gestopt met borstvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door bigkizzzz, 5 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bigkizzzz

bigkizzzz Lid

29 mrt 2012
    51
    0
    0
    Hallo,

Ik ben sinds vandaag gestopt met de borstvoeding, ik heb heel rustig afgebouwd. Maar vanmorgen gaf ik mijn zoon dus de fles ipv de borst ( dat was de laatste birstvoeding die ik gaf) maar voel nu natuurlijk wel lichte soanning omdat er melk in mijn borsten zit, morgen zal dit nog erger zij , niet zo prettig. Wat moet ik nu doen? Eerst dronk hij dat iverschot nog weg, alleen nu niet meer. Moeten ik het na 3 dagen afkolven of hem leeg laten drinken?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

Hoe heb je het afbouwen gedaan? Je kunt niet in 1 keer stoppen.
    Als je nog spanning op je borsten hebt of harde plekken moet je nog een keer kolven, of kort aanleggen. Zo krot mogelijk, dat net de spanning eraf is, maar dat je niet weer de productie stimuleert. Warm je borsten van tevoren op en koel ze daarna weer.

Mirjam

3. bigkizzzz

bigkizzzz Lid

29 mrt 2012
    51
    0
    0
    Nee ik ben niet in een keer gestopt, geleidekijk aan telkens een voeding minder. Heb het het heel rustig afgebouwd omdat ik best wel last had van stuwing. Nu zit in mijn borsten de melk van de over geslagen voeding/voedingen. Dus alleen de borst soepel kolven is voldoende, en wat gebeurt er dan met de melk die er dan nog in zit? En kan ik de afgekolfde melk nog aan mijn zoontje geven?

Gr Leonie

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi Leonie.

De afgekolfde melk kun je gewoon nog geven hoor! Zeker doen!

De stuwing zal je lichaam zelf opheffen. Geef het een paar dagen en houd de boel goed in de gaten op warme en rode plekken.

Groetjes Heidi

Deel Deze Pagina