ben een week of 3 4 geleden gestopt met de bv nu maak ik steeds flesjes van 180+6 maar laat altijd 50 staan nu aak ik dus 150+5 hij krijgt om de 4 uur een fles en heb t idee dat hij dat nodig heeft want hij is an mopperig en na de fles weer tevreden en vrolijk . dit is mijn schema half 7 wakker en pap fles 180+6 en pap (laat 90 staan !!!) half 9 potje fruit 6+ half 11 fles 150+5 niet alijd leeg 12u half 1 sneetje brood (meestal maar een paar stukjes ) half 3 fles 150+5 ook niet alatijd leeg half 5 a 5 u potje warm eten 6+ half 7 7u papfles^180+6 meestal laat ie 100 staan snacht word ie ook altijd nog wakken rond 1 a 2 u troost m maar dat lukt niet altijd (echt overstuur) dus geef ik m een flesje van 150+5 die drinkt ie wel leeg .... wat ik niet snap als hij dus de laatste fles niet leeg drinkt en snachts ook niet drink dat hij smorgens omhalf 7 ook zoveel aat staan ! hij zou dan toch honger moeten hebben lijkt mij . wat doe ik fout of wat kan ik veranderen ???
hoi, de flessen MOETEN ook niet leeg he. mijn dochter heeft haar nooit leeggedronken. nu drinkt ze geen flessen meer, maar tot voor kort dronk ze smorgens 100 cc ( dagen dat ik thuis was gaf ik dan de rest twee uur later , dagen dat ze naar KDV gaat dus niet) dan rond 17 u dronk ze 100cc 19u30 dronk ze een 170 cc. mss moet hij ook nog wennen aan andere melk, of niet de juiste flessen voor hem... flessen was hier ook zo een zoektocht, sinds ze van een rietje kan drinken gaat het veel beter. soms is het wat zoeken. maar zolang hij gelukkig is en speelt is het al veel he gr
Misschien dronk ie bij jou ook niet zo veel per keer? Hoeveel voedingen gaf je nog op het laatst? Of de flesvoeding vult veel meer dan de borstvoeding (over het algemeen wel)... Zou er geen punt van maken, als hij meer honger heeft drinkt hij wel meer... en als hij 's nachts komt nog lekker een flesje geven, desnoods wat verdund als hij overdag meer gaat drinken (maar dan komt ie hoogstwaarschijnlijk ook minder 's nachts)
Kan het niet zijn dat hij een andere fles nodog heeft nu hij kv krijgt?! Lijkt mij wel anders van structuur dan bv. Wel even als toevoeging ik heb geen ervaring met kv hoor geef nl nog bv
Borstvoedingskindjes drinken meestal niet van die heel grote flessen. 150 is ook hartstikke prima hoor!
de fles is echt prima ik heb difrax met een m speen , heb L ook al geprobeerd maar dat gaat te hard dan verslikt hij zich met de pap krijgt hij een 123 speen en dan op 3 gaat ook prima
Maar zo heeel gek is t niet als ie sochtends nog geen honger heeft.. Aangezien ie snachts nog een fles krijgt... Wacht sochtends anders even met fles geven tot oe echt aangeeft honger te hebben En probeer de laatste fles eens wat later.. Dan zit ie niet zo dicht op t avondeten En je kan ook nog proberen savonds een normale fles te geven ipv pap.. Hier drinkt ie nu wat beter sinds ik savonds weer een normale fles geef
Ik wilde echt precies dezelfde twee tips geven! Misschien drinkt hij meer van z'n laatste fles als je die iets langer na z'n avondeten geeft en je geen pap geeft, maar gewoon melk. Wie weet heeft hij die nachtvoeding dan ook niet nodig en heeft hij 's ochtends dan ook meer trek? Overigens laat ze hier 's ochtends ook regelmatig een groot deel van haar pap staan, terwijl ze geen nachtvoeding krijgt. En dat is niet omdat ze geen honger heeft, want als ik haar in de box leg en even wat andere dingetjes doe, waardoor het wat langer duurt voor ze haar pap krijgt, begint ze te huilen. Toch kan ze dan wat laten staan.
savonds kan ik m niet later geven , als hij om half 5 eet heeft hij echt om half 7 weer honger gaat dan echt huilen tot hij een fles krijgt . en snachts krijgt hij niet altijd alleen als ik m niet stil krijg . en als hij snachts niet drinkt dan drinkt ie m sochtends ook niet leeg dat vind ik dus een beetje gek
Is ook echt niet zo gek, zo'n grote hoeveelheden zijn niet erg natuurlijk en BV kindjes komen daar meestal helemaal niet aan als ze uit de borst drinken. Zou zeggen, als hij tevreden is, is het toch gewoon prima.
Wij hebben ook een slechte flesdrinker... drinkt op zich keurig tegenwoordig, maar laat ook gemiddeld 60cc staan van de 150+5... Ik zie vooral dat hij de papflessen niet goed drinkt? Misschien wordt het na een tijd te dik? Ik zou de pap ook eens laten staan, kijken of het zonder beter gaat. Onze baby lijkt nogal gevoelig voor de temperatuur vd fles. Het restje opwarmen en opnieuw aanbieden werkt bij ons niet, maar misschien bij jou wel? Wij maken de fles nu iets warmer om mee te beginnen en sindsdien drinkt ze de flessen leger (kan ook toeval zijn...?). Wat je ook nog weleens kan proberen is zodra hij moeilijk gaat doen halverwege de fles, is gaan lopen en een beetje wiegen. Soms drinken ze dan net iets meer.
Maar inderdaad hoeft hij niet perse meer te drinken. Als hij al goed fruit en groente eet is 600cc melk een prima hoeveelheid. Onze oudste zat met 6 maanden op 4 flessen van 180+6 en met 7 maanden toen ze meer fruit, groente en ook brood at zat ze op 3 flessen van 180+6. Edit: ik zie dat je kindje nu 7,5 maand is? Dan wordt de hoeveelheid melk sowieso steeds minder. Je bouwt het langzaam af, met een maand of 8 ga je naar 500cc dacht ik en dan vanaf een jaar naar 300cc.
Inderdaad...waarom zou hij zijn flessen leeg móeten drinken? genoeg is genoeg toch? toen je borstvoeding gaf had je tenslotte ook geen idee hoeveel hij dronk, ik zou nu zeker weer gewoon vertrouwen op hem!
afgekolfde melk dronk hij om de 3 uur 200cc uit een fles als ik was werken , maarja er is idd weinig aan te doen kan t er niet in gieten natuurlijk hij is de laatste tijd wel heel mopperig en gillen , zelfs als hij zn zin niet krijgt ! begint nu al !!!!
Owja en btw hier worden/werden ook niet alle flessen leeg gedronken hoor... Sochtends om 8 uur se eerste fles en daar drinkt ie dan maar 140 van(vande 200) De 2 flessen erna rond 12 en 16.00 gaan nu wel weer regelmatig op maar liet eerst ook makkelijk 100 cc staan ofzo.. En savods krijgt ie rond 20.00 de laatste fles.. Ik zou dis ook denken dat ie sochtends honger heeft maarja schijbaar dus toch niet zoveel alsdat ik denk.. En tsja ik laat het maar gewoob.. Als ie honger heeft hoor ik m wel
Mijn zoontje heeft ook nooit de flessen volgens het 'nutrilon' schema gedronken. Na de BV dronk hij gewoon nooit zulke grote hoeveelheden.
Maar borstvoeding vult veel minder als flesvoeding (poedermelk)... Dus dat is ook niet zo vreemd eigenlijk.