Gehandicapte jongen al drie jaar vastgebonden | nu.nl/binnenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl wat vinden jullie hiervan? Ik werk bij 's heerenloo...
Blijkbaar is hij gevaarlijk, en dat vindt de inspectie ook, terwijl er een behoorlijke druk op dat bezoek lag door de 2e kamer enzo. Dus ik denk dat het maar goed is dat hij vast zit....
Werkelijk om je kapot te schamen!!! (hun dan he!) Ze kunnen niet anders, wat een bullshit, bij onze instelling hebben we een client op het rechte pad gekregen die alleen maar begeleid kon worden met stroomstoten, je weet wel die dingen die ze bij de politie gebruiken. die HIj heeft 3 jaar bij ons gewoond, alles vernield wat hij maar kon, maar hij is veranderd, via een andere begeleidings methode en hij "werkt" hij geniet, en hij kan weer in maatschappij, wel 1 op 1, niet meer 5 op 1 en stroomstoten!! Hoezo kan het niet anders, ze zijn bang, en lopen zelf tegen de muur aan, en roepen geen hulp in van andere instantie's Het zal je kind zijn
ik ben van overtuiging dat er goed naar gekeken is.. en ga er vanuit dat je niet zomaar ergens voor kiest.. daarnaast weet ik dat je niet eens zomaar middelen en maatregelen mag toepassen.. Daarnaast is het misschien een idee om van uit de psychiatrie eens te kijken wat hun bevindingen zijn maar vraag me af of dat al niet gedaan is..
Ik ben ook wel heel benieuwd hoe die jongen echt is, wat zijn niveau is enzo. Ik geloof niet dat dit het leven kan zijn voor die jongen, bestaat gewoon niet. Wat vinden ze agressie, wat doet hij, ect ect Die man waar ik net overschreef is ook trouwens neer gekomen bij de politiek
Ik vind het verschrikkelijk schandalig en als het mijn kind was geweest had ik het niet gepikt. Dit gebeurd omdat het personeel bang van hem is. Zoek dan ander werk maar ga geen mensen aan een tuigje zetten. Ik weet waar ik over praat. Ik heb met verstandelijk beperkte mensen gewerkt die zeer ernstig gedragsgestoord waren. En dit soort dingen gebeurde bij ons echt niet. De mensen waar ik mee werkte waren veel gevaarlijker. Ik maak me er erg kwaad over...
Ook hoe zijn 'hok' eruit ziet is verschrikkelijk. Ik noem het hok omdat er ook maar geen moeite is gedaan om iets van zijn woonverblijf te maken. Wat ontzettend sneu.
Dat is vaak ook niet mogelijk.. Omdat clienten dat steeds kapot maken of niet tegen de prikkels van spullen en/of kleuren kunnen. Nu weet ik natuurlijk niet of hij daar ook moeite mee heeft.
IK heb het nieuwstukje met openmond zitten lezen.. Zag later het filmpje op tv. Ik werk zelf ook met clienten die gedragsmoeilijk en agressie vertonen. IK kan me voorstellen dat er angst is bij begeleiding maar wat dacht je van goede trainingsmethoden, medicatie en psychologische onderzoek, videohometraining etc.. Ik vind het echt schokkend.. Klinkt als een makkelijke oplossing voor de begeleiding. Maar ik denk dat het juist averechts werkt.. De jongen is waarschijnlijk zo gefrustreerd dat het alleen maar meer agressie oproept en je in een negatieve spiraal. terecht komt. Heeft een stichting niet de juiste cappiciteiten om een client op de juiste manier te begeleiden dan kijk je verder voor het welzijn van de client! Hier zijn ze denk ik alleen maar met centen bezig!
Ik zie nu pas het filmpje, vind het niet eens zo heel raar dat hij zoveel agressie heeft!!! Woest word ik ervan om dit te zien. Ik durf te wedden dat wij clienten hebben die meer agressie hebben dan hij. Met hem valt nog te praten, bij ons niet, en die zijn nog gevaarlijker!!
Klopt, wij hebben een client die helemaal overprikkeld raakt van contrasten ( kleur, meubels, kussens, etc.) Maar dat neemt niet weg dat er dan een witte kamer met een wit bed, tafeltjes etc neer gezet kan worden..
Schokkend, dat is wat ik ervan vind. Die jongen zit al zo vast sinds hij 15 jaar is...15 jaar...dan ben je goddomme een kind. Een kind met gedragsproblemen misschien, maar nog steeds een kind. Dat dit kan anno 2011... Angst is een slechte raadgever, dat blijkt hier maar weer eens.
Je hebt ook hufterproef materiaal, en ja ook dat kan kapot, maar gaat net iets langer mee. Het ziet er net zo leuk uit als gewoon materiaal