Hallo allemaal. Ik loop al bij de gynaecoloog omdat ik vorig jaar onrustige cellen had na mijn baarmoederhalsonderzoek. Ik ben hiervoor behandeld en er zou ons niks in weg moeten staan. Inmiddels ronde 12 (voor ons 2e kindje)... Pppfff... Ik was er klaar mee en de gynaecoloog wil mij verder onderzoeken, maar dan moet ik wel even een verwijsbrief halen. Dit ga ik dus as dinsdag doen. Daarna kan ik gelijk een afspraak maken bij de gynaecoloog. Wat moet ik hiervan verwachten?? Wat doen ze bij zo'n eerste afspraak en kan ik alleen gaan of moet mijn man mee? Wat zijn handige vragen om te stellen? Verder "probeer" ik er uiteraard niet mee bezig te zijn, maar dat lukt niet echt... Mijn schouders zitten helemaal vast en ik denk er continue aan. Iemand tips? Bedankt!
Ik kreeg van de voren een vragenlijst per post. Wij moesten vooral heel veel vragen van hun beantwoorden. En de arts nam ons mee in het traject. Ik had daarom ook nooit zoveel vragen. Mijn man was mee, ik vond dat super belangrijk. Hij zal ook onderzocht worden en zo'n eerste afspraak wordt vaak uitgelegd wat jullie te wachten staat. Hij is overigens alle afspraken mee geweest. Ik kreeg meteen inwendig onderzoek omdat ik op juiste moment in cyclus zat. Ik moet bloed af laten nemen. En manlief kreeg formulieren en potje mee. Het ging voor mijn gevoel allemaal super snel. Ik weet natuurlijk niet hoe het in andere ziekenhuizen gaat, maar onze arts hield nogal van opschieten dus wij hebben hier en daar haar afgeremd en het langzamer gedaan omdat het nogal op ons afkwam. Houd er rekening mee dat je dus meteen onderzoek kunt krijgen en anders meteen afspraken hiervoor maakt. Het kan best snel gaan allemaal.
Bedankt voor je reactie Tineke en natuurlijk gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Wat een heerlijk nieuws dat jullie nu een kindje verwachten. Begrijp ik goed uit je onderschrift dat jullie toch via de "natuurlijk weg" zijn zwanger geraakt? Ik ga een afspraak maken waar mijn man ook bij kan zijn. Vind ik wel zo fijn. Ik vind het wel spannend allemaal...
Ja uiteindelijk helemaal onverwachts na 2 jaar als nog. We hadden de hoop ondertussen wel beetje opgegeven. Goed dat je man mee gaat. Ik denk dat het praktisch is voor het proces maar daarnaast is het ook gewoon fijn. Het is toch allemaal erg spannend, ook op het moment dat je uitslagen van onderzoeken krijgt enz. Ik vond het fijn om het echt samen te doen, al heb ik een hoop onderzoeken extra moeten ondergaan, het voelde wel alsof we het samen deden. Heel veel succes en ik ga voor je duimen dat je net als nog snel zwanger zult raken!
Hoi Truusje en Tineke, ik mag ook over anderhalve week naar de gynaecoloog voor het eerst omdat mijn cyclus niet op gang komt.Niks geen behandeling oid bij huisarts maar direct gyn.Wat kan ik verwachten op zo'n eerste afspraak? Ik hoor graag hoe het jou vergaan is Truusje
Bedankt Tineke!!!! En Zonnestraal, ook spannend voor jou! Ik moet eerst dinsdag naar de huisarts en dan nog een afspraak maken bij de gynaecoloog. Dus jij gaat mij voor zijn. Laat je mij ook even weten hoe het bij jou verlopen is? Wel fijn dat je huisarts je gelijk doorstuurt. Dan heb je tenminste het gevoel dat je serieus genomen wordt. Ik lees hier ook genoeg andere verhalen.
veel succ6 Bij jou eerste bezoek Valt best wel mee hoor eerst komt de zenuwen maar eens je binnen bent was dat helemaal weg hier Hoe het bij mij ging: de dokter nam een afstrijkjé,En vervolgend met een wit ding (de camera) haha Ging ie kijken naar de eierstokken Maar geen idee,dit kan voor iedereen anders zijn toch? in ieder geval..Er is niets om je zorgen over te maken
Ik laat zeker weten hoe het ging,beetje spannend vind ik het wel.Ik ben in september al bij huisarts geweest omdat menstruatie niet op gang kwam.Afgelopen week weer en gezien voorgeschiedenis moeder / oma en zusje dat al bij gynacoloog loopt werd ik doorverwezen.Dus ik moest ook eerst twee keer langs huisarts Hebben jullie tegen vriendinnen gezegd dat je naar gynacoloog ging? Ik wil zo graag zwanger zijn na jaar proberen en inmiddels vragen ook continu vriendinnen wannee we gaan beginnen,niet wetend dat ik al zo lang wil.Bewust niks gezegd omdat ik niet de vraag telkens de vraag wil of het al raak is...
Bedankt Sarah, ik heb al een geschiedenis bij de gynaecoloog ivm onrustige cellen, dus op zich vind ik het onderzoek zelf niet zo spannend. Inmiddels heb ik geen schaamte meer en ga ik zo wijdbeens liggen, hahahaha! Maar ik was benieuwd wat ze eigenlijk gaan doen bij zo'n eerste bezoek. In ieder geval bedankt voor de info!! Hebben ze bij jou eigenlijk ook bloed geprikt? Zonnestraal; voor ons is het ons 2e kindje, dus ik krijg regelmatig vragen "wanneer komt de 2e??" of "wordt het niet eens tijd??". Ik word er gek van!!!!! Het liefst schreeuw ik dat ze niet in de supermarkt voor het oprapen liggen, maar gelukkig kan ik me beheersen en vriendelijk lachen met een antwoord dat we er nog niet aan toe zijn. Ik heb het gedeeld met 2 vriendinnen en daarbij wil ik het houden. Zij weten ook niet dat we nu naar de gynaecoloog gaan. Dat wil ik eigenlijk nog niet delen. Eerst kijken wat daaruit gaat komen. In ieder geval sterkte van de week! Ik zal aan je denken.
Hallo allemaal, Ik ben helemaal nieuw hier. Ik ben mei 2012 met de pil gestopt en inmiddels 10 rondes later, helaas nog niks. Inmiddels toch maar besloten om ons door te laten verwijzen, dinsdag 19de hebben we onze 1e afspraak bij de gynaecoloog, behoorlijk spannend! Hoe was dit voor jullie?
Wauw daar zit snelheid achter Helaas vandaag negatief getest Dus ik zit verlopig nog alltijd in de mmm
Hè balen Sarah! was je misschien te vroeg met testen?! Mijn afspraak vandaag was geruststellend. Ze hebben een echo gemaakt en dat zag er allemaal goed uit. Hij zag zelfs de eitjes klaarliggen. Heel bijzonder! Er is alleen geen bloed afgenomen en dat ben ik ook helemaal vergeten te vragen. Weet iemand waarom ze dat eigenlijk doen? Mijn vriend moet nu nog zijn zaad inleveren. Als dat ook goed is, dan gaan we eerst een half jaar weer proberen. De gynaecoloog zei dat de kans dat mijn eileider verstopt zit, erg klein is, omdat ik 2 jaar geleden een kind heb gekregen. Ik begreep dit logica niet, maar heb dat gewoon van hem aangenomen. We mochten wel gelijk voor verder onderzoek, maar dat vind ik nog te snel. Spannend allemaal!