Hay dames, ik vroeg mij af of dat er iemand ooit is zwanger geraakt door de morning after pil heen?? of dat het mogelijk is?? Ik heb hem ongeveer 12 uur na het geslachtsgemeenschap ingenomen.... Het was precies tijdens mijn ovulatie. 3 dagen geleden en nu heb ik een beetje last van krampen in mijn onderbuik...... Hoop dat er iemand een antwoord heeft op m'n vraag... Groetjes
De morning after pil wekt toch een onttrekkingsbloeding op? Misschien dat je lichaam daar nu op reageert?
Is dat zo? wist ik niet.. morgen maar even goed de bijsluiter lezen. het voelt idd alsof ik erg ongesteld ga worden zulke krampen zijn het.
Nee de morning after pil voorkomt (als het goed is) innesteling van een bevrucht eitje. Mocht je de pil dus pas innemen na de innesteling, dan heeft het geen effect meer. Maar binnen 12 uur bevruchting en innesteling lijkt me erg snel...
er zijn toch een aantal vrouwen hier op het forum die ondanks de morning after pil zwanger zijn geraakt..
Hoe later je hem inneemt, hoe groter de kans is dat hij niet werkt. Volgens mij zit je binnen 12 uur redelijke safe. Maar dat staat allemaal gewoon in de bijsluiter en die heb je er neem ik aan bij gekregen, dus die zou ik toch even doorlezen.
Hoe ben je zeker van je ei? Wellicht zijn die krampen de laatste groeispurt van het ei en springt hij later dan je denkt Gebruik je trouwens geen ac?
Ja ik ken iemand die ondanks de morning after pil toch zwanger is geworden. Enige wat je kan doen is afwachten.
Dat dus. Hoe heb je je eisprong bepaald? En wil je echt niet zwanger worden, dan is er betere anticonceptie dan de noodpil genaamd morning after pil. Want aangezien je dus wel gewoon een eisprong hebt, gebruik je dus geen anticonceptie. En je man dus blijkbaar geen condoom. Als je niet zwanger wenst te worden, begrijp ik dit eigenlijk niet.....
Nou ik weet het natuurlijk nooit helemaal zeker maar ik weet wel dat ik elke maand precies tussen de 4e en 6e ongesteld word. dit is al 5 maanden achter elkaar... dus je ei is dan toch ongv. 14 dgn later? Nee we gebruiken condoom normaal gesproken alleen dit keer niet dus eigen schuld ook.
Ik gebruik al maanden gewoon condooms, alleen dit keer niet. Hartstikke dom dus idd, maar ja kan de tijd toch niet terug draaien? En een baby is hier altijd welkom, alleen wacht ik liever nog even. dit is ook de 1e en laatste keer geweest. en heb zo mijn redenen waarom ik de pil niet slik en spiraaltje wil ik gewoon niet. condooms werken hier prima normaal gesproken.
In de bijsluiter staat dat de MAP de ovulatie blokkeert of de innesteling voorkomt... maar dat hij niet werkt als de innesteling al heeft plaatsgevonden. Nou lijkt het mij ook niet dat dat zo snel is gegaan, maar goed..Ik hou het in de gaten.
Nee dat is zeker niet waar. Tussen mij ei en ongi zit altijd maar 10 dagen en dan is mijn ei pas op dag 17 Gemiddeld dus de 5e van de maand ongi. Met een lf van 10 dagen zou je eisprong rond 26 januari zijn en bij een lf van 14 dagen is je eisprong op 22 januari zijn geweest. Ik denk dus dat de kans klein is dat je zwanger bent geraakt van sex 3 dagen geleden. Want in mijn ogen/berekeningen moet je eisprong dus nog komen tussen 22 en 26 januari en dan zijn de krampen idd de laatste groeispurt van het ei
Ik hoop voor je dat de MAP gewoon zijn werk heeft gedaan. Een vriendin van mij is ondanks MAP toch zwanger geraakt. Het kàn dus wel. Denk wel dat het een uitzondering is hoor, uiteraard.
Ik meen mij te herinneren dat een morningafterpil ook maar iets van 80% kans geeft op niet-zwanger-zijn? En die kans wordt kleiner naarmate de tijd verder verstrijkt.
Idd, er is altijd een kans dat hij niet goed z'n werk doet. Nu dat afwachten en op 14dpo een test doen.
Als je ei pas springt na de map, kan dat ei nog wel worden bevrucht (binnen 48 uur of zo?). Dus nee dan werkt hij niet. Je ei is niet per se 14 dagen na 1e dag menstruatie: die van mij is rond dag 21 in een cyclus van 28 dagen.
Daarom zei ik ook ongv 14 dagen.. bij de ene is dat idd 10 en de ander 18.... Ik weet dat van mij niet precies eerlijk gezegt. Ik wacht gewoon af...