Gestart met Primolut en 1e ronde Clomid, wie begint er ook nu?

Discussion in 'MMM clubs' started by mvdk, Jan 24, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vlekkengek

vlekkengek Fanatiek lid

Jul 8, 2008
    1,782
    0
    0
    veehoudster
    linde VAN HARTE GEFELICITEERD !!!! wat een mooie knaltest !! lekker genieten meid !!

jupje, voor jou ook al goed nieuws!! is wel heel vroeg om iets te zien, maar het beste van maken die 1.5 week en je niet gek laten maken door je gedachten.

2. LindeDD

LindeDD Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    1,418
    0
    36
    Bedankt allemaal voor de lieve reacties!
    Ik was gisteren te hyper om alle andere berichten gelezen dus heb dat nu even gedaan :).

@ Miranda: Hoe is het nu met je vader?

@ Juliave: En, ben je al ongi? Vervelend dat je er zo lang op moet wachten.

@ Krullie: Vervelend dat je zo'n last van de pregnyl hebt. Hopelijk kan je op moederdag testen en heb je dan ook zo'n mooie knaltest! :)

@ Mvdk:Nog gefeliciteerd met jullie trouwdag. Hebben jullie het leuk gehad in het hotel? Voor jou nu ook twee spannende weken!

@ Ukkie: Welkom, gezellig dat je mee komt kletsen. Spannend dat je dinsdag hoort of de Clomid heeft aangeslagen en of de zaadjes van je man goed zijn!

@ All: Zaterdag nog bij mijn moeder geweest en toen ging het gelukkig weer een stukje beter. Ze had geen pijn meer. Nu hopen dat het vanaf nu alleen maar steeds beter gaat.

3. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

Aug 18, 2011
    1,840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    @Linde.. De vorige keer was de uitslag van de zaadjes niet zo best dus vandaar dat we nog een keer 'moeten'.. vind het nu wel extra spannend hoor... Fijn dat bij jou de 2e ronde meteen raak is met Chlomid, hopelijk kan ik dat ook zeggen :)

@juliave.. Dank je wel, ik kon het boek niet vinden op de ipad :(

4. citroen

citroen Fanatiek lid

Jan 23, 2012
    2,993
    0
    36
    droomland
    hallo dames, daar ben ik ook weer eens...
    ik heb alles vluchtig bij gelezen, maar op alles reageren is niet echt te doen...
    het nieuws dat er uit sprong is natuurlijk duidelijk.
    linde gefeliciteerd meid! echt geweldig, ik kreeg kippenvel van die test. zo mooi duidelijk:D waauw.

Ik ben nog steeds aan de provera... bijna klaar mee..
    morgen moet vriendlief zijn guppies weer inleveren dus ik ben heeel benieuwd. ik ga er maar vanuit dat het nog steeds neit goed is. dan kan het alleen maar meevallen.
    met mijn vader gaat het redelijk goed. hij is nog snel moe, heeft gekneusde ribben door de reanimatie en longonsteking doordat er braaksel in zn longen is gekomen tijdens de aanval.
    maar verder gaat et goed met hem, we mogen neit klagen het had ook heel anders kunnen aflopen.
    het leuke nieuws is dat zaterdag steeds dichterbij komt, dan kunnen we onze lieve puppy ophalen, super veel zin in :)

liefs missmiranda

5. semmy26

semmy26 Actief lid

Feb 17, 2006
    385
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,

Ik heb alles nog niet gelezen, maar zag wel dat we er weer een zwangere bij hebben jippie:D.

Vandaag naar de gyn geweest met de instelling van nou kom maar op wat ons te wachten staat en dan gaan we eindelijk het traject in voor een wondertje.

Het was niet echt goed nieuws.De 2e zaadtest was nog slechter als de 1e van de 20 miljoen zaadcellen was er maar 6 procent goed, we waren beide ff heel stil en ik dacht en nu?? De gyn zei het enige wat we nu kunnen doen en dat is ICSI. Ik moet ff nog alles op me in laten werken want dit is best wel een pittig traject. Ik moet eerst een kleine 10 kilo kwijt voor ze de behandeling gaan starten dus volgende week ga ik naar een dietiste en over 2 maanden moet ik weer terug voor controle om te kijken of we de behandeling kunnen gaan starten. Ik zit er op dit moment ff doorheen eerlijk gezegd, had eigenlijk op IUI gehoopt. Ik ga morgen ff alles nalezen me hoofd staat er nu ff niet naar om al die pagina's te lezen sorry meiden:(

6. Juliave

Juliave Bekend lid

Feb 8, 2012
    603
    0
    0
    Noord-Brabant
    @vlekkengek, het is bijna 9 mei spannend!!

@linde, nee nog steeds niet ongesteld. Het begint wel wat te rommelen. Hopelijk zet het nu door. (raar hè hoe je kunt hopen om ongesteld te worden ;)) Hopelijk gaat het idd steeds beter met je moeder! Heb je haar het goede nieuws al verteld?

@ukkie als je wilt kan je mij je emailadrs geven dan mail ik het je.

@miranda, succes met de guppies! Ik duim voor je!

@ semmy wow dat is schrikken! Kan me voorstellen de je er even van bij moet komen... Laat het rustig op je inwerken en laat je goed voorlichten. En vooral, geef de moed niet op! Denk aan het mooie moment dat je ooit jullie baby in je handen zal hebben. Dat is alles waard. Maar voor nu doe rustig aan en gun jezelf de tijd. Ik duim voor je.

7. Moefoe

Moefoe Actief lid

Jul 7, 2010
    196
    0
    0
    Overijssel
    @ LindeDD woehoe!!:D wat een mooi nieuws! Van Harte proficiat! Echt een mooie knaltest!:)

@all morgen mijn laatste pilletje Provera. Nu maar hopen dat ik snel ongesteld wordt. Het duurt allemaal zoooooo lang.:(
    Ik ben gisteren bij vrienden geweest op kraambezoek. "Kraamschudden" zoals wij hier in Twente zeggen. Toen ik daar was ben ik heel vrolijk ook echt van binnen. En dan stel ik een hoop vragen en ik bewonder enzo, maar zodra ik in de auto stapte was ik helemaal somber en hopeloos. Het komt dan nog steeds hard aan. Ook al zijn er nu al bijna 12 kinderen geboren in mijn vriendenkring, ik ben er nog steeds niet helemaal aan gewend. Ik denk dan waarom wij nog niet. Ik denk dan ook aan mijn vroege miskraam. Ik had al zoveel weken kunnen zijn....
    Maar dan raap ik weer al mijn moed bij elkaar en dan denk ik we zitten in de MMM dus het gaat een keer lukken!:)
    Zucht.... nu me nog alleen zo voelen.;)

8. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

@miranda: fijn dat het met je vader redelijk goed gaat, gezien de omstandigheden. Het is ook niet niks zeg wat hij allemaal heeft moeten doorstaan!
    Wat een heerlijk vooruitzicht: jullie pupje Nina zaterdag ophalen!!!

@Semmy: wat een shitnieuws meis… :(:(Ik baal ervan dat ICSI de enige optie voor jullie is. Dat is zeker een heftig traject, maar wel een traject met volgens mij een hoog slagingspercentage. Ze bevruchten volgens mij de geoogste zaadcellen, dus het enige wat nog moet gebeuren is dat ze doorgroeien en zich lekker in jouw buikje nestelen!
    Wat irritant dat je 10 kg moet afvallen eerst… ik zou jezelf nu al op een wachtlijst plaatsen hoor, tegen de tijd dat je aan de beurt bent, ben je 10 kg lichter. Als je pas over 2 maanden aanmeldt, moet je straks ook weer 3 maanden wachten…

@Moefoe: :(knuff meis, dat is ook echt supermoeilijk, al die baby’s die in je nabije omgeving geboren worden. En op zo’n moment ben je natuurlijk blij voor de ander en smelt je hart bij het zien van de kleine… maar terug op weg naar huis komt pas de “klap” …
    Het is jullie ook gegund, ik weet het zeker! Maar de kleine beeb mag nu wel eens op gaan schieten! ;)

@Linde: hoe voel je je?? :D
    Zwangerschapskwaaltjes?

@Vlekkengek: spannend zeg, de eerste echo!!! We gaan voor een prachtige beeb en een mooi kloppend hartje!

@All: nog steeds misselijk en gevoelige borsten.
    Sinds vanmiddag is daar kramp in mijn buik en bovenbenen bij gekomen. Vaak een teken dat ik ongi moet worden… dat zou ik vanaf donderdag al kunnen worden omdat mijn eerste eisprong dan 14 dagen geleden was. En ik wou zondag zo graag testen… Natuurlijk zou het een wonder zijn, meteen bij het eerste de beste eitje raak, maar stiekem hoop je daar toch wel een beetje op..

9. citroen

citroen Fanatiek lid

Jan 23, 2012
    2,993
    0
    36
    droomland
    @semmy aah meid dat is balen!!
    ik heb mezelf nog niet echt verdiept in ICSI maar ik geloof gelijk dat dat een zwaar traject is. en dat je even moet bijkomen van alles is heel logisch hoor meid. neem vooral alle tijd die je nodig hebt en bij vragen altijd naar de gyn bellen, het gaat hier niet om een pak suiker ofzo.
    maar als je moed en hoop blijft houden komt er ooit een dag dat alles beloont wordt! kop op meid...

@moefoe, ik snap hoe je je voelt. je bent heel blij voor die ander, maar van binnen ga je een stukje kapot. het doet pijn om je diepste wens niet te kunnen verwezenlijk terwijl ''de rest van de wereld'' dat wel doet. maar blijf moed blijven houden hea!

10. Imno

Imno Lid

Oct 13, 2011
    74
    0
    0
    zh
    Wat een goed nieuws Linde!!!!! SUPER! Gefeliciteerd meid!!! En nu lekker genieten van je zwangerschap

11. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

Aug 18, 2011
    1,840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Miss Miranda... 'Wij' moeten morgen ook weer de zwemmers inleveren, de eerste keer ook niet zo'n goede uitslag gehad... 3,8 miljoen zaadjes aanwezig waarvan 28% zwemt... (Dat tweede is geloof ik wel weer goed) Wat voor een pup krijgen jullie ??

Semmy.. Zo dat is even verschieten.. Wij hadden bij het eerste onderzoek 3,8 mil zaadjes wij allebei: Woow dat is veel, uuh niet als je weet dan 20 miljoen gemiddeld is :( Zwaar zal het zeker worden, maar nog 1 jaar zo doorgaan resultaat is ook zwaar !! Wij slepen je er wel doorheen meid :)

Moefoe.. Ik weet percies hoe je jezelf voelt... Masker op en gaan met die banaan ! Hopelijk snel een positieve test nu je in de MM zit :)

Juliave.. Je hebt een PB berichtje :D

12. LindeDD

LindeDD Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    1,418
    0
    36
    @ Miss Miranda: Fijn dat het met je vader beter gaat. Hopelijk is de uitslag van de test van je man goed. Hoor je dat ook vandaag of moet je daar nog een tijdje op wachten?

@ Semmy: Jeetje meid, dat is wel even schrikken dat jullie meteen met ICSI moeten beginnen. Neem inderdaad goed de tijd om het allemaal te laten bezinken.

@ Juliave: Hopelijk zet je ongi snel door. Dan kan je tenminste weer verder.

@ Moefoe: Ik snap dat het heel moeilijk is om te zien dat vrienden om je heen kinderen krijgen. Dit is voor ons allemaal geloof ik wel herkenbaar.

@ All: M'n kwaaltjes vallen mee. Wat buikkramp af en toe en gevoelige borsten. verder niet echt. Net op internet een verloskundige hier in de buurt gezocht. Weet nog niet wanneer ik daarmee ga bellen. Ik heb gisteren ook nog de gyn gesproken en afgesproken dat ik daar rond 9 weken ook een echo laat maken. Dat duurt dus allemaal nog wel even :).

13. mvdk

mvdk Actief lid

Jan 24, 2012
    367
    0
    0
    Zuid Holland
    @lindedd, GEFELICITEERD! Wat fijn voor jullie!! Even geduld nog en dan kun je je kindje voor het eerst gaan zien of nou ja het prille begin wat het dan pas is ;)

@Semmy, zo meid wat een rot nieuws!! Ook ik heb gehoord dat de slagingskansen bij icsi wel goed zijn, maar natuurlijk is het wel een flink traject waar je nu zo, een beetje onverwacht, tegenaan kijkt. Heel veel sterkte!! En probeer het eind doel in gedachten te houden..

@Ukkie, vandaag moesten jullie weer cellen inleveren toch? Hoe was het?

@krullie, tuurlijk hoopte je dat het gelijk bij de eerste goeie eisprong raak is! dat hopen we allemaal bij iedere eisprong:) Hopelijk zijn de voortekenen van ongi die je nu voelt voortekeken van iets anders...

@moefoe, hier ook precies hetzelfde, achteraf als je weer even tot rust komt, komt de klap weer aan.. Sterkte!

@all, hotel was heel fijn :) echt even ertussen uit. Nu maar hopen dat deze ronde door alle ontspanning geslaagd is, 21-5 word ik getest...
    Op het wachtbankje nu dus...

14. mrdam

mrdam Actief lid

May 16, 2011
    141
    0
    0
    lindedd: superrr wat een mooie knaltest zeg van harte gefeliciteerd dr volgen steeds meer zwangere meiden hier hopelijk snel nog meer meiden.

aanstaande donderdag moet ik weer naar de verloskundige voor de termijnecho dan ben ik 12weken.
    de ergste misselijk is er nu een beetje af aant gaan alleen nu weer erg last van maagzuur waardoor ik veel moet kokhalzen en gal moet overgeven.
    {lekker praatje].
    kheb al wel een aardige toeter ierdereen zit me op me werk steeds lachend aan te kijken.
    een collegaatje op me afdeling is ook zwanger die is maar 2daagjes verder als mij.

miss miranda: khoop dat het elke dag steeds weer een stukje beter met je vader gaat is niet niks zeg allemaal heel veel sterkte.

vlekkengek:morgen de 1e echo spannend he heb je al veel kwaaltjes of valt het mee.

krullie : kduim met je mee dat je ongi niet komt.

sorry als ik niet persoonlijk op iedereen iedere keer reageer dr word zoveel geschreven door iedereen is moeilijk bij te houden allemaal.

15. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

Aug 18, 2011
    1,840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Mvdk.. Om 16:30 mogen wij :)
    Zit nu op CD27 en begin licht wat buikkramp te krijgen en had vanmiddag wat bruinige afscheiding... dus denk dat we voor ronde 2 chlomid gaan! (En misschien IUI dat krijgen we vanmiddag te horen!)

16. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

Aug 18, 2011
    1,840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Meiden..
    Vorige keer was het zaad 3,8 miljoen en nu 12,2 miljoen. Dus wel een stuk beter dan de vorige keer, maar nog steeds ondergemiddeld.. Vriendlief was erbij en de arts zei: Ben jij eigenlijk al eens onderzocht? vriendlief: Uuh nee Ars: Dan laat je broek maar eens zakken dan zal ik eens kijken.... hahaha je had dat gezicht moeten zien :D Blijkbaar kunnen er spadaders in de testikels zitten en daardoor heb je ook verminderd zaad.. dit was (gelukkig) niet het geval. Mijn bloed uitslag was erg goed, mijn score was 58 en vanaf 10 heb je een eisprong gehad, voorkomende uitslagen tussen de 10 en de 80 dus hij noemde het 'een krachtige eisprong' Mijn ongi zit er denk ik aan te komen want heb al wat buikrampen... Even afwachten, volgende ronde weer chlomid gebruiken, op CD12 terugkomen voor een echo en een afspraak maken voor IUI !!!!!!!

17. sunshineS1976

@Ukkie: hahahah geweldig! :D:D "laat je broek maar zakken" Geweldig! Kan me zo het gezicht van je vriend voorstellen haha Gelukkig maar dat er geen spataderen te zien waren en de zaadjes zijn toch al wel sterk vermeerderd; dat is wel goed toch?!
    Ik hoop dat je niet ongi gaat worden, maar dat de krampjes een positief voorteken zijn! Geweldig van je eisprong!

@mrdam: fijn dat alles goed gaat en je al een mooi buikje hebt!! Willen jullie straks met 20 weken weten wat het wordt??

@mvdk: fijn dat jullie even heerlijk hebben genoten hoor. Schuif maar lekker aan op de wachtbank! Dat wordt weer duimen draaien de komende dagen!

@Linde: dat vind ik best laat zeg, pas met 9 weken een echo! Misschien mag je bij de VK wat eerder komen?? Ik zou toch al wel met een week of 6-7 willen zien of het goed zit en er een hartje klopt... maar volgens mij doen ze dat wel als je hormonen hebt gespoten omdat de kans dan op een bbz wat groter is ofzo.

@All: ik heb nog meer buikpijn gekregen, maar wel weer anders dan ongigevoel. Maar ja ik heb ook voor het eerst in mijn leven een eisprong gehad, dus alles wat ik voel aan pijntjes is sowieso nieuw voor me.
    Vandaag kreeg ik toch alleen wel erg veel pijn links onderin, bij mijn linkereierstok (geloof ik). De pijn werd steeds meer en ook leek mijn buik opgezwollen. De gyn maar gebeld en moet morgenmiddag dus komen voor een echo. Ik ben bang voor overstimulatie of een cyste die ineens is ontstaan... je weet het maar nooit, het kan... hoop er wel op dat alles er gewoon goed uitziet, maar omdat ik best veel pijn heb vrees ik ervoor... een eierstok blijft toch geen 2 weken na pregnyl pijn doen???

18. citroen

citroen Fanatiek lid

Jan 23, 2012
    2,993
    0
    36
    droomland
    @ukkie, we krijgen een labrador:D moet je even wat terug zoeken heb ik een foto van der geplaatst hier.
    Wat super dat jou bloed uitslag zo goed was! Dan hebt je dus zelf een mooie eisprong er reageer je goed op clomid.:) Jammer dan het zaad van je man niet zo goed was, maar in ieder geval beter dan de vorige keer. Dan moet IUI toch gaan werken voor jullie toch! Daarmee gaat het vast lukken meid!

@mvdk, spannend zeg, dat wachten tot 21 mei... we gaan je steunen hoor meid! ;)

@mrdam. 12 weken alweer! Wat gaat dat snel zeg. Dat is toch een beetje de grens waar je naartoe leeft. Na 12 weken is de grootste kans op dat er iets mis gaat toch voorbij. Heb je het al aan iedereen vertelt? Of heeft iedereen het stiekem al door? Haha:p

@krullie, wat vervelend dat je nu van die onverklaarbare pijntjes hebt. Ik duim voor je dat het geen negatieve pijntjes zijn! Misschien is het juist wel positief!:)

@all vriendlief heeft vandaag zijn guppies ingeleverd. En de fertiliteitsverpleegkundige zei vorige keer dat we dan wel bericht krijgen.. ik denk dat we deze week gebeld worden met de uitslag of voor het maken van een afspraak met de gyn om de uitslag te bespreken. En als ik vrijdag nog niks weer bel ik lekker zelf even :cool:
    Met mn vader gaat het de goede kant op. :) Zoals het nu lijkt mag hij donderdag naar huis. Heerlijk gevoel. Door alle gebeurtenissen met mijn vader ben ik opeens veel minder ‘’bezig’’ met het MMMproject. Het gaat gewoon door natuurlijk, zoals guppies inleveren en provera slikken. Maar ik merk dat mijn aandacht nu op mijn vader is gericht en daardoor maak ik me op het moment minder druk om dat andere. Logisch natuurlijk. Als alles met mijn vader straks weer goed is zal het wel weer omslaan. ;)

19. LindeDD

LindeDD Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    1,418
    0
    36
    @ Ukkie: Wat fijn dat je een goeie eisprong hebt gehad! En bij je vriend dus ook al een verbetering. Spannend dat je volgende ronde IUI krijgt.

@ Mrdam: Donderdag de 12 weken echo alweer! Gaat inderdaad snel zeg.

@ Mvdk: Spannende weken voor jou nu! We duimen voor een mooie positieve test :).

@ Krullie: Spannend die echo vanmiddag. Hopelijk is er niks aan de hand en is het alleen maar een goed teken.
    Ik vind het zelf ook erg laat, 9 weken eerste echo. Heb al even een verloskundige bij mij in de buurt opgezocht en las daar op de site dat ze de eerste echo ook pas tussen week 8 en 10 doen. Week 8 ben ik op vakantie dus dan wordt het toch daarna. Het liefst zou ik de week ervoor een echo krijgen omdat we met m'n schoonouders op vakantie gaan en we het dan willen vertellen. (We denken dat het toch gaat opvallen als ik niet gezellig een wijntje mee drink :))

@ Miranda: Hopelijk hoef je niet te lang te wachten op de uitslag van de test en word je gewoon vandaag gebeld.

20. sunshineS1976

@Miranda: fijn zeg dat je vader waarschijnlijk morgen naar huis mag! Ik hoop het voor hem en voor jullie!
    Wel fijn dat die MMM even een beetje naar de achtergrond is geraakt hoor. Ik vind het zelf ook erg fijn als ik me even op iets anders dan de MMM kan richten. Zorg maar lekker goed voor je vader! Hoop dat je snel de uitslag krijgt van de zwemmertjes en dat alles positief is. Inderdaad zelf bellen als je vrijdag nog niets hebt gehoord.

@Linde: weet je wat ik zou doen? Misschien niet goed, maar een leugentje om bestwil kan best eens op zijn tijd vind ik.
    Ik zou vlak voordat je op vakantie gaat de gyn bellen en zeggen dat je krampen hebt en het niet vertrouwt en een echo wilt hebben. Daar kunnen ze toch geen nee tegen zeggen? Mochten ze twijfelen zeg je maar dat je ook wat bloedverlies hebt ofzo en zo niet op vakantie wilt gaan. Dan krijg je wel een echo hoor!
    Ik zou dat zelf wel doen denk ik, als ik er perse geen krijg voor de 10 weken, ook niet als ik het heeeel lief vraag ;)

@all: ik ben erg opgelucht en ook doodnerveus tegelijkertijd! Vanmiddag even op controle geweest omdat ik mijn eierstok niet vertrouw, maar er was niets aan de hand! Alles zag er goed uit, geen cystes of wat dan ook. Gek genoeg is de buikpijn vandaag weer wat minder. Wel nog steeds last van borsten en ook van hoofdpijn. De gyn zei zelf: "die buikpijn kan de innesteling heel goed zijn geweest en wie weet ben je gewoon zwanger. "
    Leuk om te horen haha maar ben nu wel nóg zenuwachtiger voor mijn NOD!

Share This Page