Wondjes, door tandjes.

Discussion in 'Borstvoeding' started by Babytjuh1, Jan 16, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Babytjuh1

Babytjuh1 Actief lid

Jan 20, 2012
    341
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is nu 10 maanden, en qua vocht, krijgt hij nog volledig borstvoeding.
    Verder natuurlijk zijn fruit, brood, tussendoortje en groente.
    Maar iets ander drinken wil hij niet, zelfs als hij moedermelk krijgt aangeboden bij de dagopvang wil hij eigenlijk niet. Ze krijgen er daar met moeite op een hele dag 140cc moedermelk in.

Nu heeft mijn zoontje natuurlijk inmiddels tandjes, 2 onder en bijna 4 boven. Mijn zoontje bijt niet gelukkig, maar sinds hij zijn boventandjes heeft, heb ik wondjes rond mijn tepel, wat het voeden heel erg pijnlijk maakt. De wondje blijven open, door de voedingen. Zijn maar kleine wondjes, maar de pijn is ontzettend vervelend. (te vergelijken met een kloofje) Na een nacht lijkt er een beetje een korstje op te komen, maar na de eerste voeding is het weer open.

Ik wil en kan (aangezien hij verder niets drinkt) niet stoppen met de borstvoeding, maar prettig is het voeden niet meer.

Heeft iemand hier ervaring mee, en hoe heb je dit opgelost?
    Ik hoor het graag.

2. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Iets van wolvet halen, purulan of lanoline. Vaak verkoopt de apotheek wel iets. Dan hou je het wat week en komt er niet steeds een korstje op die er weer af wordt gezogen. Het krijgt dan ook de kans om te genezen.

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Vervelend he! Wat bij mij heel goed geholpen heeft (mijn dochter heeft me dus wel gebeten, tot bloedens toe) is Rescue Cream, het is een gele verpakking en ze verkopen het ook gewoon in natuurwinkels. Het is zogezegd met Bach-bloesems. Natuurlijk product dus, en het werkte veel beter dan standaard klovencreme. Vooral als je 's nachts geen nachtvoedingen hebt, zou het wondje direct dicht moeten zijn.

Share This Page