he Krullie, thanks voor je reactie..Ik laat morgen weer weten hoe het ging, ben zo zenuwachtig nu! Maar meer eigenlijk omdat ik echt het idee heb dat wat ik gister voelde een eisprong was.. Ik weet wel dat ik me er eigenlijk niet zo druk om moet maken maar ja kan die knop om het uit te zetten even niet vinden Maar wat jij zegt dat die spuit ervoor zorgt dat de andere ook los zouden laten geeft wel een beetje hoop, had er zelf niet bij stil gestaan.. Nou ja we zullen het morgen wel horen voor zover als dat kan dan en verder is het afwachten.. Anders maar volgende ronde weer proberen en dan wat eerder, iig goed nieuws dat er dan deze keer wel een eisprong was. Moet het natuurlijk wel een beetje positief blijven bekijken xx
@mvdk: ben erg benieuwd naar vandaag! Hoop idd dat de andere 2 eitjes zijn doorgegroeid en met t spuitje zijn gesprongen! 2 eitjes tegelijk = dubbel kans!!! @ krullie85: de gyn zei: over 2 weken kan je gaan menstrueren, dan is t mislukt! Dan bel je de eerste dag van de menstruatie om op dag 3 te starten met clomid 100mg en een uitgangsecho en 5/3 die je een bloedonderzoek om de eisprong te bewijzen. Dat was t ongeveer ach we wachten rustig af! De tijd kan me niet snel genoeg gaan! Hebben jullie dat ook?
mvdk, hoe ging het vandaag ??????? krullie, 7 dgn provera ?? ik kreeg altijd 10 dgn . voel je al iets van een naderende ongi, hoop het niet !! ik had normaal geen last van de eisprong, van mijn dochter was ik eigenlijk onverwacht snel zwanger. maar in de 18e week van de zwangerschap ben ik geopereerd aan een cyste, het was de bedoeling dat het een kijkoperatie werd, maar helaas konden ze er niet bij en moest het toch een buikoperatie worden, was heel spannend maar gelukkig is onze dochter blijven zitten. ik denk dat het door die operatie komt dat het nu moeilijker gaat, ze zeggen dat ze niets hebben geraakt en dat alles goed is gegaan, maar dat weer je natuulijk nooit helemaal zeker. bij de HSG zei de gyn dat alles er goed uitzag, maar ik zag toch echt een soort vernauwing volgens mij, maar ik heb er geen verstand van en durf zoiets dan ook niet te zeggen. hopenlijk is het snel raak en ben ik van al die ellende af. daanxyz, tijd gaat snel, maar eigenlijk toch te langzaam idd wel snel om naar 100 mg te gaan, normaal doen ze dat na 3 x 50 mg te hebben geprobeerd, maar hopenlijk is het niet nodig en testen we beide volgende week positief !!
@ vlekkengek: ja weet het ook niet met die clomid, anders overleg ik het nog wel even.... wil ook geen overproductie, dan moet ik straks een maand overslaan. Maar hoop natuurlijk dat het helemaal niet nodig is! Bij ieder krampje denk ik..... zal ik zwanger worden/zijn deze maand. Over een operatie, ik ben geopereerd aan mijn ontstoken blindedarm na mijn vorige zwangerschap De OK was ook laparoscopisch, maar ik heb een nabloeding gehad met geschat 1/2-1L bloed in mijn buikholte en 1.5punt Hb daling. Daar kan je wel verklevingen van krijgen, dus dat zou nog van invloed kunnen zijn, mogelijk... Noit bij nagedacht, maar dacht er plotseling aan door je berichtje. MVDK: had de IUI zin vandaag? of had je inderdaad eerder een ovulatie?
@mvdk: meid ben zo benieuwd hoe het vandaag is gegaan! Hoop goed!! @vlekkengek: ik heb de eerste keer een kuurtje Provera voor 7 dagen gekregen. Werkte prima, keurig 3 dagen na de laatste tablet werd ik ongi. Nu had ik een andere gyn bij de laatste controle en hij schreef 10 dagen voor inderdaad. Maar ik hou het gewoon bij 7, werkte vorige keer ook. Vanaf donderdag kan ik het worden! En dan met 100 mg aan de slag bij mij sloeg 50 niet aan, dus dan meteen 100. Maar @Daan: als jij een goede eisprong hebt gehad met 50, moeten ze nog een keer 50 proberen inderdaad lijkt mij dat is wel vreemd! Trouwens Vlekkengek: gewoon alles vragen als je iets opmerkt of iets vermoed (je hsg). Vragen staat vrij en het is toch je lichaam. Je hoort overal gewoon van op de hoogte te zijn! @Daan: heftig zon operatie verklevingen kunnen van invloed zijn. Zou dat wel even opmerken bij de gyn als ik jou was. Hier ga ik maar weer maandverband en tampons inslaan, zal wel weer heftig ongesteld worden. Van het weekend dan starten met de 100 mg. Ga ze nu s avonds voor het slapen gaan innemen, dan heb ik in ieder geval overdag (hopelijk) geen last van de duizelingen, misselijkheid en hoofdpijn. [FONT="]Fijne aaf allemaal![/FONT]
Hi allemaal, Nou vandaag de iui gehad.. Volgende week vrijdag de uitslag, maar de kans is echt super klein! Naast dat ik twijfelde aan mijn eisprong of die niet al eerder was geweest( die twijfel konden ze niet wegnemen, het zou best kunnen dat het te vroeg was en dit nu dus te laat) bleek dat de cellen van mn man na het invriezen en ontdooien er niet goed uit waren gekomen.. Er waren nog maar 600.000 goeie cellen over.. Eigenlijk te weinig zei de arts maar ze probeerden het toch maar want je weet maar nooit... Dus ja vanaf morgen maar hopen op een heeeel groot wonder, vandaag even nog niet, vandaag even balen gewoon @Krullie, altijd fijn he een zware ongi hopelijk gaat het goed met de 100 mg en heb je weinig last en goed resultaat @daanxyz, de tijd die niet snel genoeg kan gaan? Daar sluit ik me helemaal bij aan! In het grote geheel(een jaar bijvoorbeeld) gaat het altijd zo snel maar juist in het klein, als je zo uitkijkt naar bijv een uitslag de volgennde dag of week, dan gaat het zooo langzaam! @vlekkengek, hoop ook voor je dat het snel raak is en alle ellende het waard was! Fijne avond allemaal en bedankt voor de steun vind het echt fijn soms om even lekker te klagen hier bij mensen die hetzelfde meemaken Liefs M
mvdk, kan me voorstellen dat je stevig baalt nu, maar positief blijven !! je hebt maar 1 zaadje nodig om zwanger te worden, misschien zat er toch een slimmerd tussen die je eitje toch gevonden heeft, na je eisprong kan het eitje langer onderweg zijn dus dat je later bevrucht word dan de eisprong. blijf hoop houden en mijn duimen draaien overuren voor jou !!! krullie, dat kan idd schelen, ze s'avond innemen,heb er wel eens vaker over gelezen namelijk. en over dat vragen,tja ben gewoon niet zo gebekt . hij zal het wel weten denk ik dan maar. daan, misschien even overleggen met arts ?? zou best kunnen lijkt me.
Thanx voor het duimen draaien We zullen zien hoe het gaat en anders zien we het de volgende ronde weer, dan hebben we toch weer wat meer kans want dan weten ze door alle onderzoeken nu weer meer. Maar misschien is het niet nodig, ik schuif aan op het wachtbankje dus xx
@Mvdk: spannend dat wachtbankje!! Je weet het maar nooit meid! 600.000 (vind ik!) is een niet te bevatten hoeveelheid, er hoeft er máár ééntje sterk genoeg te zijn en hoppa!! Spannende tijd nu, wachten tot volgende week vrijdag... is dan je NOD of moet je dan bloed prikken? Ik duim samen met Vlekkengek voor jou!!
Ik duim ook! 600.000 is misschien niet ideal! Maar wel in je baarmoeder achtergelaten! Als je vrijt weet je natuurlijk niet precies de kwaliteit op dat moment(dat schijnt nog wel eens te wisselen) en ook niet hoeveel er in de baarmoeder aankomt! Door deze situatie weet je t allemaal, en heb je er nu al minder vertrouwen in.... Maar 1 zaadje Moët voldoende zijn!! T blijft balen Als er een goed staaltje is aangeleverd en dit over blijft Ik duim!!!! Met z'n 3en op t wachtbAnkje en nog een aantal voor de eisprOng!!!
hi hi allemaal, Zo vandaag weer een stuk positiever Je weet maar nooit inderdaad, misschien is het wel gelukt Volgende week donderdag heb ik overleg met de arts over de progesteron waarden in het bloed en de volgende stappen. Wat eigenlijk een beetje voorbarig is want vrijdag word mn bloed pas getest op zwangerschapshormonen, maar zo kwam het beter uit. En stel ik word dan ongesteld weet ik tenminste wat we deze ronde gaan doen, en heb ik de recepten in huis zodat het weekend ertussen niet uitmaakt. Maar misschien is dat wel helemaal niet nodig Hoe gaat het met iedereen? Is iedereen nu aan het wachten? xx
Inderdaad, je weet het maar nooit!! Hier aan het wachten op ongi... verwacht het morgen, uiterlijk vrijdag... heb stiekem goede hoop dat 100 mg wel gaat aanslaan. Met 50 mg lukte het aanvankelijk ook al om een eitje tot 9 mm te laten groeien... ik hoop dat 100 net even dat extra zetje geeft en er 1 of 2 mooie eitjes ontwikkelen! Heb overigens ook al verder vooruit gedacht: mocht het weer niet aanslaan en heb ik wederom vreselijke bijwerkingen wil ik niet meer verder met Clomid 150 mg, maar wil ik meteen gaan spuiten... weet alleen niet of de gyn daar dan ook zo over denkt... maar goed dat is allemaal wat voorbarig... wie weet is het wel niet nodig
Hallo meiden, ik ben Zuss en ik heb tijdens mijn behandeling voor PCOS altijd met een ander clubje meegekletst. Nu ben ik 5 weken en 2 dagen zwanger. Ik wilde jullie even laten weten dat we een speciaal clubje zijn gestart voor meiden die zwanger zijn geworden na behandeling voor PCOS: Meiden zwanger na behandeling voor PCOS Ik ben hiermee gestart omdat ik het moeilijk vond om bij het MMMclubje aan te sluiten, omdat die meiden vaak veel verder door de MMM moesten voor hun zwangerschap (ICSI, IVF) en de meiden in de 'gewone' clubjes wat luchtiger over hun zwangerschap spraken (wat natuurlijk heel fijn is voor hun!)... Al hoefde ik niet veel rondes, ik weet hoe het is en wil jullie heel veel sterkte en geluk wensen! Ik hoop jullie allemaal snel te mogen begroeten in het zwangerschapsclubje!
@ Krullie, ook al zo vooruit aan het kijken Hoop dat het niet nodig is voor je! Maar denk je dan dat je met het spuiten minder bijwerkingen zal hebben? Welke spuit bedoel jij dan? @Zuss, gefeliciteerd!! Bedankt voor je berichtje. Hopelijk kunnen we allemaal snel aansluiten bij het topic! Hier niks bijzonders te melden, zit keurig op het wachtbankje. Bij ieder krampje/ steekje denk ik oeh zou het zou het? Merk wel dat mn lijf niet zo blij is met de hormonen, ik weeg mezelf niet maar merk wel dat mn kleding ietsje strakker gaat zitten Het is het absoluut waard hoor maar liever niet natuurlijk Liefs xx
@Zuss: gefeliciteerd meid! Ik duim dat wij allen snel daar mee kunnen kletsen! @mvdk: dus jij hebt dat ook... dan ligt het niet aan mij! Ook ik ben aangekomen denk ik (weet t wel zeker) idd zit mijn kleding ook strakker en voel me ook boller... Tsja zeker als we zwanger zijn zullen we daar helemaal aan moeten geloven Met spuiten heb ik het over Puregon. Dat is een ander soort hormoon waar iedereen vrijwel op reageert. Zwaarder dan CLomid, maar met veel minder bijwerkingen en je kunt veel preciezer doseren. Maar goed, zover is het nog niet. Wanneer is je NOD? Snap dat je je bij elk kriebeltje afvraagt wat het kan zijn!!
Spannend op t wachtbankje! Had maandag progesteron laten prikken en t was 71!!! En dat was een week na ovulatie!!! Das heel goed!!! Joepie!!!!
@ daanxyz, goed nieuws voor jou dus! Hopelijk zet het door en heb je volgende week nog beter nieuws @Krullie, fijn he dat aankomen.. Maar ja inderdaad uiteindelijk word het hopelijk erger maar dan op een leuke manier voor mij wel fijn om te horen dat ik niet de enige ben, voor jou wat minder natuurlijk Heb die puregon even opgezocht, klinkt inderdaad interessant. Maar ik hoop dat je zover niet hoeft te komen hoor! 1 stapje per keer Met nod bedoel je wanneer ik (niet) ongesteld moet worden toch? Volgende week zondag is het voor mij dag 28, maar vorige keer was het ook vroeger dus even afwachten. Maar volgende week vrijdag word ik getest dus dan weet ik het gelijk zeker... Jij nog niet ongi? Jij was nu aan het wachten na kuurtje provera toch? xx
hee meiden hiero eentje beetje teleurgesteld word er ook een beetje chago van . maandag laatste primolut geslikt ,vandaag dus dag 4 na stoppen van kuurtje en nog geen ongi te bekennen. vorige keer werd ik het na 2dagen al ,zo teleurstellend kheb nu vakantie dus niet echt een leuk begin van me vakantie haha pff. khad verwacht dat ik nu wel ongi zou zijn zou mooi uitkomen met qua dagen voor echo s enz dat ik vrij ben en als ik een eisprong zou hebben. kmoet wel zeggen dat ik tijdens het slikken van de kuur behoorlijk ziek ben geweest van de griep maar kweet niet of dit invloed erop kan hebben. heb wel gevoelige tepels sinds dinsdag maar daar is alles ook mee gezegd zuchtt zo ff me ei weer kwijt haha.
Ben zo blij!!! eerste ron clomid is aangeslag. VANMORGEN op dag 10 bloed laten prikken. Vanmiddag gebeld voor de uitslag moest ik meteen komen vooreen echo fsh waarde was zo hoog blijk ik al een ei te hebben van 19.4 en twee kleintjes van 9. MORGEN al voor samenlevings stest.
@jupje, He wat fijn voor je!! Wist niet dat dat al kon op dag 10, kennelijk stond je lichaam op springen! Ben benieuwd hoe de samenlevingstest gaat, succes! @mrdam, balen voor je. Maar zou het niet zo kunnen zijn dat die primolut door het ziek zijn niet goed is opgenomen? Net als wat er met je pil zou gebeuren wanneer je goed ziek bent? Zou even overleggen met je gyno want misschien moet je wel een nieuwe kuur of wat extra nog.. Succes! xx