striae..trekt het echt deels weg?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door miekie82, 24 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    ach ja, als je je verveelt dan ga je je verdrietig voelen om alles he...

Ik heb dus last van striae! An de zijkant van mijn buik is het flink en blauw, maar daar kon ik nog mee leven!
    Maar ik heb nu dus ook aan de voorkant striae! Tis niet blauw maar wel echt scheuren! Nu tot zo een 5 cm onder mijn navel, dus duidelijk te zien als ik ooit een bikini aan wil! En tis niet een klein beetje!

Mijn vraag is eigenlijk voor de mama's die al bevallen zijn...
    Hoelang duurt het voordat je striae er weer een beetje fatsoenlijk uitziet en is het echt zo dat het deels weg trekt? Zoals ik het nu zie kan ik me niet voorstellen dat het deels weg trekt..kan ik alleen maar hopen! Maar er zijn best veel vrouwen die er last van hebben gehad en tis nu niet zo dat ik alleen maar sriae vrouwen op het strand zie lopen....

probeer steeds tegen ijzelf te zeggen..gewoon wachten tot na de bevalling, maar vind het echt afschuwelijk als ik in de spiegel kijk en kan er echt om janken!

kus miek

2. wendyp

wendyp Niet meer actief

Heej miekie...

Ik ben dan wel niet zwanger, maar heb behoorlijk was striae op mn borsten, binnen kant benen en billen....enne helaas moet ik je zeggen dat het nooit meer weg gaat. het wordt alleen wit, andere mensen zien het niet bij mij, maar ik zie en voel het wel nog steeds...

3. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    hmmm tja, met de eerste kreeg ik helemaal geen striae.
    Maar met mijn middelste kreeg ik ze helaas wel.
    En ook hier gaan ze niet meer weg.
    Ze worden inderdaad wel lichter van kleur, dus dat blauwe en rode kleur verdwijnt wel hoor!....maar weg gaan doen ze helaas nooit.

4. DutchAngel

DutchAngel Actief lid

5 mrt 2007
    349
    0
    16
    Moeder
    Hallo dames...

Ik was 15 jaar toen ik zwanger raakte en was best dun en kwam 20 killo aan, en natuurlijk nog niet volgroeit...
    Dus ik rekte helemaal uit ik lijk wel een tijger af en toe...
    Eerst had ik er veel moeit emee schaamde me altijd ( hoewel ik nog niet gaat zwemmen :oops: ) Heb er verder mee leren leven heb er wat prachtigs voor terug gekregen nu al bijna 3 keer :)
    Soms worden ze wel wat lichter maar minder niet bij mij...
    En ik heb ze echt over al benen/binnen armen/borsten lichtjes/ buik/zelfs tussen me benen :confused: :oops:
    Maar zoals ik al zei ze worden wel lichter :) dus dat scheeld weer :)

Groetjes Brenda

5. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    ik had er niet veel tijdens mijn vorig zwangerschap, maar eigenlijk zijn ze zo goed als weggetrokken.
    Je moet wel heel heel hee lgoed kijken om ze terug te vinden.
    Er is er eentje die ik terugvind als een heel licht dun grijs/ wit lijntje. Maar dan moet je echt goed kijken hoor.

Dus:er is hoop :)

6. Writer

Writer Niet meer actief

ben 4 jaar geleden bevallen van mooie dochter , heb het hellas nog steeds aan mij dijen .billen bikinilijn :cry: en volgens mijn gaan ze idd nooit weg , ik moet nu eigelijk veel gaan smeren ,doe ik ook niet elke dag hoor maar weet niet of dat helpt ,volgens mij niet eens
    ach ja je hebt wat moois van terug gekregen he , ik weet het je blijft soms mee zitten ,maar ja kan volgens mij niks aan doen :(

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    ik ben nog niet eerder zwanger geweest, maar heb ze in de pubertijd heel erg op mijn borsten gehad. Dat is zeker lichter geworden en nadat ik een paar keer topless had gezond, zag je ze eigenlijk helemaal niet meer. Ze zijn nu alleen nog erger teruggekomen door de zwangerschap..

8. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Striae gaat idd nooit meer weg. Het wordt wel lichter van kleur.. Ik trek dus na 3 zwangerschappen ook nooit meer een bikini aan! :p

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik heb ze nog niet op me buik maar ja dat kan nog komen, wel scheur ik uit me benen lijkt wel. onder me billen tot aan de binnekant van me benen kom ik helemaal vol te staan. ook op me borsten zitten er maar ja dat ziet alleen ik en me mannetje dus dat vind ik niet erg. die benen daar baal ik wel van want ook in ee badpak zou je het dan zien :( nou ja als ik straks een kleintje heb heb ik wel iets anders om me druk over te maken, ik ga op het strand gewoon de mooie vrouwen ontwijken en ga wel met me handdoekje lang een super mismaakt iemand zitten haha, dan val ik niet meer op.

10. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Thx voor jullie antwoorden!
    Ik begrijp dat ze nooit helemaal weg gaan, maar ze worden toch wel vager?
    Ik weet dat je er niks aan kan doen, en helaas de 1 heeft er aanleg voor en de ander niet..
    Ik heb tot week 37 nergens last van gehad en nu komen er elke dag meer..dat maakt het zo wrang, ik had ze helemaal niet hoeven krijgen als je naar de gezondheid van mijn ukkie kijkt!

Ik snap niet dat ik zoveel moeite heb met mijn lichaam, maar ik walg er gewoon van..erg he! en nooit meer in bikini? Ben 25 en wil toch echt gewoon in bikini kunnen!
    "gelukkig" zitten ze nog steeds tot 3 cm onder mijn navel, dus hopen dat ze niet nog hoger komen!

Enne..nog een vraagje..nu is mijn buik natuurlijk helemaal uitgerekt, ik mag aannemen dat die strepen ook in lengte korter worden net zoals de rest van mijn huid? Dus dat bv een streep van 5 cm dan 4 cm wordt? Ik bedoel huid moet toch weer inkrimpen?
    Pff..kweet het, moet het afwachten tot na de bevallign en zelfs tot weken erna, maar heb het er gewoon heel moeilijk mee!

kus miek

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    ze worden vaak echt wel weer lichter hoor!

12. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Hoihoi!
    Nou ben bevallen hoor! hahaha En ben een hele trotse moeder van TIJN!
    En weet je..die hele buik interesseerd me helemaal niks meer!
    Strepen vallen nauwelijks op en volgens de VK was mijn buik wel weer erg plat zo snel na de bavelling..ze vroeg of ik sporte! hahahaha Heb in geen 5 jaar een sport gedaan!

Ik ga genieten en heb het naast me neergelegt, ga me over een paar weken wel weer druk maken!
    Maar het valt dus mee, nu mijn buik niet meer dik en strak gespannen is!

kus miek

Deel Deze Pagina