Hallo Heidi, mijn zoontje krijgt inmiddels ruim 7 maanden borstvoeding en tot een maand geleden kwam hij erg vaak en spuugde erg vaak. Sinds de vaste voeding lekker loopt (1 stuk fruit, 140-150 gr rijst/aardappels, groenten, 2x per week vis, halve boterham, halfvolle yoghurt 60-90 gr) meldt mijn zoon zich niet meer zelf voor de voedingen. Ik voed hem dus op eigen verzoek. Daarbij is de wereld om hem heen erg interessant geworden en drinkt hij dus erg slordig/weinig (slok, draaien, slok, draaien, ...). Daar komt nog bij dat hij sinds zo'n week niet meer voor een nachtvoeding komt. Kortom, wat doet dit met mijn productie en krijgt hij nog genoeg melk binnen? Ons schema; 6.00 uur: bv 9.00 uur: bv (de laatste dagen wil hij hier ook maar 1 borst) 11.00 uur: 1 stuk fruit 12.00 uur: halve boterham en 50 ml gekolfde melk uit beker 13.00 uur: bv (paar slokjes aan 1 borst) 15.30 uur: bv 17.30 uur: 50 ml melk uit beker 19.00 uur: aardappels/rijst, groenten, 2x per week vis (bij elkaar 140-150 gr) 20.30 uur: 60-90 gr yoghurt 22.00 uur: bv Omdat er veel tijd zit tussen de laatste 2 voedingen, ben ik begonnen met kolven rond 18.00 uur, 100 ml, dat geef ik hem dan verdeeld over 2 keer in een bekertje tussendoor. Hoeveel ml melk heeft een baby van deze leeftijd nodig?
Ik vind het heel goed klinken zoals het nu gaat hoor. Goed dat je dat moment neemt om je productie goed in balans te houden. Bij twijfel laat je eerst de borst drinken en geef je daarna bv, dus draai je het ergens om. Succes verder!
Bedankt voor je mening! Sinds een paar dagen komt hij weer in de nachten voor voeding dus ik maak me nu iets minder druk. Overdag lukt jammer genoeg niet vaker, hij drinkt dan gewoon niet. Vast voedsel gaat er daarentegen altijd wel in.