Meiden! Ik ben er weer hoor! Donderdagmiddag kreeg ik het bericht dat mijn vader een motorongeluk had gehad en in het ziekenhuis in Assen lag. Toestand was niet bekend, dus we gingen er meteen heen. We wonen in Zeeland, dus dat was een aardig eindje Ze waren volop met hem bezig en omdat alles zo onzeker was hebben we daar dus een hotel opgezocht om te overnachten. Gistermiddag kregen we goed nieuws. Hij is er wonderbaarlijk goed vanaf gekomen. Hij heeft een hersenschudding, gebroken sleutelbeen, 4 gebroken ribben en verminderd gevoel in rechterbeen. Maar hij gaat vooruit en hij zal goed herstellen. Erg fijn, want met 250km per uur had het heel anders kunnen aflopen de ergste scenarios schieten door je hoofd heen als je zon telefoontje krijgt. @Guusje: meid wat een geweldig nieuws!! Je reageert goed op de Clomid zeg!! Ga duimen dat je over 14 dagen een prachtige test in je handen hebt! Wat betreft het klussen: hangt af van het zaad van je man. Het schijnt dat bij sterkte kwaliteit het geen kwaad kan om elke dag te klussen. Is het zaad wat minder, heeft het echt weer 2 dagen nodig om weer nieuwe en goede zaadcellen aan te maken. Wij hebben het 5 of 6 dagen (weet niet meer precies!) elke dag gedaan. Leuke vraag trouwens had je gesteld haha Wij altijd 's avonds. Ben 's ochtends niet te genieten en moet er al vroeg genoeg uit Bovendien krijg ik helemaal geen energie na sex, maar wil ik slapen!! @Juliave: hopelijk kun je alles een plekje geven straks. Verstandig om je lichaam inderdaad even rust te geven en even te wachten met de Duphaston. Ik heb wel een heel goed gevoel bij jou hoor, ik denk dat het snel weer raak is en dat dan alles goed gaat!! @Kimmuh:gek he dat je zwanger bent? Ik kan het ook nog niet echt geloven. Elke ochtend wakker worden is een heerlijk gevoel moet ik zeggen. Steeds dat besef: oh ja, ik ben zwanger! @mvdk: wat een geweldig nieuws dat je hcg dik in orde is!! Je bent gewoon zwanger en over 8 maandjes ben je mama! I know it! 12 juli al de eerste echo, spannend zeg! Hoever ben je dan? @MamaMarouan: ik ga voor je duimen hoor schat!! Ik had ook zere borsten toen ik ongesteld moest worden, maar dus ook echt zere borsten nu ik zwanger ben! Het kan alle kanten op gaan! Positief blijven denken! @Ukkie: jij mag je naam ook snel bij het zwangere lijstje invullen hoor!! Hoop zo dat de 2e IUI goed gaat zijn met een hele goede zaadkwaliteit en kwantiteit! @Linda: wauw!! 2 eitjes en een baarmoeder die er helemaal klaar voor is! Dit gaat m worden hoor!! Kan bijna niet anders!!! Afwachten maar en duimen!! @Miranda: spannend Miranda, het gaat nu echt beginnen!! Hoeveel moet je gaan spuiten?? De Pregnyl is inderdaad eng, maar ja ik vind alles eng. Ik mocht hem in het ziekenhuis op een verpleegafdeling laten zetten. Ideaal Ik ga zo voor je duimen voor een of twee prachtige eitjes straks!!! @Mrdam: gefeliciteerd zeg!! Natuurlijk zitten jullie helemaal op een roze wolk!! Ik zeg: shoppen! @all: ik voel mij aardig zwanger. Wakker worden is tegenwoordig feestje! Elke morgen besef ik me weer dat ik zwanger ben en hoe een wonder dat is. Ik heb veel last van mijn borsten, echt pijnlijk en ben ook misselijk. Als zich dat zo doorzet denk ik dat ik over enkele weken wel dagelijks boven de wc-pot mag hangen. Maar dat geeft niets, ik doe het met liefde! Zo speciaal om nu een geheimpje te hebben wat nog niemand weet. Alleen mijn beste vriendin weet het, voor de rest is het nog top secret! Ik ga maandag de gyn bellen voor een afspraak voor een eerste echo. Moet ik verder nog iets doen of regelen? Ik heb geen idee eigenlijk!! xxx
♥ LEDEN ♥ (Algemene info, Naam + leeftijd + hoeveelste kindje + Jouw behandeling) Krullie85, 27 jaar, 1e kindje, Ronde 4 met Puregon & Pregnyl MissMiranda, 21 jaar, 1e kindje, nu provera t/m 15-6, daarna start hormonen spuiten + IUI MamavanMarouan, 23 jaar, 2e kindje, 4-6 begonnen met clomid, 12/06 clomid aangeslagen, 1 ei van 18mm Ukkie87, 25 jaar, 1e kindje, Chlomid & IUI Juliave, 28 jaar, 1e kindje, Clomid, onderweg naar ronde 3 (100 mg) Kimmuh, 21 jaar, gaan voor 2e kindje. Mvdk, 24 jaar, 1e kindje, Clomid+pregnyl/ovitrelle+utrogestan en bij afwezigheid man IUI Daanxyx, 27 jaar, 2e kindje, zwanger met clomid 150 mg Linssiejj, 24 jaar, 1e kindje, 1e ronde clomid 50 mg Vlekkengek... Moefoe, 34, eerste kindje, clomid+ Pregnyl Imno, 30 jaar, eerste kindje, 1e ronde clomid 50 sloeg niet aan, nu 3e ronde puregon+pregnyl Jupje 26 jaar, 1e kindje, 2e ronde clomid 50 mg zwanger Linde 31 jaar, 1e kindje, 2e ronde Clomid 50mg zwanger Guusje27 29 jaar, 2e kindje, 2e ronde met 50 mg clomid ------------------------------------------------------------------------------------- ♥ OP HET WACHTBANKJE + NOD ♥ (Naam + NOD) Mvdk - 20 juni(dmv test) Imno - 20 juni Moefoe - 22 juni ------------------------------------------------------------------------------------- ♥ NAAM +AFSPRAKEN/CONTROLES/FM's ♥ (Naam + welke afspraken er staan en wanneer) Linssiejj, 19-6 echo, follikelmeting Daanyxz, 27 juni, eerste echo van de kleine ukkepuk MamavanMarouan, 22 juni bloedprikken eisprongcontrole, 26 juni telefonische afspraak uitslag bloedprikken Mrdam, 22-6 geslachtsbepaling Julia 6 juli - echo om miskraam te bevestigen en om vervolgstappen te bespreken Ukkie87 26-06 FM Guusje27 follikel meting : 21-06 Kimmuh, 5 juli eerste echo * ------------------------------------ ------------------------------------------------ ♥ ZWANGER ♥ (Naam + datum uitgerekend, jongen/meisje/verrassing) Daanxyz, 6-10 februari uitgerekend, geslacht nog niet bekend. Linde, 10-01-2013, geslacht nog niet bekend Vlekkengek, Jupje,01-01-2013. geslacht verrassing mrdam 22-11-2012, geslacht nog niet bekend Kimmuh, (Uitgerekende dag komt nog.) Krullie, uitgerekend: .... , geslacht nog niet bekend
@krullie, als je voorlopig bij de gyn blijft lopen hoef je geen verloskundige nog te bellen.maar dat kan je het best ff overleggen met je gyn die kan je het best adviseren. En als je je eerste echo hebg ehad mag je je al inschrijven bij kraamzorg.. Eerst ff aan je verzekering vragen wie bij hun aangesloten zitten. Je verzekering heeft een lijstje met kraamzorg..en dan kan je op internet ff checken welke het beste bij jullie behoeftes aansluit..ikhad een doula toen ik zwanger was van marouan dat was mijn verloskundige.
Oh krullie dat is schrikken ze! Fijn dat hij er goed vanaf is gekomen. In het ziekenhuis vertelde ze dat je het rond de eisprong het beste elke dag kon doen. Maar om de dag kan ook.
Sorry als ik op sommige dingen niet reageer dames, maar ik zit op me telefoon op internet dus is niet echt overzichtelijk...
@ Krullie, jeetje.. Dat is ook niet leuk zeg... Wat zul je geschrokken zijn! Jij de 21ste ik 19e. Bij mij is 8 Maart 2013 waarschijnlijk uitgerekende datum, maar nog even afwachten. 5 juli kan ik naar de gynaecoloog; dit omdat ik uit het ''niets'' zwanger ben geworden. (Uit het niets is ook niet helemaal zoals ik het moet zeggen) Maar volgends hun had ik geen eitje. Duurt nog wel zo lang, voor mijn gevoel. Maar voor het weet is het dan zo ver... Jullie en mijn man zijn fam, en mijn moeder zijn de enige die het weten
Jeetje Krullie, wat moet jij geschrokken zijn zeg! Beterschap met je pa..! En ik weet niet of mijn man sterk zaad heeft, dit is niet gecheckt, omdat ik van mijn 1e kindje spontaan zwanger ben geworden, zonder menstruatie (pco) binnen 5 maanden. Dus de gyn zei dat we dat niet hoefden te checken, dus dat het goed zat! Raadde de gyn jullie aan om elke dag te klussen? Ik zou het liefst ook elke dag klussen, gewoon voor het gevoel dat je er alles aan doet! Ik zit nog erg in dubio, wat zal ik doen? Of beter gezegd; wij doen...
Mijn gyn had t advies gegeven om de dag, maar misschien omdat me man geen superzaad heeft ik weet t ook nie
@MamaMarouan: dus alleen de gyn moet ik bellen voor een echo? Geen huisarts of wat dan ook? Of zorgt de gyn ervoor dat alles in mijn medisch dossier komt te staan? Aanmelding voor kraamzorg? Moet dat al zo snel zo vroeg in de zwangerschap? @Linda: elk ziekenhuis zegt iets anders. Mijn gyn zei inderdaad ook om de dag maar toen ik vroeg of ook elke dag mocht, kon dat ook... lekker vaag dus @Kimmuh: haha uit het niets zwanger... ging het maar zo makkelijk allemaal 5 juli is in ieder geval al bijna! En we hebben nu "nog maar" 8 maanden te gaan ipv 9 he. Het lijkt inderdaad erg ver weg, maar denk dat als je straks op het einde loopt erop terugkijkt en versteld staat hoe alles voorbij is gevlogen @Guusje: dan is er waarschijnlijk niets mis met het zaad van manlief denk ik Om de dag en rond je eisprong zou ik het 3 dagen achter elkaar doen. Bij mij zei de gyn dus ook om de dag, maar had ook geen bezwaar tegen elke dag toen ik dat vroeg... En ben nu (net als Daan!) wel zwanger met elke dag...
Haha ja zo makkelijk gaat het niet.. Maar als ik er op terug kijk, dan maakt het me nu niets meer uit. Moet je vader nog lang in Assen blijven? (Assen is hier 30km verder op, 20 min rijden)
mijn gyn zei dus; nee, je het echt beter om de dag doen. Maar goed, ik ga er gewoon lekker tegenin! vanmorgen geklust, morgen gewoon weer enne...maandag ook weer! hihi
Krullie, je huisarts kan je evt bellen dat je zwanger bent dan zijn ze er iig wel van op de hoogte. Ik denk dat je dez2 keer gwn je echo bij de gyn heb om te kijken over hoe en wat. Elke gyn is anders, jij bent al bekend bij haar maar op een gegeven moment hoort een verloskundige het volgens mij toch over te nemen omdat deze meer ervaring en kennis hebben dan een gyn. Maar vraag t gwn ff naa aan je gyn zij kan jou het beste vertellen tot hoe lang je bij haar kan/mag blijven...en de kraamzorg je hoeft je niet nu al gelijk aan te melden maar je kan iig aan je verzekering vragen welke kraamzorg bij hun is aangesloten. En dan kan je op internet alvast ff neuzen welke kraamzorg bij jullie past en natuurlijk ook belangrijk de ervaringen van andere moeders..ze zeggen altijd zo vroeg mogelijk aanmelden bij kraamzorg maar omdat nu te doen is misschien wel heel erg vroeg jaa.je zou beter ff kunnen wachten dat je een echo heb gehad van je wondertje dat hij/zij een hartslag heeft..ik heb het pas later gedaan natuurlijk omdat ik t ook later wist. Maar dan kan het zo zijn dat ze het gemiddeld aantal kraamzorg uren minder worden omdat ze t druk hebben...
@Kimmuh: maar wel absoluut een echt wonder dat het zo spontaan is gebeurd!!! Ze zijn nog aan het overleggen of hij binnenkort naar huis mag, het gaat wel elke dag beter ook al heeft hij erg veel pijn, of dat hij wordt overgeplaatst naar ziekenhuis bij ons in de buurt. @Guusje: precies meid! Vandaag, morgen en maandag: dan zit je wel safe!! Over 2 weken een knaltest!! @MamaMarouan: thnx zeg voor de info! Niet verkeerd om alvast rond te neuzen naar de verschillende kraamzorgmogelijkheden! Ook van plan een stapel boeken over zwangerschap en bevalling en baby in te slaan. Heerlijk leesvoer voor mijn vakantie!
Oe ik en guusje kunnen dan ongeveer zelfde tijd misschien testen.. wij hebben het eerst om de dag gedaan tot donderdag, gisteren dus niet en vanochtend wel en nu komende dagen iedere dag. Ben zo bang om hem te missen, maar aangezien de zaadjes en de eicel nog even leven is dat eigenlijk stom haha.. Dit worden twee hele lange weken..
Krullie, trouwens veel sterkte voor je vader natuurlijk..en hij heeft zeker geluk gehad. Hopelijk komt hij er snel bovenop... Weeet je wat een leuk boek is. Oei ik groei (7 sprongen) dat is natuurlijk als je al bent bevallen..maar je hebt er heeeel veel aan staat vol informatie wat je te wachten staat. De nieuwprijs is best wel duur vind ik voor ene boek. Je hebt ze ook op marktplaats al voor 10 euro..dat geldt natuurlijk ook voor alle andere boeken.. Haha
thanks Krullie!! Let's hope so! Linssie: Nou, dan zitten we op hetzelfde wachtbankje! Wel gezellig toch? In ieder geval niet alleen... duim jij voor mij? Dan duim ik voor jou, dan komt het vast wel goed!
Ik doe ook mee met duimen voor jullie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! @MamaMarouan: thnx voor de boekentip!! Handig zeg, meiden die al veel ervaring hebben!