Gestart met Primolut en 1e ronde Clomid, wie begint er ook nu?

Discussion in 'MMM clubs' started by mvdk, Jan 24, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

Aug 18, 2011
    1,840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Jupje, ik ben al volledig ingedaald dus vandaar dat het bij mij wel zou kunnen, ze kijken geloof ik wel of je ontsluiting hebt ja of nee, als dat niet het geval is kunnen ze niets doen. Laten we hopen!

Heb het gevoel dat het vanavond wel eens zover kan zijn, heb al de hele dag een zeurend buikpijn gevoel, en nu sinds een paar uur komen en gaan mijn harde buiken. Ook heb ik erg veel steken onderin... Maargoed, we zullen zien we kunnen er toch niets over zeggen. Vriendlief is net weg voor zijn laatste nacht, hopelijk mag ik hem naar huis bellen !!!! ;):D

2. Juliave

Juliave Bekend lid

Feb 8, 2012
    603
    0
    0
    Noord-Brabant
    Spannend ukkie!! Hoe gaat het???

3. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

@Kim: leeeeuk die foto!
    Flinke kerel! En pas in september terug?! Ze doen dus helemaal niets??

@Ukkie: ik hoop dat je oma er weer bovenop komt en nog een tijdje mag genieten van haar nieuwe achterkleinkind!
    Hoe is het met je?? Is het echt begonnnen??
    Spannend hoor, ik hou het hier in de gaten!

4. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

Apr 16, 2010
    4,417
    0
    0
    Hi meiden,

Ik lees af en toe nog wel mee hoor, maar ik wil op t moment even er niet zo veel mee bezig zijn, omdat ik nu natuurlijk ook niet verder kan... Maandag weer naar de gyn, en hopelijk is het stolsel weg.. Ik kan niet wachten totdat ik weer een nieuwe ronde mag beginnen! Hopelijk doet de Gonal F weer hetzelfde als de vorige keer, alleen nu een plakkerd!

Liefs Guusje

5. sunshineS1976

Oh lieve schat ik hoop het zo voor je...
    Duimen draaien en een kaarsje brandt voor jou...
    X

6. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

Oct 23, 2007
    1,679
    0
    36
    Krullie, nee ze doen er niets aan..Boaz moet er overheen groeien :)

7. Juliave

Juliave Bekend lid

Feb 8, 2012
    603
    0
    0
    Noord-Brabant
    Succes maandag Guusje!! We duimen allemaal voor je!!

8. Desiree87

Desiree87 Lid

Jun 16, 2012
    13
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik ben Desiree 25 jaar en ik wil ook dolgraag zwanger worden van ons eerste kindje!

Ik zal even kort mijn verhaal vertellen:
    Ik ben in juni 2012 gestopt met de evra pleisters. Altijd dus een hele regelmatige cyclys gehad en nu dus helaas niet meer. Er is geen pijl meer aan vast te knopen. Je blijft toch maar afwachten en afwachten in de hoop dat het wel goed komt. Heel veel zwangerschaps testen gedaan, ovulatie testen geprobeerd, temp gemeten allemaal niks mee opgeschoten.

In februari toch maar naar de huisarts gegaan. Bloed laten prikken kwam niks bijzonders uit. Gelukkig wel een doorverwijzing naar de gynaecoloog gekregen! Kon ik pas deze maand terecht. Wat duurt wachten dan lang als je al bijna een jaar bezig bent zonder resultaat!

4 april eerste afspraak gynaecoloog. Echo gemaakt en bloed laten prikken. Mijn man moest zijn sperma inleveren.
    Vastgesteld: PCOS syndroom en ook een cyste (kan geen kwaad)

25 april gestart met primolut 3dd1 tablet dus totaal 15 mg. Menstruatie afwachten en dan op cyclus dag 3 t/m7 clomid 50 mg gaan slikken. Zodra ik ongesteld word dus dag 1 moet ik contact opnemen met de gynaecoloog om een echo afspraak in te plannen op dag 13/14 ongeveer.

Ik vind het echt super spannend allemaal en ik hoop dat dit dus wel gaat aanslaan en dat ik ook beter zicht krijgt in mijn cyclus.
    Zonder hulp wil het dus niet lukken, dus ik ben super blij dat er nu iets aan gedaan word zodat we meer en hopelijk sneller kans hebben om zwanger te worden...!!

Ik vind het fijn om dit te delen met jullie en zie dat ik niet de enige ben.

Groetjes Desiree

9. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

Jun 3, 2012
    1,713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Spannend Desiree! Ik ken je verhaal. Frustrerend hè dat alles zo lang duurt in ziekenhuis. Ik ben in februari 2012 bij huisarts geweest en volgens mij in mei pas echt in behandeling gekomen in ziekenhuis. Weet niet meer precies. Heb toentertijd wel een weblog hier geschreven, waarin ik een en ander bij heb gehouden.
    In juli 2012 testte ik na 1 kuurtje clomid positief. Ik bleek zwanger van een tweeling! Ik wist dat ik dit kon verwachten doordat er twee eitjes zaten, kans is dan nog niet heel groot maar wel aanwezig. Ben benieuwd hoe alles gaat lopen bij je. Je leest verhalen waar het snel gaat en verhalen waar alles erg lang duurt. Ik dacht zelf toen ik de diagnose pco kreeg nooit of moeilijk zwanger te worden, ik ga zelf snel van het negatieve uit
    .
    Wat was de uitslag van het zaadonderzoek?

10. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

Aug 18, 2011
    1,840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Omg, heel verhaal getypt... WEG !
    Ga even opnieuw beginnen en nu niet zo uitgebreid.... sorryyy....

Vanochtend om 07:56 zijn wij de trotse ouders geworden van onze knappe prinses Yara...
    Gisteren middag bij de VK geweest en die had gezien dat ik al een 2, kleine 3 cm ontsluiting had.. Ze stelde voor om te strippen en hier hebben we mee ingestemd.. De weeen begonnen vrijdag avond om 22:40 al behoorlijk heftig, ze waren redelijk weg te puffen maar na 30 minuten kwamen ze al om te 6 minuten, en nog een uur verder om de 4/5 minuten. De VK was gebeld, die stond binnen 30 minuten op de stoep. In die tijd kwamen de weeen al om de 2/3 minuten, het hoogte punt van de wee was er maar de echte rust niet meer! De weeen bleven aanhouden zonder dat het helemaal wegging, niet te doen dus! Na het inwendige onderzoek (4 cm) besloten we meteen naar het ziekenhuis te gaan. De pijn in de auto was echt verschrikkelijk. In het ziekenhuis aangekomen gaf ik aan dat ik meteen een ruggenprik wilde. Dan eerst 30 min aan de CTG ook die gaf aan dat mijn weeen niet helemaal weggingen maar redelijk sterk bleven aanhouden (in de rust) nogsteeds 4 cm ontsluiting, vliezen doorgeprikt, en de kleine had in het vruchtwater gepoept... Voordat ik de ruggenprik kreeg en dat hij werkte waren we alweer bijna een uur verder, de ruggenprik hebben ze wel 6x moeten zetten omdat ik door mijn weeen heen niet goed kon ontspannen... Maar wat een opluchting zo'n prik!!! Inmiddels 04:00, ze besloten weeen opwekkers te geven, hier reageerde Yara heel erg op, haar hartslag zakte mega erg terug bij elke wee zelfs tot de 85 het moet geloof ik rond de 140 zijn? Ik heb wat zuurstof bijgekregen, dit ging iets beter maar nog bij elk hoogte punt van de wee zakte het hartje terug. Toch tot 07:00 aangekeken want mijn weeen bleven heftig. Echter de ontsluiting schoot niet op... kleine 5 cm. Omdat de hartslag zo erg terugzakte hebben ze besloten een spoedkeizersnede te doen. Binnen 10 min lag ik op de OK, 20 min wachten tot de verdoving volledig was ingewerkt, en een aantal miniuten later was onze kleine meid geboren... Heel bizar, je voelde echt alles, maar het deed geen pijn. Vriendlief mocht overal bij zijn en we kregen erg goede begeleiding en ze legde alles erg goed uit.. Uiteindelijk bleek dat de navelstreng om het nekje zat, bij elke wee kwam dus de navelstreng in de verdrukking... Wat waren wij blij dat we al in het ziekenhuis waren! Een behoorlijk heftige nacht achter de rug. Was na 1,5 uur nog aan het shaken ! Onze kleine meid is om 07:56 geboren, is 50 cm en weegt 3125 gram... We zijn beide erg trots, er komt snel een foto op te staan !!!!!!

Ik moet 4 dagen blijven dus mag dinsdag pas naar huis, krijg nog redelijk wat pijnstilling maar voel de wond wel al steken en trekken... Hopelijk een snel herstel...

Zie dat het verhaal niet zo heeeel kort is geworden haha
    Dikke kus, UKKIE :D

11. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

Jun 3, 2012
    1,713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Wauw gefeliciteerd! Leuke naam! Heftige bevalling zeg. Ik zat na mijn bevalling ook nog flink te shaken, pas 1,5 uur later naar de kinderafdeling gegaan waar mijn kindjes waren en partner.

12. sunshineS1976

Waaaauw Ukkie!
    Lieve schat gefeliciteerd met jullie mooie dochter!!!
    Wat een prachtige naam!! Hoop snel een foto te mogen bewonderen!!

Heftige bevalling zeg! Je hebt behoorlijk wat moeten doorstaan! Wat een geluk dat jullie in het zh al waren...je had er niet aan moeten denken anders!
    Hier ook de navelstreng strak om het nekje, in de vagina hebben ze m toen al door moeten knippen omdat ook de hartslag weg zakte. Kleine heeft door zuurstoftekort ook een slechte apgarscore en moest even in de couveuse om bij te komen.

Fijn dat je je verhaal met ons wilde delen. Laat je verwennen daar in het ziekenhuis, ik hoop dat je snel hersteld! Geniet van je mooie dochter daar...want hoe cliche ook...het gaat zo ongelofelijk snel en je maakt elke minuut met haar maar 1 keer mee. Geniet meis!

13. jupje

jupje Actief lid

Sep 26, 2011
    164
    0
    0
    Hoi ukkie gefeliciteerd!!! Leuke naam!

Ben inderdaad maar blij dat je in het ziekenhuis was. Bevalling lijkt een beetje op die van mij alleen ik heb 30 uur moeten puffen voor ik naar de ok werd gebracht.

Bpraat goed over hoe je dit hebt ervaren. Ik heb een aantal wekenna de bevalling veel huilbuien gehad en merkte dat de vaart waarin uieindelijk de keizersnede is gegaan niet goed had verwerkt

14. Juliave

Juliave Bekend lid

Feb 8, 2012
    603
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ukkie!!! Gefeliciteerd!! Prachtige naam!!!
    :) :) :)
    Balen van die heftige bevallig maar hopelijk kunnen jullie nu snel gaan genieten!!
    Heel veel geluk!!!

15. LindeDD

LindeDD Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    1,418
    0
    36
    Gefeliciteerd Ukkie!! Dat was een heftige bevalling! Hopelijk kan je er een beetje van bijkomen. Geniet van je dochter.

16. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

Apr 16, 2010
    4,417
    0
    0
    Lieve Uk,

Van harte gefeliciteerd met je dochtertje Yara! Prachtige naam! En wat een heftige bevalling zeg, nu goed voor jezelf en natuurlijk de kleine zorgen, ben erg benieuwd naar de foto!

Liefs Guusje

17. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

Aug 18, 2011
    1,840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Lieve meiden, zal even snel algemeen reageren. We krijgen inderdaad veel reacties dat mensen het een leuke naam vinden, wij zijn er ook helemaal blij mee.. Zijn nu ruim 38 uur verder en kan nu voor het eerst met hulp uit bed om naar de wc te gaan, behoorlijk heftig allemaal.

Yara heeft wat opstartproblemen.. Ze heeft haar eerste fles goed gedronken maar kwam er na een uur weer helemaal uit, verder weigerd ze te drinken.. Ze hebben vanalles geprobeerd. Vannacht ligt ze dus niet bij ons op de kamer maar is opgenomen bij de kinderafdeling, daar ligt ze 24 uur ter observatie. Ze hebben haar maagje leeggezogen daar zat nog behoorlijk wat vruchtwater in, ze krijgt nu een aantal keren sondevoeding. Hopelijk ligt ze weer snel bij ons. Haar andere onderzoeken bloed enzo waren verder gelukkig allemaal goed.. Even schrikken dus !

Heb vast even snel 2 fotos in mijn album gezet... Ze is zo mooi !!

18. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

Oct 23, 2007
    1,679
    0
    36
    Hi Ukkie, hopen dat jullie meid z.s.m weer bij jou op de afdeling mag! Als het zo blijft mag ze dan dinsdag ook wel naar huis,of moet ze blijven?
    Gefeliciteerd! en geniet er van, voor je het weet ben je 9 weken verder :p Tijd vliegt... haha

19. sunshineS1976

Oh Uk ze is echt prachtig!!!

Dat is wel even schrikken zeg dat ze is opgenomen! Lig jij er niet bij?? Ik werd toen ook op de kinderafdeling opgenomen en kregen een kamertje met zn tweetjes.
    Hopelijk gaat het snel heel goed met haar en kan en wil ze zelf drinken! Knuff!

20. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

Apr 16, 2010
    4,417
    0
    0
    Nou Uk, hopelijk mag ze snel van de sondevoeding af, Joa had ook een moeilijke start, is toen ook bijna gestikt in het vruchtwater, toen alles er eenmaal uit was ging het snel weer beter, hopelijk mag ze snel weer met jullie mee zodat jullie van he gezinnetje kan genieten!!

Hier: vanmorgen echo gehad, en natuurlijk zit er nog een stolsel in mijn baarmoeder..:(
    Maarrrr: gelukkig een klein stolsel, ze denken dat het met een kuurtje Duphaston weg zal zijn, en daarna mag ik weer beginnen met Gonal F, jeej! Kan niet wachten!! Hopelijk snel weer zwanger, ben klaar met die schijt MMM! Alweer langer dan een jaar mee bezig namelijk.. Pff

Share This Page