Wanneer om hulp gaan vragen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door ssgerundt, 16 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ssgerundt

ssgerundt Bekend lid

10 jul 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    We zijn nu al 1 jaar bezig en nog niks...
    Maar nu moet ik erbij zeggen dat er maanden tussen zitten waar we bijna niet geklust hebben of heel weinig.
    Tja en dan moet je niet gaan hopen op een positive test :(
    Maar wanneer moet je om hulp gaan vragen en wat zijn de eerste hulpmiddelen waar je mee te maken krijgt???
    Ga nog heel even afwachten wat de komende maanden gaat gebeuren, het is toch een grote stap die je gaat doen als je naar de dokter gaat, toch?!

2. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Ligt er een beetje aan. Je zegt zelf al dat je soms weinig klust... Doe je het dan wel op je vruchtbare dagen? Ik ben voordat ik de stap waagde voor meer hulp eerst gaan temperaturen en ovulatietesten gebruiken. Toen ik toen nog niet zwanger werd, heb ik de stap gewaagd en ben ik via huisarts in ziekenhuis terecht gekomen. Daar wel half jaar bezig geweest met onderzoeken en dergelijke en uiteindelijk na in totaal 2 jaar spontaan zwanger geraakt. Er was ook niks mis...
    Maar goed, de huisarts raad je waarschijnlijk aan om eerst te gaan temperaturen en ovutesten te gebruiken. Dus als je dat nog niet doet, zou ik daar eerst mee beginnen.
    Het heeft ook met je leeftijd te maken. Ik was toen al wat 'ouder' en de arts heeft mij daarom wel gelijk doorgestuurd. Ook omdat zij al aangaf dat je nog wel een tijd bezig kan zijn in het ziekenhuis...

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik zou inderdaad eerst uitzoeken of en wanneer je een eisprong hebt, bijvoorbeeld met ovulatietesten. En dan echt gericht gaan klussen, dus een paar dagen van tevoren beginnen en dan om de dag tot na de eisprong. Pas dan maak je de meeste kans op een zwangerschap. En in de gaten houden of je luteale fase lang genoeg is. Dit is het aantal dagen van je eisprong tot je ongi, dit moet tussen de 10 en 18 dagen zijn.

Lukt dat ook niet na een halfjaar proberen, dan zou je de huisarts kunnen inschakelen. Maar ik ben van mening dat je de maanden dat je amper klust, niet kunt meetellen. Want dan moet je het echt toevallig op het juiste moment hebben gedaan, dan zou het een geluksschot zijn. Dus voor een arts geeft dit geen realistisch beeld, want niemand heeft natuurlijk kans op een zwangerschap als je niet klust.;)

Succes!

Deel Deze Pagina