Ei vorige maand? Wat denken jullie?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Babke, 29 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik ben mijn vorige cyclus aan het vergelijken met nu, omdat ik denk dat mijn ei nog moet komen. Nu zet ff een stippelkruis vorige maand bij dag 33, maar ik denk dat hij 29 of 31 geweest is. Wat denken jullie?
    29 denk ik ivm heeeel zachte baarmoedermond. Daar kon ik zondagochtend niet omheen. Dit was maandags alweer steviger. En mijn vloed had echt een piek in dat weekend. 31 zou nog kunnen omdat ik die dag ovulatie achtige pijn had. In de ochtend tot een uur of elf en toen was het klaar. Ik hoop op 29, want anders is de lf wel erg kort. Maar goed, ik weet het dus niet omdat het de eerste maand is. Ben erg benieuwd naar de mening van ervaringsdeskundigen.

2. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Ik zou denken dag 29... 32 zou ook kunnen. Wat doet FF als je de analysemethode wijzigt in research of fertility awareness?

3. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    #3 Babke, 30 dec 2011
    Laatst bewerkt: 30 dec 2011
    Wat is het verschil tussen die twee? Ik had nu advanced. Als ik die twee pak gaat hij in beide gevallen naar 32.

Ik heb wel de temperatuurcorrector even gedaan. Ik zet vanaf nu de wekker. Een paar dagen checken heeft bewezen dat de corrector bij mij wel klopt. Of dat in de lf ook klopt weet ik nog niet. Maar de kaart wordt wel iets duidelijker

Ik vind het zo vreemd dat mijn cervixslijm en bmm al weer droog en dicht waren en dat er toch een eisprong zou zijn. Nou ja, ik zal het niet weten denk ik.

4. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Pfff had ik net een heel antwoord getypt.... alles weg.... :(

Advanced houdt als het goed is rekening met alles; cervixslijm, baarmoedermond, ovutestjes.... tenminste, als je alles invult. Ook kijkt die naar je hele grafiek.
    Research doet dat ook, maar daar zijn ook nieuwe patronen enzo in meegenomen. Verder is het verschil me niet helemaal duidelijk.
    Bij de fertility awareness methode, wordt gekeken naar de zes voorgaande temperaturen en niet naar het begin van je grafiek. Dat is een vrij standaard benadering van de temperatuurmethode geloof ik. Mijn zusje kreeg deze instructie nl. ook van de gynaecoloog toen ze ging tempen. Op zich vind ik het ook wel logisch. Tijdens je menstruatie is bij sommigen de temp nog behoorlijk hoog. Dat vertekent het beeld dus die kun je beter buiten beschouwing laten... En als je een heel laat ei hebt dan lijkt het me ook gek om rekening te houden met temperaturen van bijv. 20 dagen eerder.... Zeker omdat zoveel factoren van invloed zijn op de temp.

Tsja en verder.... soms is het gewoon ontzettend moeilijk om al die factoren goed te plaatsen hoor. Ik heb maanden dat het heel duidelijk is, maar ook maanden dat ik echt twijfel. Deze maand is voor mij echt heel vreemd bijvoorbeeld. Ik kreeg vandaag van FF een dik rood kruis, maar de dag NA het kruis had ik nog een knallende ovutest, dus dat lijkt me niet kloppen. Ook stijgt mijn temp dan wel heel erg langzaam. Ik denk dat FF het kruis, dat nu op dag 16 staat, ook gaat verplaatsen als mijn temp morgen weer hoger is. Het zou mij niet verbazen als het kruis op dag 17 of 18 komt....

5. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    #5 Bouwjaar1979, 30 dec 2011
    Laatst bewerkt: 30 dec 2011
    "Research" bevat alle nieuwe patronen en verbeteringen zoals FF ze vindt.
    Pas na na testen zullen bepaalde bevindingen, die goed worden gevonden, mee worden genomen in "Advanched"
    "Research" wordt dus continu aan gesleuteld en in die zin instabiel.

@ Babke, lastig te zeggen wanneer je ei is geweest. Je slijmpjes (sorry voor t woord) worden niet echt opgevolgd door een temp stijging.
    Ik snap waarom FF 'm op 30 zet, maar iemand (op ZP) heeft ook wel eens gezegd dat het even kan duren voor je temp echt stijgt. Ik denk dat je voor vorige ronde geen zekerheid zal krijgen.

Trouwens voor deze maand zal FF het weer moeilijk krijgen omdat er div W's en een E staat en die weegt ie best wel mee (hoeveel weet ik ook niet ;) )

6. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Hoi bouwjaar1979, bedankt! Ik twijfel over die wtjes en etjes. Die van gisteren weet ik als enige zeker. Mijn vloed neemt pas sinds gisteren echt significant toe. Sinds vorige week hebben we regelmatig geklust dus het kan ook door sperma gekomen zijn. Het leek vaker creamy, maar omdat ff zegt dat je de meest vruchtbare bevingding moet noteren heb ik als ik enigszins slijm had, dat zo opgeschreven.
    Voor vandaag was het klussen drie dagen geleden, dus gisteravond waterig weet ik heel zeker. Zou je die van rond de kerst dan wegnemen?

7. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Je hebt t al gedaan zie ik :), ja ik denk dat dat wel beter is. Ik acht de kans dat je bijna een week vruchtbaar slijm hebt ook niet zo heel groot.
    Ik noem maar even bij de naam: ik vind die spermaresten ook lastig. De ene keer lijkt het waterig en de andere keer mee slijmerig, soms heb ik ook wel dat ik denk nu nog van dat spul? Of is het toch mijn slijm?
    Vorige ronde weer (te) veel ovu-testen gedaan, deze ronde ga ik dat niet doen, ik gooi er wel 1 tegenaan als ik pijnlijke tepels heb.
    Maar die kunnen wat extra duidelijkheid geven (tenminste ... vind ze ook lastig te interpreteren), ik zie dat die bij jou ook nog neg zijn.

8. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik doe ze nu pas voor het eerst en aangezien mijn cyclus langer lijkt te worden hoop ik dat ik er wat aan heb.
    Als ik mijn slijm kan leren herkennen, kan ik het waarschijnlijk volgende keer ook met minder testen af.
    Heb wel via internet 20 Cb gekocht. Vind ik een stuk fijner dat dipsticks. Maar via de drogist zijn ze zo duur.

Deel Deze Pagina