Gestopt me Roken

Discussie in 'Gezondheid' gestart door ramona, 10 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ramona

ramona Fanatiek lid

9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Hoi

Ik zit nu inmiddels op dag 8 en gisteren had ik het heel erg zwaar want mijn vriendin was hier die ook zwanger is nu 18 weken en een kleine heeft rond de leeftijd van kim.

Zei rookt dus wel en ik had er echt moeite mee om niet mee te roken.

Heb wel een shagi gedraaid en gerookt maar niet over mijn longen ja een trekje en ging bijna over mijn nek heen.
    Verder kan ik er heel goed mee omgaan en van af blijven.

2. Niet meer actief

Hoihoi,

Ik vind het erg knap van je dat je de stap hebt gezet.
    Ik heb ook jaren gerookt en heb af en toe zin in een peuk. Ik stel me dan voor dat ik kotsmisselijk word en flauwval van dat peukje. Het helpt , want ik voel daarna die drang niet meer. ;)

3. annechien

annechien Actief lid

26 aug 2006
    126
    0
    0
    mama
    friesland
    hey meiden,
    wat ontzettend knap van jullie!!!
    ik heb de eerste week toen ik hoorde dat ik zwanger was niet gerookt,was gelijk gestopt,maar ben uiteindelijk weer begonnen.. :cry:
    mijn zus zei tegen me meid,het is helemaal niet goed als je steeds zo gestressd ben als je niet rookt,zei heeft dus bij alle 3 zwangerschappen gerookt..
    en ik,....ik nu ook en baal tegelijk ontzettend!!!!
    verschrikkelijk is het eigenlijk!maar het stoppen ook!
    nu lees ik hier dus van allemaal meiden dat ze gestopt zijn en helemaal geen miskraam krijgen door het stoppen en dat het wel degelijk kan!
    ik ga nog ff alles goed doorlezen en hoop dat ik hier door de knoop kan door hakken..

volgende week ben ik op vakantie dus we moeten nog ff zien wanneer ik er echt voor ga!!

succes meiden!
    ben trots op jullie!jullie zijn mijn voorbeeld!!

liefs annechien

4. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Zet 'm op meiden, elke niet gerookte sigaret is er één! :thumup:

5. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    kom op he meiden, hou vol jullie zijn de ergste weken nu bijna voorbij

6. Salomina

Salomina Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.225
    0
    0
    Moet zeggen dat ik heel erg trots op jullie zijn :)
    keep up the good work !

7. Salomina

Salomina Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.225
    0
    0
    Hoe gaat het met jullie allemaal vandaag? Houden jullie het nog vol?
    Geef de moed niet op!

8. vonkje27

vonkje27 Actief lid

13 aug 2006
    269
    0
    0
    huismoeder
    hoogezand
    hoi allemaal,
    ben nog steeds gestopt,maar niet echt van harte.
    vind het erg moeilijk om mijn gewoonte niet op te pakken.
    als ik nu bij de moeders op schoolsta,heb ik het er wel moeilijk mee en ik merk ook,dat ik echt verlang naar een sigaretje,maar ik probeer sterk te blijven.
    hopelijk gaat het gevoel snel weg,want heb het nu al een paar dagen.
    ik hoop dat het bij de rest iets makelijker gaat.
    groetjes miranda

9. ramona

ramona Fanatiek lid

9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Oh ik durf me hier niet meer te melden.
    Ik rook weer wel minder maar ok minder is nog teveel ik vind het ook heel erg zwak van mezelf en ben ook boos op mezelf

Ik geef mijn vriend de schuld ervan die hield veel te weinig rekening met mij en rookte waar ik bij was en blies het geregeld in mijn gezicht.
    Ben dus ook/nog heel erg boos op hem.

ik wil zo graag stoppen en heb sinds vanmorgen weer niet gerookt en wil het weer proberen om vol te houden.

10. Mama San

Mama San Actief lid

6 sep 2006
    114
    0
    0
    Ik ben 6 weken geleden gestopt met roken, toen wist ik nog niet eens dat ik zwanger was maar had wel het gevoel.
    In een keer mijn sigaretten aan de kant gelegd en er geen een meer aangeraakt.
    Ik had in de vakantie een afspraak gemaakt met mijn neefje ik had hem beloofd dat ik na de vakantie zou stoppen met roken. Toen was ik na de vakantie zwanger dus dat was helemaal een goede reden om te stoppen. En ik rookte toch echt wel één tot anderhalf pakje per dag.
    Heerlijk om niet meer te roken
    .

11. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    @Mama San

ben ik helemaal met je eens,
    echt heerlijk om niet meer te roken, en scheelt een hoop geld ook.
    toen ik 5 wkn zwanger was ben ik meteen gestopt met roken,
    heb ze aan de kant gelegd en daar zijn ze gebleven, ik ben zo misselijk
    geweest in het begin dat ik er ook geen behoefte aan heb gehad om te roken !
    daar had ik dus wel geluk bij.

12. jackie

jackie Fanatiek lid

10 aug 2006
    1.430
    0
    0
    mag ik me toch hier ff melden nog, voor de aanmoediging. Even in het kort over mezelf.
    Ben in februari gestopt met de pil en meteen met roken (manlief niet). Dat ging goed tot aan de zomer vakantie in augustus daar heb ik lekker erop los zitten paffen.
    Ik was bewust gestopt omdat ik zwanger wilde worden, maar na 8 maanden is het dan nog steeds niet zover.

Ik kan het nu gewoon niet laten om er nog een paar per dag te roken omdat ik zoiets heb van "van stoppen wordt je ook niet sneller zwanger"

Ik weet wel dat het slecht is maar deed het bewust ivm zwanger worden. Mocht ik NU zwanger zijn dan zou ik beslist stoppen maar vind het nu zo moeilijk want had een stok achter de deur maar die is echt wel omgevallen nu.

Help me aan een nieuwe reden om te stoppen.

13. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Je gezondheid? ;)

Kan me heel goed voorstellen dat je het moeilijk vindt. Ik vind het al heel knap dat je er maar een paar per dag rookt. Als je nu niet helemaal kunt stoppen, kun je misschien nog iets meer minderen? Wat bij mij hielp is de eerste sigaret van de dag telkens iets langer uitstellen. En als ik zin had in een sigaret meteen iets gaan doen. Gevolg is dan wel dat je een tijdje de hele dag bezig bent, haha.

Jammer dat je man nog rookt, dat zal het er niet makkelijker op maken. Misschien toch proberen hem over te halen om ook te stoppen?

Dat stomme roken ook hè! Het is echt zo heerlijk om er van af te zijn! Ik hoop dat je gauw een goede reden vindt. Of nog beter: gauw zwanger bent :D . Dan lukt het je vast wel!

14. Salomina

Salomina Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.225
    0
    0
    Ik duim voor je meid ! Veel sterkte gewenst.

En voor alle andere meiden die gestopt zijn: Het ga je goed !

15. jackie

jackie Fanatiek lid

10 aug 2006
    1.430
    0
    0
    dank je panda. Ik heb gister met hem site's uitgeplozen wat voor hem bevorderend zou zijn.

geen hete baden meer (daar is tie dol op)
    toch (ietsje) minder vaak klaar komen
    stoppen met roken

Maar daar praatte hij telkens over heen.
    Gezondheid staat voorop ja maar ik denk dat de enige reden 'nu' zou zijn om te stoppen is als ik zwanger blijk te zijn daarvoor was ik ook gestopt maar na 8 maanden vond ik het zwaar worden en rook er nu gem. 5 per dag.
    Hoop dat ik snel zwanger mag zijn en definitief kan stoppen.

Meiden die nog willen stoppen zet hem op

16. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Jackie wat jammer dat je het niet vol kan houden, maar je rookt iig een stuk minder. Ik hoop dat je gauw weer de motivatie vind om het roken helemaal te laten!

Zet em op maar weer allemaal!

Ik keek vandaag weer eens even op mijn "niet roken metertje" en dit staat er dus gewoon:

Four months, two weeks, two days, 18 hours, 49 minutes and 44 seconds. 5591 cigarettes not smoked, saving € 447,31. Life saved: 2 weeks, 5 days, 9 hours, 55 minutes.

Ik ben trots op mezelf!

17. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Leuk om te zien jopie. Ik ben nu ook zo'n 18 weken gestopt dus ong net zover als jij. Pfff wat scheelt t een geld he! Oja en natuurlijk dat je weer wat langer leeft :oops:

18. jessey

jessey Actief lid

18 sep 2006
    293
    0
    0
    secretaresse
    nieuwegein
    hallo
    Vind het echt knap dat je gestopt bent met roken
    superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

ik rookte bijna 6 pakjes sigaretten per week. en ben in 1 x gestopt op 16 juli. Zou op 22 juli (mijn verjaardag) stoppen maar had op 16 juli geen sigaretten meer dus ben ik toen maar gestopt. het was al de bedoeling dat is zou stoppen vanwege de kinderplannen.

de volgende dag 17 juli zag ik alles aan voor een peuk, me broodje was een stomende peuk alles ruikte naar sigaretten rook ik dacht dat ik het niet zou volhouden. op 18 juli was het voorbij. het interesseerde me niet meer. tuurlijk af en toe nog wel eens zin in. maar niet zo drastisch meer.

rook nu nog steeds niet en vind dat ik erg trots op mezelf mag zijn.
    ik was een stevige rookster dus vind het knap dat ik zonder hulpmiddelen ben gestopt (had wel een hulpmiddel de steun en liefde van me scheetje en mijn mamsie)

19. SandraT

SandraT Lid

13 sep 2006
    37
    0
    0
    hoi hoi,

ik ben vandaag ruim 5 weken gestopt! Ik had niet gedacht van mezelf dat ik dit zou kunnen. Mis het nog wel afentoe. Ben ook wel ietsiepietsie aangekomen (misschien wel iets meer dan ietsiepietsie :oops: ) maar ben nu een beetje van mijn zoetigheidskick aan het afkicken..... ;) en zit veel op de home-trainer (fiets :) ).

@iedereen die gestopt is: succes en volhouden he!

gr. San

20. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

nou ik meld me hier ook maar even met lood in mijn schoenen.

Ik ben in mei twee maanden gestopt geweest a;ls voorbereiding op een eventuele zwangerschap. in julli na een heftige stress periode weer gaan roken :oops:

Maar nu 3 dagen geleden een positieve test in handen en nu moet ik er dus echt weer aan. Ik heb me voorgenomen om in ieder geval totaan dinsdag avond af en toe een sigaretje te nemen, dus lang niet meer zoveel als ik deed.

ik rookte tot van de week minmaal een pakje per dag. nu dus nog een stuk of 10. nog steeds teveel. maar ik wil eerst even de bevestiging van de echo dat ik indd zwanger ben.

ik kan me voorstellen dat je zegt stop nu. maar dat lukt me zeker niet. ik minder en dinsdagavond wil ik echt stoppen............

please help me. ik wil geen rokende zwangere zijn.

Deel Deze Pagina