog maar 1x per dag de hik ipv na elke fles minimaal een kwartier. Gelukkig maar. Hoop dat het bij jullie meisje ook snel voorbij is of dat er iets aan gedaan kan worden met medicatie, want dat is er gwn!
Ik heb de difrax kersen S speen nu, heb het gaatje iets groter gemaakt en dit gaat wel goed. Hij smeert ook niet meer zo heel veel, moest echt na elke voeding een schoon spuug doekje pakken omdat hij zo smeerde. Nou in verhouding doet hij het prima, zit boven de gemiddelde lengte en gewicht maar dit was Alyshá ook. Manlief is 1.95 ikzelf 1.65 dus is niet zo gek dat onze kinderen ook aan de lange kant zitten! Van de week was ik even bij mijn buurvrouw, die was aan het oppassen op haar nichtje.. Daarbij was Boaz wel écht een reus. Meisje is gewoon 6 weken ouder dan Boaz. zie foto!
Leuk, jij 165 en dan zo'n lekkere lange vent! Kun je wel in ieder geval zonder vrees stiletto's dragen Jeetje vergeleken bij dat meisje is Boaz idd een hele flinkerd! Wow! haha Op die foto ziet hij er idd ook wel ouder uit ja! Hij heeft wel echt een mooi koppie he. Mooi huidje, lekkere bolle wangen, heerlijk! Leuke kleertjes heeft hij aan ook
Linssiejj.. Oh 2 van die klén schattekes, heb net in je album gekeken, Daan lijkt een stukje groter dan Sophie! Erg leuk om te zien, we hebben trouwens hetzelfde boxkleed, al is die van mij knal roze Kimmuh.. Boaz is inderdaad een grote maar knappe vent! Leuk die foto's... ik hou van foto's haha Grappig, ikzelf ben 1.60 en mijn vriend is bijna 1.90 dus ongeveer hetzelfde verschil.. Op die foto is Boaz inderdaad een stuk groter dan dat meisje, en dan ook nog 6 weken ouder... grappig! Krullie.. De ene keer denk ik dat ze later komt en soms heb ik overal zo veel last dat ik denk het duurd niet lang meer haha.. Ik denk dat ik last heb van bekkeninstabilliteit !!! Oh mijn god.. Heb nu een aantal dagen flinke spierpijn in mijn liezen, maar het wordt met de dag erger ! Nu spierpijn, moeilijk opstaan vanuit de bank/stoel/bed.. omdraaien in bed, slaap vreselijk slecht.. Veel steken onderin.. Hmm... wanneer komt ze
Haha ach ja, je kunt ook kinderen niet met elkaar vergelijken, al doe ik dat wel altijd. Zo bijvoorbeeld vergelijk ik altijd mijn dochter met anderen, met mijn neefje(is een jaar ouder, 2 koppen kleiner) hahaha Moet morgen weer naar de kinderarts toe 10:45u, ben benieuwd! En donderdag CB, 1e prikjes
Hey meiden! Morgen komt de kraamhulp voor een intakegesprek. Iemand van jullie nog tips over wat ik kan/moet vragen? Verder bezig met nadenken over de laatste dingen die ik in huis moet hebben. Jullie nog tips van dingen die ik niet moet vergeten (voor de baby of voor mezelf?) Zelfde vraag voor de ziekenhuistas, wat hadden jullie er in gedaan of zouden jullie er nu in doen? @Linssiejj Wat een scheetjes!! Super lief!!! @ Kimmuh.. Spannend morgen naar de kinderarts! Laat je even weten hoe het was? @ukkie, aauw dat klinkt niet goed. Ik heb ook veel last van mijn bekken en slaap ook steeds slechter dus weet een beetje wat je voelt. Hopelijk wordt het niet erger of komt je kleintje er snel aan Heb je oefeningen gekregen om te doen? Mijn beebje schupt nu steeds op dezelfde plek, rechts boven in mijn buik. Herkennen jullie ook dat dit dan pijnlijk wordt? Lijkt wel alsof het beurs is van binnen. Iemand ervaring mee?
Juliave.. Ons kleintje schopt ook elke keer op dezelfde plek, alleen is het schoppen minder geworden omdat ze steeds minder plaats krijgt. Mijn placenta ligt aan de voorzijde dus voel haar niet zo heel erg goed, heb wel vaker gehoord dat meiden het gevoel hebben dat ze een blauwe plek krijgen! Dus volgens mij is het 'normaal'.. In mijn vluchttas heb ik 2 setjes kleding zitten maatje 50, 2 mutsjes, sokjes, 2 rompertjes, een warm vestje, het kraamboek, en voor de zekerheid een flesje en fiebje, de maxicosi staat klaar, met een warme deken. Voor mezelf heb ik een lang t'shirt, trainingsbroek, warme sokken, 2 ondergoed (draag normaal strings maar ivm met kraamverband 2 grote onderbroeken) Als het zover is moet er mijn tandenborstel en wat toilet artikelen in. Ohja en mijn pantoffels Je weet natuurlijk nooit hoelang je moet blijven, maar dan is vriendlief altijd nog zo op en neer gereden... Ohja, en een fototoestel met extra batterijen haha
@Kim: hoe was het bij de kinderarts?? SPannend donderdag de prikjes voor Boaz!! Hopelijk heeft hij er geen last van! @Ukkie: ja bekkeninstabiliteit kan pijn doen he! Heb er de laatste weken ook veel last van gehad. In- en uit bed en omdraaien in bed; gruwelijk zoveel pijn! Zodra je bevallen bent is het in 1 x over! Nog steeds geen beeb zie ik?? Ik word ongeduldig! haha en anders jij vast wel @Juliave: ja hier trapte ons meisje ook altijd rechts bovenin, daar lagen haar voetjes ook, ze kon geen kant meer op die laatste weken Ziekenhuistas: setje kleding maat 50 en 56 (ik zou n grote beeb krijgen, maar verzoop uiteindelijk nog in 50 haha) 2 big shirts (1 om in te bevallen, andere te slapen) sportbroek, zit lekker comfi sokken,sloffen en ondergoed uiteraard Al hebben ze in t ziekenhuis van die speciale broekjes die je krijgt en ook kunt pakken. Past het kraamverband goed in! Zitten ook in je kraampakket geloof ik. Uiteraard een camera, opgeladen of extra batterijen Telefoon (duh) haarborstel en shampoo/douchegel Tijdschriften en laptop Ik zat een dag te wachten op weeën na t breken vd vliezen namelijk En heb er ter plekke nog op de laptop de geboortekaartjes uitgekozen en een pakketje met slingers en balonnen besteld Vergeet ook niet het erkenningsdocument mee te nemen waarop je vriend de vader is. Anders krijgt ze niet zijn achternaam bij het gemeentehuis. Of trouwboekje indien je getrouwd bent. Ook beide legitimatiebewijzen. Volgens mij was dat het wel zo'n beetje...
Krullie.. Ja het gaat echt met de dag pijner doen !! Ben er wel helemaal klaar mee nu, dagelijkse dingen gaat nog redelijk goed, alleen dat op de bank zitten en slapen pff... Mijn oma is deze week opgenomen in het ziekenhuis, ze heeft COPD (longziekte waardoor ze weinig zuurstof krijgt) nu is haar longcappaciteit nog verder naar beneden gegaan en heeft ze er een longontsteking bijgekregen, ook zou ze begin dit jaar 2x per week aan een nierdialyse moeten, omdat ze 78 is en niet meer zo goed op de been is wilde ze niet 2x per week naar het ziekenhuis, dus heeft ze ervoor gekozen om dit niet meer te doen. Begin van het jaar werkte haar nieren voor 85% en nu nog maar voor 20%. Opgenomen in het ziekenhuis door al deze dingen, koorts bijgekregen en ze lag aan de zuurstof. Ze was dus begin van de week behoorlijk ziek, zo erg dat ze niet wisten of ze nog wel weken te leven had. Behoorlijk schrikken dus, gisteren middag even langs geweest en toen had ze gelukkig een behoorlijk helder uurtje en leek het stukken beter te gaan, in de avond ging mijn nichtje en toen was ze alweer een stuk zwakker... Hopelijk gaat ze het nog een aantal weekjes (hopelijk langer!!) volhouden!
@ukkie hopen dat je oma jullie kleintje nog kan ontmoeten!! Die pijn herken ik. Ik ben maar klein en onze kleine meid was lang. De dag van de inleiding kon ik zelfs nauwelijks praten en ademhalen van de pijn. Zat compleet te hyperventileren bijna. Maar die pijn vergeet je daarna weer heeeeel snel.
Jupje... Ja we zien het nu wel positief in met oma dus dat gaat wel goed komen... Die pijn is echt verschrikkelijk inderdaad, een voordeel bij onze VK gaan ze al redelijk snel strippen (ik krijg overmorgen al een inwendig onderzoek om te kijken of ze kunnen strippen) tussen de 41 en de 41+3 moet je naar een ziekenhuis zijn geweest voor een extra controle, je mag dan kiezen of je de volgende dag ingeleid wil worden...
Hi allemaal ik moet in September terug komen bij de arts voor Boaz... Verder vandaag de prikjes gekregen, hij was echt boos toen die prikjes in zn beentjes kwamen.. Verder niet echt om gehuild, hij slaapt nu lekker tegen mij aan.. Zit aan de achtertafel met Boaz boven op me hahahaha Hij is 60 cm, en iets over de 6KG al. Grote jongen!
Wat een verschillende regels bij verloskundigen he. Strippen ging bij mij niet omdat ze niet ingedaald was. Bij ons word je met 40 doorvewezen naar het ziekenhuis en voor de 41 ingeleid Leuke foto kim