2 x Pre eclampsie en nu toch voor een 3e

Discussie in 'Gezondheid' gestart door ProudMom28, 19 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ProudMom28

ProudMom28 Niet meer actief

Hai allemaal,

Ik wil mijn verhaal weer eens kwijt. VInd het wel erg egoistische, en begrijp het vrouw zijn soms ook niet helemaal.
    Maar wij hebben 2 kinderen gekregen van de eerste een ernstige vorm van pre eclampsie met een beginnene eclampsie
    onderdruk van 195 en bovendruk 200.
    Van de 2e heb ik steeds 1 + eiwit verlies gehad, te hoge bloeddruk 180-120 diabetes. En bloedplaatjes waren verlaagd er was net sprake van pe.. Maar ik was meteen hersteld en heel ziek ben ik niet geweest.
    Ik heb na de bevalling meteen om een sterilisatie gevraagd ik was toen 28 en dat was te jong. En daarom wilden ze het niet doen. Ik heb heel lang de wens gehad een 3e kindje te willen samen met mijn man. Maar zei steeds ach het zijn nog de hormoontjes. (vroeger zeiden we altijd 3 kinderen te willen) Indien natuurlijk het zou lukken. Maar nu bijna 2 jaar later is na een half jaar weg geweest te zijn, de wens terug en nu nog heviger.
    Tijdens de toen na controlle was ons een 3e ontraden gezien mijn gewicht nog te hoge bloeddruk, suikerziekte, en een stofwisselings-stoornis. Inmiddels zeer veel afgevallen nauwelijks te hoge bloeddruk, geen suikerziekte meer, en de stofwisselingsziekte staat stil. Al met Al ben ik nu gezond verklaard door mijn internist en hij ziet geen enkel probleem om terug zwanger te raken. Ook in een ander ziekenhuis niet, met toeval waren we vdaar voor onderzzoek en toen kwam het tensprake. Nu heb ik eind augustus een gesprek met mijn eigen gyn in mijn eigen oude vertrouwde ziekenhuis, want heb aangegeven als het mag en kan ik daar persee wil bevallen. Daar hebben ze ons 2 keer gered haha. Ze zei dat ze nu graag nog eens wilde kijken naar mij en de situatie wilde herzien. Tegen onze verwachting in vinden wij dit goed nieuws. tegelijk voel ik mij zo ontzettend egoistische wat nou als he! Het gaat mij niet zo zeer om herkenning, al mag dat natuurlijk wel :) Maar gewoon om even heerlijk mijn verhaal te kunnen doen. Mensen om mij heen zouden hun meningen toch klaar hebben, maar dat is ook zo als je gewoon gezond zwanger bent en geen gekke dingen hebt. Een 2e hoort een derde is niet normaal.. Hoor ik veel om mij heen.

2. suuuus

suuuus Actief lid

21 dec 2010
    244
    2
    18
    Hoi Proudmom,

Ik denk eigenlijk dat je je niet zoveel van anderen om je heen moet aantrekken. De wens en liefde die je in jezelf voelt om nog een kindje te krijgen is een heel sterk gevoel. De zorgen om je gezondheid gezien je vorige zwangerschappen zijn begrijpelijk. Maar zo te lezen ben je er mee bezig om de kans op een gezonde zwangerschap zo groot mogelijk te maken. Wat vind je man ervan? Zou hij het nog een keer aandurven?
    Veel succes met het maken van je beslissing!

3. Theertje

Theertje Bekend lid

26 jan 2012
    734
    0
    0
    huismama
    Ik denk ook dat je niet te veel naar anderen moet luisteren. Als ik het zo lees heb je er van alles aan gedaan om je gezondheid op orde te krijgen dus petje af voor je.
    Kan me alleen voorstellen dat als de oude gyn het nog steeds ( streng ) afraad dat de situatie anders is.
    Verder is het jouw lijf en jullie wens.....

4. ProudMom28

ProudMom28 Niet meer actief

Dank jullie wel jullie reacties! Fijn om te lezen. Mijn man heeft dezelfde wens, maar zegt wel het is mijn lichaam en ik moet het kindje dragen.
    Wij hebben wel besloten als de gyn het nu nog steeds afraad wij een afspraak maken mijn te laten steriliseren ben nu bijna 30.. dus :) Dan is het klaar over, en is de keuze gemaakt! het is fijn om gewoon mijn gevoel even af te schrijven. Thanks meiden voor jullie reactie.

Deel Deze Pagina