@Jupje: mooie foto! @Uk: oei ik zou ook goed pissig worden!! Jeetje! Gelukkig heb je goed nieuws en gaat het nu geweldig!! Hoop echt zo dat ze met jullie mee mogen! Oh ja die 8dagen-regel. Heb dr wel van gehoord in het zh, maar elk zh is daar zo anders in. Bij ons krijg je nog wel gwn eten van de zusters, doen ze helemaal niet moeilijk over. Mijn vriend kreeg ook steeds gewoon een maaltijd als hij er was als het werd uitgedeeld. "Eentje meer of minder, dat merkt ook niemand" zeiden ze altijd. @Kim: mogen ze dat nu al????? Lijkt me wel dat ze dat lekker vinden ja, voorkeur voor zoet hebben ze. Las dat je daarom met een eerste groentenhapje moet beginnen als ze er aan toe zijn ipv een fruithapje. Je manneke is een flinke drinker!
Stilte hier! Hoe is het met iedereen??? @Juliave: hoe is het?? Laatste loodjes! Hoe voel je je ? @Uk: hoe is het met je meisje?? @Kim: hoe is het met je mannetje?? Wat trek jij m aan met dit warme weer? Hoe slaapt hij? Ik heb nog steeds een dubbelgevouwen deken maar weet niet of dat te warm aan het worden is. Lastig hoor!
@ Krullie: Dymph ligt ook nog onder een dubbelgevouwen dekentje. Het is in huis ook nog niet veel warmer. Ze heeft nu wel vaak dompertjes met korte mouwen aan. @ Kim: Mag diksap al zo vroeg?
@Linde: hoe bevalt het om weer te werken enzo? Kun je het goed van elkaar scheiden?? Hoe groot en zwaar is dymph nu? Kan ze al bijzondere dingen?? Omdraaien op dr zijtje of dingen pakken met dr handjes?? Ja hier ook bijna alleen nog maar rompers met korte mouw. Ideaal, vind die lange mouwen altijd zo een gepruts.
Hey meide, Ja hier alles goed. Laatste loodjes. Volgende week laatste weekje werken en dan lekker met de voetjes omhoog! Kijk er echt naar uit! Afgelopen zondag hadden mijn vriendinnen een surprise babyshower georganiseerd. Super leuk. Nu gaat het snel. Gelukkig maar
@ Krullie: de eerste week werken viel me erg zwaar. Zag het toen even niet meer zitten. Daarna ging het een stuk beter gelukkig. Dymph pakt al dingen met haar handjes. Ze is al een tijdje een beetje aan het brabbelen en doet dat sinds een paar dagen veel meer en komen er steeds nieuwe geluidjes bij. Erg leuk! Ze kan nog niet omrollen, maar lijkt het af en toe wel te proberen. Maandag moeten we weer naar het CB. De laatste keer woog ze 5600 gram en was ze 61 cm. Ben benieuwd hoe het nu is. @ Juliave: wat leuk dat je een babyshower hebt gehad. Geniet straks lekker van je verlof.
Het mag officieel niet want het is vanaf 4 maanden. Ik dacht ik doe hem even wat anders dan gewoon water, hij vond het lekker hoor! Hij heeft het nog niet weer gehad. Ik ben maandagavond bij een vrouw geweest voor Boaz, om te kijken waar zijn onrust vandaan komt.. ( Zonnekind Meppel ) Heel appart allemaal, ze vertelde me heel veel dingen over Boaz.. Bijvoorbeeld dat hij nog niet ''geland'' is, en er eigenlijk nog niet klaar voor was om geboren te worden. De laatste 5 minuten van mijn bevalling heeft Boaz zich helemaal omgedraait, dat een teken was dat hij niet wou. Hierdoor heeft hij ook zijn bek bezeert, volgends haar zit er een blokade. Ik ga maandag a.s naar de chiropracter toe met hem, om te kijken wat zij voor hem kunnen doen. Ze gaf me tips over het eten, slapen, etc wat ik beter kan doen.. Hij heeft nu zijn bedje genoemd een matrozen bedje, waardoor hij zich veiliger moet gaan voelen en hierdoor beter moet gaan slapen. Boaz is normaal de hele dag bijna wakker, en heeft maar slaapjes van 10 minuten waardoor hij 's avonds oververmoeid is...... Had dit al eerder getypt een tijd geleden! Hij kan niet goed tegen zwitsal, dus ze heeft me andere spul aangeraden. Ze vertelde o.a dat Boaz een heel gevoelige jongen is, en alles wat hij hoort, ruikt etc het 10x erger is.... Ja, heel vreemd allemaal.... Anyway, (Boaz begint te huilen dus ik stop) Wel nog even een paar vraagjes: Fles voeding: hoe warmen jullie die op? Hoe maken jullie die? Eerst water, dan de schepjes, of eerst schepjes en dan water? Hoe warm je hem op? Doe je heet kraanwater of verwarm je hem in de magnetron? Die vrouw vertelde mij dat het opwarmen inde magnetron niet goed is, door de microstralingen.... etc.... *Mijn dochter kreeg haar 1e fruithapje met 2.5/3maanden. Dit vond toenertijd het CB goed. Ik moet 6-06 weer naar het CB toe, voor de 2e inentingen en wil dan vragen of ik evt. mag beginnen met fruithapjes, dit omdat hij me al behoorlijk aan het imiteren is en uitproberen als ik aan het eten ben: Hij smakt lekker mee de hele tijd Fijne avond allemaal, en 'n fijne hemelvaartsdag morgen!
@ Kim: Wat bijzonder dat die vrouw dat allemaal kon vertellen over Boaz. Hij groeit in ieder geval goed begrijp ik .
Geboren: 04-01-2013: Jupje - Jinte dmv spoedkeizersnede 52 cm 4025 gr 12-01-2013: LindeDD - Dymph geboren, 49 cm 3450 gr. 08-02-2013: Krullie85 - Linde geboren, 50 cm 3240 gr. 18-02-2013: Linssiejjj - Sophie geboren 46 cm 2540 gr, Daan geboren 47 cm 2420 gr. 24-02-2013: Kimmuh - Boaz geboren. 52 cm 4310 gr. 27-04-2013: Ukkie87 - Yara dmv spoedkeizersnede 48 cm 3125 gr Uitgerekend: 28-05-2013: mamavanmarouan 22-06-2013: Julia - Meisje
@Juliave: superlief zeg die babyshower!!! Je bent vast goed verwend! Wat heb je allemaal gehad?? Succes en plezier met laatste weekje werken!! @Linde: kan me helemaal voorstellen dat het werken je zwaar viel die eerste week. Ik zie er ook erg tegenop! Je meisje groeit goed!! Heerlijk! Leuk dat ze al dingen kan pakken met dr handjes. Hier nog niet! Ben ook wel weer benieuwd naar een foto van je meisje! Als je deze tenminste wilt delen @kim: wauw dat is wel heel bijzonder wat die vrouw je kon vertellen... dan ken je Derek Ogilvie ook vast wel. Die vertelt dat soort dingen ook. Geloof er ergens wel in...jammer dat die vrouw zo ver weg is, niet te doen vanaf hier Hoop dat ze gelijk heeft en de chiropractor wat kan betekenen! Bedoelt hij dat hij een matrozenbedje wilt hebben??? Wat betreft flesjes: nee opwarmen in de magnetron is niet goed idd. Stralingen niet, maar de melk verliest dan ook voedingsstoffen. Ik pak koud kraanwater en doe het in de waterkoker. Die zet ik zo'n 15 seconden aan. Even checken op de pols, maar dan is het vaak goed warm. In de fles en dan doe ik de schepjes poeder erbij. In koud water maken is geen optie, dan krijg ik altijd klontjes. Ik heb omneo comfort is dikker spul en lost minder makkelijk op. Hoe warmer het water, hoe minder klontjes. Iedereen een leuke dag gehad vandaag??? Fijne aaf nog allemaal! Vanaaf weer Babyboom op de buis. Blijf het een geweldig programma vinden.
Hij slaapt nu boven in het bedje, bijna met zijn hoofd tegen de hoofdeinde aan van het bedje. Normaal heb je ze onderin, met de voetjes er tegen aan..Boaz heeft nu het tegenovergestelde. Of het helpt qua rustig slapen kan ik nog niet echt zeggen, want hij kwam altijd 1 x 'snachts en afgelopen dagen is het 2x .... Even aankijken want anders doe ik hem gewoon weer omlaag. Vreemd van die magnetron, mijn kraamhulp deed het wel in de magnetron dus deed ik het ook gewoon.... die vrouw zei dus dat het niet zo goed was, zei hetzelfde als wat jij typt Krul.... Ze adviseerde mij om heet water uit de kraan te doen. Eerst schepjes voeding en dan heet water uit de kraan, alleen als Boaz dan de fles op heeft doet hij heel raar, als in de zin van zich omhoog krampen, heel onrustig is hij dan. Heb het vanochtend weer een keer in de magnetron gedaan en dan is hij ná de fles gewoon rustig. Dus moet even kijken wat ik het beste kan doen, miss van te voren ook even de waterkoker aan doen en anders evt gekookt en water uit de kraan zodat het eerder afgekoelt is.... Ach kom er wel, duurt even
Ik heb juist van het ziekenhuis gehoord dat je juist geen warm kraanwater mag gebruiken. Altijd koud water en dat opwarmen. In ziekenhuis werd voeding in magnetron of flessenwarmer gedaan. Flessenwarmer vind ik ondingen.
Hee ladies, hoe gaat het met jullie allemaal???? Voor degene dke bevallen zijn allemaal gefeliciteerd en geniet lekker van jullie wondertjes... hier gaat het wek goed maar ben het behoorlijk zat. De 27e ben ik uitgerekend en die datum komt steeds dichterbij. Voor mij liever vandaag dan morgen, heb het wel gehad eerlijk gezegd. Vorige wwek bog bij de vk geweest voor een liggingsecho en me mannetje ligt met zn hoofdje naar beneden maar nog niet ingedaald . Maandag moet ik weer langs dus hoop dat ie dan wel ingedaald is en vast zit. Vraag me af wat er gebeurd als dit voor de bevalling of tijdens neit gebeurd moet je dan een keizersnee??? Verder nog steeds heel erg benauwd en slaap heel slecht.. marouan luisterd al een stuk beter en is wat rustiger dus hopelijk blijft dat zo want de laatste maanden was hij niet te genieten echt in de peuterpubertijd. Alles is verder klaar voor de start hier..heb alles gewassen moet eigenlijk alleen de lakentjes nog strijken. Heb ook me ziekenhuis tas al voor eem gedeelte ingepakt. Alkes voor de kleine zit er in en voor mij alleen ne tandenborstel borstel elastiekjes belangrijke papieren en ondergoed pyama doe ik er als laatst in..heb zon gevoel dat ik onverwachts weer thuis ga bevallen maar hoop het niet...ben nu in totaal 16kg aangekomen, vind het erg netjes als ik het vergelijk met de zqangerschap van marouan toen was het 30kg...hopelijk is die 16 wr ook gauw weer af...verder loopt alles zn gangetje eigenlijk.alleen twijfel ik nog aan 1 ding...zal ik een wieg aanschaffen of niet..hoop dat ik deze keer wel bv kan geven maar dan lijkt t me niet handig om elke keer oo te.moeten staan.. wil ook niet de kinderwagen in de slaapkamer hebben staan. Dit had ik bij marouan wel maat vind het zo onogelijk. Wat zijn juklie ervaringen????
@warm kraanwater: je hoort en leest dat t tegenwoordig wel kan omdat het water prima is en de leidingen schoon. Alleen als je een oud huis hebt en loden leidingen hebt mag het niet. Het schijnt achterhaald dat het slecht is... maar goed ik doe het ook niet want het water ziet er zo troebel uit als je het warm pakt. @Kim: gewoon proberen, als hij er onrustig van wordt zou het typisch zijn, maar miss is het dan toch gewoon niet goed en kun je beter koud water pakken en opwarmen. Je komt er wel uit idd Gewoon naar de kleine kijken Dus die vrouw raadde aan om m hoog boven in zn bedje te leggen ipv laag? Ben benieuwd hoor! En wat over dat matrozenbed? Gaaf je eerste menstruatie!! Hier nog steeds helemaal niets... @MvM: spannend hoor! Het kan elk moment gebeuren nu! Je bent iig goed voorbereid! Wbt wieg: ik zeg doen... uiteindelijk heeft ze ruim 2,5 maand bij ons op de kamer geslapen in dr wiegje. Heerlijk om dr zo dichtbij me te hebben en ook met voeden of huilen of even controleren is t zoveel makkelijker. Ze slaapt nu op dr eigen kamertje in eigen bedje omdat t wiegje te krap werd en vind t best wel irri om steeds heen en weer te lopen Wij hebben t wiegje geleend, maar je kunt ze bijv ook goedkoop op marktplaats vinden. Moet je wel opschieten hoor als je er nog geen hebt haha