Weer 5 pagina's en een prachtig kindje verder Geboren: 04-01-2013: Jupje - Jinte dmv spoedkeizersnede 52 cm 4025 gr 12-01-2013: LindeDD - Dymph geboren, 49 cm 3450 gr. 08-02-2013: Krullie85 - Linde geboren, 50 cm 3240 gr. 24-02-2013: Kimmuh - Boaz geboren. 52 cm 4310 gr. 27-04-2013: Ukkie87 - Yara geboren. Uitgerekend: 28-05-2013: mamavanmarouan 22-06-2013: Julia - Meisje
Ja ze is echt prachtig ukkie! Hopelijk gaat het beter met jullie en kunnen jullie snel bij elkaar zijn of nog liever naar huis! Ga heerlijk van je mooie meisje genieten! @guusje, het zit je echt net meer... Balen meis. Hopelijk helpt de duphaston zodat je snel weer verder kunt! Mag je daar nu al mee beginnen?? Hopelijk krijgen jullie snel weer een nieuwe kans!! @mamavanmarouan hoe is het met jou??? @all hier inmiddels alweer 32 weken. Schiet lekker op. Vandaag weer bij vk geweest en beebster ligt er goed uit. Hoofdje ligt al mooi naar beneden en al bijna in mijn bekken, rugje ligt links en voetjes rechtsboven. Ik voel haar erg goed. De ene dag is ze rustiger maar andere dagen is ze echt erg druk en voel ik haar mega goed. De dagen dat ze rustiger is vind ik minder, dan ga je je toch druk maken. Dus geef mij maar een lekkere druktemaker nog 9 dagen werken en dan met verlof! Aftellen!!
Lieve meiden, we vinden haar inderdaad ook echt prachtig. Helaas hebben we te horen gekregen dat Yara vandaag niet naar huis mag, daarom mogen ik en mijn vriend ook nog een aantal dagen langer blijven. Drinken gaat soms goed en soms niet. We beginnen elke keer met de fles, en wat ze over heeft na ca. 20 min geven we bij met sondevoeding. Gisteren heeft ze gedronken 3, 7, 9, 13, 11, 19, 4, 28 cc.. Het is dus afwisselend en gaat met kleine stapjes voorruit. Die 28 cc was super netjes want ze moet 30 cc drinken. Ze moet 24 uur zelfstandig drinken zonder sonde en dan mag ze mee naar huis... Een hele andere start zoals verwacht maar ben zooo super trots op haar en mijn vriend! Hij verzorgd mij en de kleine en rent van lings naar rechts... echt respect.... PS Bedankt voor jullie lieve reacties doe even in het algemeen reageren want we hebben het erg druk! Yara ligt op de kinderafdeling en ik op de kraamafdeling, heb via de cam wel altijd beeld, en wij mogen ook altijd naar haar toe, visite mag haar alleen NIET vasthouden en mogen maar per 2 mensen even snel 5 minuten naar binnen... BALEN!
Wat een mooie meid ukkie. Ik ken je verhaal over het drinken. Onze twins mochten eigenlijk na 4 dagen naar huis, maar gingen slechter drinken doordat de hoeveelheid te groot was voor ze. Daan kreeg als eerste een sonde en later ook Sophie. Daab heeft de sonde maar eenmalig nodig gehad. Sophie vaker. Ik had er helemaal geen vertrouwen in dat ze ooit de hele fles zou leegdrinken. Ze moesten steeds meer en ze kreeg de fles niet leeg. Ze dronk meestal maar 25 terwijl ze 50 moest. Uiteindelijk sloeg het om en kwam ze wel aan de minimale hoeveelheid die ze moest drinken. Ze moest hier ook 24 uur goed drinken om mee te mogen. Na 12 dagen had ik ze beide thuis. Ik vond het wel eng hoor omdat ze nog maar 24 uur goed dronk. Maar ze vertelden mij dat ze me niet lieten gaan als ze er geen vertrouwen in hadden. De eerste dagen dronk ze nog minimaal thuis, maar wel genoeg en uiteindelijk zat ze op dezelfde hoeveelheid als daan. Daan dronk toen hij ging drinken 10 ml meer dan nodig. Alles wat in de fles zat ging op. Ook Sophie ging na een paar dagen thuis alle flessen leeg drinken en ook meer dan nodig. Uiteindelijk bleven ze honger houden en moesten we de flessen steeds ophogen. Ze hebben dan ook altijd aan de max gezeten wat betreft voeding. Maar omdat ze goed en normaal groeien maakt het niet uit dat ze meer krijgen.
Linsiejj.. Ja ik word er ook erg onzeker van elke keer als we mogen gaan voeden is het zo van hopelijk drinkt ze genoeg.. Spannend moment ipv lekker genieten tijdens de fles! Hier ook drinkt ze eindelijk 20, moet se naar 30, drinkt ze eindelijk 35, moet ze naar 40... Jou verhaal geeft me goede hoop in iedergeval.. Hopelijk is ze snel thuis!
Ja ik was op een gegeven moment gewoon boos haha. Ik zei nou als jullie zo bezig blijven met ophogen zit ik hier over een paar weken nog. Maar het slaat echt in een keer om van de een op andere dag en dan is de voeding niet meer aan te slepen haha.
Jammer dat ze moet blijven Uk! Het allerliefst wil je haar mee naar huis hebben, thuis met zn drietjes waar ze hoort! Hopelijk mag ze snel mee...duim en hoop met jullie mee!
@Juliave: oeeh lekker bijna verlof! jaja ook voor jou gaat het aftellen nu wel beginnen hoor! Kijk je er naar uit of zie je tegen de bevalling op? Super dat beebje al goed ligt! Ja een drukke baby is het fijnst he! Hoef je je niet af te vragen of alles wel in orde is en in je buik te porren! Hopelijk laat ze zich weer veel horen ook al zeggen ze dat veel beebjes rustiger worden naarmate de bevalling nadert. Hier ook. Heb de laatste 1,5 week 3x extra aan de ctg gelegen in het zh ivm verminderd leven voelen. En de allerlaatste dag was ze zo onwijs druk dat ik al tegen vriend hier zei dat t leek of ze er uit wou!
Geboren: 04-01-2013: Jupje - Jinte dmv spoedkeizersnede 52 cm 4025 gr 12-01-2013: LindeDD - Dymph geboren, 49 cm 3450 gr. 08-02-2013: Krullie85 - Linde geboren, 50 cm 3240 gr. 24-02-2013: Kimmuh - Boaz geboren. 52 cm 4310 gr. 27-04-2013: Ukkie87 - Yara geboren. Uitgerekend: 28-05-2013: mamavanmarouan 22-06-2013: Julia - Meisje Haha Boaz is in de minderheid hier!! Uk, jammer dat ze moet blijven, hoop dat ze snel mee naar huis mag en alles goed gaat/is. Het fijnst is toch om thuis te zijn! Hoe is het verder met de beebs hier? Hoe groeien ze, wat voor maat heeft je beeb, hoeveel voedingen etc etc ben erg benieuwd!
@ Ukkie: wat naar dat kleine Yara nog in het ziekenhuis moet blijven. Hopelijk gaat ze snel goed drinken en kunnen jullie lekker samen naar huis. @ Kimmuh: Dymph doet het heel goed. Ze krijgt nu 5 voedingen per dag. De tijden verschillen een beetje, maar de eerste is meestal rond 7 uur en de laatste rond half 8. Ze sliep al heel snel de hele nacht door dus daar boffen we erg mee. Ze heeft nu kledingmaat 62. Over een week weer naar het CB. Ze is dan 4 maanden dus dan maar eens vragen of we al eens een stukje fruit of zoiets kunnen proberen. Ik heb het idee dat ze daar wel heel nieuwsgierig naar is.
Dank je wel Citroen. Ik mag vandaag naar huis, helaas moet Yara blijven.. Ze zijn hier erg van de lijstjes en als ze een aantal flesjes niet goed drinkt kijken ze alweer naar de volgende dag, ze krijgt ook nogsteeds bij met sondevoeding. Gistere zou ze minimaal aan de 400 cc moeten zitten, uiteindelijk met sonde had ze in 8 voedingen 385 cc gedronken, (laatste voeding 60 cc helemaal via de sond) toch was ze met die 385 cc vanmorgen 90 gram aangekomen !!!! Dus die minimale van 400 cc om te groeien is ook dikke bullshit! Maargoed, bij de geboorte zeiden ze dat ze 50 cm was, ze is vandaag nog een keer gemeten en komt op 48 cm (heb zelf meegekeken) Maargoed, wat een profesionaliteit in het ziekenhuis.. pffff
Geboren: 04-01-2013: Jupje - Jinte dmv spoedkeizersnede 52 cm 4025 gr 12-01-2013: LindeDD - Dymph geboren, 49 cm 3450 gr. 08-02-2013: Krullie85 - Linde geboren, 50 cm 3240 gr. 24-02-2013: Kimmuh - Boaz geboren. 52 cm 4310 gr. 27-04-2013: Ukkie87 - Yara dmv spoedkeizersnede 48 cm 3125 gr Uitgerekend: 28-05-2013: mamavanmarouan 22-06-2013: Julia - Meisje
Uk, moet je naar huis? Of mag je naar huis? Want ik snap dan niet waarom je niet bij die kleine mag blijven...hier worden baby's de eerste maand absoluut niet gescheiden van hun moeder en wordt de moeder ook opgenomen.
@Kim: ben ook benieuwd naar jouw ventje! Groeit hier ook goed! Over een week weer naar cb, ben benieuwd. Laatste meting 3 weken geleden was ze 57 cm en 4940 gram. Ik stond vanmorgen met dr op de weegschaal en het verschil was "maar" 5400 kg met dr kleertjes aan. Is ze dan wel genoeg aangekomen? Mijn weegschaal is wel betrouwbaar... want een week voordat ik naar het cb ging was het verschil toen 4800. Hier begint maat 62 het steeds meer te worden, maar 56 kan ook nog. Alleen de broekjes niet meer, die zijn te kort! Ze krijgt 5 voedingen per dag van 150, dus 170. Laatste is om 23u. Dan slaapt ze door tot 6/7. Krijg haar helaas nog niet om 20u naar bed...
Oohh ukkie wat sh*t. Niet leuk je meisje te moeten achterlaten. Hoe gaat het met jezelf? Jinte is nu 4 maanden en zit op 4 voedingen van 200cc. De eerste is tussen 7 en 8 en de laatste om 21.30 dan maken we haar wakker. Tussen twee flessen zit vijf uur ongeveer. Ze mag nog geen fruit of groenten tot zes maanden ivm koemelkallergie. Ze begint nu ook al flink last te krijgen van tandjes. Ik zal in mijn profiel een foto van haar zetten
Ukkie hoe gaat het nu daar bij jullie,en met jullie meid? @Krull Boaz zit in maat 62, en af en toe al 68 van shirtjes.Hangt er vanaf hoe ze vallen. Hij krijgt 6 voedingen op een dag, 's nachts nog 1 x en verder dan 5 van ochtend tot avond met 150cc erin. (Nog maar sinds een week de 150cc) De nacht kom ik nog niet vanaf, want als Boaz de laatste middagfles heeft gehad tussen 4 en 5 is hij daarna heel erg onrustig, en is dan wakker vanaf die fles tot een uur of 21:00/21:30u. Hij heeft dan vaak tussen 19:30-20:30 de laatste fles en slaapt pas rond 21:00/21:30. Ik laat hem dan liggen, want als ik hem bijvoorbeeld 23:00u er uit haal voor de fles bakt hij er niets van omdat hij zo uitgeput is. Vaak tussen half 3/ 3uur komt hij en dan tussen 7:00/ 8:00uur weer.. en blijft hij wakker
Ha meiden, zal even algemeen reageren.. Ik mag officieel 8 dagen blijven, dus moest vandaag naar huis, ben een dagje eerder gegaan omdat ik echt gek werd in dat ziekenhuis haha. Toen we gistere avond op de bank zaten hebben we wat dingen op de webcam gezien waar we het HELEMAAL niet mee eens waren. (we kunnen haar 24/7 in de gaten houden via een webcam) Normaal gesproken krijgen kinderen gemiddeld 20 minuten de tijd voor de fles. Die van ons lag om 19:00 - 22:00 en 01:00 binnen 10 minuten weer in bed !!!!!!! Inclusief verschonen, drinken en boeren. Echt verschrikkelijk, vanmorgen gesprek aangevraagd, bleek dat ze maar 30 had gedronken en de rest sonde had gekregen. Zo kan dat kindje zichzelf toch niet bewijzen dat ze het kan. We waren verschrikkelijk pissig en hadden een goed gesprek gehad met de kinderarts. Dat luchtte wel en hij vond het ook heel erg. Nu moet ze zichtzelf een dagje bewijzen dat ze het wel kan, en HOPELIJK mag ze morgenvroeg mee naar huis. Vandaag hebben we 3 voedingen zelf gedaan, en 2 voedingen hebben opa en oma gedaan. Ze heeft tot nu toe alle flessen leeg gedronken dus waarschijnlijk mogen we morgen naar huis, eindelijk kan het genieten gaan beginnen !!!! (Dus Krul, je mag hier maximaal 8 dagen blijven, als je langer wil blijven kun je als moeder een bed krijgen maar geen eten enzo, had al 7 dagen niet bij vriendlief in bed gelegen en had even behoefte aan een knuffelmomentje )
Ik mocht ook 8 dagen blijven inclusief eten en zorg, daarna moest ik zelf voor eten zorgen. Ik lag bij mijn kleintjes op de kamer samen met vriendlief in een grote couveusesuite. Ik ben dan ook de hele opname van de kindjes gebleven. Bij ons in ziekenhuis ook dingen waar ik het niet mee eens was. Ook een keer volledig nachtvoeding via sonde. Sinds die keer alle voedingen ook in de nacht zelf gedaan, overdag deed ik al zelf met vriendlief.