gesteriliseerd, te veel symptomen

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door 4xmamma, 24 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Van harte met je nieuwe baan :D
    Misschien dat het je gedachten ff kan verzetten. Nog 1 weekje naar de 26ste.
    Hou je ons op de hoogte hoe het gaat?

2. Niet meer actief

Nouu wat een belachelijke dokter heb jij zeg..

Mijn moeder heeft een tijd geleden ( 14 jaar ) dr ook laten sterriliseren, en later kreeg ze vleesbomen en verklevingen en alles en was ze het hele jaar door ongested, toen heeft ze besloten op dr 32ste dr baarmoeder weg te laten halen, maar mooi dat die klemmetjes weg waren hoor en nooit meer zijn terug gevonden.

En je kan mij niet zeggen dat ze in 2 jaar zoveel verbeterd zijn daarin en dat er dus geen klemmetjes meer zoeken kunnen raken. Dus die dokter is zelf gek!

3. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Hostess Felicitas, Jonge Gezinnen
    Nijmegen
    eej hoi hoi

ik snap dat je in onzekerheid zit zeg pfff
    je kan wel degelijk zwanger worden naar een sterilisatie... het is wel 1 op de ..... % heel klein dus
    kijk hier heb ik ff een stukje gekopieerd

Is het makkelijk? -

Ja. Nadat je hersteld bent van de ingreep, merk je niets meer van de sterilisatie. Je hoeft voortaan niet meer over anticonceptie na te denken.

Hoe lang werkt het? -

Voor altijd. Na de sterilisatie kun je in principe niet meer zwanger worden.

Is het betrouwbaar? -

Theorie: 0,04% wordt zwanger
    Praktijk: 0,13% wordt zwanger

Niet de betrouwbaarste methode!

Let op: sterilisatie van de vrouw is dus minder veilig dan sterilisatie van de man. Ook is het minder betrouwbaar dan goed pilgebruik.

Waardoor toch zwanger?

Leeftijd. Hoe jonger je bent, hoe vruchtbaarder. Vrouwen die zich voor hun 30e laten steriliseren hebben 6x zo veel kans om later toch nog zwanger te worden dan vrouwen die na hun 35e een sterilisatie laten doen.

Spontaan herstel. Er is 1% kans dat de eileiders zich spontaan herstellen waardoor de eicellen en zaadcellen er weer door kunnen. Dit kan jaren na de sterilisatie nog gebeuren.

Mislukte operatie. Heel soms blijkt achteraf dat de sterilisatie niet goed is uitgevoerd.

Sterilisatiemethode. Sommigen zeggen dat de betrouwbaarheid afhangt van de sterilisatiemethode. Ringetjes, klemmetjes en dichtbranden beschermen vrijwel even goed tegen zwangerschap. De Ovabloc-methode zou iets minder betrouwbaar zijn (0,8% wordt zwanger). Maar daar staat tegenover dat de Ovabloc-methode voor alle leeftijden even betrouwbaar is.

Zwanger?

Als je zwanger denkt te zijn, moet je direct contact opnemen met je huisarts of gynaecoloog. Je hebt dan namelijk grote kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.

Na hoeveel tijd weer vruchtbaar?

Nooit meer. Een sterilisatie is in principe een onherstelbare ingreep.

http://www.anticonceptiemethoden.nl/index.php?p=57

heel veel succes ik blijf m volgen ( volg m vanaf het begin al )

4. 4xmamma

4xmamma Bekend lid

24 feb 2008
    567
    0
    0
    Administraief
    Heesch
    Hallo dames,
    Mijn eerste werkweek zit er weer op. Niet dat het zwar werk is, gewoon vermoeiend. Ik werk op een kantoor.
    Heb ook alle dagen pijn in m'n onderbuik, alsof ieder moment ongi word, maar die moet pas 30e komen. Ik weet het niet meer.

Mandytjuh, ik heb dat ook gelezen, maar ik kan nergens vinden wat zijn symptomen van spontaan herstel van je eileiders. Overal staat dat het kan, maar nergens hoe je dat kan herkennen.

5. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Nijmegen
    ja ik denk omdat het dus niet vaak voor komt dat het dus ook niet beschreven kan worden hoe het zou moeten voelen of wat de symptomen er van zijn... is niet ergens een Gyne forum waar je met deze vraag terecht kan?

6. 4xmamma

4xmamma Bekend lid

24 feb 2008
    567
    0
    0
    Administraief
    Heesch
    Hoi, hoi,
    Overmorgen is het zover, hopelijk krijg ik een antwoord op m'n vraag. Het kan drie dingens zij: of ik word waker uit mijn zwangerschap droom, of het blijkt vleesboom te zijn of ........ik wil er niet aan denken. Maar ik denk niet dat die arts zegt "gefeliciteerd, je krijgt een baby" Het is te mooi om waar te zijn.

Hoe dan ook ik ben heel zenuwachtig, bijna bang. Als ik alleen maar daar aan denk krijg ik trillende handen en m'n hart klopt in mijn keel.

Ondertussen heb alle dagen ongi pijn, heel moe en de rest.

Hoe dan ook, ik ga woensdag. Ik moet wel weten wat er aan de gaan is.

7. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Nijmegen
    heel veel succes woensdag...

8. MaMa2X

MaMa2X Bekend lid

15 feb 2008
    609
    0
    0
    Ziekenverzorgende IG
    Emme;oord
    Nou ik zal aan je denken en wens je heel veel suc6

9. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Nog een nachtje slapen, heel veel succes morgen.

10. Parels

Parels Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.337
    0
    0
    Zuid Holland
    Succes morgen ik zal aan je denken!

11. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Hoe laat is je afspraak? Ben zo benieuwd hoe het gaat.

12. 4xmamma

4xmamma Bekend lid

24 feb 2008
    567
    0
    0
    Administraief
    Heesch
    Ben net terug van ziekenhuis. Mijn baarmoeder en eirstokken zijn helemaal rustig, op mijn baarmoederhalsje zat een kleine blaasje, hij heeft hem leeg geprikt en schoongemakt, moest bloed prikken voor FSH en LH. Volgende week vrijdag moet terug komen. Ondertussen moet ik op 30 maart ongi worden.

AFWACHTEN DUS

13. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Wat is FSH en LH? En wat verstaan ze onder baarmoeder en eierstokken rustig? Is er met een echo gekeken?
    En komt er nog een uitslag van het blaasje of is dat niet iets ergs?

14. wendyp

wendyp Niet meer actief

FSH en LH wordt vaak geprikt voor en na een eisprong.

(als ik het goed heb, het is alweer een tijdje geleden voor me)

15. 4xmamma

4xmamma Bekend lid

24 feb 2008
    567
    0
    0
    Administraief
    Heesch
    Hij heeft wel een echo gemakt en zei dat er niets vreemds te zien is, baarmoeder en eierstokken zijn rustig (niet vergroot, ontstoken enz.) Ik weet niet waarom ik moest die FSH en LH prikken, maar heb toch gedan. Hij denkt namelijk dat dat kan een uitleg geven over mijn vremde ongi.

Over dat blasje zei hij dat het onschuldig iets is. Hij heeft hem leeggeprikt omdat het had ongemakjes bezorgd tijdens sex. Dat waren de enige reden.

En wederzijds, hij denkt niet dat ik zwanger ben of kan zijn.

Maar ik wacht gewoon af. wie weet!

16. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    En? Hoe is 't nu met je?

17. 4xmamma

4xmamma Bekend lid

24 feb 2008
    567
    0
    0
    Administraief
    Heesch
    Ja, raar. Ben ongi geworden, maar niet zoals altijd. Krijg helder bloed zonder stolsels en helemaal geen ongipijn(ook raar).

Voor de rest hetzelfde.

18. 4xmamma

4xmamma Bekend lid

24 feb 2008
    567
    0
    0
    Administraief
    Heesch
    Hallo meiden,
    Voor mij is het afgelopen deze maand. Ben wel ongesteld geworden, en niet een beetje ook. Eerste twee dagen was alleen maar schoon rood bloed en dan begon het, giga stolsels twee dagen lang. Daarna was het alsof iemand heeft kraan dicht gedraid. In een keer helemaal niets, ook zo vreemd, heb nooit zoiets meegemakt.

Gisteren naar assistente van gyn gebeld voor mijn bloed uitslag. Die zei dat mijn FSH en LH normaal is en niet verhoogt. Dus ik kan nog wel zwanger worden.

Maar van deze maand weet ik ook niet wat het was, het leek echt op een miskraam.

19. Niet meer actief

Dus ondanks je sterilisatie kan je gewoon zwanger worden?
    En wil je dat ook?

20. 4xmamma

4xmamma Bekend lid

24 feb 2008
    567
    0
    0
    Administraief
    Heesch
    Ja, dat wil ik, heel graag zelfs. Maar weet niet of dat nog lukt. Hoop echt van wel.

Ik ben gesteriliseer toen ik 29 was, en ik heb gelezen dat bij vrouwen die voor hun 30ste gesteriliseerd worden veel meer kans op spontane herstel van eileiders, dus ook meer kans op zwangerschap.

Ik heb namelijk heel veel spijt van mijn sterilisatie.
    Er was niemand toen destijds die mij kon uitleggen wat voor gevolgen kan dat hebben op latere leeftijd.

Deel Deze Pagina