Gestopt me Roken

Discussie in 'Gezondheid' gestart door ramona, 10 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Het zijn de moeilijke momenten dat je echt zin krijgt. Ben nog steeds gestopt en gisteravond ging het zelfs goed, raar maar waar. Ik begin me nu ook steeds meer te richten op het niet roken dan op de dingen die ik deed tijdens het roken. Je hebt ineens zoveel vrije tijd! Het is nog steeds moeilijk, maar we houden het vol. Alles voor die kleine in mn buik natuurlijk!

Iedereen heel veel succes en bij moeilijke dagen blijven denken: IK ROOK VANDAAG NIET!

Liefs,
    Duveldraakje

2. monkey77

monkey77 Lid

21 okt 2006
    29
    0
    0
    Wat is dat wat met dat gerook he!

Voordat ik zwanger was van onze dochter heb ik altijd gerookt , meerdere pogingen gedaan om te stoppen , maar langer dan een maand hield ik het niet vol.

Toen ik zwanger was heb ik nog 2 gerookt ( we kregen die savonds vrienden op bezoek ) en toen de sigaretten weggegooid , en heb 10 maanden niet meer gerookt!

Toen ben ik weer begonnen...stom stom stom , en weer een aantal stoppogingen gedaan...weer mislukt steeds.

Nou hadden we een positieve test in handen vorigen week , ik heb nog 1 gerookt , en tot nu toe nog helemaal niet weer , denk er ook niet aan , mis het ook niet.

Gek he??

3. Duveldraakje22

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Vught
    Jij hebt echt geluk dat je op het moment dat je zwanger bent zo kan stoppen. Pfff, ik vind het nog steeds erg moeilijk. Mn zus is vorige week vrijdag gestopt, maar heeft dus gisteren weer gerookt (zij stopt met Zyban). Ik kon dr op dat moment wel iets aan doen, vooral omdat ik zelf het echt totaal zonder hulpmiddelen doe en het echt op mn eigen wilskracht moet zien klaarspelen. Maar goed ik weet nu wel dat ik rook goed kan hebben (zonder gek te worden).
    De zin naar een hijsje is er nog steeds, maar gelukkig niet constant aanwezig, kan mn gedachten nu ook op andere dingen zetten.

Nou ben weer ff mn verhaaltje kwijt! Thanx voor het lezen/luisteren!

Liefs,
    Duveldraakje

4. Etje

Etje Actief lid

13 okt 2006
    144
    0
    0
    Noord Brabant
    Sjeezus, het is echt een rotgevoel. Alsof je constant een hongerig monstertje in je hebt zitten. Ik blijf er maar zin in hebben, grrrr......geen leuk gevoel. Alcohol kan ik gelukkig goed laten staan.

Als ik ergens spijt van heb, dan is het dat ik ooit ben begonnen. Stom, stom, stom, stom.

5. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Ook ik heb het sinds vorige week de sigaretten laten staan.
    Het is ook echt een automatisme vind ik hoor, want het smaakte me echt al helemaal niks meer en toch stak ik er weer steeds 1 op.
    Al wist ik dat ik het gewoon moest laten staan ook voor de kleine.

Maar het is mij gelukt en ik mis het niet eens.

Groetjes Anna.

6. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Ik hoorde van een vriendin die zwanger is, dat als je heel veel rookt, ineens stoppen met roken helemaal niet goed is, omdat je daar gestresst van wordt. En stress is ook niet goed voor de ongeboren baby. Dus het schijnt beter te zijn af te bouwen.

7. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Dat is dé smoes voor rokers om niet te hoeven stoppen, geloof me, ik ben zelf ook gestopt sinds ik zwanger ben ;)
    De nicotine is schadelijker!

Ik ben van 25 sig per dag naar 0 gegaan trouwens :p

8. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Ik ben van ca 40 shaggies in 1x gestopt. Ik heb er niet veel stress om gehad hoor!

9. annechien

annechien Actief lid

26 aug 2006
    126
    0
    0
    mama
    friesland
    nou ik heb alles weer aan de kant gegooit!
    ik wil het eigenlijk zoooo graag vol houden!maar ja die rot verslaving is soms erg sterk!

ik moet nu wat gaan verzinnen om door de weeks wat te gaan doen als ik vrij heb ...en dat is veel.....

~duveldraakje hoe gaat t met jou trouwens?

liefs annechien

10. Duveldraakje22

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Vught
    Hoi hoi,

Het gaat redelijk, heb gisteren 1 sigaretje op, maar dat was t ook. Verders hou ik het goed vol. Is af en te best moeilijk hoor, vooral als er dan weer iets gebeurt waardoor je in de stress schiet. Maar goed we proberen het vol te houden.

Hoe gaat het met de rest? Oja By the weg, je kan beter stoppen, ookal rook je veel. De stress is nooit zo erg als het roken. Binnen een week is die stress er al niet meer. Dan heb je alleen nog steeds zin in een peuk.

Ik gebruik op het moment heel veel kauwgom en fiets ook best veel. Misschien een tip! ;)

Liefs,
    Duveldraakje

11. annechien

annechien Actief lid

26 aug 2006
    126
    0
    0
    mama
    friesland
    ja ik ga morgen ook kauwgom kopen,heb t eigenlijk nooit,maar ja
    voel op dit moment heel erg hard mijn hart kloppen,dus het nicotine gebrek begint al aardig op te spelen...
    maar ik hou vol...
    iedere dag dat ik rookte dacht ik oooooh wat ben ik eigenlijk ook triest,hoe zou t met mijn kindje zijn....
    ben eigenlijk zoooooooo bang dat er iets met aan de hand is,doordat ik alle 15 weken gewoon rook....2 december krijg ik de eerste echo's(20 weken echo)te zien en ik heb er natuurlijk ontzettend veel zin in,maar ben ook bang dat ik iets ze zien krijg wat ik natuurlijk niet hoop...
    nou ja iig is dit toch eindellijk de goede stap die ik ga zetten.....

12. annechien

annechien Actief lid

26 aug 2006
    126
    0
    0
    mama
    friesland
    nou de eerste dag heb ik gehaald,zonder er eigenlijk bij na te denken...
    maar nu.......nu krijg ik het al erug moeilijk...?
    het is hier buiten erg triest,regen harde wind ,en het heeft geloof ik ook impact op mij,,,...tips?

liefs annechien

13. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Harstikke goed van je meid! 1 hele dag is toch wel al een mijlpaal vind je ook niet? :D

Tips..pffff... misschien proberen om niet in je hoofd te halen dat je nu de heeeele zwangerschap niet meer mag roken. Jezelf die eis ook niet stellen maar gewoon bij het moment zelf leven.
    Krijg je zin? Zoek afleiding, haal lolly's in huis desnoods. Vaak gaat zo'n moment binnen 5 minuten weer over, tenzij je jezelf gek gaat maken door er heel bewust aan te blijven denken.

Succes ermee... !

14. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Knap hoor! Je bent iig op de goede weg ;)

Meestal wordt de erge drang om een sigaret te roken binnen 10 minuten minder, dus als het moeilijk wordt zoek afleiding, stop iets anders in je moond (kauwgom, lolly) en je komt er vast doorheen!

15. Roba77

Roba77 Fanatiek lid

11 jul 2006
    1.079
    0
    0
    Ik hou het tot nu toe al ruim 2 weken vol en moet zeggen dat het mij tot nu toe meevalt. Ik heb ook wel eens mijn periodes dat ik denk oooh ik wil een sigaret, maar het valt me reuze mee.

Onze vk zei toen ik net zwanger was dat je aan de placenta niet kon zien of de moeder tot 20 weken gerookt had of niet (daarna wel) en dat ze het fijn zou vinden als ik voor die tijd helemaal kon stoppen (was toen al veel geminderd). En anders gewoon zo weinig mogelijk (zij zei ook dat de stress erger was (mocht je die hebben)).

Ik heb het gewoon afgebouwd en nu rook ik sinds dik 2 weken helemaal niet meer.

Iedereen veel succes en hou vol.

16. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Elke keer dat je trek in een sigaret krijgt type je hier een berichtje, net zolang tot het niet meer nodig is! En waag het niet om een sigaret op te steken [-X [-X :)

Succes en sterkte meid!

Deel Deze Pagina