@Miranda: perfect al die vitamines! Omega 3 is goed hoor. Wat is de aanbevolen dagelijkse dosering? Ik moet er 3 nemen volgens het potje. Wat doen we onszelf aan met zwanger worden he met al die onzekerheden! Je hebt eigenlijk pas rust als je de 12 weken voorbij bent en zelfs dan misschien ook niet. Je kunt niet elk moment in je buik kijken hoe het met je beebje is. Denk wel dat het makkelijker wordt na 20 weken als je op de uitgebreide echo hebt gezien dat alles in orde is en je de kleine ook goed voelt bewegen. Krijg je toch elke dag wel bevestiging dat alles in orde is. Maar dat denk ik maar he, heb er nog geen ervaring mee... Bij onze buurvrouw is na 42 weken eindelijk de kleine geboren. Ging in het begin mis en het was maar de vraag of hij het zou halen. Vreselijk als je dat moet meemaken. Gelukkig is nu alles goed en zijn we uitgenodigd om van het weekend op bezoek te komen. Leuk hoor, heb al een leuk cadeautje klaarliggen, maar moeilijk blijft het wel. Zeker als ik straks toch niet zwanger blijk te zijn... Vriendlief smst trouwens steeds hoe het me gaat. Hij is er 100% van overtuigd dat het goed zit... we'll see...
@krullie die onzekerheden blijven denk ik vooral in het begin (maar dat is mijn ervaring ) ik kan niet voor een ander spreken natuurlijk. Ook al was bij mij in het begin bijna 19 weken. Wat was ik toen bang zeg gwn bijna 5 maanden niet wetend dat je een kindje in je buik hb geen vitamines geslit nergens rekening mee houden. Gelukkig rook en drink ik niet dus dat is het probleem niet maar heb er verder dus geen rekening mee kunnen houden ben ook de nodige keren van een trap gevallen in huis op vakantie in marokko:S..Maar gelukkig heb i een gezond mannetje nu door het huis rennen. Ik kan me nog goed herrrineren toen ik me 20 weken echo kreeg was echt zoooooo bang...En uiteindelij is alles toch goed gekomen. btw wat iis het rustig hier, of praat ik zoveel. Zit de hele dag maar een beetje te hangen hier tijdens me werk want. Hele dag zit me hoofd maar te malen en te malen of het dit keer raak zal zijn..Me borsten zijn ook best gespannen nu en pijnlijk. Vind het zo irritant dat al die symptomen ook op een ongi kunnen wijzen. Maar dat is dan wel een week of meer voor me NOD...pffff ben net ongeduldig hoor haha
Haha niet druk hier? Ik moest net 4 of 5 pagina's terug lezen... We lopen hier de avond4daagse dus druk druk! En Krullie?Hoe staat het er nu voor?
Mamavanmarouan, ik zou ook ongesteld worden deze week.. Daar zat ik op te wachten namelijk. Zodat we konden bloedprikken en verder konden gaan met Clomid.. Alleen toen las ik hier dat iemand een test had gedaan, dacht ik van ja dat kan ik ook wel doen. Had al giga last van mijn borsten en de 1e test (en de 2 daarna) zijn allemaal positief.. Zo ineens.....
Ik slik nu foliumzuur, supradyn forte, en magnesium. Kan ik beter die laatste 2 niet slikken, en ipv omega 3 en vit. D halen? Of ook nog zwanger worden pillen? Pff, waar je niet allemaal rekening moet houden zeg! Krullie, al opnieuw getest? Hoe gaat het met de rest? Nog spannende dingen gebeurd? Zit nu op werk,echt geen kip te verkennen hier! Tijd gaat langzaam zo. Vanmorgen laatste clomid geslikt, morgenochtend echo, ben benieuwd! Liefs guusje
@kimmuh jaa gespanen borsten en steken hier maar ik heb ook altijd gespannen borsten als ik ongi moet worden daarom zeg ik het lijkt zo verdomd veel op elkaar hahaha.. @guusje, jaa spannend hoop dat er een mooie grote ei(tjes) zit(ten)
Guusje! Das n snelle echo?! Hoeveel dagen clomid heb je gehad! Ik ging meestal dag 12 vd cyclus! Ik heb ovulatie na dag 20 meestal hoor! Als uitzondering Of is t n uitgangsecho? Die moet nl. Voor clomid oorspronkelijk!
Er is weer ontzettend veel gekletst ! Zo jullie slikken allemaal veel vitamine etc. Ik slik alleen foliumzuur en sinds een aantal weken multivitamine.
@krullie, dat klopt ik moet: 3x daags 1 omega 3 softgel 1x daags 2 vit. D tabletjes 1x daags 1 foliumzuur tabletje (die doet ik ipv zwanger-worden-etos) guusje, ik weet niet wat voor multi vit. jij hebt maar je moet oppassen met vit. C... dat is niet goed voor je nu je zwanger wilt worden. dan bouw je teveel weerstand op en dan kan je lichaam een zwangerschap afstoten ofzo/ voor je mannetje daarintegen is vit C juist wel goed! .... en ik ben nog steeds niet ongi!!! grom
@Miranda: nog steeds niet ongi?! Potverdorrie!! Ongelofelijk dat wachten! Jij mag ook een hele apotheek slikken lees ik al! Laten we hopen dat het gaat helpen en de eerste ronde spuiten gewoon raak is straks! @Guusje: spannend meid morgen al de echo. Laten we hopen dat er al groei te zien is!! @MamaMarouan: gelukkig dat alles uiteindelijk goed is gekomen met je kindje. Kan me jou onzekerheid ook helemaal voorstellen! En dan ook nog van de trap gevallen... je wilt er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren. Irritant he die gespannen borsten. Had het normaal nooit bij ongi worden door de pil, maar sinds ongi door eisprong dus wel. Heb nu wel erg veel last van me tepels, had ik vorige ronde niet. @Kimmuh: hoe lang ben je ongeveer al zwanger denk je?? Spannend de echo op 5 juli, dat is al bijna! @all: morgenochtend ga ik weer testen, precies op NOD. Laten we hopen dat er een duidelijke streep verschijnt. Ik ben gek genoeg nu heel rustig, raar. Niet zenuwachtig meer. Weet niet waar dat opeens vandaan komt... We zien het wel morgen... xx
@Linda: ben jij al druk om de dag of iedere dag aan het klussen??? Moest je vrijdag nou nog terug om de groei van die twee eitjes te bekijken?? Moet je eisprong vanzelf komen of krijg je Pregnyl om de eisprong op te wekken? @Imno: hoe is het met je meis?? Nog bruinverlies?? Heb je een testje gewaagd??? Ik duim voor je hoorr!!
Om de dag zijn we meteen mee begonnen na mijn ongesteldheid . Ik moet zelf een eisprong krijgen, krijg geen prik daarvoor.. Vrijdag moet ik voor de zekerheid nog even terug om te kijken, maar ze zei dat ie. Best zo kon zijn dat mijn eisprong donderdag of vrijdag is. Ach we wachten af
Krullie: Nog iets van bruin verloren? Morgen spannende dag voor je!! Die indicator is zo leuk! Je moet wel lang wachten btw!!! En dan opeens..... Zwanger!!!! Hp dat alle meiden hier dat snel zullen zien!!
@Linda: dat zou geweldig zijn, als je eisprong vrijdag al geweest is!! Hoef je je niet af te vragen wanneer die komt en wanneer je NOD is! @Daan: helemaal geen bruinverlies. Nog geen echt ongi gevoel ook. Pak morgen eerst nog even de kruidvat test, heb er nog 1tje liggen. Zou ook graag de CB willen doen, maar wil ik wel zeker weten dat de uitslag zo goed als positief is
Ja dat zou mooi zijn, maar ik zie ook bij de meeste dat de eisprong met clomid vaak later is, al dacht de verpleegkundige n.a.v. Het dikke slijmvlies en de eitjes dat hij eind deze week zou moeten zijn. Hetis allemaal zo nieuw dus laat het maar over me heen komen.
Ik heb omega 3 extra in huis gehaald, deze slik ik dan samen met foliumzuur, dat moet dan toch wel genoeg zijn toch? Ik heb vanaf dag 5 t/m 9 clomid geslikt, en morgen de 1e echo, vanaf dan om de dag om groei bij te houden. Zo was het vorige maand ook gegaan dus het zal wel oke zijn.. Beter te veel dan te weinig echo's toch?
@Linda: echt iedereen reageert anders op Clomid. Meiden op dag 10 of 12 al eisprong en meiden pas op dag 25... kan alle kanten op. @Guusje: dat zijn inderdaad veeeel echo's zeg!! Maar beter te veel dan te weinig, kan niet missen die eisprong dan! Omega 3 en foliumzuur is heel belangrijk. Zou eigenlijk ook nog vitamine D kauwtabletjes halen. Je hebt vaak toch een tekort aan kalk en dat heb je hard nodig...
@guusje, je bent nu al zo ver opweg met de vitamine collectie! dus ik zou zeggen; gooi die vit D er ook nog even tegenaan haha... dames, ik heb net zitten kijken en de ene keer was ik na de provera op de 4e dag ongi, en de andere keer was ik op de 6e dag ongi na mijn laatste pilletje... morgen zit ik weer op mijn 6e dag na het laatste pilletje... ik hoop dus dat ik morgen ook weer ongi word en dat mijn lichaam me niet in de steek laat... zit alweer helemaal te stressen hier... ben ik ongeduldig ?? ja zeker? (zeg maar eerlijk hoor )
Miranda; haha,weljaaa, neem ik die er ook gewoon nog bij! Mijn dochtertje krijgt vit D druppels,die kan ik ook nemen? Of is er nog verschil tussen vit d?