Dames, ik ben wel benieuwd of je kauwgom mag kauwen tijdens de zwangerschap. Het heeft soms wel een pittige mentholsmaak en er zitten soms zoetstoffen in verwerkt. Kan het kwaad? Ik hou er namelijk nogal van om (veel) kauwgom te eten en we hebben dan meestal ook bergen in huis... Ik heb het zo snel nog niet op google kunnen vinden maar ik ben wel benieuwd of jullie het weten... Ik wil het beste voor mijn kindje.
Hoi, ik denk niet dat het kwaad kan, maar ik denk wel dat je alles met mate moet doen. Veel snoepen tijdens de zwangerschap is zowiezo niet goed. Doe het met mate en er is niks aan de hand.
nee hoor, zou niet weten waarom niet. Enige wat ik me kan voorstellen is dat je aan de schijt raakt van al die zoetstoffen, maar als je t altijd al gedaan hebt lijkt me dat ook niet t geval
Teveel zoetstoffen zijn inderdaad niet goed, maar ik neem niet aan dat jij zoveel kauwgom kauwt dat je die grens zou bereiken. Dus tenzij je er 50 per dag neemt lijkt het mij geen kwaad te kunnen.
Ok. bedankt voor de antwoorden. Dan kan ik dus gewoon kauwgom blijven eten... Maar ik doe het wel iets minder als voorheen.
enige wat ik kan bedenken is dat als zwanger bent, je tanden gevoeliger zijn...dus zou wel de sugarfree variant kiezen!!
Ja ok, ik heb altijd de sugarfree variant. En een enkel keertje stimorol. Maar die heb je ook in sugarfree.
Mint kan zorgen voor een misselijk gevoel. Maar dat is bij de een natuurlijk erger/minder dan bij de ander. Verder kan kauwgom geen kwaad.
zoetstoffen zijn inderdaad schadelijk en ik zou er in je zwangerschap een beetje mee oppassen eerlijk gezegd. Je kan bij de biologische winkel ook kauwgom zonder aspartaam krijgen, is helaas wel een beetje duur. En anders gewoon met mate idd.
heb bij elke zwangerschap kilo's kauwgom weggestauwd... zeker door het vele braken was dat het enige dat de viezige smaak beetje weg kon werken.
ik nu voor t maagzuur! Als ik door kaugom eten aan mn zoetstof grens kom dat t gevaarlijk wordt moet ik toch eerst langs een psych denk ik. Dan zou je ook moeten gaan opletten met frisdrank, zoetjes in de koffie, siroop drinken en zelfs verpakte vleeswaren eten. Tegenwoordig stoppen ze overal zoetstoffen in, dus ik ga mn dr niet druk over maken
Hoi, Ik kijk zelf wel extra uit met zoetstoffen, normaalgesproken al, maar nu nog extra. Aspartaam is gewoon gif, je kunt er het een en ander over lezen op internet. Dus voor een ongeboren beeb lijkt het me niet zo goed. Maar daar zijn de meningen over verdeeld, dietisten en bijv. het ned. voedingscentrum adviseren ook lightproducten en maken zich niet druk over de nadelen. Teveel suiker is natuurlijk ook weer niet goed, dus het blijft een lastig verhaal. Ik eet ook kauwgom hoor, maar 1 of 2 op een dag hooguit, en dan verder geen dingen met zoetstof.
Gewoon lekker kauwgom blijven eten hoor! Als je alles moet laten staan wat slecht voor je is, kun je beter niks meer eten. Dit geldt niet alleen voor als je zwanger bent, maar ook zonder zwangerschap vind ik sommige dingen zo overtrokken! Tuurlijk zal niet alles goed voor je zijn, maar je moet ook van het leven kunnen genieten...en helemaal als je zwanger bent...je kindje zal heus niks overhouden aan een kauwgompje die je gegeten hebt Maar die is mijn mening hoor, hoop dat je er wat aan hebt