Gestart met Primolut en 1e ronde Clomid, wie begint er ook nu?

Discussion in 'MMM clubs' started by mvdk, Jan 24, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jupje

jupje Actief lid

Sep 26, 2011
    164
    0
    0
    Daan waahhhhhh super

2. Imno

Imno Lid

Oct 13, 2011
    74
    0
    0
    zh
    superleuk voor je Daan, hopelijk over 2 weken een knaltest!!!!!!!!

3. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

@Imno: dat heb ik dus ook! Blauwe plekken en 1 hele grote, die prik deed om de een of andere reden ook meer zeer! En verder wat kleine plekjes, maar gek genoeg niet van elke prik… vreemd! Ik heb 2x een flinke bloeddruppel gehad, ik denk dat je dan in een adertje prikt ofzo. Verder niet.
    Het went wel, maak me er niet druk meer om eigenlijk.
    Fijn dat jij ook zeurderig ongi-gevoel hebt. Hoop dat dat goed is!
    Spannend je fm vrijdag! Ik denk zelf dat het echt niet zoveel kwaad kan als je 1 keertje afwijkt van de tijd van het spuiten hoor…

@Linde: das wel heftig meis dat je moeder op dezelfde afdeling lag je als vader… Dan komt er toch weer van alles boven. Hoop dat het goed gaat met je moeder. Knuff

@Miranda: ik had wederom hetzelfde meis bij een fm toen… En ik dacht meteen al: laat maar, het gaat niet werken! Maar toch zijn er meiden, bij wie het later gaat werken.
    Ik had ook een goed baarmoederslijmvlies en volgens de gyn was dat goed, want dat is wel een teken dat de Clomid aanslaat… maar ja niet alleen je slijmvlies moet groeien, die eitjes ook! En dat deed het bij mij niet…
    Klus maar lekker van het weekend en ik hoop maandag op een mooi resultaat!!

@Juliave: balen meis… ken het gevoel maar al te goed. En alle andere meiden hier vast ook. Zeker met Clomid heb je eigenlijk geen inspraak op je behandeling. Het protocol is nou eenmaal dat je vrouwen volgt tot CD 21 ongeveer. Is er dan nog geen groei, wordt het afgebroken… met hormonen spuiten heb je bijvoorbeeld veel meer kans, je kunt steeds de dosis bijstellen en gaat eigenlijk net zo lang door met spuiten totdat je eitje wel groot genoeg is. Heb geduld hoor! Je hebt toch al een eitje van 12 mm geproduceerd ;) En alsie nog steeds 12 is, kan die nog altijd gaan groeien… ik hoop het voor je!!

@Daan: waaaaaah wat een fantastisch nieuws!!! Oh my god!!
    Dat is gewoon het lot meid!! Van je dochter ook zo spontaan zwanger geworden… dit moet ook zo zijn. Ongelofelijk!!
    Ik ga echt zooo voor je duimen!! Ik snap alleen niet zo goed waarom je dan niet bang hoeft te zijn dat je ongesteld gaat worden. Waarom werkt duphaston dan nu niet meer?

@Jupje: die pijntjes kunnen ook heeeel goed bij een zwangerschap horen!! Houd moed!! We duimen voor je hoor!!
    Jij bent nummer 3 op roze en onze Daan is nr 4 op roze!! ;)
    [FONT=&quot]Kan niet anders!! [/FONT]

4. citroen

citroen Fanatiek lid

Jan 23, 2012
    2,993
    0
    36
    droomland
    ik vind het echt geweldig om te zien hoe we hier met elkaar mee leven terwijl we elkaar niet eens kennen!
    geeft een heerlijk gevoel... tis dat we niet bij elkaar in de buurt wonen, anders was ik voor een meeting gegaan! ;)

en daan, als mijn gevoel nu echt uitkomt eet ik mijn schoen op

5. daanxyz

daanxyz Actief lid

Dec 13, 2007
    304
    0
    0
    Haha! Vind jullie reacties ookheel leuk!
    Julliestaan in n zelfde soort positie dus snappen hoe super blij je bent met n ei!!!!
    Wat de gyn zei: duphaston van 3 tm 10 april geslikt!
    Het medicijn is snel uitgewerkt! De reden dat je gaat menstrueren is de plotselinge daling van progesteron! Want duphaston is progesteron.
    In n normale cyclus progesteron hoog na de ovulatie.
    Blijft hoog bij zwangerschap, eerst door gele lichaam en laterdoor placenta.
    Als er geen zwangerschap is dan daalt t progesteron ( temp daalt)
    En dan wordt je ongesteld!
    Mijn lichaam heeft blijkbaar voldoende progesteron om t slijmvlies intact te houden en niet te gaan menstrueren.
    Want dat had al gebeurd moet zijn!!!

Ik ben nog steeds bang dat t wel gaat gebeuren.
    En ren steeds naar t toilet om te kijken of ik bloed zie!

6. LindeDD

LindeDD Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    1,418
    0
    36
    @ Daan: Super dat je een ei hebt gehad! En er komt misschien ook nog een tweede aan, dubbel kans dus! Ik duim voor een mooie test over twee weken voor je!

@ Miss Miranda: Balen dat je eitjes nog niet goed groeide, maar het was nog vroeg dus houd moed! Ook voor jou duim ik.

@ Jupje: Wat spannend, hoop zo dat je niet ongi wordt! Wanneer zou het moeten komen? En wanneer wil je eventueel testen?

@ All: Ik heb geen idee hoe het met mijn eisprong zit. M'n temp blijft laag, maar voel wel van alles, ook met het klussen deed het de laatste paar keer pijn en heb wel eens gehoord dat dat ook een teken van een naderend ei kan zijn.
    Met mijn moeder gaat het nog niet zo goed. Ze is gisteren geopereerd, dat is goed gegaan. Maar ze heeft nu heel erg pijn in haar zij. Ze dachten dat er een rib gekneusd is met het over tillen naar haar bed, maar ze gaan vandaag toch nog een scan maken. Ze zou eigenlijk vandaag naar huis mogen, maar dat gaat dus niet door :(.

7. sunshineS1976

#507 sunshineS1976, Apr 19, 2012
    Last edited by a moderator: Apr 19, 2012
    @Daan: aha! Nu begrijp ik het een beetje! ;) Snap dat je bang bent voor bloedverlies, maar houd vertrouwen in je lijf en geloof in dat ei of die 2 eitjes! Ik kan ook niet anders zeggen dat dit gewoon zo MOET zijn!

@Miranda: gewaagd!! Je weet nu wel dat wij straks een grote foto van een "schoen-etende-miranda" verwachten he :D:D;)

@Linde: balen van je moeder meis... ze heeft een kijkoperatie gehad toch? Die heb ik ook gehad en toen had ik ook veel pijn in mijn zij en moest toen ook nog een nacht extra blijven. Was gelukkig niet veel aan de hand, was niet duidelijk waardoor t kwam. Volgende dag was het weg. Hoop dat ze niet ook nog eens een rib heeft gekneusd!

@All: vandaag 2e fm gehad dus. Eitje van 8mm maandag, was nu 9 mm. Ik had zoiets van: heee hij is gegroeid! Maar de gyn was er eigenlijk niet echt tevreden over, het had gewoon echt over de 10mm moeten zijn... :( Maar goed het kan nog alle kanten op zei hij.. ik moet dinsdagochtend terug (wat een gedoe!). Ik ga de dosis nu een klein beetje verhogen en er 1 klikje bijspuiten. Hopelijk doet dat wat! Nou ik hoop maar op goed nieuws dinsdag. Leef echt van fm naar fm toe...

8. Imno

Imno Lid

Oct 13, 2011
    74
    0
    0
    zh
    Ohhh Krullie balen zeg. Maar wel goede moed houden hoor! Ze kunnen het toch net zo lang ophogen tot nodig is (dacht ik ergens te lezen).
    Dinsdagochtend zit er vast en zeker een heel mooi groot eitje!!!
    Ik vind het nu wel xtra spannend. Ik moet morgenochtend. Ben benieuwd. Die zeurderige pijn is trouwens zo goed als weg. Ik weet niet of dat een goed of slecht teken is.

Ik hou jullie op de hoogte. ;)
    Hoe is het verder met jullie?

9. Juliave

Juliave Bekend lid

Feb 8, 2012
    603
    0
    0
    Noord-Brabant
  10. mvdk

mvdk Actief lid

Jan 24, 2012
    367
    0
    0
    Zuid Holland
    @Imno, nou nou nou? ;) hoe was het?

@Krullie, he wat jammer weer joh, nou ja gewoon weer even door en we duimen hier allemaal dat het eitje alsnog groeit!
    Dat je van fm naar fm leeft herken ik ook wel ja, en eigenlijk moet je dat niet doen natuurlijk maar ja waar zit die knop dan om dat uit te zetten he :)

@Lindedd, gelukkig is de operatie wel goed gegaan, hopelijk weten ze gauw wat er nu aan de hand is en valt het wel. Sterkte!

@Daan, zooo spannend voor je!! Ik hoop zo dat het lukt en dat je een goeie test hebt binnenkort!!

@de rest, ik was even afwezig hier en heb zoveel gemist dat ik even inspring op de laatste berichten :)

11. LindeDD

LindeDD Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    1,418
    0
    36
    @ Krullie: Jammer dat je eitje nog niet goed gegroeid was. Hopelijk helpt het dat je nu een iets hogere dosering hebt en heb je dinsdag een mooi gegroeid eitje!

@ all: Mijn moeder blijkt toch een klaplong te hebben :(. Ze lag gisteren op de IC, maar is nu weer terug op de afdeling. Ga er vanmiddag weer langs.

12. Imno

Imno Lid

Oct 13, 2011
    74
    0
    0
    zh
    @LindeDD sterkte met je moeder! gelukkig is ze van de IC af.

@juliave altijd handig zo'n lesje ;)

@all heb vanochtend 1e fm gehad. Was stikzenuwachtig en zal je altijd zien, loopt het dik 20 minuten uit....
    Maar goed nieuws! Heb aan de rechterkant een mooi gegroeid ei van 13 mm zitten! ik moet as maandag terugkomen.
    Ben zo blij en verrast.

Ik had een andere f-arts en zij vond het ook maar vreemd dat ik geen pregnyl had gekregen. Ze heeft gelijk een receptie uitgeschreven en heb het gelijk gehaald. Ik had ook maar voor 7 dagen puregon, dus ook een herhaalrecept voor gekregen.

Hoe is het verder met iedereen? Wachten nod, slikken/spuiten, fm-metingen?

13. citroen

citroen Fanatiek lid

Jan 23, 2012
    2,993
    0
    36
    droomland
    @krullie, balen dat het eitje niet zo goed groeit als het moet, maar hee, hij groeit mooi wel! ik hoop dat er bijspuiten helpt...
    en die schoen-eet-foto, tja ik ben er zelf ook benieuwd naar ;)

@imno... goed nieuws!! jeeej... jij zal vast heeel blij zijn... en wij zijn ook blij voor je! :)

@jupje, hoe staan de zaken ervoor bij jou???

@linde, oh wat een rot nieuws, klaplong en ic... ik hoop dat het snel beter met je moeder gaat...

@julia, zo wij zijn weer op de hoogte van hoe het ook al weer allemaal zat... haha.

@iedereen. hier eigenlijk geen nieuws... ik wacht heeeeel geduldig op mijn FM maandag , vind het echt spannend...
    en ik ben zo'n muts... ik heb zitte klooien met een kettinkje, soort pendelen.. had ik gehoord dat je dan kan vragen hoeveel kindjes je krijgt en welk geslacht... en hij zegt bij mij 1 meisje, 2 jongetjes en daarna niks... dus dat zijn der 3... en toen vroeg ik wanneer... kwam ie eerst uit op maart 2013... en daarna zei die ook een keer dat ik 2012 nog zwanger zou worden... ik weet ook niet of ik er in moet geloven, en ik heb et waarschijnlijk ook niet goed gedaan enzo. maar als je wanhopig bent ga je heeel ver... haha.
    iemand van jullie ervaring met pendelen?

14. mvdk

mvdk Actief lid

Jan 24, 2012
    367
    0
    0
    Zuid Holland
    @ miss miranda, geen ervaring met pendelen hier :) Maar ik denk wel dat alles wat je een beetje hoop geeft en verder geen kwaad kan gewoon handig is tijdens de hele mmm

@Imno, goed nieuws voor jou dan! Hopelijk groeit het mooi door!
    wel lekker onhandig dat ze niet echt 1 lijn trekken bij je artsen, heb je daar nog wat over gezegd?

@lindedd, sterkte voor je moeder!

@all, ik word nu al zo'n gyno stalker:)
    had haar gister aan de telefoon voor overleg over de afgelopen ronde, had dus een goeie eisprong maar ja verder niet gelukt. Maar ik zei dat mn ongi eerder kwam dan verwacht en dat vond zij wel opvallend, maar als het een keertje was kon het geen kwaad maar deze ronde even extra opletten. Gelukkig ben ik altijd heel ad rem tijdens telefoongesprekken *ahum* niet dus.. Want ik zei heel braaf ok, maar zodra ik ophing dacht ik eeh wacht eens even, maar de vorige rondes was ik ook steeds eerder ongi dan verwacht.. Dus daar moeten we nu even naar kijken, maar ja dat was al na het gesprek dus.. toch maar even gebeld vandaag voor een nieuwe belafspraak want tja, mn man is er deze eisprong voor de verandering wel bij en ik wil natuurlijk wel dat als het lukt om een eicel te 'kweken', wonderbaarlijk te bevruchten dat ie ook nog een kans heeft om te blijven zitten voor ik ongi word..
    Volgende week donderdag meer nieuws :)
    xx

15. Juliave

Juliave Bekend lid

Feb 8, 2012
    603
    0
    0
    Noord-Brabant
    @missmiranda altijd leuk zulke dingen! Hopelijk komt het helemaal uit!! Hoe super zou dat zijn!!

@lindedd sterkte met je moeder!

@mvdk ik begrijp hoe je je voelt. Je zit in een bepaalde flow bij de artsen en dan is het heel lastig om adrem te reageren. Heel goed dat je er op terugkomt. Je moet je proces in eigen handen nemen toch?!

@ imno wat een super nieuws!!!! Hopelijk komt er een prachtig eitje aan!! Zou geweldig zijn!! Ik duim voor je

@all mijn controle was weer super kort. Binnen 5 minuten stond ik weer buiten. Er was niets gegroeid en dus gaan we door naar de volgende ronde (klinkt haast positief als je het zo zegt ;)) natuurlijk jammer dat er niets groeit maar ben wel blij dat we weer doorkunnnen. Vandaag dus meteen weer begonnen met duphaston. Hopelijk komt de ongi weer over een dag of 7 net zoals de vorige keer. Nu even rust qua controles...... Hopelijk slaat de clomid 100mg beter aan!

Fijn weekend ladies!

16. sunshineS1976

@Imno: meis wat een goed nieuws!! :DGeweldig zeg!! Het was dag 10 toch?? Dat is echt een goed resultaat hoor!! Wanneer moet je weer terug? Maandag of dinsdag? Alsie goed doorgroeit, mag je dan waarschijnlijk de pregnyl zetten en dan is het nog maar 2 weken afwachten! Spannend!!

@Linde: een klaplong! Jeetje! Gelukkig maar dat ze er op tijd bij waren! Hoop dat ze snel opknapt!

@Juliave: balen dat 50 mg niets heeft gedaan meis! Gelukkig blijf je positief, inderdaad maar snel door naar ronde 2 met 100 mg! Ga voor je duimen dat dat wel wat gaat doen!

@mvdk: herkenbaar, zulke telefoongesprekken ;) Kaart het snel aan, want dat is wel een belangrijk punt wat zeker uitgezocht moet worden!

@Miranda: geen ervaring met pendelen, maar hier op het forum zijn er wel veel meiden die het doen. Heb ook eens een pendel laten maken voor mij, maar die kwam helaas niet uit. Je kunt jezelf er ook te gek mee maken, dus doe het niet te vaak.

@Jupje: hoe is het daar meis? Ga je er een testje tegenaan gooien dit weekend?????:D

@all: weinig nieuws hier… dosis opgehoogd sinds gisteravond naar 83 eh en merk er weinig van. Geen zeurende buikpijn meer… hoop maar dat dat niets hoeft te betekenen….
    [FONT=&quot]Mocht de hogere dosis wel aanslaan, kan het zomaar zo zijn dat het eitje toch snel gaat groeien (we blijven van het positieve uitgaan) dus ik ga van het weekend wel goed klussen! [FONT=&quot]You never know ;)[/FONT][/FONT]

17. LindeDD

LindeDD Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    1,418
    0
    36
    @ Imno: Wat goed dat je ei al zo goed gegroeid is. Hopelijk krijg je snel een mooie eisprong.

@ Juliave: Balen dat de Clomid deze ronde niet is aangeslagen. Inderdaad op naar de volgende ronde. Ik vind het wel knap dat je er zo positief mee omgaat!

@ Miss Miranda: Ik heb geen ervaring met pendelen. Hoop dat je pendel uitkomt. Dan zou je dus over twee maanden zwanger zijn.

@ Krullie: Inderdaad maar goed gaan klussen dit weekend. Zou zonde zijn als je je eisprong zou missen.

@ All: Ik denk dat ik mijn eisprong net gehad heb. Had de afgelopen dagen doorzichtige afscheiding en dat was vandaag wit. Heb ook sinds vandaag weer gevoelige tepels (had ik vorige maand ook). Vandaag was m'n temperatuur ook iets hoger, maar niet heel veel: 36.4 en anders is het steeds tussen 35,9 en 36,1. Dit weekend nog maar even klussen voor de zekerheid en dan maar afwachten...

18. daanxyz

daanxyz Actief lid

Dec 13, 2007
    304
    0
    0
    Spannend linde!
    Weten we al wat van jupje!? Zit die niet al 2 wkn na eisprong?
    Ik hoop steeds dat er snel iemand zwanger is!!!
    Ik moet nog 10 dagen wachten....
    T duurt wel lang hoor....
    Mijn eitje was maandag/dinsdag gesprongen en de echo was woensdag
    En ik denk dat t eitje rechts donderdagnacht is gesprongen.... Ik had echt eipijn rechtsonder! Nu niet meer!
    Kan dat hij was woensdag 17 uur 16mm groot!
    Nou duimen meiden!!!

19. jupje

jupje Actief lid

Sep 26, 2011
    164
    0
    0
    Getest en licht streepje zichtbaar aaaaa maandag nog eens testen !!!!!!

20. jupje

jupje Actief lid

Sep 26, 2011
    164
    0
    0
    Ben helema hieper de pieper maar durf h niet te geloven

Share This Page