weigeren flesvoeding

Discussie in 'Voeding' gestart door Sterrekind, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterrekind

    Sterrekind Bekend lid

    15 aug 2006
    738
    0
    0
    Ik wilde vorige week woensdag beginnen met afbouwen maar mevrouw weigert de fles.
    De volgende dag de fles aan geboden met bv en die nam ze wel.
    Toch weer en paar dagen een flesje met fv geprobeert maar zodra ze door heeft dat het geen bv is weigerd ze te drinken.
    Ze krijgt Nutrilon Hypoallergeen.
    Wat moet ik nu, ik heb nog maar 2 weken en dan moet ik weer werken.
    Moet ik alle merken gaan proberen of weet iemand van jullie misschien een merk wat bijna nooit geweigerd wordt?
    Alleen maar fv aanbieden en honger laten lijden vind ik geen oplossing.
    En kolven op mijn werk is ook geen oplossing.

    Help!
     
  2. zwangie

    zwangie Actief lid

    9 apr 2007
    127
    0
    0
    Ik heb er geen ervaring mee en weet ook niet of je BV en FV mag mengen, maar misschien dat ze op die manier langzaam aan de smaak went (dus dat je de hoeveelheid BV in de fles steeds verminderd).

    Succes in elk geval!
     
  3. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Van kv heb ik geen verstand dus daar kan ik je niet mee helpen.
    Maar waarom gaat kolven op je werk niet lukken ? Ben je op de hoogte van je rechten ?
    Dat is dat je een kwart van je werktijd mag besteden aan kolven, of aan live voeden ! Tot je kindje 9 maanden oud is. En je baas moet zorgen voor een goede ruimte.

    Veel succes !
     
  4. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.362
    1.763
    113
    Het gebeurt vaker dat kindjes de hypo allergene flesvoeding weigeren. Het smaakt erg bitter...Bij Milan kreeg ik er geen enkel merk in en ben ik toch maar overgestapt op Friso Comfort.

    Misha gaf ik Friso Preventief hypo allergeen. Deze vond ik niet zo ranzig ruiken en smaken als die van Nutrilon. In de tijd van Milan had Friso nog geen hypo allergeen, mss had Milan die uiteindelijk ook wel gedronken.

    Maar feit blijft gewoon dan HA voeding bitter is, ivm de verknipte eiwitten en sommige kindjes pikken dat gewoon niet.

    Heb je veel allergieen in je familie?
     
  5. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je weet toch dat je wettelijk het recht hebt om tot je kind 9 maanden is 25% van je werkdag mag besteden aan het kolven voor of het voeden van je kind?
    Dus als je niet kunt of wilt kolven, dan mag je bijvoorbeeld je werkdag later beginnen/eerder beeindigen of je mag tussendoor weggaan om je kind te voeden of je kind naar je toe laten brengen.

    Het enige merk dat bijna nooit geweigerd wordt is mama's own - dat wat jij zelf maakt!

    Als je toch per se je kind kunstvoeding wilt geven als je werkt, laat haar er dan langzaam aan wennen door het te mengen met afgekolfde melk.
     
  6. mamabee

    mamabee Actief lid

    12 mrt 2007
    147
    0
    0
    wieringerwerf
    ik neem aan dat je niet voor de gezelligheid HA voeding geeft? Die stinkt idd vreselijk. Die van nutrilon idd erger dan bijv die van Nestle NAN.
    Misschien dat je het eerst een half om half moet klaarmaken? Kan ze wennen aan de HA voeding ....
     
  7. Juud

    Juud VIP lid

    21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik gebruik Friso preventief hypo-allergeen en Siem vindt het heerlijk. Iedere fles gaat leeg. Hij moest alleen even wennen aan het feit dat mama dat gaf. Wij hebben dus de eerste flesvoedingen door mijn man laten geven en toen hij gewend was aan het flesje, ben ik het gaan proberen. Eerst nog happen naar de borst, maar nu snapt hij het.

    Misschien vindt jouw kindje de geur van BV in het begin nog aantrekkelijker en drinkt ze die dus wel bij jou, maar FV niet? Het proberen waard?
     
  8. Sterrekind

    Sterrekind Bekend lid

    15 aug 2006
    738
    0
    0
    Meiden bedankt voor jullie reacties.

    Ik dacht dat HA het beste was na borstvoeding.
    Nu heb ik gewone Friso gekocht en ze drinkt het, gelukkig.
    Ik kan nu met een gerust hart verder afbouwen.
     
  9. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Maar je kindje is nog zo ontzettend jong! Dan ga je toch zeker niet alles afbouwen?!?
     
  10. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Alsjeblieft zeg, daar vraagt ze toch niet om?
     
  11. Sterrekind

    Sterrekind Bekend lid

    15 aug 2006
    738
    0
    0
    Ik heb geen keuze.
    Ik moet weer werken en ik weet dat de baas het verplicht is maar soms gaat het gewoon niet.
    Ik werk in de horeca daar zijn pauzes ook verplicht alleen krijg je ze nooit.
    Als ik zou willen kolven op het werk dan rooster mijn baas mij waarschijnlijk op dagen in dat ik niet kan en dan heb ik een probleem.

    Heb ik dan zo'n k*t baas?
    Nee, maar ik sta veel alleen en als ik wil kolven moet ik op dagen staan dat we met zijn tweetjes zijn en die dagen kan ik niet.

    Ik heb er vrede mee. :)
     
  12. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Fijn dat je probleem is opgelost. Kun je met een gerust hart aan het werk.
     
  13. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja, dat is heel moeilijk. En dan kun je wel wettelijk het recht hebben op aangepast werk, maar daar schiet je ook niet veel mee op.

    Maar goed, ik neem toch aan dat je geen 7 dagen per week 24 uur per dag gaat werken? Als jij en je kind willen kun je op de momenten dat je samen bent gewoon borst geven hoor.
    Probeer in elk geval zo lang mogelijk 1x per dag te geven (al zijn het maar een paar druppeltjes). De melk die je bij afbouwen maakt zit namelijk net zo vol met antistoffen en bescherming als colostrum vlak na de geboorte. Een kind dat 1x per dag mag krijgt bijna net zoveel binnen als een kind dat volledig gevoed wordt. Heeft de natuur zo geregeld om ook kinderen die niet volledig aan de borst kunnen optimaal te beeschermen.
     
  14. Sterrekind

    Sterrekind Bekend lid

    15 aug 2006
    738
    0
    0
    Dirksmama, bedankt voor je uitleg.
    Ik zat namelijk erg te twijfelen of ik nou s'nachts wel de borst wilde blijven geven maar ik ben/was bang dat ze dan te weinig krijgt.
    Ik ben nu van plan de nacht en de ochtendvoeding borst te geven.
     
  15. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Succes!
     
  16. illuminate

    illuminate Actief lid

    20 apr 2007
    416
    0
    0
    Mark weigerde fles met BV en ook met HA! Ik probeerde allerlei flesjes en speentjes, en uiteindelijk lukte het met een anti-lekspeentje. Het is een speentje met een knik erin.
    Voor elke bv probeerde ik hem de fles te geven met 5-10 ml melk. En op een gegeven moment pakte hij het. En vanaf toen geen problemen meer met speentjes. Het lukte me binnen een week. O ja, ik dwong hem nergens toe. Als het niet lukte, dacht ik: volgende keer beter.
     

Deel Deze Pagina