Hoe nu doen? BV en bijvoeding..

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door dolfijn1982, 12 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Graag hoor ik even wat ervaring van de dames die al wat langer voeden..
    Ik ben begonnen met bijvoeden en merk dat hij nu langzaam 1 voeding laat vallen 's middags.
    Deze kolf ik nu nog zodat ik wat voorraad in de vriezer heb, maar daar de voorraad eigenlijk wel groot genoeg is wil ik stoppen met deze te kolven.. alleen hoeveel kwaad kan dit voor mijn BV?

Dit is nu ongeveer schema:
    (03u BV --niet altijd meer)
    06 BV
    09 BV
    11.30 BV
    14/15u groente
    16u ik kolven
    18u rijstepap (gemaakt met BV)
    19.30 BV
    23u kolven (voor de pap en tuitbeker tussendoor)

Tussen 14 en 19.30 zit dus nu een gat.. waarin ik probeer te kolven, maar dat lukt niet altijd..
    hij gaat steeds meer groente eten dus wil ik de pap naar 's morgens gaan verzetten.
    Dit betekend dat er twee van deze gaten gaan vallen.. moet ik deze momenten blijven kolven om mijn productie op peil te houden? of blijft deze wel gewoon doorlopen voor de nodige momenten die er wel blijven?
    Vind het beetje spannend nu bijvoeding een duidelijkere rol gaat krijgen..
    Het kolven om 23u blijf ik doen om de voorraad voor de volgende dag op peil te hebben.

Graag jullie tips en advies!
    Alvast bedankt!

xx

2. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Als je niet kolft heb je een "gat" tussen 11.30 en 19.30 uur. Lijkt mij vrij lang...

De voeding is BIJvoeding, borstvoeding is zijn hoofdvoeding (neem ik aan) ik zou er dus voor kiezen om voor de groente 's middags eerst de borst te geven en daarna zijn groente...

Als je perse pap wilt geven (waarom?) dan zou ik dat doen in plaats van de voeding van 9 uur.

3. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Ik geef hem pap zodat hij met een vol buikje gaat slapen, hij doet het hier veel beter op..
    maar daar ben ik mee begonnen voordat ik groente ging geven.. vandaar dat ik nu een beetje in de knoei kom :)

Het gat was inderdaad wel erg groot dus vandaar mijn vraag ook..

Hij heeft net al zijn groente gehad (13.30u) en dronk net (na zijn groente) nog 1 borst leeg.. dus ja, bijvoeding is erbij.. en BV is en blijft voorlopig nog hoofdvoeding.

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik zou geen gaten maken langer dan 4 uur.

Ik zou het zo doen:

(03u BV --niet altijd meer)
    06 BV
    09 BV + fruit
    11.30 BV
    14/15u BV
    16u ik kolven
    18u BV + groente
    19.30 BV
    23u kolven (voor de pap en tuitbeker tussendoor)

Lijkt me dat hij verder genoeg melk krijgt.

5. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Als je bv wilt blijven geven, geef hem dan eerst bv en daarna pas bijvoeding.

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik had met 5 maanden 5 borstvoedingen:
    3/4 uur, 7/8 uur, 11/12 uur, 15/16 uur en 19/20 uur. Ik had toen overigens nog geen bijvoeding.
    Zou zeggen gooi de kolf eruit ;)

7. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Heb even wat lopen schuiven samen met mijn Boefje..
    Het schema is nu:

02 BV
    08 BV
    11 BV (+evt fruit (nog niet elke dag))
    14.30 BV
    17 BV + groente
    19.30 BV

Hij drinkt dan dus ruim voldoende..
    Maar zou ik evt de voeding voor zijn groente (17u) weg kunnen laten? of is dat nu echt nog niet slim??
    Wil graag nog heeeeeel lang blijven voeden ;)

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.154
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zou die voeding van vijf uur nog even niet laten vallen. Ik merkte zelf vanaf een maand of 9/10 pas dat mijn productie echt stabiel werd. Je zou eventueel wel eerst groenten kunnen geven en dan de bv als toetje, als je echt graag wil dat hij een flinke portie groente eet. Maar houd wel voor ogen dat dit nu nog niet nodig is.

9. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Dank je Tupp :) Fijn dat je overal antwoord op probeerd geven!

Dan hou ik het voorlopig nog gewoon op BV + groente.. van mij hoeft hij niet zoveel te eten hoor ;) maar hij doet het gewoon zo super met happen dat ik het me af vroeg..
    Ben allang blij dat hij nog zo goed kan drinken bij me.. Bijna 6 maanden al! :D:D

Deel Deze Pagina