Twee maanden terug ben ik met twee collega's een eigen kinderdagverblijf gestart. Een droom die uit is gekomen! Nu het probleem; Ik heb een maand terug aangegeven dat ik graag een brusje voor mijn dochter zou willen en dat het erg aan het kriebelen was bij mij. Mijn collega's reageerden erg leuk en zeiden dat zij dat ook wel zouden willen maar dan pas over een half jaar en een jaar. Prima dacht ik. Ik stop met de pil en dan komt het bedrijf ook niet in de problemen met al die zwangeren. Ik ben nu een maand gestopt met de pil en nu komen allebei mijn collega's met het verhaal dat zij nu ook willen stoppen en meteen voor een kindje willen gaan! Wie ben ik om tegen iemand te zeggen dat dat niet mag. Dus ik heb aangegeven dat dit niet handig is omdat het bedrijf natuurlijk wel draaiende gehouden moet worden en het geen reclame is als er bijv twee zwangere rond lopen en wij aan ouders aan moeten geven dat wij met verlof gaan terwijl wij voor vaste gezichten gaan op de groepen. Ik zit hier echt mee in mijn maag. Ik wil niet weer beginnen met de pil maar ik wil ook wat het beste is voor ons kdv. Moet ik mijn wens maar weer aan de kant schuiven?
Dit vind ik een moeilijke vraag. Het enige wat ik tegen je kan zeggen hierover is dat het niet gezegd is dat jullie alle drie tegelijk zwanger raken. Daar kan best een half jaar, of een jaar of een aantal maanden tussenzitten. Dat weet je niet van tevoren. En je vraag of je je wens aan de kant moet schuiven kan ik niet beantwoorden. Ik vind dat dat iets is wat je zelf moet beslissen. Succes met je keuze. Liefs
Tja...moeilijke situatie. Kan me heel goed voorstellen dat je ermee zit. Jij geeft aan graag nog een kindje te willen en er ook mee bezig te zijn, je collega's zeggen dat ze het ook willen maar nu nog niet...en dan opeens weer wel. Dat verandert natuurlijk de zaak. Ik zou niet je kinderwens opschuiven voor een ander. Je moet voor jezelf kiezen. Zo denken hun waarschijnlijk ook maar je moet hier denk ik samen met je collega's over hebben. Want het is net zo goed hun probleem als het jouwe. Ik zou toch samen met mekaar naar een oplossing zoeken (mischien iemand bij aannemen indien mogelijk?). Blijft moeilijk zulke dingen he
Er kan ook lang tussen zitten maar in het ergste geval raak je met twee of drie tegelijk zwanger! Ik wil dat niet voor het bedrijf maar ik vind het ook erg om weer te moeten beginnen met de pil terwijl ik had aagegeven gestopt te zijn en zij nu ook ineens willen. Maar ik kan ze niet tegenhouden vind ik.
Ik heb net een half uur met mijn collega aan de teleoon gezeten en zij vinden het natuurlijk geen probleem als er twee tegelijk zwanger zouden zijn. Ze kwamen met het idee dat we meteen tegen elkaar moeten zeggen als we zwanger zijn en dan moet de ander weer twee maanden stoppen met klussen. Zo word het toch net een wedstrijd!
En is dat wat je wilt? Een wedstrijd? Volgens mij zijn er meer dan genoeg opties om zwanger zijn op te vullen toch? Je kunt iemand gedurende die tijd aannemen. Of een stagiaire? Ik zou ook niet mijn kinderwens opschuiven. Liefs
Nee dat wil juist niet! Maar ik heb het idee dat het dat wel word als je met bepaalde regels zwanger moet worden. Iemand aannemen zou inderdaad kunnen maar ik vind het niet netjes tegeover ouders om te moeten melden dat er voorlopig even twee andere leidsters op de groepen komen. Wij gingen voor vastigheid op de groepen. En als er dan twee tegelijk weg zijn...
Als ik het mag zeggen vind ik het een beetje aso van je collega's het zo te zeggen van nou ja de rest moet maar stoppen als er een of twee zwanger zijn ik vind het ook raar dat ze nu ineens wel een kind willen en vorige week nog niet, ik snap dat je er mee in de maag zit maar ik vind dat je je kinder wens niet moet uitstellen als je eenmaal een kind wil moet je er gewoon voor gaan ookal is het misschien niet het handigsd voor het kdv maar moeders die hun kinderen erop hebben zitten begrijpen echt wel datje er niet bewust voor kiest tegelijk zwanger te zijn want de meeste collega's weten toch niet van elkaar of ze bezig zijn of niet en de moeders begrijpen ook wel dat als je eenmaal een kind wil dat je het dan ook niet wilt uitstellen. hier in ieder geval een begrip volle moeder als het op haar kdv voor zal komen. En het zal ook sterk zijn als jullie precies op de zelfde tijd uitgerekend zijn en als je 4 maanden verlof hebt zal dat niet precies tegelijk zijn dus misschien is er dan tochwel altijd iemand aanwezig op het kdv. ik hoop dat je er wat aan hebt en heel veel suc6 met je dilema. Groetjes Daliya
zie trouwens dat je al een kleine meid hebt ik ook van de zelfde leeftijd en nu altwee klaar voor een tweede wel grappig
Oh, wat een lastige situatie zeg... Ik denk niet dat ik weer met de pil zou beginnen. En ouders begrijpen het op den duur heus wel. Ze hebben immers zelf ook allemaal die wens gehad Ik weet dat ouders heel moeilijk kunnen doen in de kdv, maar het komt vast goed. Laat alles gewoon lopen hoe het loopt en zeker geen wedstrijd ervan maken. Tegen die tijd dat jullie echt met z'n 3en zwanger zijn, dan kun je altijd nog iemand aannemen, die jullie taken overneemt. De ouders zien haar dan ook al een tijd en wennen ook wel.... Veel succes met je keuze, maar ik denk dat je die al wel gemaakt hebt Veel liefs
Volgens mij kun je in een bedrijf nooit garanderen dat er altijd dezelfde gezichten rondlopen. Er kan van alles gebeuren: zwangerschap, ziekte, vakanties, mensen die een andere baan vinden... Wat je wel kunt garanderen is kwaliteit van de zorg die je biedt aan de kinderen. Bijvoorbeeld door geschoolde krachten aan te nemen als jullie met verlof zijn. Ik heb nog nooit gehoord dat je als collega's je zwangerschappen op elkaar afstemt. Zowiezo kan het naar mijn idee niet eens. De een is na een maand zwanger, de ander pas na anderhalf jaar.
hey het zou wel heel toevallig zijn als jullie tegelijk zwanger zouden raken als je stopt met de pil wil nog niet zeggen dat je dan direkt zwanger wordt de 1 moet eerst een half jaar ontpillen de ander niet maar dan kan het nog wel jaren duren en rare reclame voor je bedrijf ik zie daar wel wat in kom je een kdv binnen met zwangere vrouwen weten de ouders iig 1 ding zeker ze houden echt van kinderen ik zou me er niet zo druk over maken en er gewoon voor gaan heel veel sucses meiss liefs ancie
Bedankt voor jullie lieve reacties! Ik vind het nog steeds erg moeilijk omdat ik zo toch het gevoel heb dat het een wedstrijd wordt. Ook zou ik het heel erg vinden om het zwanger worden uit te moeten stellen omdat de ander zwanger is. Eerder dan ik! Terwijl ik al langer gestopt ben! Ik denk dan had ik maar niks gezegd dan waren zij er ook niet over na gaan denken! Pfff moeilijk hoor maar ik denk dat mijn kinderwens toch te groot is om het nog uit te stellen. We moeten maar flink gaan klussen en hopen dat het snel raak is!