Gestart met Primolut en 1e ronde Clomid, wie begint er ook nu?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door mvdk, 24 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Nou, geen groots nieuws... Van de 3 eitjes maar 1tje ietsjes groter, maandag was ie 10 en nu op vrijdag 13.. Best wel teleurgesteld dus. Ook kan ik maandag niet terug want dan is er weer zo'n nutteloze feestdag. Dinsdag pas weer terug. Heb geen goed gevoel over deze ronde.

2. Juliave

Juliave Bekend lid

8 feb 2012
    603
    0
    0
    Noord-Brabant
    13mm is toch netjes? Die kan mooi doorgroeien toch? Geeft je bsvl ook wat meer tijd om te groeien. Niet opgeven Guus. Hopelijk staat er volgende week een super eitje op springen!!

3. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Maar ik ben wel al vanaf vorige week woensdag aan het spuiten, is toch al best lang toch?

4. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Kimmuh.. Ik zou ook voor de laatste doen !

De manager van de AH stond met zijn mond vol tanden, of we de bon nog hadden? Uuh nee ik ga van mijn boodschappen de bon geen 2 weken bewaren. Kijk er even overheen en als ik 'niets geks' zie dan gooi ik hem weg! Mocht de pak die over de datum was omruilen en een bosje bloemen uitzoeken... pfffff Ik dacht meer aan een jaar lang gratis voeding ;) Gelukkig heeft Yara er geen last van gehad..

Guusje.. Mijn duimen draaien voor jou eitjes ! :)

5. Juliave

Juliave Bekend lid

8 feb 2012
    603
    0
    0
    Noord-Brabant
    Zo even tijd voor een uitgebreide reactie! Gisteren is mijn verlof begonnen! Yeah! Ben er lichamelijk echt aan toe maar toch is het wel een raar idee. Nu komen echt de laatste loodjes :) De komende 4 maanden hoef ik dus niets meer te doen dan afwachten, een kindje baren en er daarna voor zorgen :) :) :) klinkt heerlijk maar ook raar en spannend!
    Gisteren nog bij voorlichtingsavond van het ziekenhuis geweest. We weten weer wat beter wat we kunnen verwachten. Ik ga nog steeds proberen om thuis te bevallen maar mocht dat niet kunnen dan weten we nu ook hoe het in het ziekenhuis werkt. Raar om daar weer te zijn na zo'n lange tijd. Verloskamers zijn op dezelfde afdeling als waar de FM altijd was alleen dan maar de andere kant :) nu druk bezig met wassen van de dekentjes en kleertjes en daarna moet huis spik en span zijn :)

@guusje ik weet niet hoe lang het duurt met die behandeling maar zolang ze groeien is het prima toch? Bij mij duurde elke behandeling weer korter of langer. Positief blijven denken. Hopelijk komt er een super mooi eitje aan :)

@lindedd, kan me helemaal voorstellen dat die prikjes altijd zielig zijn.... fijn dat ze lekker groeit!! Lekker genieten!!

@kim, hoe gaat het met Boaz?

@krul, hoe was je eerste werkweekje? Gelukkig viel de eerste dag mee! Hopelijk went het snel!!

@Mvm hoe is je met jou? nog steeds geen actie??? Hopelijk komt de kleine snel :) succes met de laatste loodjes en het aftellen. Hou ons op de hoogte!

@ukkie jeetje wat slecht zeg van die melk!! Gelukkig heeft de kleine er geen last van gehad en werd het netjes opgelost door de ah.

@all nog een vraagje; ben nu bezig met alles wassen maar vanaf wanneer hebben jullie het bedje opgemaakt? Of hadden jullie alleen spullen klaargelegd voor kraamhulp? Ben bang dat als ik het nu al opdek het alweer wat stoffig is als de kleine komt. Hoe hebben jullie wat gedaan??

Fijn weekend allemaal!

6. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Guus, ik hoop dat ze wel doorgroeien!! Ik duim voor je!

All:
    Weten jullie nog dat ik een foto had geplaatst van Boaz en dat andere meisje (dat 6 weken ouder is?)
    Hier nog een foto, vanochtend gemaakt.

Boaz 11 weken+5 dagen.. Meisje ernaast 6weken ouder :)

;)

Bijgevoegde bestanden:

7. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Wauw Kim, Hollands welvaren hoor!! :D
    Superlief!!

Juliave; fijn, verlof!! Heerlijk van genieten!!

8. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Oh en bedje had ik met ong 32 weken klaar staan! En met 37/38 weken ongeveer nog een keer gewassen, haha

9. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

@Juliave: heeerlijk je verlof!! Raar idee he vier maanden niet hoeven werken!! Heerlijk! Maar het gaat veel te snel weer voorbij!! Weet nog dat mn eerste dag begon haha En moet je nu zien!

Heb heerlijk gewerkt deze week, maar twee daagjes he, vliegt voorbij. Kan het goed handelen, extra fijn om daarna weer naar huis naar mn meisje te gaan!

Wbt het bedje had ik 5 dagen de wieg staan, gekregen van familie. Gedekt en al. En toen kwam ze al :p Verder was hier niets klaar omdat we net verhuisd waren en mn vliezen opeens braken met 37wkn. De kraamhulp heeft toen samen met vriendlief de babykamer ingericht, alle dozen uitgepakt enz. Waarom dek je het bedje anders niet en leg je er een zeiltje of een doek overheen? Tegen t stof? Of je wacht nog tot 37 weken met dekken want als je voor die tijd bevalt mag de kleine toch nog niet mee naar huis.

Succes met de laatste loodjes!! Hopelijk snel een lief klein meisje in je armen!

@Guus: oei meis dat had ik niet verwacht! Gehoopt dat ze wel mooi door zouden groeien! Moet je niet ophogen met de puregon??? Denk dat je dan een hogere dosis nodig hebt... en de maandag ook nog eens niet terecht kunnen, bah!
    Ik houd hoop! Hier duurde het de eerste ronde ook lang voor de juiste dosis en t eitje groot genoeg was. Helaas ook mislukt toen, ze zeiden toen ook dat de kwaliteit van t eitje achteruit gaat naarmate t langer moet doen over t groeien...

@Kim: haha gave foto :p
    Vraagje: hoeveel voeding geef je Boaz nu?? Ik ben een beetje in de war hoor. Ik zit nu al een week op vier flessen van 180+6 dus 200ml. Omdat ik haar eerst met vijf flessen 150+5 altijd wakker maakte om 23u maar dat was niet te doen meer. Ze was bijna niet wakker te krijgen en dronk nog maar heel weinig. Daarom dus vier nu. Maar nu heeft een vriendin t zelfde dilemma en die heeft cb gebeld en Nutricia voedingslijn en die zeggen weer dat ze met deze leeftijd 5 van 200 moeten hebben en daarvoor desnoods wakker gemaakt moeten worden.
    Ben benieuwd hoe jij het doet... Zij zeggen dus dat je pas met 4 maanden kunt afbouwen naar 4 van 200... omdat je dan ook waars wat groente- en fruithapjes geeft enzo.
    Mijn meisje vraagt niet om meer dus dan lijkt het me dat het goed is toch maar ga nu wel twijfelen... ze is 500 gram gegroeid in een maand en afgelopen dinsdag bij het cb zeiden ze dat t gewoon goed was...

10. MamavanMarouan

MamavanMarouan Bekend lid

19 apr 2012
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    @juliave, wat heerlijk zeg eindelijk heb je lekker verlof nu kan je lekker gaan genieten van je laatste weekjes en de laatste dingetjes doen. Geniet er maar van.xx

@guus, 13 is toch goed hij is tenminste wel gegroeid..hoe zit het met bmsv??????

@kim, ik vind ook de eerste en de laatste het leukste..en Boaz is echt een lekker ventje...lieverddddd....

@uk, wat errrrgggg zeg van de voeding dat kan toch niet en dan een bosje bloemen ze hadden je op z'n minst een extra gratis pak voeding moeten geven..

@all, hier nog steeds alles rustig, helaas..ik ga er niet meer op zitten wachten..dan duurt het nog zo lang allemaal..!!! Hopen maar dat meneer wel op tijd komt heb geen zin om nog langer te lopen...als ik weeën krijg dan hou ik jullie op de hoogte meiden.

Xxxxxxxx

11. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Krullie, ik zou me niet zo veel zorgen maken als ik jou was. Je moet doen wat jouw meisje aangeeft.
    Wat die Nutricia zeggen moet je al helemaal niets van aantrekken, want zij kijken naar ''hoe het hoort''.
    Als jou meisje genoeg heeft aan 180water,6 scheppen en dan 4 flessen dan is dit toch goed! Mocht ze een fles erbij willen gewoon doen.

Ik bied Boaz 150 aan, de ene keer drinkt hij het op en anders laat hij ongeveer 20 staan.
    Hij krijgt 6 flessen op een dag. (Hij komt 's nachts ook nog 1x) over de 24 uur 6 flessen.
    Hij heeft dit (nog) nodig, dus hij krijgt het.
    Volgends Nutricia mag Boaz ook maar 4 flessen van 200.
    Dit is een richtlijn, dit krijgt hij geen eens op. Ik zit gemiddeld tussen de 800- 900cc over de 24 uur. Het consultatie bureau vind dit ook prima :)

Als het consultatie bureau zeggen dat het goed is, dan kun je daar absoluut van uitgaan. En je hoeft niet nog bij te gaan voeden hé, er zijn moeders die het pas met 6 maanden beginnen. Ligt er zelf aan wat jij wil.
    Stel dat jij snel van de fles voeding af wil, kun je starten met 4 maanden een fruithapje, en steeds wat meer opbouwen.
    Alyshá at met 3 maanden een fruithapje(in overleg met CB) en in een schema wat in het boekje van hun staat at ze met 6 maanden al warm eten mee.

Dit hebben zij toenertijd opgeschreven:

7/8:00u flesvoeding = 180 + bambix erdoor
    10:00 fruithap + 100ml diksap
    12:00 broodje + flesvoeding = 150
    15:00 liga + diksap
    17:00 Warm eten + flesvoeding = 150
    21:00 flesvoeding = 180 + bambix erdoor.

Dus Alyshá was 6 maanden en had ook over de dag nog 4 flessen! :)

12. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Oja, wou je nog wel even zeggen..
    Boaz krijgt voeding om de 3, 3,5 uur
    Zijn laatste fles is gemiddeld rond 20:30u, Boaz is vanaf de laatste middagfles nog ''ontregeld''.
    Hij is van 16:00 tot 20:00/21:00u aan 1 stuk wakker, dus als hij eenmaal de laatste fles heeft gehad slaapt hij een uurtje eindelijk en gaat hij z'n bedje in.

Ik kan hem om 23:00u wakker maken, maar krijg er dan hooguit 20/30cc in en meer niet. Wie hou ik dan voor de gek?
    Ik laat hem liggen, en hij komt 's nachts rond 3:30/4:00u dan krijgt hij van mij een fles van 150cc. En drinkt hij leeg.
    Komt dan rond 7:30/8:00u voor de volgende fles.

Afgelopen nacht was het half 4 en daarna 8 uur, 11uur en wordt straks rond een uur of 14:00u weer.

13. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Mvm: bsv was 6, nog wat

14. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

@Kim: bedankt voor je uitgebreide info!
    Ik vind ook; als ze erom vragen hebben ze t kennelijk nodig!
    Nee wat jij zegt; als ik de mijne wakker maak krijg ik er ook niets in, niet wakker te krijgen. Ze slaapt gewoon door dus dan ga ik er maar van uit dat ze genoeg binnen krijgt. Klaar!

Uitgebreid schema van Alysha! Wel veel zeg!! Is dat normaal ook dat kindjes van 6 maanden al mee eten met de pot? Of bedoel je dan potjes avondvoeding?
    Vind het erg veel zeg... nog best wat melk en dan nog al die dingen tussendoor. Maar ja naarmate ze ouder worden krijgen ze ook meer honger en hebben ze meer nodig ntl. Kan het nu alleen niet voor me zien omdat ze niet zo een eter is.
    Ze is bijna 3,5 maand maar nog geen enkele interesse in ons eten of wat dan ook. Wil het echt van haar zelf uit laten gaan dus denk dat ik met 4 maanden nog niet aan de fruithapjes begin.

@MvM; we wachten geduldig met je mee af :p

@Guus: nou 6 is al heel wat Guus!! Dinsdag vast nog meer! Ik duim voor goed nieuws!

Fijne dag allemaal!

15. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Thanks Krul!:p

16. Juliave

Juliave Bekend lid

8 feb 2012
    603
    0
    0
    Noord-Brabant
    Geboren:
    04-01-2013: Jupje - Jinte dmv spoedkeizersnede 52 cm 4025 gr
    12-01-2013: LindeDD - Dymph geboren, 49 cm 3450 gr.
    08-02-2013: Krullie85 - Linde geboren, 50 cm 3240 gr.
    18-02-2013: Linssiejjj - Sophie geboren 46 cm 2540 gr, Daan geboren 47 cm 2420 gr.
    24-02-2013: Kimmuh - Boaz geboren. 52 cm 4310 gr.
    27-04-2013: Ukkie87 - Yara dmv spoedkeizersnede 48 cm 3125 gr

Uitgerekend:
    28-05-2013: mamavanmarouan
    22-06-2013: Julia - Meisje

17. MamavanMarouan

MamavanMarouan Bekend lid

19 apr 2012
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    @guus, spannend morgen je afspraak in t ziekenhuis hoop dat je goed nieuws krijgt...duim voor je.xx

@all, alles nog steeds rustig hier en ik ben het zooooooooooo zat bah bah ik verveel me dat als eerste, slaap absoluut niet echt overal last van vooral van het continu naar de wc gaan in de nacht..vandaag precies 39wkn. Van marouan ben ik bevallen met 39 wk en 4dg. Dus ben benieuwd hoe het deze keer gaat. Vrijdag naar de vk voor controle..

18. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Hi meiden,

Morgen weer een echo. Doet een va jullie wel eens een ovulatietest? Gister en vandaag 1 gedaan maar ze blijven spierwit!! Zelfs geen kucht 2e streepje! Dit is zeker geen goed teken he...

19. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Krullie, Alyshá at met 3,5 maand al een fruithapje
    en ze mogen met 6 maanden met de pot mee- eten.
    Ze at gewoon avondeten mee, de potjes van olvarit wou ze niet eens meer op ten duur want als wij rijst aten, macaroni, spaghettie kreeg zij dit niet. Had dan altijd potjes voor haar maar dat vond ze absoluut niet lekker!

Ik moet 6 juni naar het CB toe, dan krijgt Boaz ook weer zn prikjes, wil dan overleggen over de fruithapjes. Ik heb het gevoel nl dat hij er wél aan toe is..

Nou ja hoop dat je er wat aan had ;) Altijd van je gevoel uitgaan en niet van anderen! Dat is de beste tip die ik je geven kan.

En of het veel is qua voeding wat Alyshá kreeg, geen idee.... Hier deed zij het toen wel goed op! :)
    Hoe zo'n goeie eter zij toen was is nu niet meer

Ze krijgt nu 's ochtends een plakje brood met wat drinken.
    12:00u weer een broodje + cracker' + drinken
    's middags een snoepje of koekje en een glas drinken.
    avondeten (aardappelen,groente en een half stukje vlees)
    dan pap/ of met het mooie weer een waterijsje.
    Ze mag rond 18:00u nog een half glas drinken en meer neemt ze niet over een hele dag....
    Behalve als ze naar school gaat dan om 10:00u fruit :)

20. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Mamavanmouran hoop dat je kleine uk zich snel meld! :)

Guusje, ik deed toen ook ovulatie testen heb maar 1x een smily gehad en verder niet weer.... Ook al teste ik best wel vaak!

Knuffel voor jou, en succes morgen

Deel Deze Pagina