Hoi allemaal, Op 21 november jl. heb ik bij 11 weken te horen gekregen dat ik een leegvruchtzakje heb. Op 6 december en ik begonnen met cytotec en in de nacht van 7 op 8 december heeft het vruchtzakje mijn lichaam verlaten. Ik heb daarna nog een dag of 4 gebloed zoals bij een ongesteldheid. Daarna had ik dagelijks nog wat bruin bloed, maar verder geen buikpijn oid. Gisteren had ik mijn controle echo, vol goede moed ging ik erheen, ik had nergens last van dus het zal allemaal wel goed zijn. Helaas was er op de echo nog een heel klein beetje restweefsel (denk ik, dit heeft de gyn niet met die woorden gezegd) te zien. Het is maar ongeveer 1 cm en de gyn wil het risico van curretage liever niet nemen met deze kleine hoeveelheid. Omdat ik zo af en toe nog een beetje bloed verlies was haar advies om weer een cytotec " kuurtje" te nemen. Hier ben ik gisteravond meteen mee begonnen. Ik heb vannacht en vandaag wel wat pijnlijke krampen gehad maar geen bloed oid verloren. Omdat het mij gisteren bij de gyn zo overviel had ik geen vragen voor bereid voor het geval er nog wat zat (stom), en ik kon op dat moment ook niks bedenken. Nu komen er uiteraard allemaal vragen naar boven en ik hoop dat jullie mij daar antwoord op kunnen geven. Wat gaat de cytotec nu doen? Wekt het alleen een ongesteldheid op? Gaat het restweefstel eruit zodra ik ga bloeden? Ik heb net weer een zwangerschaps test gedaan en deze gaf negatief aan, gelukkig, dan is in ieder geval het hcg uit mijn lichaam. Ik wil graag weer zwanger worden maar kan dat zolang er nog een beetje weefsel zit? Ik moet de 30e december pas terugkomen voor een controle echo. Ik ben het wachten zo zat, ik wacht inmiddels al meer dan 4 weken en wil zo graag dit afsluiten en weer verder gaan
Wat een nare situatie love! Wat ik weet is dat klein restweefsel er vaak met een volgende menstruatie vanzelf uitkomt. Hopelijk komt het nu met de cytotec naar buiten. Cytotec wekt krampen op waardoor de baarmoeder gaat samentrekken en de inhoud zal proberen te verwijderen. De cytotec zal je cyclus wat in de war schoppen waarschijnlijk. Wat je kan doen, als je er meteen weer voor wil gaan, is goed je signalen in de gaten houden zoals je slijm en je lichaamssignalen of eventueel temperaturen of ovulatietesten. Het is iig een goed teken dat je test weer negatief is, want dan kan je ook weer een eisprong krijgen.
Bedankt voor je bericht Frummels. Maar zonder bloedverlies zal ik natuurlijk niet het restweefsel kwijt raken denk ik? Er gebeurt tot nu toe van alles, behalve bloed verlies. Soms wel hevige krampen. Kun je opnieuw zwanger worden als je nog restweefsel hebt zitten?
Het kijkt mij dat je daar inderdaad wel bloed voor nodig hebt, dat is het vervoermiddel van je lijf. Dat weet ik eigenlijk niet, het ligt eraan of je lijf weer in zwanger worden modus gaat en een eisprong produceert.
Als het hcg uit je lijf is, zal je lichaam je cyclus weer oppakken en kun je ook weer zwanger raken. Ik heb ook een eisprong gehad (echo en bloedprikken, dus ben ik zeker van) terwijl ik wel nog af en toe wat bloed verloor na gebruik Cytotec. Dit is ook wat de arts mij heeft verteld.
had jij ook nog wat weefsel zitten rainbow? Morgenochtend moet ik de laatste pillen inbrengen. Hopelijk gaat er dan wat gebeuren. Ik heb nog nooit zo graag ongesteld willen worden als nu..
Bij mij kwam het eruit bij de eerste menstruatie Duurde wel drie weken 🙈 Had ook geen eisprong gehad btw
Ik heb nu net de laatste keer cytotec ingebracht. Vannacht wel aardig wat last gehad van buikkrampen Maar helaas nog steeds geen bloedverlies. Iemand daar ervaring mee?
Beetje weefsel, maar voornamelijk bloed en vocht. Heb 3 series Cytotec moeten gebruiken. En ben vervolgens blijven bloeden (wel alleen op de wc) totdat ik uiteindelijk Primolut heb gekregen. Toen hevige menstruatie gehad en daarna is het gelukkig eindelijk gestopt. Mijn laatste serie Cytotec was op 25 sept, dus al met al zo'n 3 maanden bloedverlies gehad. Maar mijn cyclus ging gelukkig wel gewoon door (omdat ik geen hcg meer in mijn lijf had). Dus ondanks de eisprong kwam er niet een echte menstruatie op gang, vandaar de Primolut (nadat natuurlijk eerst uitgesloten was dat ik zwanger was).
Hier slechte ervaringen met restweefsel.. Sta erop dat ze je goed in de gaten houden. Bij koorts oid meteen bellen!
Er gebeurt nu eindelijk iets. Geen bloedverlies maar (alvast excuus voor het misschien onsmakelijke verhaal) als ik op de wc zit en goed pers dan komt er iets van donkerbruin, bijna zwart vocht uit. Ook is er een donkerbruin sliertje uitgekomen. Zou dat iets kunnen zijn?
Tot nu toe nog steeds geen bloedverlies Ik hoop zo dat het sliertje het gene was wat ze opnde echo zagen. Iemand ervaring met restweefsel (verliezen) zonder bloedverlies? Ik kan pas de 28e bij de gyn terecht.