iui 1t/m 4 mislukt

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door sasje24, 17 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    meiden,

daar zit je dan...alweer die rotte ongi die op komt zetten :(
    we zitten er doorheen......waarom moet het zoveel moeite kosten en geeft het ons iedere keer een beetje een teleurstelling!!!
    wij trekken het niet meer......we wachten nu al bijna 2 jaar op jou kleintje...maar helaas heeft het nog steeds niet zo mogen zijn :(

wat ik dan ook niet snap, is dat je normaal gesproken maar 6 iui's krijgt.
    vorige keer al een gesprek gehad met mijn gyn, of ik ons niet al op de wachtlijst moest zetten voor ivf.
    krijg ik als antwoord van nee nee absoluut niet doen....want je krijgt nogmaals 6 iui's alleen dan meer meerdere follikels......
    nou ja oke maar nu is ook iui 4 niet gelukt!!!
    en ik vraag me af of ivf niet meer uitkomst zal gaan brengen voor ons!!!!
    ik wil ook zo graag zwanger zijn!!!! we wachten al bijna 2 jaar :(

twijfel twijfel twijfel want kan de gyn bepalen wanneer je pas over gaat? of bepaal je dit zelf aangezien ik voor ivf over moet naar een zh.....

2. raldaellen

raldaellen Niet meer actief

Hey!

Ik herken je gevoel! Wat ontzettend rot! Maar....ik zou toch nog een paar keer iui proberen hoor! Stel je voor: de ivf lukt niet, alle drie de keren pure pech, geeft de gyn je een hand en is het tot ziens. Althans dat zei de gyn tegen mij. ik heb in totaal 10 keer een iui poging gehad, alle 10 keren niets, ik zou zeggen, als er nog geen medische oorzaak is, doorgaan!! Elke kans grijpen die er is!! Wachten duurt lang, en is vreselijk teleurstellend, maand in maand uit. Maar niet opgeven hoor!!

Zet hem op!!

3. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    ja weet ik en daarom is de keuze maken ook zo moeilijk!!!

4. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    ik zou ook nog even wachten als ik jullie was! nog even volhouden. idd, als je nu overstapt is het na je ivf gebeurd. (mocht t dan niet gelukt zijn) nu heb je nog aantal pogingen (op een minder ingrijpende manier) en die zou ik zeker gebruiken als ik jullie was!!
    wij hadden 6x iui gehad, tijdens mn laatste iui (volgens mij dag van mn pregnyl) zijn we ingeschreven voor ivf. op de laatste dag van mn wacht weken (dag voor test) moesten we naar het AMC voor de voorlichting. dag erna werd ik ongesteld. gyn gebeld en ik kon meteen starten met de ivf ronde!!! wel zat er 1mnd rust tussen maar t was evengoed super snel! als ik iui had gehad had ik die maand ook rust gehad, dus dankzij de korte/geen wachtrij hebben wij alle iui kansen benut en zijn we meteen doorgegaan met ivf!
    dus mijn advies: nog even volhouden, hoe moeilijk het ook is, maar misschien is het het meer dan waard!

iig heel erg veel succes en hopelijk mag je gauw goed nieuws komen melden!

5. mamvanjason

mamvanjason Actief lid

9 jun 2009
    397
    0
    0
    limburg
    he sasje,

wat klote dat het weer niet is gelukt!! ik herken je gevoel heel goed hoor! ik voel mijn ongi ook alweer aankomen, nod is vrijdag :x
    Maar je moet inderdaad alle kansen pakket die je krijgt. Hier helaas nog maar 3 kansen en dan over op IVF. Ergens een opluchting maar je word ook wel weer heel erg met de neus op de feiten gedrukt. Is het na 3 keer niet gelukt, dan houd het gewoon op..... Hoe zwaar het wachten ook is, probeer het nog even vol te houden. Heb je met dr M gesproken??

6. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Hey Sasje,

Ik wilde ook snel overgaan op IVF. Maar de dames hier hebben wel gelijk en daardoor ben ik er anders in gaan staan. In de kliniek bij mij is het protocol 9x IUI bij vrouwen die niks mankeren en daarna 3x IVF. Vond ik stom, want ik dacht na 6x IUI gaat het met IUI niet meer gebeuren.....aan de andere kant, wie weet!! Ook al is de kans inieminie, dan nog heb je die kans!! Als je nu overgaat op IVF, heb je eigenlijk 3 kansen IUI vergooit.

Bij mij IUI 6 mislukt, ik voelde me met de 4e en 5e mislukte IUI rot....maar deze 6e hakte er even diep in! Heel veel verdriet en in een dip gezeten. En weer opstaan....en doorgaan!! Ik ben nu 1.5 week verder en ik voel me alweer stukken beter. Oneerlijk blijft het!! Machteloos blijf je!!! En toch, op de 1 of andere manier uit je dip komen en proberen weer positief te worden. (is moeilijk, ik weet het). Ik heb nu even pauze, kga lekker stappen en wijntjes drinken en genieten van het mooie weer. Even niet bezig zijn met zwanger worden....had liever gelijk doorgegaan, maar dit is ook niet verkeerd.

7. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    bedankt lieve meiden voor jullie steun!!

ik hou jullie op de hoogte, ik moet vanmiddag naar het zh!

voor mijn idee vind ik gewoon dat er nu iets gebeuren mag en niet dat ik nu eerst nog 2 pogingen ga doen, voordat er iets gaat gebeuren!
    ik wil gewoon erg graag of een hsg of een kijkoperatie zodat er dingen uitgesloten kunnen gaan worden.

@mamavanjason, ik heb vanmiddag een gesprek! dus we wachten maar even af!! ik hoop zo voor je dat het als nog gelukt is meid!!!!
    waarom mag jij er niet ook nog 6 doen zoals ik? dus dat je 12 iui's krijgt?

8. Grotebabywens

Grotebabywens Fanatiek lid

18 jul 2011
    2.238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heej sasje, Heel veel succes met je gesprek van vanmiddag! Ook bij mij zojuist de 4de IUI (nu nog zonder hormonen) mislukt. Ik krijg einde deze maand een HSG en daarna start IUI met hormonen (Puregon en Utrogestan)! Ik denk ook steeds: Schiet op, word zwanger NU!!!!!!! Maar laatste tijd ben ik toch wel erg blij met alle IUI pogingen hoor. Na 3 keer IVF moet je OFWEL gaan betalen OFWEL het is klaar, over en uit. En dan ben je idd sneller gegaan, maar dan heb je nog niks! Dus lieverd, even volhouden daar nog! Onze tijd komt nog! Liefs, Elvi

9. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Sasje, een HSG ben ik helemaal met je eens! Dat deden ze na mij al standaard na de 3e IUI!!

Ben benieuwd wat eruit gaat komen vanmiddag....!

10. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    anders ik wel :)

11. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

In het ziekenhuis waar ik onder behandeling was, moest je eerst 6x IUI ondergaan (3x IUI zonder hormonen, daarna een baarmoederfoto en daarna 3x IUI met hormonen) voordat je doorverwezen werd voor IVF/ICSI.

Wij mochten tot we met IVF konden beginnen, verder gaan met IUI en dat hebben wij ook gedaan. In totaal hebben wij 11 IUI's gehad. Daarna 1 mislukte IVF-poging. Het ziekenhuis heeft toen besloten dat wij over mochten stappen op ICSI. En dat was gelijk raak.

Het resultaat ligt nu naast me in zijn wipstoel te glimlachen.

Hoop dat jouw geduld ook gauw beloond mag worden! Geef de moed echter niet op. Probeer het vol te houden en houd hoop, ook al is het een loodzwaar traject.

12. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    ja maar ik slik altijd hormonen anders heb ik geen eisprong....dus ik heb nu al 4 iui's gehad met clomid en pregnyl.

13. Grotebabywens

18 jul 2011
    2.238
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Sasje, dan kom je zeker al wel in aanmerking voor een HSG hoor, maar goed vaak moet je aandringen, vragen, zeuren, etc. om iets in sommige ziekenhuizen voor elkaar te krijgen. Dus knok ervoor!! Liefs, Elvi

14. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    hey meiden,

@hier weer terug van het zh.
    even een goed gesprek gehad, over wat te doen.
    mijn gyn stelde voor om nu deze maand geen clomid of iets dergelijks te gebruiken maar dus alleen een hsg te doen!
    deze krijg ik volgende week dinsdag.
    daarna gaan we toch nog 2 rondes verder met clomid.
    mocht het dan nog niet gelukt zijn dan gaan we nog 4 iui's proberen met spuiten ( dus met 2 follikels) is het dan nog niet, dan mag ik overstappen naar het ivf traject.
    ben blij met deze informatie!!!
    nu dus ff een maandje rust! ook spannend, of mijn cyclus gewoon uit zich zelf verder gaat of dat deze niks doet zonder hormonen....

15. Grotebabywens

18 jul 2011
    2.238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Sasje, goed nieuws wel, toch? Ben je er blij mee? Ik ben enorm benieuwd naar hoe je de HSG ervaart. Ik heb hem een kleine week na jou nl.! Heb je er ook pijnstillers voor gekregen? Liefs, Elvi

16. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    ja ik ben erg blij met het resultaat!!!

ja ik heb een zetpil meegekregen......buscopan....
    tja ben zelf ook benieuwd dit omdat ik het inspuiten met de iui al niet prettig vind aangezien mijn baarmoeder erg samen spant..dus ben benieuwd met zijn onderzoek maar ach ja het zal toch moeten dus ja....

17. hoop1983

hoop1983 Lid

18 okt 2011
    19
    0
    0
    rotterdam
    hoi dames. kan nog niet echt mee praten over iui maar begrijp wel de teleurstelling. ben zelf ook al 3 jaar bezig. 4 okt me eerste iui gehad. hoeveel dagen na iui is je nod?? zit nu op dag 14 na iui. ik heb daarvoor clomid geslikt en 2 okt in de nacht pregnyl

18. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    hoe lang is je lf? neem aan dat je dit wel weet...??
    je zou in ieder geval wel al kunnen testen want de pregnyl is al uit je lichaam!

19. raldaellen

raldaellen Niet meer actief

Hmz, Hoop misschien een testje?? ;) 14 dagen....ligt eraan hoelang je eigenlijke cyclus is....Ben benieuwd!

@Sasje fijn dat je nu iig weer wat anders mag!! En die zetpil zal wel fijn zijn! Ik heb hem er niet bij gekregen, maar met is het denk ik prima te doen! Succes

20. hoop1983

hoop1983 Lid

18 okt 2011
    19
    0
    0
    rotterdam
    ik heb geen idee hoelang me lf is. dir is de eerste keer en eerste keer pregnyl. normaal alleen met clomid zeg maar 32 dagen tot me volgende nod . maar denk nu anders want die pregnyl krijg je sneller je eisprong toch? had 20 sept me nod. 30 sep fm meting. 2 okt om 00.00 pregnyl. en 4 okt iui om 14.00 uur. wat denken jullie??

Deel Deze Pagina