Zere borsten vlak vóór eisprong?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Doublemom, 23 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doublemom

Doublemom Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.410
    1.190
    113
    hoi meiden,

Zijn er meer die dit herkennen? Eerst had ik altijd pijnlijke tepels (branderig gevoel) direct na mijn eisprong, maar deden mijn borsten verder geen pijn. Nu begonnen mijn borsten afgelopen vrijdag wat gevoelig te worden (ik dacht eerst spierpijn van het sporten) en zaterdag deden ze echt pijn. Dat is sinds zaterdag nog niet minder geworden. Volgens mijn ovulatietesten zit ik nu in de LH piek, dus zou er nog geen eisprong kunnen zijn geweest die dit veroorzaakt.

Ik ben benieuwd of er meer meiden zijn die dit voor hun eisprong al hebben? Ze voelen echt mega gespannen en volgens mij zelfs iets groter. Ook tepelhof lijkt groter. Normaalgesproken wat je ook als zwangerschapskwaal hoort, maar dat kan het écht niet zijn want dit is de eerste ronde na de pil... Ik hoop dat het iets eenmaligs is, want het maakt het wel vervelend om gezellig te zijn op de juiste dagen haha!

Liefs!

2. GhostRocker

GhostRocker Actief lid

6 mrt 2019
    447
    354
    63
    Vrouw
    Voor mij is dit wel herkenbaar. Ik heb momenteel ook zere borsten en mijn eisprong is nog niet geweest. (Ik temperatuur waardoor ik dit behoorlijk zeker weet). Gisteren heb ik aan mijn man gevraagd of hij wel wat voorzichtiger wilde zijn tijdens het gezellig maken zodat ik er minder last van ging hebben ;).
    Ik ben zelf ook erg misselijk rond mijn eisprong en dit is ook echt niet handig in die periode. De zin is bij mij dan soms echt wel ver te zoeken.

Doublemom vindt dit leuk.
  3. Doublemom

Doublemom Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.410
    1.190
    113
    Toevallig is mijn ei echt net gesprongen. Dat voel ik altijd superpijnlijk. Ene kant handig, andere kant minder omdat het zo zeer doet (kan dan bijna niet lopen)

4. Waggels

Waggels Lid

18 sep 2019
    40
    45
    18
    Vrouw
    Dit heb ik ook. Ik dacht altijd dat dit na mijn ovulatie gebeurde, maar ik heb nu ovulatietesten gebruikt. Daardoor zag ik dat ik gevoelige borsten voor mijn piek had.

5. Snoepjes

Snoepjes Fanatiek lid

26 mei 2018
    4.579
    3.940
    113
    Vrouw
    Hollandia
    Dat kan zeker, komt waarschijnlijk door hormoonschommelingen :)
    Er gebeurd een hoop in je lichaam.

6. Roxy1994

Roxy1994 Fanatiek lid

30 nov 2018
    2.670
    1.603
    113
    Vrouw
    Je eisprong zelf kan je niet voelen. Je voelt alleen de laatste groeispurt van het eitje :) ik zelf krijg een week voor mn ei hele zere borsten en dan een dag of 3 vooor mn lh piek ( positieve ovu test) begint mn buikpijn. Maar ik heb hier wel extreem last van. Ik ga door de grond van de pijn en dit houdt bij mij aan tot mn lh piek en dan ook nog een dag of 3,4 na mn positieve test. Je ei springt 24 tot 48 uur na je positjeve test. Dus ik heb de pijn ook nog NA mn eisprong.

7. Mel88

Mel88 Actief lid

3 mrt 2017
    456
    119
    43
    Hier hetzelfde; vandaag een piek en sinds gister mega zere borsten (altijd links)

8. Roxy1994

Roxy1994 Fanatiek lid

30 nov 2018
    2.670
    1.603
    113
    Vrouw
    Ik ook links! Rechts ook maar links doet er naar kijken alleen al pijn

9. Mel88

Mel88 Actief lid

3 mrt 2017
    456
    119
    43
    Ja hier ooit idd! Gek he

10. Mel88

Mel88 Actief lid

3 mrt 2017
    456
    119
    43
    Toenvallig heb ik dat nu dus ook. Vrijdag om 14h giga piek en s nachts voelde ik die laatste groei van mijn ei, maar nu dus nog steeds heel veel last van Mn linkerborst.

Roxy1994 vindt dit leuk.
  11. Roxy1994

Roxy1994 Fanatiek lid

30 nov 2018
    2.670
    1.603
    113
    Vrouw
    Gek he dat het bij de meeste links is tot nu toe!

12. Mel88

Mel88 Actief lid

3 mrt 2017
    456
    119
    43
    Ja idd! Dacht dat het bij mij kwam doordat ik maar 1 eileider heb, mr blijkbaar hebben meerdere het dus aan expliciet 1kant

Deel Deze Pagina