@krullie, meid wat balen zeg! Nou weet je eigenlijk nog niks! Wat stom dat ze niet willen prikken joh, kleine moeite toch... Succes met nog even wachten... *knuf* @imno, ik heb wel wat kwaaltjes maar zit volgestopt met progesteron dus ja ik kan niet zeggen of het alleen daar van is of van meer maar eerlijk gezegd denk ik niet dat het gelukt is, hoop het wel natuurlijk maar heb gewoon zo'n gevoel..
@krullie, he meid balen van die witte test, ik had het zo gehoopt voor je! ik snap dat je dan nu ook verder wilt! die spanning en onzekerheid breekt je gewoon, en je wilt ook geen valse hoop en nog een keer een teleurstelling. echt balen meid! @de wachtenden, wat een spannende tijd... ik ben heeel benieuwd, dat wacht bankje zit vast niet lekker, dus ik hoop dat iedereen snel duidelijkheid heeft, en dan het liefst positieve duidelijkheid natuurlijk!!! @all, net telefoon gehad van het ziekenhuis over de uitslag van het guppie onderzoek. het was helaas weer niet goed pffff ik had al tegen mezelf gezegd dat de uitslag waarschijnlijk niet goed zou zijn, maar toch weer een klap. beetje verdrietig over, maar ook wel weer goed, want nu zijn we wel weer een stapje dichterbij een passende behandeling. we moeten 6 juni naar de gyn, en dan gaan we bespreken hoe we verder gaan. ik zelf gok op IUI. en tegen die tijd is ook duidelijk of de clomid 150 wel of niet werkt. als het werkt wordt het clomid 150 + IUI als het niet werkt wordt et hormomen spuiten + IUI pfffff, wanneer komt het goede nieuws?
ooow! Bedankt voor al het medeleven! Jullie zijn lief! Ik ben uit me werk even naar de Kruidvat gereden om die testen te halen, heb 3 setjes gekocht! Heb ik tenminste even een flinke voorraad in huis voor de komende ronde. Nog steeds overal last van, behalve een ongi gevoel. Zit mezelf echt gek te maken. Hoe kan ik immers last hebben van die kwaaltjes als er vervolgens geen hcg wordt opgespoord? Dat moet dan toch niet kunnen. Vreemd hoor. Vrijdag of zaterdagochtend ga ik er weer 1 doen als er dan nog steeds niets te zien is. En klim ik maandagochtend meteen in de telefoon naar de gyn als alles nog steeds negatief is. Vriendlief zit hier zich ook enorm op te winden, wat natuurlijk niet echt helpt voor mij... Is flink aan het googlen en komt met al die mooie praatjes aan dat veel vrouwen een laag hcg kunnen hebben in het begin... Hij wil het ook zooo graag, die is straks nog veel meer teleurgesteld dan mij omdat hij zich vastklampt aan uitzonderingen. Heb trouwens wel weer een nieuwe lading Puregon opgehaald bij de apotheek voor 400 euro. Had het alvast maar weer besteld. Stel je voor dat ik vandaag ongi zou worden dan zou ik door hemelvaart en het weekend niet kunnen beginnen met spuiten omdat ik het spul niet heb. Levertijd kan hier een paar dagen duren. @mvdk: het gaat spannend worden! Maandag weet je het he?! Hoop dat je gevoel niet juist is en het wel raak is! @Imno: ook bij jou gaat het spannend worden! Hoop het voor je! @Miranda: shit zeg dat de zwemmertjes niet zijn zoals het zou moeten... ook al houd je er rekening mee, natuurlijk is het wel een klap. Zie het inderdaad maar positief in: IUI is de juiste behandeling en dan maak je tenminste echt een goede kans! Hoop dat voor jou de 150mg ook aan gaat slaan, net zoals bij Daan! @Linde: haha ik vind mijn klachten ook veelbelovend... maar je lichaam kan je goed voor de gek houden! Wat geweldig dat je volgende week trouwens een echo krijgt!! Ik hoop zo op een mooie beeb met een sterk hartje!
ahh krullie balen! niet wat ik had verwacht! ik snap de teleurstelling! 400 euro, t is nogal wat he.... lekker met t eigen risico wat ze willen verhogen... :S
@ miss miranda, balen dat de uitslag, ook al verwachtte je het al, tegenviel. Hopelijk slaat die 150 aan en kun je gauw met de iui beginnen!! @krullie, lastig dat je vriend er zo mee bezig is, vooral als het niet gelukt zou zijn.. Maar ik denk ook nog steeds dat het deze ronde bij jullie gewoon is gelukt hoor! Als iedereen die wensen nou blijft opsturen naar jullie moet het gewoon lukken Het is ook zo lastig met al die behandelingen dat je er zo bovenop zit, vroeger mocht je pas naar de huisarts voor een test als je 2 maanden niet ongi was geweest en wij zitten er voor we de eerste keer nog ongi moeten worden al bovenop.. Het kan ook niet anders natuurlijk maar het is niet ideaal..
Nou meiden, het eerste bruinverlies is gespot! Teleurgesteld, maar ook zeker opgelucht! Ik hoop dat het snel doorzet en we weer verder kunnen! Kennelijk heb ik dan een lange luteale fase... irritant! Wel fijn dat er dan wel een echte eisprong is geweest... hoop ik snel echt ongi ben, ben ik van die onzekerheid af!
Balen krullie! Ik had zoveel hoop.... Maar dit was je eerste eisprong... Had t je gegund!!! Knuffel!!
@krullie, ach meid wat balen!! Nou ja dan idd maar snel goed ongi(of toch echt helemaal niet is natuurlijk nog beter) dan weet je het zeker en kun je weer verder.. sterkte meid xx
Krullie.. Aah balen, maar wel fijn dat je nu door kunt.. Op naar de volgende ronde. Ik vond het ook zooo fijn dat mijn cyclus 32 dagen duurde ipv 58 ofzo... Hebben ze ook bloed geprikt ? Miss Miranda.. Oh meid probeer positief te blijven! Niet zover voorruit denken want dan maak je jezelf alleen maar gek!! Weet je wat de uitslag is van je mannetje? Mijn vriend's zaad was ook niet goed, eerste keer 3,8 en tweede keer 12,2 miljoen (20 mil gemiddeld zoals je denk ik allang weet haha )
@krullie, ''gelukkig'' heb je bruinverlies, dan heb je toch wat meer duidelijkheid en weet je wat er gaat komen. Het gevoel dat je weer verder kunt is wel heel fijn, hoe moeilijk het ook is. @ukkie, het aantal zaadcellen van de eerste keer was 4miljoen, de tweede keer omschreef de verpleegkundige als gelijkwaardig aan de eerste keer. dus ook rond de 4 milj. denk ik. dat is dus niet zoveel als je naar het gemiddelde kijkt (dat wist ik al van die 20 miljoen) Hoe is het met de wachtertjes onder ons?? en de rest.....? Moefoe, Liz (toch?) vlekkengek etc... ik probeer hier ondertussen positief te blijven, maar ik merk dat ik dit nieuws een plekje meot geven. het is nu opeens zo definitief dat het ook bij vriendlief niet goed zit. gister was ik gewoon een beetje boos op de situatie, waarom? hoe is het mogelijk dat het bij ons allebei niet is zoals het hoort. maarja, boos worden helpt ons niet verder. ik ben vandaag met de 150 mg clomid begonnen, eens kijken wat dat ons gaat brengen. 6 juni naar de gyn voor een gesprek over welke behandeling we nu gaan doen. toch wel weer spannend. maar even voor mijn geruststelling... We maken toch nog wel kans om papa en mama te worden?? ik voel me dom dat ik dit aan jullie vraag, maar ik heb et even nodig dat iemand me hierin geruststelt. maar dames, nog even een vraagje over die hormoon injecties. is dat 400 euro? en moet je dat zelf betalen??? HOE durven ze! ben wel benieuwd hoe dat gaat met de verzekering enzo...?
@miranda, tuurlijk maak je nog kans!!! Er is nog zoveel wat ze kunnen doen! En 4 mlj is voor iui helemaal niet zo slecht, bij mij hebben ze het ook met 0,9 toch geprobeerd.. En lukt het niet heb je nog ivf, icsi. Ik weet zeker dat het uiteindelijk, hoe dan ook, gaat lukken bij jullie!! Het is ook gewoon zo oneerlijk dat het dan bij allebei niet vanzelfsprekend is(wij hadden een soortgelijke gedachten) maar weet je, het is helaas nu eenmaal zo, maar gelukkig betekent het niet dat het niet kan, het komt goed, echt waar!! Dikke knuf voor een beetje extra steun xx
@ Miranda: Wat naar dat het bij je vriend ook niet goed zit. Ik snap dat je even tijd nodig hebt om het een plekje te geven. Snap ook dat je twijfelt of het ooit wel gaat lukken, maar zoals mvdk al zegt, er zijn na IUI nog verschillende andere mogelijkheden. @ Krullie: Wat balen dat het niet raak is deze week. Wel fijn dat je nu zekerheid hebt en je hebt in ieder geval een eisprong gehad, dat is toch al iets.
@Mvdk: zit je al in de zenuwen meis??? Echt spannend! Als je de uitslag hebt, breng je ons toch wel meteen op de hoogte he maandag?! @Miranda: die hormooninjecties worden volledig vergoed, daar hoef je je niet druk om te maken! Wel eerst je eigen risico betalen natuurlijk, maar die was bij mij toch al op. Dus je kunt onbeperkt spuiten straks Maar ik hoop dat het niet nodig is en 150mg aanslaat! Wanneer moet je voor een fm? Is het geen idee om dan meteen al IUI aan te kaarten? Als de 150mg aanslaat? Dan zou ik wel alle kansen benutten! Snap dat je je klote voelt dat jullie allebei verminderd vruchtbaar zijn. Gelukkig maar dat de wetenschap ontzettend ver is en ze zoveel kunnen doen om een zwangerschap tot stand te brengen. En uit de grond van mijn hart hoop ik natuurlijk dat jullie papa en mama gaan worden (en een beetje snel is wenselijk haha) net als de andere meiden hier, maar niemand kan het je 100% garanderen... Wat dat betreft is het leven heel oneerlijk... er zijn veel stellen met én zonder vruchtbaarheidsproblemen die helaas nooit mogen ervaren hoe het is om een eigen kindje te krijgen. Ik mag hopen dat die "hel" ons allen bespaard mag blijven en dat wij wel een eigen kindje in ons armen mogen sluiten. Ik bedoel het overigens niet negatief, maar het is wel de waarheid.. ik zit gewoon ook ff in een depressieve bui omdat het deze ronde weer niet is gelukt en we nu al 1,5 jaar met smart wachten op een kindje. Voel me ook mislukt omdat het bij mij niet goed zit en inderdaad bekruipt mij vaak de gedachte: "wat als we dit geluk nou nooit mogen ervaren?" Want niemand kan mij beloven dat ik ooit mama ga worden...
@Krullie, als ik eerlijk ben voel ik me ook even ontzettend eeh naar(om het netjes te zeggen) wat ik tegen miranda zei was ook gelijk een peptalk voor mezelf.. Had gister wat kramp, vandaag zere benen wat normaal voor mij tekenen zijn dat mn ongi eraan komt. Ik weet wel dat het ook van iets anders kan zijn maar ben op dit moment gewoon ook bang dat het niet lukt, en wat als het deze keer niet lukt? Dan de volgende keer wel? En dan de keer daarna als mn man weer weg ? en ga zo maar door Die hele mmm en alle onzekerheid die erbij komt is gewoon erg lastig.. Hoe is het bij jou? Is je ongi nou al doorgezet?? xx
@mvdk: een dikke knuffel voor jou meis! Ik snap die peptalk... we klampen ons vast aan hoop en willen absoluut niet nadenken over: wat als... Hier ongi nog niet doorgebroken, maar het lijkt erop dat het nu wel snel zal gebeuren. Ik probeer me de komende weken even op iets anders te richten, even afleiding zoeken en geluk vinden in andere mooie dingen. Hoe moeilijk ook. Ik hoop zo dat die symptomen niet een naderende ongi betekenen, maar dat je zwanger bent!! Een hele dikke tweede knuffel! En ook een dikke knuffel voor alle MMM meiden hier. Omdat we alles maar doorstaan en ondanks slechte uitslagen door blijven gaan, ook al is de weg zo onzeker. Kus!
Laatst had hier iemand een boekentip geplaatst! De babyplanner! Thanks daarvoor! Heb hem op mijn e-reader gezet en in 1,5 dag uitgelezen! Mooi verhaal, heel herkenbaar!!
@krullie that was me, leuk boek he, zo herkenbaar!! Nog bedankt voor al je knuffels, alle beetjes helpen. en dat jouw ongi nog niet verder is doorgebroken, geeft dat je stiekem nog een beetje hoop of weet je het al zeker voor je gevoel?
Ja ik moest echt glimlachen bij het lezen van al die bezoekjes aan het zh en al die bekende medicijnen! Gelukkig maar dat het voor de schrijfster goed afliep en haar wens vervuld werd. Al had ze trouwens al een kindje voor ze aan het hele traject begon. Fijn dat de knuffels een klein beetje helpen Ik heb hier vanmiddag de radio keihard gezet en alleen maar lievelingsnummers gedraaid en hard meegeblerd en gedanst. Heerlijk! Muziek helpt me ook altijd door een dip heen. Ik heb geen enkele hoop meer, ga er gwn vanuit dat ongi door gaat breken. Wil het er wel met de gyn over hebben dat ik bijna een week overtijd ben voor ik ongi word. Dat kan toch haast niet. Misschien heeft 1 pregnyl dosis niet gedaan wat het moest doen (schijnt te kunnen) en is mijn eisprong vanzelf een week later gekomen wat zou kunnen verklaren dat de eicel dan ook niet op tijd bevrucht is geraakt...
Er worden net vrolijke slingers opgehangen bij de buren aan de overkant... er is een meisje geboren... En onze directe buurvrouw is over een week uitgerekend... Al dat babygeluk... ik heb er even geen zin in...
@krullie, het zou gewoon verboden moeten worden al die zwangerschappen, geboortes en kinderen om ons heen gewoon even, tot het bij ons ook lukt nee even serieus, het is iedere keer weer lastig. Oh ik moet gaan de bel gaat, tot gauw, sterkte! Xx