Gestart met Primolut en 1e ronde Clomid, wie begint er ook nu?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door mvdk, 24 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    wauw mooi kim!

dat lijkt mij ook zo bijzonder als je het aan je ouders vertelt en dat ze dan helemaal blij en trots zijn dat ze opa en oma worden ....

soms zit ik stiekem al een originele manier te verzinnen hoe ik ze zal vertellen dat ze opa en oma worden als eht zover is ;)

2. MamavanMarouan

MamavanMarouan Bekend lid

19 apr 2012
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kim, jaa die is echt leuk...:) ik heb de 27e of 28e getest weet niet meer precies maar test was gwn negatief. durf ook niet meer te testen. Ik wacht 5 juli af en als ik dan nog steeds niet ongi ben ga ik de gyn bellen

3. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Lieve meiden, bedankt voor jullie lieve woorden.. Over een uurtje mag vriendlief alles inleveren, en om 16:10 mogen we voor IUI ronde 2... Duimen dat de zaadjes beter zijn !!

4. Juliave

Juliave Bekend lid

8 feb 2012
    603
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wow succes ukkie!! Spannend!!! Ik duim voor je!'

@krullie maak jezelf niet gek meid! Heb vertrouwen dat alles goed is. En bij twijfel gewoon ff gyn bellen. Ik snap dat je je onzeker voelt hoor maar ik weet zeker dat het goed zit! Kop op!!

@all ik heb vrijdag weer een controle om te kijken hoe alles er voor staat, op eigen initiatief. Als er geen rare dingen zijn dan ga ik zondag weer starten met de duphaston. Eindelijk weer door naar de nieuwe ronde!

5. MamavanMarouan

19 apr 2012
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoop het vooor je uk, dat er goede zwemmers bij zitten...

Dames heb net ff de gyn gebeld en kreeg de assistente aan de lijn en het ff uitgelegd.Einde van de middag wordt ik terug gebeld door de gyn. De assistente zei dat ik misschien wel terug moest komen voor een echo. Maarja we zullen zien wat de gyn beslist

6. Juliave

Juliave Bekend lid

8 feb 2012
    603
    0
    0
    Noord-Brabant
    ♥ Leden + algemene info ♥

Krullie85, 27 jaar, 1e kindje, Ronde 4 met Puregon & Pregnyl
    MissMiranda, 21 jaar, 1e kindje, ronde 4: hormonen spuiten + IUI
    MamavanMarouan, 23 jaar, 2e kindje, 4-6 begonnen met clomid, 12/06 clomid aangeslagen, 1 ei van 18mm
    Ukkie87, 25 jaar, 1e kindje, Chlomid & IUI
    Juliave, 28 jaar, 1e kindje, Clomid, onderweg naar ronde 3 (100 mg)
    Kimmuh, 21 jaar, gaan voor 2e kindje.
    Mvdk, 24 jaar, 1e kindje, Clomid+pregnyl/ovitrelle+utrogestan en bij afwezigheid man IUI
    Daanxyx, 27 jaar, 2e kindje, zwanger met clomid 150 mg
    Linssiejj, 24 jaar, 1e kindje, 1e ronde clomid 50 mg
    Vlekkengek...
    Moefoe, 34, eerste kindje, clomid+ Pregnyl
    Imno, 30 jaar, eerste kindje, 1e ronde clomid 50 sloeg niet aan, nu 3e ronde puregon+pregnyl
    Jupje 26 jaar, 1e kindje, 2e ronde clomid 50 mg zwanger
    Linde 31 jaar, 1e kindje, 2e ronde Clomid 50mg zwanger
    Guusje27 29 jaar, 2e kindje, 2e ronde met 50 mg clomid
    Mrdam, 1e kindje, zwanger ..!!!!

-------------------------------------------------------------------------------------
    ♥ OP HET WACHTBANKJE + NOD ♥
    (Naam + NOD)

Imno - 20 juni
    Moefoe - 22 juni
    MamavanMarouan - 28 juni
    Linssiejj - 8 juli?
    -------------------------------------------------------------------------------------
    ♥ NAAM +AFSPRAKEN/CONTROLES/FM's ♥
    (Naam + welke afspraken er staan en wanneer)

MissMiranda 2/7 follikelmeting op CD11
    Daanyxz, 27 juni, eerste echo van de kleine ukkepuk
    MamavanMarouan, 26 juni telefonische afspraak uitslag bloedprikken
    Mrdam, 22-6 geslachtsbepaling
    Julia 6 juli - controle fm om daarna weer te starten met duphaston
    Ukkie87 26-06 FM
    Guusje27 follikel meting : 21-06
    Kimmuh, 5 juli eerste echo *
    Mvdk, 12 juli eerste echo bij de gyn
    ------------------------------------
    ------------------------------------------------
    ♥ ZWANGER ♥
    (Naam + datum uitgerekend, jongen/meisje/verrassing)

Daanxyz, 6-10 februari uitgerekend, geslacht nog niet bekend.
    Linde, 10-01-2013, geslacht nog niet bekend
    Vlekkengek,
    Jupje,01-01-2013. geslacht verrassing
    mrdam 22-11-2012, geslacht nog niet bekend
    Kimmuh, (Uitgerekende dag komt nog.)
    Krullie, uitgerekend: .... , geslacht nog niet bekend
    Mvdk, uitgerekend?Volgens internet 28 feb 2013, geslacht verrassing
    Mrdam, uitgerekend 22-11-2012, geslacht meisje

7. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    oehh ukkie wat spannend!!

rond die tijd lig ik ook weer in de geliefde stoel....

ik heb trouwens al heel lang niets gehoord van jupje, moefoe en vlekkengek.
    hoe is het met jullie dames?

8. yindee

yindee Nieuw lid

13 dec 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb maar een kuur van 5 dagen gekregen (primolut) vind het erg vreemd aangezien ik overal zie dat mensen een kuur van 7 tot 12 dagen krijgen. Maar we zien wel. Ben eerst alleen met clomid begonnen en ben daar ook zwanger door geraakt. Tot 25 mei toen ben ik het vruchtje verloren(ik was 6 weken en 1 dag) Nu dus deze kuur gekregen en gister het laatste tabletje genomen. En afwachten wanneer de menstruatie komt dan moet ik weer beginnen met clomid heb trouwens de 50mg variant. dus weet nog niet wat er komen gaat maar hoop dat het snel weer zover is

9. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    yindee

welkom hier :)
    ik hoop dat je snel opnieuw zwanger mag zijn...
    dat je goed reageerd op 50 mg clomid is wel goed nieuws :)
    de meeste meiden hier gebruiken provera om een ongi op te wekken... andere pillen dus daarom ook anders dan bij jou denk ik...

---------------------------------

ik heb trouwens gister en vandaag geen buikpijn meer... niet zo erg... dus misschien dat het niets doet (denk ik dan weer) ;)
    want krullie (toch?) zei datr buikpijn opzich wel een goed teken is... dus als ik nu geen buikpijn heb, moet ik dat dan zien als een slecht teken??

naja over 2 uurtjes weet ik et :p

10. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

@Miranda: jaaaaa geen buikpijn moet je zeker zien als een slecht teken!!! :p:p:p
    Wat denk je zelf?? ;) Nee gekkie! Ik voelde niets, maar had uiteindelijk zo af en toe even buikpijn toen ik al een redelijk groot ei bleek te hebben. Het kan alle kanten opgaan dus :)
    Bij de Clomid had ik constant buikpijn, maar uiteindelijk deed dat helemaal niks. Je lijft moet daar opeens gaan werken he na al die tijd, alles wordt door hormonen gestimuleerd en dat is helemaal "nieuw". Je voelt echt van alles en soms weer niet... heel moeilijk, maar het kan van alles betekenen.
    Je moet nog een klein beetje geduld hebben, nog een paar uur en dan weet je meer ;)

@Kimmuh: wauw, mooi cadeautje zeg!!

@Ukkie: spannend meis!! Duim voor dat de zaadjes met heel veel zijn en lekker actief!!

@MamaMarouan: dat is spannend zeg... misschien mag je straks al wel voor een echo... dan moet het meteen duidelijk zijn toch, wat er aan de hand is.

@Juliave: fijn meis dat je weer naar de gyn gaat en gaat starten met Duphaston. Op naar een hele mooie plakbeeb!

@Yindee: welkom hier. Wat vreselijk dat je het vruchtje bent verloren zeg, dat is je ergste nachtmerrie. Fijn dat je wel goed op CLomid reageert, het ziet er hoopvol voor je uit.
    Wat betreft de kuur om je ongi op te wekken: dat is per persoon weer verschillend. Ik krijg altijd Provera en de ene gyn schreef 7 tabletjes voor, een ander weer 10 en een ander weer 12... geen idee waarom! Maar het werkte wel gewoon altijd...
    Spannende tijd ga je weer tegemoet, veel succes!

@all: borsten doen veel pijn, lijkt wel mee dan gister. Stelt me ergens een beetje gerust. Test is weer in huis gehaald en morgenochtend doe ik m weer... ik duim, hoop en bid voor een snelle 3+...
    Ga sowieso de gyn morgen bellen voor een vroegere echo, heb bevestiging nodig. Mijn vakantie is vandaag begonnen, maar ervan genieten kan ik niet echt...

xx

11. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    @Krullie, doe dan gewoon vanmiddag je test... en bel!
    Hier kunnen we tot 15:30 bellen..
    Bel gewoon, dan ben je misschien ook weer wat gerust :)

Pijnlijke borsten heb ik ook, heel erg.. Vandaag een behoorlijke stevige BH aan en met lopen voel ik het nu niet.
    En zo nu en dan wat misselijk.. Komt met vlagen
    *Hoort er allemaal bij :)

12. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Yindee welkom hier!
    En primolut is inderdaad 5 dagen! Heb ik ook gehad.
    Nu wachten tot je menstruatie op gang komt.. Volgends huisarts moest dat 1 of 2 dagen daarna (duurde bij mij echter een week)

succes!

13. sunshineS1976

Nou, op het behoorlijk aandringen van Kimmuh :)D) maar gebeld, maar had ik dus net zo goed niet kunnen doen :p

"Mevrouw waarom test u dan nog een keer?" (ja halloooo!!)
    "We zijn niet blij met zulke testen, ze kunnen echt niet 100% de zwangerschapsduur garanderen en veel vrouwen maken zich er onnodig zorgen om. "
    "Zolang u geen krampen en bloedverlies heeft is er op het eerste gezicht niets aan de hand."

Dat schiet op he :D
    Nee ik ga die dure test dus niet met middagurine doen. Heb bovendien ook al best wat gedronken.
    Doe m morgen met ochtendurine. Denk dat ik morgenochtend sowieso weer terugbel en dan hoop ik op een andere assistente :p En dan verzin ik wel buikkrampen, dan mag ik wel komen :p

14. MamavanMarouan

19 apr 2012
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    @krullie, zie je lieverd dat zei ik toch zulke dingen zijn niet betrouwdbaar je kan toch niet aan urine zien hoe ver een zwangerschap is.. En zoals ik al zei zolang je geen bloedverlies of heftige krampen hebt is er niets aan de hand.... het zit hartstikke goed bij jou..!!

Wat betreft me bel afspraak, ik zal wel niet vandaag langs mogen komen. Ik denk ook dat ze gaat zeggen wacht ff tot de 5e. Ben wel benieuwd wat ze gaat zeggen

15. MamavanMarouan

19 apr 2012
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou ik ben net gebeld door de gyn. Ze ging ff alles nakijken en ze vroeg wanneer ik had getest. Dus ik zei tegen haar 27e of 28e. Ze vroeg of ik de test daarna nog herhaald had. Maar dat is niet het geval. Ze zei ja je bent op progesteron getest de 22e en je hebt daarvoor je eisprong gehad. Ik weer dus ik kan tot maximaal de 5e kans hebben om ongesteld te worden. Waarop zij vertelde dat het KAN maar dat de kans klein was omdat daar het progesteron gehalte te hoog voor was, dat ik zo'n late eisprong heb gehad. Uiteindelijk hebben we dus besloten om te wachten tot einde werkweek en als ik dan nog niet echt ongesteld ben dat ik langs moet komen en dan wilt ze op het bloed controleren. Want er zijn vrouwen waar je het in de urine dus niet of niet goed kan zien. Ohjaaa ze vroeg welke test ik had gebruikt en ik vertelde haar dus die van kruidvat. Ze zei ooohhh neeee he die zijn echt zoo slecht helemaal niet betrouwbaar... Dusjaa ik wacht nog maar gwn af tot einde werkweek. Vind het toch wel spannend nu haha

16. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Krullie,

toen ik die test deed was het midden op de dag! (lol)
    uh,
    lastig ja!

Toen ik belde met de mededeling dat ik zwanger was mocht ik die week komen..
    Alleen was er toen nog niet zo veel te zien......

17. sunshineS1976

@Kimmuh: voor 13 euro ga ik de gok niet nu nemen, morgenochtend maar... dat wordt een volgende slapeloze nacht... bleh!

@MamaMarouan: dank voor je lieve woorden! Ik hoop dat je helemaal gelijk hebt!
    Maar meis, je maakt het wel spannend hoor nu!! En wat een gezeur over Kruidvat testen, ze zijn juist goed en heel erg gevoelig! Heb je toevallig geen testje meer liggen? Om morgenochtend te doen? Je zal de eerste niet zijn die negatief test en pas op NOD of daarna positief test.
    Wil je natuurlijk geen valse hoop geven, je kan ook nog ongi worden, maar alles klinkt zoooo goed gewoon bij jou!!
    Duimpjes draaien nog steeds!

18. MamavanMarouan

19 apr 2012
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaa krullie ik snap dat je overbzorgd ben maar is echt nergens voore nodig straks ga je dat nog doen als je een dikke buik hebt en even je kindje niet voelt haha..komt helemaal goed met jou..
    Ik vind t ook wel spannend hoor, ik ga niet teveel hopen natuurlijk maar toch stiekem wel een beetje haha..ik heb geen testjes meer liggen nee en ik zeg je eerlijk dat ik ook niet meer wil testen..ik wacht gwn af tot de 5e want dn heb ik nog meer hoop haha...heb al te vaak witte testen gezien..we moeten nog ff volhouden tot donderdag zowiezo

19. sunshineS1976

pfff sterkte maar meis ;) Er wordt behoorlijk wat geduld van je gevraagd!!

20. MamavanMarouan

19 apr 2012
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    jaja, geduld heb je tegenwoordig voor alles nodig..je eisprong, je ovulatietesten,je zwangerschapstesten, bloed onderzoeken....En natuurlijk niet te vergeten kinderen opvoeden haha...Komt goedd hoop op goed nieuws...Trouwens zo'n bloedonderzoek krijg je daar de zelfde dag nog de uitslag van of moet ik dan weer wachten

Deel Deze Pagina