mijn vriend vraagt zich af wat de mannen die deze periode tijdens het zwanger worden niet drinken, tegen hun vrienden zeggen. Hier drinkt hij niet echt. Af en toe een biertje. Maar normaal met feestjes drinken hij en de vrienden stevig door. Alleen nu met oud en nieuw wil hij dat niet. Laatst al eens de AB smoes gebruikt...nog andere tips misschien? Ik drink zelf sowieso al nooit dus ik hoef me nergens druk om te maken En omdat wij vinden dat een van ons altijd nuchter moet blijven voor ons zoontje...ben ik dat altijd al...
In de periode van zwanger worden dronk mijn man gewoon hoor. Maar meestal bleef het sowieso wel beperkt tot een paar biertjes. Vind het nogal vreemd dat hij ook niet mag/wil drinken eigenlijk..
Waarom zou hij niet wat mogen drinken dan?? Onze dochter is verwekt toen wij allebei de nodige drankjes op hadden..
Tja, men zegt dat alcohol de kwaliteit van zaad- en eicellen verslechtert, maar wij zijn er nooit zo obsessief mee bezig geweest. Ik ook niet. Stopte met drinken en paste m'n dieet aan nadat ik bij m'n eerste zwangerschap positief getest had en bij de tweede toen ik verschijnselen begon te vermoeden. Maar nooit van tevoren. Verder: waarom smoezen bedenken. Gewoon doen alsof iedereen die er opmerkingen over maakt gek is. En verder heb je niets te verantwoorden lijkt me.
Mijn vriend drinkt ook niet, deed bij onze zoon ook niet. We hebben zoiets, ik mag straks 9 maanden niet, dus dan is het voor hem niet zo heel erg om ook iets "op te geven" (ik drink sowieso al bijna niet/nooit) En het is beter voor de zwemmertjes. Maar met kerst en oud en nieuw drinkt ie er wel een paar, maar niet veel. Ook omdat er bij sommige al begon op te vallen dat ie met een avondje kaarten of voetbal aan de fris zat. Niet dat ie normaal veel drinkt, maar met die avonden wel een paar glaasjes. Scheelt dat bij mij mijn eisprong niet in deze dagen valt, anders had ie denk ik niet mogen drinken van me haha. Vind het ook wel lastig om elke keer weer een excuus te zoeken als men er naar vraagt.
Ja, dat is wel bewezen geloof ik. Ik vind niet dat iemand zich hoeft te verantwoorden als hij of zij niet drinkt. Dan zeg je gewoon 'vanavond even niet' of je mompelt iets over goede voornemens ofzo. Het is toch bizar voor woorden dat je aan een ander moet gaan staan uitleggen waarom je een bepaald soort drinken wel of niet neemt.
Hoi, Ik denk dat jouw vraag niet helemaal begrepen wordt. Het gaat er denk ik niet om of jouw vriend als dan niet kan drinken, dat hebben jullie samen al besloten als ik het zo lees. En een prima keuze lijkt me. Baat het niet dat schaadt het niet, toch? Ik lees in jouw verhaal dat je wilt voorkomen dat vrienden vermoedens gaan krijgen dat jullie bezig zijn met zwanger worden. Dat voorkom je niet als je zegt: nu even niet. Want als jullie vrienden gewend zijn dat hij ook mee borrelt of biert en ineens doet hij dat niet, dan is dat gewoon "verdacht" Met Oud&Nieuw zou je kunnen zeggen dat je vriend de BOB is? Dat jij eens een keer niet wilt rijden (eng vanwege vuurwerk ofzo). Onze vrienden weten allemaal dat wij hiermee bezig zijn. Kan ook niet anders inmiddels Maar ik denk dat je samen een ijzersterke smoes zal moeten verzinnen. Misschien komt er nog een goede tip! Succes en fijne jaarwisseling! Groetjes Patricia
Patricia klopt helemaal...hij wil er nu ook zijn best voordoen. Zodat alles "optimaal" is. En een vrouw veel langer moet afzien in sommige dingen. Zijn zelf al tot de oplossing gekomen...we zitten het bij ons thuis uit dus geen BOB nodig. Maar hij pakt dus toch zelf het drinken. En iets gemixt met cola...niemand ziet het verschil. En ach anders weten ze het ook maar. Word gek van de vraag wanneer komt de tweede. Hebben ooit eens gezegd twee jaar leeftijd verschil zou mooi zijn. In maart word hij 2...dus ze wachten erop. Misschien als ze weten van de miskraam en.curettage, wat er allemaal bij komt kijken zoals narcose en opnames enz. Dat ze het kunnen snappen. Iedereen verder ook bedankt voor de reacties.
sigaretten enzo ook! Manlief is een kettingroker geweest maar ik was toch mooi wel binnen een paar weken zwanger en onze dochter is kerngezond dus wat wil ik nog meer! Wij hebben besloten dat we niet meer gaan drinken. Manlief zowieso niet (meer), afgezworen sinds de geboorte. Ik lust zo af en toe nog wel een biertje maar dat is sporadisch.
Een vriend van ons liep bij het zkh om zijn kwakje te controleren en de dokter kon goed zien dat hij niet dronk en rookte. Alleen doet hij dit allebei stevig, dus of het echt zoveel kwaad kan? Maar lief van je vriend dat hij zijn drankje ervoor laat staan, succes ermee!!