hai hai ik moet voor mijn kindje kolven omdat ze nog in het ziekenhuis ligt. De borstvoeding die ze drinkt is maar 10ml uit de borst. Mijn productie is flink in gang. Ik kolf per x zo'n 10 a 15 min en dan heb ik zo'n 60 a 80ml per borst. Nu heb ik zoogcompressen (hema/etos)en zelfs van die silicone lillypads maar niets helpt het door lekken. Ik moet mezelf regelmatig opfrissen en een nieuwe bh aandoen. 's nachts is het mega irri dheb zelfs halve kraamverbanden er in gepropt maar ook dat loste weinig op. Wie heeft er tips?
Korter kolven en je productie dus rustiger/in het tempo van je kindje op gang laten kolven. Je geeft je lijf nu het signaal dat je kleintje dus 60-80 cc drinkt, terwijl dat niet het geval is, dus ik zou gewoon iets korter kolven. Is niet een hele snelle oplossing, maar anders zit je straks als je kleintje misschien nog live aan de borst gaat weer met dit probleem. Verder: de zoogcompressen van natusan bevallen mij het beste. Hema ken ik niet, maar etos lekte ik ook dwars doorheen. Natusan hield het bij mij aardig, (in het begin wel bij elke voeding vervangen overigens, anders lekte ik nog giga). Ik zorgde wel dat ik tijdens het voeden gewoon maar helemaal bloot zat, en de boel opving met een handdoek: daar had ik er meer van dan van voedingsbh's
Kan je niet van die avent opvangcups dragen en regelmatig legen? extra opbrengtst is altijd welkom toch?
Het is niet de bedoeling dat je die cups de hele dag draagt. Dan kun je melkkanaatljes afklemmen met als mogelijk gevolg een borstontsteking. Tevens hebben de opvangbakjes een licht kolfend effect dus zo krijg je nog meer melk. Als je je melk voelt toeschieten op een moment wanneer dat niet hoeft kun je de deurbeltechniek toepassen. Net zoals het woord al zegt op je tepel drukken zoals je op een deurbel doet. Zo stop je de melkstroom door de tsr en worden je tepels "zindelijk". Als je langer voed heb je dat lekken niet meer. Mijn ervaring is dat als je flink lekt geen enkel zoogcompres heltp. Niet dat ik alle merken heb geprobeerd maar toch wel meerdere merken.
Bij mij hielpen alleen die van kruidvat eigenmerk. En inderdaad, elke voeding nieuwe moest sowieso wel. Pas na een maand of 3 had ik genoeg aan zo'n 2 setjes per dag.
Hier ook natusan, vond ik erg prettig, maar ja iedere voeding vervangen is een must, en ook wel ze hygienisch, vind ik. bIj mij duurde het trouwens wel een maand of vijf, hoor! Maar dat zal voor iedereen anders zijn.
bij mij helpen alleen die van kruidvat eigen merk. En dan doe ik er dubbele in! Deze moet ik 's nachts wel vervangen. En overdag bij het voeden als het nodig is.