BV na borstverkleining

Discussion in 'Borstvoeding' started by Joolzz, Nov 7, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Joolzz

Joolzz Bekend lid

Nov 14, 2010
    716
    20
    18
    In 2008 heb ik een borstverkleining met tepelverplaatsing gehad. Toen ik zwanger was van mijn dochter had ik niet het idee dat er veel gebeurde met mijn borsten. Wel wat stuwing na de bevalling (direct gestart met fles, nooit aangelegd) en na drie dagen over.

Nu 26 wk zwanger van nr 2 en hoe anders is deze zwangerschap. Borsten flink gegroeid en ook het gevoel erin is terug. Regelmatig lekkage en als ik er even iets te hard in knijp met afdrogen oid spuiten er echt straaltjes uit. Ik wil heel graag borstvoeding gaan geven en hoor graag ervaringen van anderen die een borstverkleining hebben gehad.

Ik sta er vrij relaxed in en realiseer me dat de kans dat ik voor 100% bv kan geven niet zo groot is maar hoop in elk geval dat ik voor een deel zelf kan voeden. Ik heb binnenkort een infoavond over bv en daarna een afspraak met een lactatiekundige.

Ik zou heel blij zijn met jullie ervaringen/tips mbt borstvoeding na een borstverkleining.

2. Zwada

Zwada Actief lid

Feb 11, 2014
    210
    0
    0
    Ik heb op mijn zestiende (2000) ook een borstverkleining gehad waarbij de tepel is verplaatst. Na mijn eerste bevalling 4,5 jaar geleden heb ik, zij het met aanvullende kunstvoeding, borstvoeding kunnen geven. Er kwam echter niet veel uit, mijn max was 40 à 50 ml uit beide borsten, dus in totaal. Maar alle beetjes helpen.

Nu ben ik 31 weken zwanger van de tweede en ik heb al heel lang dat wanneer ik in mijn borsten knijp, er flinke druppels colostrum uit komen. Ik heb daarom ook het idee dat het nu misschien beter zal gaan. Ik wil ook over een aantal weken beginnen met handkolven tijdens de zwangerschap.

Succes!

3. Joolzz

Joolzz Bekend lid

Nov 14, 2010
    716
    20
    18
    Bedankt voor je reactie! Ik zou met een klein beetje ook al blij zijn inderdaad. Over voorkolven heb ik iets gelezen en wilde het aan de lactatiekundige vragen. Waarschijnlijk weer een groot kind op komst dus zou fijn zijn om wat op voorraad te hebben voor de eerste dag/dagen.

Share This Page