Gestopt me Roken

Discussie in 'Gezondheid' gestart door ramona, 10 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fenniet23

fenniet23 Actief lid

22 jul 2006
    405
    0
    0
    Receptioniste
    Meppel
    Toen ik hoorde dat ik/wij zwanger zijn, ben ik gelijk gestopt met roken. En ik moet zeggen heb er helemaal geen probleem mee. Mijn vriend wil ook stoppen alleen dat lukt nog niet zo. Hihihi! [-X
    Maar ik wens je heel veel suc6 :thumup: en je moet er aan denken dat je het ergens voor doet.....

Dikke kus Fennita

2. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    he wat goed zeg dat je het nog volhoudt. SUPER

3. annechien

annechien Actief lid

26 aug 2006
    126
    0
    0
    mama
    friesland
    hey ramona,wat super goed zeg!!!
    toen ik de test had gedaan was ik gelijk gestopt met roken,maar sinds een paar dagen rook ik weer :cry: :cry:
    zooo stom,maar ik vindt het zoo moeilijk!!
    heb niemand om mee te stoppen,en iedereen die ik ken heeft altijd gerookt tijdens de zwangerschap..
    misschien als ik deze toppic wat vaker lees dat ik dan ook weer kan stoppen...

meid succes!!ik vindt het super van je!!

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :( Owh Annechien, wat zonde nou! Kom op jij kunt t ook hoor! Ik ben ook gestopt toen we een kleintje wilden. Ik zeg niet dat ik na de bevalling niet meer ga roken... Maar iig voor t kleintje gewoon doen!!!

5. annechien

annechien Actief lid

26 aug 2006
    126
    0
    0
    mama
    friesland
    hey hallo,
    ja ik baal eigenlijk zelf ook wel heel erg,maar had gewoon hartkloppingen is toch niet normaal dat zoiets van zo'n stom sigaretje kan komen,nou zei mijn zus tegen mij(die trouwens alle 3 zwangerschappen heeft gerookt)dat stress erg vaak een miskraam kan veroorzaken...en stress had ik dus een heleboel..
    mijn vriend zat me heel erg te stimuleren om te blijven stoppen maar heeft het uiteindelijk ook opgegeven omdat ik gewoon zo'n dip had afgelopen zaterdag,dat ie een pakje voor me heeft gekocht.
    ik moet vrijdag voor de eerste echo en als ik dan ons kleine wondertje heb gezien hoop ik dat dan dus echt de knop omgedraait gaat worden..

6. SandraT

SandraT Lid

13 sep 2006
    37
    0
    0
    jammer joh....

ik ben zelf nu 2,5 weken gestopt en heb het erg zwaar gehad vooral de eerste week. Heel slecht geslapen, veel gesnoept en erg sjachie. nu gaat het al een stuk beter. De lichamelijke verslaving heb ik nu wel redelijk onder de knie, alleen de geestelijke verslaving steekt af en toe nog wel eens de kop op.

ik hoop dat je de moed nu niet op hebt gegeven na deze poging. Je kunt het echt!

succes!

sandra

7. annechien

annechien Actief lid

26 aug 2006
    126
    0
    0
    mama
    friesland
    hey sandra ik vindt het wel fijn dat er zoveel vrouwen zijn hier,die dus ook net gestopt zijn!
    wat doe jij allemaal tijdens de moeilijke momenten??

8. ramona

ramona Fanatiek lid

9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Hoi

Nou dag 5 is begonnen voor mij en het is soms echt heel erg moeilijk hoor vooral omdat mijn vriend ook weer rookt.

Wat ik doe als ik een rookmoment heb (zo noem ik het)
    dan neem ik kauwgom of een lolly en ga dan even bezig met iets om er niet aan te denken.

Vanmorgen toen ik de kids naar oma bracht zag ik een sigaret liggen nog en die riep me gewoon en dacht ach waarom ook niet maar deed hem in mijn mond en moest meteen kokhalzen zo vies vind ik het nu.

Kan de lucht echt niet meer weerstaan en voel me zo schuldig tegenover mijn kinderen dat ik hun in de troep heb laten zitten nu ik het zelf ruik vind ik het gewoon walgelijk en vies.

Ik begin er echt niet meer aan hoe moeilijk het soms ook is

9. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Goed hoor dat jij wel doorzet terwijl je vriend toch weer is begonnen!! Het is nou al bijna een week dat je niet gerookt heb, jij komt er wel!!!

10. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Ik ben nu 10 weken en twee dagen gestopt met roken, en had er in het begin helemaal geen problemen mee....Maar hoe langer het duurt hoe moeilijker het wordt! mijn man rookt wel nog, maar gaat netjes buiten of onder de afzuigkap staan, maar toch....

Afgelopen zaterdag uit eten geweest en dat was de eerste keer sinds weken dat ik na het eten weer behoefte had aan een sigaret.

Ik heb nogsteeds niet gerookt en ga het ook volhouden hoor! Maar makkelijk is het niet meer....

De grootste steun in mijn rug op dit moment is: Wat zouden de mensen om mij heen wel niet zeggen als ik weer ga roken? En dat houdt me nu sterk!

Marian

11. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    goed hoor dames! en nu volhouden.
    Het is moeilijk, ik weet het. afgelopen zaterdag een lange dag op 't werk gehad, nog even nazitten in de kantine.... en iedereen rookte! oei wat vond ik dat moeilijk. Maar ik kon trots naar huis fietsen met de wetenschap dat ik niet gerookt had! :D

ben het wel eens met marian79: in het begin had ik het makkelijker dan nu en dat terwijl ik toch al weer een behoorlijke tijd gestopt ben :s raar is dat toch!

12. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Ik denk dat iedereen die gestopt is met roken wel trots op zichzelf mag zijn! Want het is moeilijk. En ik kan het weten, al is het voor mij alweer 4 maanden geleden dat ik m'n laatste sigaret heb gerookt, terwijl mijn man is blijven roken. Ook binnen, want hij wil niet naar buiten.... Ook ik heb er soms nog wel eens last van. Dan zit ik bv achter de computer en dat wil een een shaggie gaan draaien, maar dan bedenk ik me weer oh, nee ik rook helemaal niet. Even de gedachten weer op wat ander zetten en het is voorbij. Of ik neem een kauwgom of een stuk fruit. Het is maar even, maar je moet die momenten de baas blijven!!

En de mooiste en beste reden om te stoppen is toch wel het wondertje in je buik!! Dat maakt het voor mij tenminste wel makkelijker.

Meiden ga zo door, ik ben trots op jullie!!

13. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik heb wel van die zoete ettacks sinds ik gestopt ben. ben ook anderhalf kilo aangekomen hihi maar ach, ik beloon mezelf toch nog af en toe hoor met iets lekkers. let er nu alleen wel op dat het af en toe belonen is en niet elke sigaret vervangen door een koekje ;)

14. Salomina

Salomina Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.225
    0
    0
    Ha meiden,

Heel veel success !! Het gaat jullie allemaal lukken. Ik weet het zeker.

15. vonkje27

vonkje27 Actief lid

13 aug 2006
    269
    0
    0
    huismoeder
    hoogezand
    hoi dames,

wat goed van jullie dat jullie zijn gestopt met roken.
    ik ben nu bijna 5 weken gestopt en ik moet zeggen,dat ik het er nu helemaal niet meer moeilijk mee heb.
    mijn vriend en ik zijn allebei tegelijk gestopt en dat helpte echt.
    we hadden allebei zoiets van,ik ga hte toch wel langer volhouden dan jij.
    en dat werkt echt.
    hij heeft helemaal nergens last van gehad.
    de eerste week ik ook niet,maar de tweede had ik al moeite om in de supermarkt langs de kassa te komenzonder een pakje shag mee te nemen.
    heb er nu helemaal geen behoefte meer.
    heb het meeste te danken aan mijn vriend,kauwgom en ik beloonde mezelf.
    zo van als ik een week ben gestopt koop ik wat leuks voor mezelf.
    wat ook wel helpt,kijk eens op stoppenmetroken.nl.
    daar kun je ook uitrekenen voor hoeveel geld je al hebt gerookt en daar schrik je helemaal van.
    ik had in 14 jaar al meer dan 15000 euro weggerookt.
    dan voel je je echt stom.
    heel veel succes allemaal en ik hoop,dat ik het misschien voor iemand wat makkelijker heb gemaakt.
    heel veel rokeloze groetjes
    miranda
    p.s.roken stinkt echt hoor

16. Salomina

Salomina Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.225
    0
    0
    Hoi dames :)
    Wou even vragen hoe het vandaag voorstaat?

Dikke knuffel :)

17. ramona

ramona Fanatiek lid

9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Hoi

Hier gaat het prima heb nergens last meer van of ja bijna niet meer.

Heb vandaag nog geen behoefte aan een sigaretje gehad heerlijk gevoel

18. SandraT

SandraT Lid

13 sep 2006
    37
    0
    0
    hallootjes,

Vandaag gaat het wel, de zon schijnt in ieder geval maar o o o wat zo ik graag een sigaretje opsteken nu......Dat heb ik meestal als ik alleen thuis ben, dat zijn voor mij de moeilijke momenten. Ik moet dadelijk echt even wat gaan doen want anders ga ik zitten snoepen.

Dat is ook wel een minpuntje van het stoppen hoor. Ik heb nu enorme zin in zoetigheid, terwijl ik helemaal niet zo'n snoeperd ben. Hebben jullie dat nou ook?

groetjes

19. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    daar heb ik gelukkig geen last van gehad! Wel meer trek, maar niet in zoetigheid. Ben ook helemaal geen zoetekauw....

Ik ging veel fruit eten, en ben dus ook niet aangekomen. Nu trouwens wel, maar dat heeft niks met stoppen met roken meer te maken ;)

Marian

20. Salomina

Salomina Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.225
    0
    0
    Jullie verdienen allemaal een schouderklopje dames !!! Zet hem op!! \:D/ :flower: :thumup:

Deel Deze Pagina