gestoord wijf

Discussion in 'De lounge' started by noukie89, Dec 14, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Wij hebben een vrouw hier in de stad die altijd rondloopt met een kinderwagen met poppen erin. Als ze aangesproken zou worden, dan scheld ze je uit. Ze heeft ook een keer haar kinderwagen in brand gestoken. Die is dus geestelijk ook niet in orde. Maar dat is toch heel erg voor zo'n vrouw? Dan ga je toch niet naast zo'n iemand staan en haar keihard uitlachen in haar gezicht? Deze vrouw zit ook in zo'n speciaal tehuis voor mensen die niet helemaal goed zijn.

2. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    Die is zo mooi, als ik zelfmedelijden heb ;) dan draai ik hem, of gewoon ook voor de mooi, hier is de hele tekst. Staat idd op youtube:

Op straat

Verse
    Zie je daar die oude man
    graaiend in een vuilnisbak
    zoekend naar iets bruikbaars
    voor in zijn oude plastic zak
    net iets teveel meegemaakt
    waardoor hij dakloos is geraakt
    praat in zichzelf
    over hoe het vroeger was

Refrein
    En dan zeg jij
    dat je eenzaam bent
    omdat het even tegen zit
    loop even met me door de stad
    en kijk wat er gebeurt op straat
    dan zal je zien
    dat het met jou zo slecht niet gaat

Verse
    Zie je daar dat meisje
    ze is net zeventien
    heeft nu al zo'n tien jaar
    haar ouders niet gezien
    muurtje om zich heen gebouwd
    omdat ze niemand meer vertrouwt
    vraag je haar wat liefde is
    dan noemt ze jou de prijs

Refrein

Verse
    Zie je daar die oude vrouw
    die rustig voor de regen schuilt
    deze bui is minder
    dan de tranen die ze heeft gehuild
    die vroeger een gezin bezat
    maar later klap op klap gehad
    nu sjouwt ze haar verleden
    in een zelfgemaakte tas

Refrein

Verse
    Zie je daar die jongeman
    hij is bijna al zijn tanden kwijt
    hij beet zich stuk
    op het vergif van deze tijd
    elk uur een marteling
    altijd zoekend naar één ding
    kruipt eens per dag door het oog van de naald

Refrein

3. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

nou ik hoop dat jij nooit geestelijk in de war raakt zeg. sjongejonge je bent toch geen puber meer zeker;)

4. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

Apr 17, 2010
    1,946
    54
    48
    ik vind zoiets ook heel sneu om te zien.....je lacht erom? maar wat is 't dadelijk jou kind overkomt? misschien een harde vergelijking, denk niet dat je je kind gaat uitlachen, en 't heeeel erg zou vinden als ze dat wel zouden doen....die vrouw heeft ook een moeder dat bedoel ik ermee te zeggen....

5. Chai

Chai Niet meer actief

Ik vind ergens wel dat je gelijk hebt.
    Toen ik nog ergens anders woonde zat er ook zoeen gekkehuis om de hoek. We gaven zelfs tijdens gesprekken die mensen hun eigen bijnaam zoals bijvoorbeeld Meneer kots..
    Dit was trouwens nooit waar deze psychisch gestoorde mensen bij waren hoor!
    Maar zo had iedereen zijn eigen naampje en sorry maar sommige waren ook echt gewoon een beetje eng...:)
    Zulke mensen kan je beter gewoon vermijden en inderdaad een beetje respect opbrengen is ook niet gek.
    Maar iedereen is anders en onderling hadden we toch best wel eens zo onze geintjes over deze mensen al vind je het toch ook wel zielig!
    Beter lachen dan huilen zeg ik altijd.

6. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Tuurlijk, ik vind ook best dat je er geintjes over mag maken onderling, maar dan wel zonder zo'n vrouw erbij. Het is erg respectloos vind ik om zo'n vrouw keihard uit te lachen in haar gezicht.

Stel je voor dat je zelf een bepaalde handicap hebt, dan wil je ook dat er respectvol met je word omgegaan. Dat geld voor zo'n vrouw ook die geestelijk niet in orde is.

7. Chai

Chai Niet meer actief

Vind ik ook, daar heb je ook echt gelijk in.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik heb als puber van mijn 14de tot 16de schoongemaakt op het complex in Wolfheze (zal sommige vast bekend zijn, wonen heel veel mensen met psychische complexe problemen).. eigenlijk zou je daar iedere puber of mensen met weinig inlevingsvermogen op dat gebied (zoals hierboven in dit topic) daar eens een tijdje heen moeten sturen. Heb daar zoveel gezien en meegemaakt, was meteen genezen.

Mensen die me aanspraken dat ze dood wilde, oma's met knuffelberen in buggy's, mensen in de ban van het geloof en die idd ook schreeuwend rondriepen, mensen die dachten dat ze God waren, mensen die het hele toilet onder de poep smeerden enz enz..

9. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Voor degene die zoiets wel graapig vinden heb ik een vraagje uit nieuwsgierigheid:)

We wensen allemaal een gezond kindje natuurlijk, maar wat als blijkt dat je kindje iets mankeert of het nou lichamelijk of geestelijk zou zijn?
    Wat als je kindje ook geestelijk niet helemaal in orde zou zijn, of het nou op jonge of oudere leeftijd is?
    Wat doe je dan? Lach je die ook vierkant uit?

10. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja das triest. heb met demente bejaarden gewerkt. en idd zon vrouw van 85 die dan een pop eten gaat geven ofzo. sneu hoor

11. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Ik vind het sneu dat er zo respectloos over iemand wordt gesproken. Zo iemand doet niet voor haar lol en is waarschijnlijk niet helemaal goed.

12. Chai

Chai Niet meer actief

Wij hadden bijvoorbeeld namen voor die mensen uit die psychiatrische kliniek die buiten liepen zoals ik al eerder zei.
    En soms kwamen we ze tegen of zagen we ze lopen en dan deed er wel eens een grappige situatie zich voor en daar prate we dan thuis over. Maar tegelijkertijd leefde we ook met sommige echt mee die we lang zagen. Zoals meneer kots die gaf bijna elke 2m over in het begin en over de weken werd dit steeds minder. En na een paar maanden zag hij er echt onwijs goed uit!
    We vonden dit echt super en leefde hierin dus echt mee.
    Dat we in het begin wel eens zeiden van nou meneer kots heeft duidelijk een wandelingetje gemaakt buiten en daar dan een beetje om lachden wil nog niet zeggen dat we dus helemaal niet meeleefde of geen respect hadden.
    Al is uitlachen keihard in iemands gezicht natuurlijk heel iets anders. Maar het is ook moeilijk voor sommige mensen om met geestelijk gestoorden om te gaan als je dat niet gewend bent.
    En misschien is die gelovige mevrouw wel niet eens gestoord ook nog maar heeeeeeel fanatiek en wat verstrooid... Die heb je er ook nog tussen. :)

13. Ik vind de reacties nogal overdreven eerlijk gezegd.
    Wat ik in mijn opleiding psychologie heb geleerd is dat mensen met een (psychotische) stoornis geen zieligerds zijn (en ook niet zo gezien willen worden!) en je echt niet uit medelijden hun spelletje mee hoeft te gaan spelen. Als iemand jou lastigvalt in de bus, tja dan mag je daar best iets van zeggen hoor ongeacht of iemand al dan niet goed in zijn hoofd is (Je zult er alleen waarschijnlijk niets mee bereiken want ze zitten in hun eigen wereld).

Eerder vind ik het zielig dat die vrouw niet gewoon ergens in een psychiatrische inrichting zit. Ze weet waarschijnlijk zelf waar ze last van heeft en kiest er zelf voor om zich niet op te laten nemen of haar medicijnen niet te nemen als ze die heeft. Ze zal net psychotisch zijn geweest, maar ze heeft zonder twijfel ook haar heldere momenten hoor. En ja wees nou eens eerlijk als iemand zich zo gedraagt in het openbaar, dan moet je daar toch onvrijwillig om lachen?

14. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

Apr 17, 2010
    1,946
    54
    48

daar zit wel wat in ja.....

15. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

nou ja ik ben zo opgevoed dat ik mensen met handicaps en gestoord gedrag niet mag uitlachen.

16. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Luca, je hoeft het spelletje ook niet mee te spelen of ze zielig te gaan vinden, dat zegt hier toch ook niemand. Maar je gaat toch niet lopen spotten door geintjes te maken?

17. Dan ben je prima opgevoed ;)

18. Nee daar ben ik het mee eens. Iemand opzettelijk uitlachen of voor het blok zetten dat gaat ook te ver. Maar ik kan wel de reactie begrijpen van mensen die spontaan beginnen te lachen.

Een paar pagina's terug las ik iemand die schreef: negeren of meepraten.
    Maar dat is dus geen oplossing. Daar wilde ik even op reageren.

19. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Je reactie zegt meer over jou als over die vrouw in kwestie.

Verschrikkelijk respectloos en als ik in die bus had gestaan had ik het je laten weten ook.

20. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    2,072
    309
    83
    verpleegkundige
    hahahahahha heerlijk , even lekker lachen met de sociaal en intelligent minderbedeelde mens. Dat doet een mens deugd. Daar zijn ze toch voor niet?? :x

Share This Page