wanneer mirena spiraal?

Discussion in 'Anticonceptie' started by Marscha, Oct 13, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marscha

Marscha Niet meer actief

Ik heb nu verschillende topics bekeken over de mirena spiraal maar wanneer na de bevalling mag je die nu zetten?

In het ene topic staat na 6 weken en in het andere lees ik pas na 3 maanden!

Ik wil graag weer intiem zijn maar mijn vriend vind me te vruchtbaar. Onze dochter was absoluut niet geplant (wel hartstikke welkom hoor!) maar we willen beide dus absoluut geen 2e erbij.

Condoom gaat niet vanwege een huidziekte die hij heeft dus ik wil zo graag aan de anticonseptie.

M'n dochtertje is dus door de pil heen gekomen en aangezien ik borstvoeding geef mag ik nu dus geen zware pil. Dus ik wil niet nog een keer aan een pil, zeker niet eentje die nog lichter is dan degene waar mn dochtertje dus maling aan had.

help oh help wie heeft een oplossing?

2. Marscha

Marscha Niet meer actief

Niemand...? :(

3. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Volgens mij mag je hem idd na 6 weken laten plaatsen hoor. Staat er niks op internet?

4. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wanneer kan Mirena na de bevalling geplaatst worden?

Mirena kan het beste vanaf zes weken na de bevalling geplaatst worden. Aangeraden wordt om tot die tijd zonodig een andere vorm van anticonceptie te gebruiken.

5. Marscha

Marscha Niet meer actief

Heb het net idd gevonden op een huisartsensite.
    het is idd na 6 weken.

Moet je daarvoor een afspraak maken met de huisarts? of met het ziekenhuis?

6. bouchere

bouchere Niet meer actief

van mijn huisarts mocht het pas na 3 maanden,
    omdat de baarmoedermond nog te week zou wezen.

groetjes
    diana

7. Marscha

Marscha Niet meer actief

Dat is een andere spiraal. Die stond er ook bij. Er stond duidelijk dat de mirena wel na 6 weken kon maar dat een ander spiraaltje pas na 3 maanden erin mocht.

Maar misschien is elke huisarts daar anders in...?

Maar moet je daarvoor dan een afspraak maken met de huisarts? want ik lees ook over mensen die daarvoor naar de gyn moesten...

8. bouchere

bouchere Niet meer actief

ik heb toch echt de mirena spiraal hoor!
    en dat was het advies van mijn huisarts.
    dus ik denk dat het inderdaad per huisarts verschilt.

groetjes
    diana

9. Marscha

Marscha Niet meer actief

Ik heb net iemand van het consultatieburo aan de lijn gehad en met haar even erover gehad.

Ze zegt dat dat verschilt per vrouw. Na 6 weken heb je na controle bij de VK en die kan kijken hoe je baarmoeder hersteld is.

Bij de een kan het meteen na 6 weken en bij de ander is de baarmoeder nog niet helemaal hersteld en die moet wat langer wachten en dan doen ze het na 3 maanden pas.

Hoop dat de mijne goed hersteld is! Ik ga echt niet aan de pil. Daar komen de kinderen gewoon vrolijk doorheen bij mij haha. Mijn lichaam trekt zich niets van de pil aan!

XxX

10. Femmetje

Femmetje Bekend lid

Mar 24, 2008
    815
    0
    0
    Hoi volgens mijn verloskundige 6 weken.
    Mijn dochtertje was gisteren 6 weken oud, en ik heb de mirena vanmorgen laten plaatsen. Mocht gewoon hoor volgens hun.

11. Marscha

Marscha Niet meer actief

mijn huisarts wil hem pas na 10 weken zetten omdat ik bv geef...

12. Femmetje

Femmetje Bekend lid

Mar 24, 2008
    815
    0
    0
    Trouwens over je vraag bij wie je ze kan plaatsen, misschien doet je vk het ook? Bij ons wel, dan kunnen ze het gelijk met de nacontrole doen, die houden ze toch altijd als je kindje 6 weken is. Je krijgt dan ook een echo om te zien of het goed zit, en na een maand weer even een echo, en je kan hem daar ook 1x per jaar laten controleren of alles nog op zn plek zit. Vind het wel fijn om er niet voor naar het ziekenhuis te moeten en bij de huisarts hier maken ze die echo''s niet

13. lindatj

lindatj Lid

May 14, 2007
    64
    0
    0
    de huisarts zei met 6 weken, maar de gynaecoloog zei dat je beter kan wachten op je 1e ongesteldheid na zwangerschap... ben daar dus nu ook op aan het wachten..

hij zei dat je dan minder kans hebt op tussentijds bloedverlies.

14. Marscha

Marscha Niet meer actief

Dan zegt iedereen wat anders hahahaha Ik wacht braaf nog even 4 weekjes! Heb geen haast... Beter dat het meteen goed gedaan wordt dan dat ik zometeen nog zo'n hummeltje erbij heb haha

15. minniemouse

minniemouse Actief lid

Mar 11, 2006
    174
    1
    0
    flevoland
    De gyn vertelde mij dat het beste moment voor het plaatsen van een mirena was 3 maanden na de bevalling.

16. Wuyuu

Wuyuu Lid

Feb 29, 2008
    66
    0
    0
    Delft
    Hi marscha,

Bij mijn eerste ongesteldheid na mijn zwangerschap mocht ik pas de mirena spiraal krijgen. Dan is de baarmoedermond groot en gaat wat spoeler in.

Je kan wat pijn verwachten van het inplaatsten van de spiraal.Athans ik vond het erg pijnelijk, maar wel de moeite waard =)

veel succes!

17. Marscha

Marscha Niet meer actief

Ik heb hem gister gezet... :rolleyes:

deed geen pijn bij mij, echt een lekker gevoel was het niet maar om nou te zeggen dat het pijn deed...

Heb er verder ook geen last van gehad gister en vandaag ook niet.

Maar ik heb hem laten plaatsen omdat k helemaal van de BV afwas. Omdat het hormonen afgeeft willen ze hem pas plaatsen als ik minimaal overdag aan de fles was en alleen in de avond en ochtend BV gaf. Maar omdat ik dus te weinig voeding geef ben k helemaal gestopt en willen ze hem plaatsen.

18. Bianca18

Bianca18 Actief lid

Sep 20, 2007
    380
    0
    0
    Huis mama
    Swifterbant (Flevoland)
    Bij ons word aangeraden om een spiraal 3 maanden na de bevalling te laten plaatsen, dit omdat je lichaan dan de tijd heeft om te herstellen.
    Het is idd zo dat het vaak 6 weken na de bevalling word geplaatst.

Liefs

19. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

Jan 29, 2008
    2,615
    24
    38
    Female
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Hier ook pas na 11 tot 12 weken ivm de baarmoedermond.
    Voor 2,5 jaar geleden nog laten plaatsen 6 weken na de bevalling.

Share This Page