mijn zoontje wordt over 2 maanden 1 jaar, en ik ben ondertussen bezig met nadenken over een taart. hoe hebben andere ouders met koemelkallergie kindjes dat gedaan?
Er staan leuke recepten op BABYALLERGIE : Klachten bij baby's voorkomen en verminderen, koemelkallergie, eczeem en alles over babyvoeding.
Wij hadden taart besteld bij iemand met een meptaartje erbij. Het meptaartje was koemelkallergie, ei en soja vrij. Er zijn wel recepten te vinden die koemelkallergie vrij zijn etc. Als soja wel kan dan zou je soja kunnen gebruiken als melk. Is zelfs ook slagroom van te krijgen zou je een slagroomtaartje willen. Ik ga dat dit jaar met onze jongste ook weer zo doen. Laat een koemelkallergie en eivrij meptaartje maken. Ook als ze over haar koemelkallergie heen gegroeid zal zijn, want dan kan haar broer mee snoepen van het meptaartje.
Ik heb voor J. een cupcakeje gemaakt van koemelkvrije 'boter', water, suiker, tarwe bloem en bakpoeder. Hier over heen een glazuur van poedersuiker en hij heeft heerlijk gesmikkeld. Ipv melk kan je evt ook je flesvoeding gebruiken. Voor de gasten hadden we een slagroomtaart.