Ik ben erg aan het twijfelen geweest over de Mirena of de Nuvaring. Omdat we (niet heel snel) over een poosje, zeg een jaar/anderhalf jaar graag voor een tweede kindje willen proberen vroeg ik me af of je Mirena ook voor zo'n relatief korte tijd kunt laten plaatsen en wat de kosten hiervoor zijn? Nuvaring krijg ik gedeeltelijk vergoedt maar is nog altijd 20 euro per 3 maanden.... Ik las trouwens ook dat Mirena de natuurlijke cyclus niet verstoord en je dus direct na verwijdering weer vruchtbaar bent maar hoe kan dat? Er zitten toch ook gewoon hormonen in? Groetjes, Bubbles
Mirena betaal je 1x. Hoe werkt een Mirena? Door de lokale werking van Mirena zijn er weinig hormonale bijwerkingen. Het hormoon levonorgestrel wordt rechtstreeks in de baarmoeder afgegeven, waardoor er minder van dit hormoon nodig is in vergelijking met de pil. De hoeveelheid hormoon die in het bloed en dus in de rest van het lichaam komt, is bij Mirena zelfs 60 tot 100 maal minder dan bij de anticonceptiepil. Daarom wordt de normale cyclus bij gebruik van Mirena niet verstoord. Een ander eigenschap van Mirena in vergelijking met de pil is dat u er niet elke dag aan hoeft te denken.