twijfel begint toe te slaan

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door suusjesanne, 27 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suusjesanne

suusjesanne Niet meer actief

Hallo,

Bij mijn eerste kindje heb ik nog geen week borstvoeding gegeven omdat er wel voldoende melk uitkwam maar te weinig voedingsstoffen in zaten.

Nu wilde ik absoluut geen borstvoeding gaan geven maar ik begin te twijfelen.
    Ik heb wel problemen met mijn linker borst gehad, daar kwam veel minder melk uit dan rechts.
    Gistermorgen werd ik wakker en lekte ik melk. Maar veel uit mijn rechterborst en erg weinig uit links.
    Is het verstandig om het toch te proberen of toch niet?

Moet je altijd afkolven als je borstvoeding geeft? Ik heb dit namelijk als niet prettig ervaren omdat het me te lang duurde en ik nu ook een kindje om me heen heb lopen.

Alvast bedankt

2. suusjesanne

suusjesanne Niet meer actief

Heeft er iemand een antwoord voor mij?

3. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

soms duurt het even voor we je vraag kunnen beantwoorden, graag je geduld en begrip hiervoor.
    Of het verstandig is om toch te gaan voeden kan alleen jij bepalen. Als je het opnieuw een kans wilt geven zou ik het zeker doen.
    Op zich is het niet nodig om te kolven bij borstvoeding, maar soms heb je het wel een poosje nodig ter ondersteuning om de voeding goed op gang te krijgen.
    Als je het kindje direct na de geboorte op je blote borst legt en binnen het uur aanlegt heb je een heel mooie en goede start van je BV tijd. Daarna leg je steeds op verzoek aan. Laat je daarbij goed helpen door verloskundige en/of kraamzorg. Vooral vaak aanleggen in de eerste dagen helpt om de BV goed op gang te laten komen. Het is niet gek als een pasgeboren baby 8-12 keer per dag aan de borst wil drinken!

Maak een keuze die bij jou past. je kunt ook zeggen: ik kijk gewoon hoe het voelt op dat moment, of ik probeer het aantal dagen en maak dan alsnog een keuze.
    Succes en als je meer vragen hebt mag je het zeker laten weten!

Mirjam

Deel Deze Pagina