Hoi meiden, Heb het wel aan de apotheek gevraagd doen ik de 'overstap maakte', maar op de een of andere manier vond ik het antwoord niet betrouwbaar. Klonk te vrijblijvend en te vaag... Misschien is er hier iemand die me uit deze onzekerheid kan verlossen Ik ben toen Rosalie een maand of 3 was weer begonnen met de pil. Omdat ik borstvoeding gaf, ben ik toen de Cerazette pil gaan gebruiken. Inmiddels geef ik geen borstvoeding meer. Toen ik aan het afbouwen was, ging dat ineens veel sneller dan ik wilde/gedacht had. Dus toen gaf ik 'ineens' geen borstvoeding meer, maar gebruikte ik nog wel die pil. Ik heb toen de strip nog afgemaakt en ben daarna overgegaan op mijn 'oude vertrouwde' Microgynon 30 (alleen heet het tegenwoordig anders geloof ik, heb de strip even niet bij de hand). Dus zonder stopweek of wat dan ook (want bij Cerazette heb je geen stopweek) gewoon meteen begonnen aan een nieuwe strip van de nieuwe pil. Al die tijd ben ik niet ongesteld geweest. Nu nog steeds niet (ik gebruik de Microgynon nu ongeveer anderhalve week). Hoewel ik niet denk dat ik zwanger ben, vraag ik me toch af hoe betrouwbaar deze 'situatie' is geweest. En hoe betrouwbaar het nu is. Ben ik nu al safe met deze pil? Of duurt dat nog een paar weken? Pff.. sorry voor de vele vragen... Hoop dat iemand het weet Alvast bedankt voor jullie reacties!
je kan in de buisluiter zo lezen wanneer je gelijk weer veilig bent en anders slik je m 21 dagen stop ff dan word je ongie en dan neem je m weer en dan werkt ie weer zoals hij hoort
OK thanks dames Ja ik weet dat ik het gewoon bij m'n huisarts moet vragen maarja zo op de dag kom ik er niet aan toe om te bellen en 's avonds denk ik er dan ineens weer aan en tja dan kun je niet meer bellen. Dus dacht ik, ik vraag het even hier. Pure laksheid dus..
Hij is de eerste maand dan niet veilig, spreek uit ervaring . Mocht je denken dat je zwanger bent stop dan meteen met die pil, dat verkleint de kans op een miskraam... Succes!