Gestoken door een beest?

Discussie in 'De lounge' gestart door Debaky, 7 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Zo open ik zelden tot nooit topics en nu ineens 2 op een dag. Sorry :thumup:

Anyway, mijn zoontje kwam net thuis van het buiten spelen met een gekke plek op zijn kuit.

Herkent iemand het toevallig van een beet van een beest ofzo? Hij heeft er verder geen last van maar vind het er zo vreemd uit zien. Lijkt net een tepel. o_O

19884416_10209915770957967_8481548742820706390_n.jpg

2. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Is dat geen tekenbeet?

3. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    Lijkt wel een beetje op ringworm..

4. crienatje

crienatje Actief lid

1 feb 2010
    357
    159
    43
    Lijkt inderdaad een tekenbeet

5. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Als het een teek was, en hij zou net gebeten zijn dan zou je nu een mini zwart teekje zien. Die ronde cirkel komt pas later. Ik zie op de foto geen teek zitten.

Ik zou eerder denken aan een daas, maar daar heb je wel veel last van. Heeft je zoontje geen last van jeuk o.i.d.?

6. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    Als ik zo zie vind ik het op een dazenbeet lijken. Daar zie je de bijt plek duidelijk van en is een smerige beet. Bij mij wordt dat altijd een heel grote warme en harde plakkaat. Beetje in de gaten houden, of hij er niet overgevoelig op reageert, want ik word er ziek van.

7. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Hij heeft geen last van jeuk of dat het pijn doet.

Als ik naar de foto's van google kijk is het ook geen tekenbeet, dat is met een kleine ring om een klein plekje heen, dit is gewoon helemaal rood. En als ik het zo lees online dan komt die kring van een teek pas na een paar dagen en dat is in dit geval niet zo.

Leuk joh van die buitenspeel kinderen ;) hihi

Even de assistent om advies gevraagd en die gaf dat als het roder en dikker zou worden ik vanavond de HAP zou kunnen bellen.

Zou best een spinnenbeetje kunnen zijn. Moet ook eerlijk bekennen dat hij enorm allergische is voor muggenbeten, dat worden bij hem geen bultjes maar schijven dus hoogstwaarschijnlijk is dit dus gewoon een allergische reactie.

We kijken het even aan.

8. Aszz

Aszz Niet meer actief

Horzelbeet. Rotbeesten.
    Als ik bij de paarden ben heb ik ze standaard. Beet doet ff zeer, maar als je druk bent voel je dat niet altijd.

9. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Die zijn inderdaad verschrikkelijk ja. Had ik altijd toen mijn tante inderdaad nog paarden had. Die krengen moesten altijd mij hebben brrrr

10. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Maar voelde hij echt dat hij gestoken werd?

11. yaro

yaro Niet meer actief

Horzels bijten niet. Dat zijn dan dazen. Kunnen veel mensen erg heftig op reageren en ontsteken heel snel.

12. yaro

yaro Niet meer actief

Bij mij zagen dazenbeten er niet zo uit. Maar goed ik heb er nooit echt heftig op gereageerd. Ik zou zelf gokken dat het toch iets anders is geweest. Alleen echt geen idee wat.

13. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja die bedoel ik. Noem ze horzels maar zijn idd dazen.

14. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Nee hij heeft niets gemerkt. Het is dat ik langs liep en een buurvrouw ineens zei '' K wat heb jij een gekke plek op je been '' het was hem niet eens opgevallen. Hij wist het zelf ook niet hoe of wat.

Er zit nu een soort velletje op en lijkt het op een blaar. Erg raar. Maar het is niet groter geworden of dikker ofzo dus ik laat het maar zo. Hij ligt nu ook al te slapen dus kan geen andere foto maken.

Deel Deze Pagina