Hallo, Ik wil graag binnen een week of 3 de borstvoeding afbouwen. Op het moment geef ik nog 7 voedingen, dus om de 3 uur ongeveer. Kan ik binnen 3 weken afbouwen als ik iedere 3 dagen 1 voeding vervang of vraag ik dan om problemen? (qua stuwing, reacties baby etc)
hoi ja, op zich zou dat prima kunnen, maar wel op geleide van wat je voelt, als je borsten heel gespannen zijn of je krijgt harde schijven, dan moet je iets meer tijd inbouwen. Zorg dat je steeds een voeding tussen de voedingen houdt die je afbouwt, zodat je borsten langzaam wennen en de tijd tussen voedingen steeds langer wordt. Succes! Bij vragen horen we het graag weer. Stop je vanwege je werk? Ben je op de hoogte van de rechten die je hebt bij borstvoeding en werk? Mirjam
Ja ik stop ivm werk, omdat ik enorm onregelmatig werk, ook nachtdiensten, is het voor mij te veel gedoe met kolven en bewaren etc. zeker omdat ik niet kan inplannen op welke tijden in kan kolven, het zou kunnen dat ik dan ook moet overslaan ivm drukte. Ik was mij bewust van de rechten mbt kolven op het werk, maar ik zie dat niet zo zitten. Ik heb een schema gemaakt waar op een gegeven moment de borst en flesvoeding om en om is, vanaf dat moment komen er steeds meer fv bij.. ik doe het dus om en om en niet meteen 3 fv achterelkaar.
hoi duidelijke reden heb je inderdaad. Je schema klinkt prima, inderdaad netjes om en om afbouwen. Succes ermee! Mirjam