ff iets heel raar kan iemand me helpen plzz..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Aardbeitje7, 11 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aardbeitje7

Aardbeitje7 Bekend lid

19 nov 2012
    862
    2
    18
    Hallo dames,

Even iets heel raars (of misschien wel normaal of een zwangerschapsteken maar ik schrok ervan)
    Ik zit nu 6 dagen voor nod/9dpo en controleer al enkele dagen mijn vagina en baarmoedermond om te kijken wat de veranderingen zijn naar de nod toe. Normaal ging het gewoon prima dan zat ie hoog soms laag maar begreep dat dit normaal is.

Maar goed net dus onder de douche ging ik weer voelen en tot mijn grote schrik was alles ineens heel nauw en krap van binnen :(
    Ik kon dus wel met mijn vinger naar binnen maar het was echt klein geworden van binnen, of uitgezet allemaal en mijn baarmoedermond zat echt heel hoog en voelde hard aan. Is dit normaal?
    En het aller vreemdste vind ik dat wanneer ik met mijn vinger naar binnen ga en mijn vinger duw richting anus ik een bobbel/knobbel voelde die echt hard aanvoelde:(

Wie kan mij helpen wat is dit?

ps. Sorry voor het vieze verhaaltje :)

2. toeter

toeter Fanatiek lid

1 dec 2012
    1.313
    1
    0
    Die knobbel of bobbel die heb ik ook en heb ik een keer laten uitzoeken door de huisarts en blijkt normaal te zijn. Dat hebben meerdere vrouwen.

En dat het anders aanvoelt hoeft niets te betekenen het vrouwenlichaam steekt soms raar ineen;) dus gewoon lekker wachten tot nod en dan kun je testen:p

3. Aardbeitje7

Aardbeitje7 Bekend lid

19 nov 2012
    862
    2
    18
    Oke gelukkig maar ik dacht al huh dit kan me stuitje toch niet zijn het was echte een harde bobbel aan de anus kant :)

Thnx voor je snelle reactie

4. Aardbeitje7

Aardbeitje7 Bekend lid

19 nov 2012
    862
    2
    18
    Kan dit onderwerp beter bij: de eerste tekenen zetten, maar weet niet hoe ik moet verplaatsen

5. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Die knobbel is inderdaad normaal.. En wat het nauwer zijn betreft: voel je anders ook onder de douche? Of is dat een andere positie? Want dat maakt ook wel veel verschil kwa gevoel namelijk :)

6. Aardbeitje7

Aardbeitje7 Bekend lid

19 nov 2012
    862
    2
    18
    Nee voel vaker onder de douche vandaar dat ik het raar vind heb ook op de wc geprobeerd maar het is echt kleiner/nauwer geworden.Hoop op een teken van zwangerschap

7. ikkeook

ikkeook Actief lid

12 jan 2013
    484
    1
    0
    Heel veel!!
    Brabant
    Ik had dit laatst gelezen en ben dus na m'n ongi direct gestart met voelen voelde ook n soort bobbel maar dat is dus blijkbaar je baarmoedermond en die voelt dan aan als het puntje van je neus in niet vruchtbare dagen nu een paar dagen later voelt hij al wat zachter aan

Als je bezig bent met zwanger worden, ben je hier waarschijnlijk erg bewust mee bezig. Misschien hou je elke dag trouw je temperatuur bij om het verloop van je cyclus onder de loep te nemen of check je je
    cervixslijm op zijn rekbaarheid. Een manier die niet bij mag ontbreken bij de zoektocht naar de vruchtbare dagen is het bepalen van de stand van de baarmoedermond.

De veranderingen van de baarmoedermond

Gedurende je cyclus, verandert de baarmoedermond van vorm en positie onder invloed van het hormoon oestrogeen. Tijdens de onvruchtbare periodes in je cyclus is de baarmoedermond gesloten en ligt erg laag. Als je het aanraakt, voelt het wat hard aan. Vergelijk het maar met het puntje van je neus. Wanneer je vruchtbare dagen naderen, gaat de baarmoedermond wat hoger in de vagina liggen en wordt ze wat zachter, net zoals je lippen. Op het moment dat je je eisprong hebt, is de baarmoedermond erg zacht en heeft een duidelijke opening. Zo kan het sperma gemakkelijk de baarmoeder binnendringen en op weg gaan naar zijn bestemming. In deze fase is het wel moeilijk om de baarmoedermond te voelen, want ze ligt erg hoog in de vagina. Als de eisprong voorbij is, sluit de baarmoeder zich weer, zakt en wordt weer hard.

Baarmoedermond voelen

Om de positie van de baarmoedermond te checken, zet je jezelf in een gemakkelijke positie en je brengt één of twee vingers in je vagina. Je kunt bijvoorbeeld één been op de rand van het toilet zetten of door je knieën hurken. Hoe je het doet, maakt in feite niet uit. Het is maar net wat comfortabel is voor jou. Veel vrouwen maken er standaard een ritueel van als ze ‘s morgens of ‘s avonds de douche uit stappen.

Tijd om te klussen

Als je baarmoedermond erg hoog ligt en tevens zacht aanvoelt en je cervixslijm doorzichtig en rekbaar is wat op rauw eiwit lijkt… dan weet je dat het tijd is om je mannetje mee te sleuren naar de slaapkamer.

8. Aardbeitje7

Aardbeitje7 Bekend lid

19 nov 2012
    862
    2
    18
    Hey bedankt voor het plaatsen maar het is niet mijn baarmoedermond die herken ik nu het is meer bij de ingang aan de kant van de anus lijkt net bot zo hard

9. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    een van de eerste dingen die mij opvielen toen ik zwanger was(voor ik het wist)was dat,als ik ging plassen en me afkuiste,het veel steviger en dichter ineen aanvoelde.echt opvallend,dus wie weet??ik hoop het voor je ;)

10. Aardbeitje7

Aardbeitje7 Bekend lid

19 nov 2012
    862
    2
    18
    Oooh ik hoop het zooo;) en vooral dat ie goed blijft plakken

11. maybe3

maybe3 Niet meer actief

bij mij is het nauwe een teken dat m,n ongi eraan komt.. het kan dus van alles zijn.. ik heb het ook niet elke maand.. duim voor je meid..

12. Aardbeitje7

Aardbeitje7 Bekend lid

19 nov 2012
    862
    2
    18
    Oohh hmm;) dan toch maar afwachten..Wat duren die laatste dagen lang...Nou ja die dagen dat ik zwanger ben nog langer eigenlijk maar goed thnx voor je reactie Maybe3!

Ben benieuwd naar nog meer ervaringen

Deel Deze Pagina