igor: Ik ben toevallig vanmorgen bij de huisarts geweest voor een verwijsbrief. Ik wil graag een echo gewoon om te kijken of alles wel goed gegaan is met de curretage. Gelukkig deed hij daar helemaal niet moeilijk over. Als blijkt dat ik gewoon kinderen kan krijgen, dan ben ik ook wat geruster en wil het misschien ook wat beter lukken. Het is inmiddels alweer een half jaar geleden.
igor--> ik zou het wel heel leuk vinden om over een jaar nog wel hier te praten hoor zowiezo wil ik jou kindje ook zien haha ja de tijd gaat erg snel he ik hoop dat het gauw maart/april is ligt aan me menstruatie tegen die tijd heb ik besloten aangezien die altijd zo prut is en helemaal bij spanningen dus we wachten het af... ajlaa--> lijkt me ook niet alles hoor van je man zo`n korte tijd ertussen kan me voorstellen dat je dan liever een 2ling zou willen dan moet je ook vanaf het begin meteen alle aandacht verdelen. blike--> balen voor nick dat ie echt zijn dag niet heeft en dan maken ze het hem nog erger ook vandaag luca--> oh nou dan heb je even de tijd om dat van je vriend aan te horen wat hij van plan is en anders gewoon de knoop doorhakken he je moet ook even aan jezelf denken wat jij wilt hoor gaat ook om jou toekomst. sheltie--> wanneer moet je nu voor je echo? ben wel benieuwd ik hoop dat alles goed is gegaan en je wat geruster bent en wie weet helpen ze je daarna wel (als je zelf wilt) om nog sneller zwanger te worden. kerst--> nou wij waren ook alweer druk bezig met de kerst 1ste kerstdag met me vriend zijn ouders en 2de kerstdag met mijn ouder en me broer met aanhang en me zusje en op kerstavond waarschijnlijk me beste vriendin met der vriend dus word vast een gezellige kerst ik heb al helemaal zin om me kerstboom op te zetten... welke kleuren heeft iedereen in zijn kerstboom? hebben jullie elk jaar hetzelfde of wisselend?
@Igor, ja tja heftig maar ze heeft er zelf voor gekozen haha. Wel bizar, mijn man was gewoon aanwezig bij de 1ste verjaardag van zijn oudere broer. @sheltie, goed dat je naar de ha bent geweest!!! heb je een indicatie over wanneer je de echo krijgt? ik hoop dat je niet lang hoeft te wachten meid! @luca, op zich zou dat dan toch een mooie oplossing zijn, als je vriend ook wil studeren! @Blike, voelt nick zich vandaag weer beter? @ikkuh, voor je het weet is het maart/april, sterk blijven! Ik wil dit jaar een witte kerstboom met zilveren versiering! Onze woonkamer is ivoor/bruin/mooi groen!/zilver, dus dan zou het helemaal bijpassen. En we gaan kerstavond en 1ste kerstdag naar mijn ouders, is traditie, waar ik geen zin in heb, godzijdank vieren mijn schoonouders geen kerst. Ik vind kerst echt leuk en gezellig, maar die verplichting (vooral van 2 dagen achter elkaar) staat me zo tegen nu ineens.
ik was toch bezig met verzekeringen uitzoeken enzo... Nou is het dus zo dat ivf enzo gewoon in de basis zit! Maar bevallen in zkh zonder medische indicatie NIET, mocht t zover zijn, dan heb ik geen zin om thuis te bevallen! Als ik dan niet aanvullend ben verzekerd mag ik het uit eigen zak gaan betalen? Zijn er dames die dat hadden en wat heeft dat gekost? Verder zag ik dat er een eigen bijdrage is van 4 euro per uur voor kraamhulp, in principe hoef ik geen 8 uur een kraamhulp hier, vooral omdat we klein wonen, denk ik dat ze na max 4 uur per dag echt wel klaar is... Moeilijk hoor! Om nu al rekening te houden met iets wat misschien wel en misschien niet komt..pff
Morgen ladies Pff lange nacht achter de rug... Nick nog steeds snotverkouden en daarnaast had hij ook nog koorts door de prikjes, hij (en ik ook) heeft echt megaslecht geslapen doordat hij de hele tijd zoveel snot in zijn neus had... Vanmorgen maar even een zetpilletje gegeven voor de koorts en nu ligt hij eindelijk lekker te slapen. Sheltie: Goed van je meid! krijg je misschien wat meer zekerheid, wanneer moet je voor de echo? Ikkuh: ooh heb ook zo'n zin om de kerstboom weer neer te zetten en het huis gezellig te versieren!! De kerstboom komt bij ons meestal direct na Sinterklaas Mijn moeder wordt altijd heeelemaal gek met kerst, dan gaat ze echt het hele huis en de tuin versieren, hoe kitcheriger hoe beter haha tis echt een zee van licht als je daar langs komt! Ik heb het altijd iets ingetogener Heb meestal zilver en rood in de kerstboom, maar misschien ga ik dit jaar wel iets anders doen.. paars ofzo! Moet alleen wel plastic ballen hebben dit jaar, want heb twee jonge katten Aljaa: Geloof dat in het ziekenhuis bevallen zonder medische indicatie rond de 400 euro kost, dat moet je inderdaad zelf betalen. Maar mocht je tijdens de zwangerschap of bevalling toch nog een medische indicatie krijgen dan hoef je niets te betalen. Ook niet als je er dan al bent. Ik ging op verzoek van de vk naar het ziekenhuis voor pijnbestrijding, dat was ook al een medische indicatie. Bij mij kwam de kraamverzorgster van 9 tot 3, zes uurtjes dus. Ik vond dat wel even lekker, vooral omdat ik dan 's middags nog even lekker op bed kon en zij dan voor de baby kon zorgen. Maar dat moet je voor jezelf even bedenken, je kan ook alleen de ochtenden doen ofzo...
helloooo meiden! Jee ik sta steeds later op hier, half 11 vandaag Sheltie, goed dat je bij de HA bent geweest. Hopelijk komt er alleen goed nieuws uit die echo. Ikkuh nu met de feestdagen voor de deur vliegt de tijd hartstikke snel voorbij en voor je het weet zitten we alweer in 2012! Dan zijn jullie weer helemaal klaar voor de ICSI, en de bruiloft natuurlijk! Ajlaa oh leuk een witte kerstboom! Zat daar ook over te twijfelen maar dan heb je een kunstboom en ik wil denk ik toch graag een echte want die ruiken zo lekker! En kan me voorstellen dat het een gedoe is met die verzekering, dat soort dingen is al moeilijk om over na te denken tijdens een zwangerschap omdat je nog geen benul hebt van hoe of wat, laat staan daarvoor al! Ik weet nog niet welke kleur(en) ik in de kerstboom wil. Hebben nog 0 kerstversiering hier dus ik mag lekker inkopen gaan doen Maar ik heb zo'n beetje alles al eens gehad haha dus het is lastig weer iets nieuws te verzinnen Onze huiskamer is bruin, met een paar witte meubels en verder heb ik wat roze accessoires. Maar roze in de kerstboom vind ik iets too much, en wit valt niet op daar zie je niets van. Misschien bruin, dat is nog wel leuk. Ik had ook zwart gezien en dat vond ik mooi (met zilver) maar niets in ons huis is zwart dus dat wordt niet mooi
Sheltie wat goed dat je naar de huisarts bent gegaan, ik ben heel benieuwd. Maar een echo zegt ook niet alles hè, dus ik zou zeggen laat ook je bloed prikken en onderzoeken. Ikkuh wij hebben een groene kunstkerstboom en witte en zilvere ballen en accessoires. En dat gaat van veren, tot slingers, tot spiegeltjes, pegels, fotolijstjes enz enz...erg leuk al zeg ik het zelf. Blike ach arme Nick en arme jij, knuffel hem maar extra goed. Luca lekker uitgeslapen heerlijk. Ik ben een beetje grieperig...hmmm balen. Keelpijn, hoofdpijn, heb het heel erg koud bah. Neem morgen een extra dagje vrij en dan blijf ik denk ik lekker in mijn bedje liggen. Nu wel aan het werk. Ben trouwens vandaag "al" 5 weken, had het even nagevraagd hoe ik nou precies moest rekenen. De dag vd punctie telt al voor 2 weken tot aan nu = 35 dagen = 5 weken
igor al 5 weken wat goed!!! lekker he jij gaat de kerst zwanger in! (extra speciaal) ook omdat je weet dat jullie volgend jaar kerst met zn drietjes zullen zijn!!!! super toch! blike ...arme jongen ziekjes...hoop dat ie snel weer opknapt ik heb trouwens nu weer andere voeding voor noël nutrilon omneo is voor de krampjes en moeizame ontlasting zijn ontlasting was ook zo hard en kreeg hij er ook alleen uit als we m n handje hielpen met temperaturen zoooo zielig hoop dat dit helpt! luca allrighty je hebt je dus ingeschrven voor de opleiding?! is dat dan in nederland gewoon??? hoe ga je dat dan doen straks ook met de kleine etc? een tweede kindje........ ik en mijn vriend zeiden eigenlijk altijd van we willen als het lukt er maar een ook tijdens de bevalling benadrukte we het nog even dat we dat nooit meer zouden doen had me natuurlijk ook n helbevalling :s maar na 1 dag wist ik al dat ik er nog wel een zou willen! hhaahahah dus wie weet! sluit niks uit dat het alleen bij noël blijft maar als we voor ene tweede zouden gaan zou ik dat pas doen als noël denk een jaar of 3 a 4 is dan kan hij zelf ook al wat en mocht ik weer veel gezondheidsklachten tijdens de zwangerschap krijgen kan hij zich iig zelf n beetje vermaken als mama even gaat liggen etc en dan in de hoop dat het mag lukken natuurlijk want je kan zo veel willen .................... sheltie goed van je om een echo te vragen toch weer even n gerusttelling dan toch als alles goed is om dat te horen wanneer kun je terecht? kerst..... de eerste met zn drietjes!! heerlijk idee! eerste kerstdag gaan wij altijd met de hele schoonfam uit eten waarschijnlijk dit jaar lekker hier in de buurt en tweede hier bij ons thuis met mijn ouders,zusje en oma wij doen dan altijd kadootjes onder de boom en dit jaar liggen er ook kadootjes voor noël onder!!! zo leuk lijkt me! verder gaat hier alles wel ok noël ligt nu weer in de box te huilen al 20 min pffff als ie over 10 min nog huilt ga ik m maar weer pakken verder doet ie t goed en gister heeft ie niet veel gehuild en veel geslapen hoop dat de nieuwe voeding aan slaat! fijne dag allemaal!
blike, ik lees veel dat op moment dat je zelf om pijnstilling vraagt dat ook meteen medisch wordt, dus heb zoiets van daar hoef ik nu nog geen dure verzekering voor te nemen, schijnt dat VK heel makkelijk en heel snel iets medisch laat blijken hopelijk knapt nick snel op! beterschap igor! gaan we trouwens nog een foto zien van je uitbouw? of heb ik dat gemist? ik heb me toch iets raars..... eergister avond sex gehad, gisteren had ik paar keer als ik opstond dat er ineens 'water' uit me liep, doorzichtig, dus lijkt me sterk dat het urine is maar echt vloeibaar.. dus dacht mss komt het omdat we avond er voor sex hadden, maar vandaag heb ik het ook al 2 keer gehad! het is niet een klein beetje maar echt veel! dus zat nou te denken is het niet dat waterige gebeuren rondom eisprong... maar zoveel!!!! echt vaag! temp was vandaag wel 0,3 hoger en zit op dag 19 dus eisprong zou wel kunnen, maar heb verder niet echt afscheiding gehad wat ik er voor wel heb en ook voelt mijn baarmoederhalsmond hard en zit laag... hoe een lichaam je voor gek kan houden, ongelooflijk!
Ajlaa die foto gaat inderdaad nog komen. 3 januari komen ze de houtkachel plaatsen, helaas niet meer voor de kerst maar ja dat zal me nu een worst wezen. Ik heb mijn mooiste kadootje al gehad En wat vreemd van die afscheiding, als je temp hoger is dan is je eisprong inderdaad geweest, zou best kunnen dat vloeibare dat dat vruchtbaar slijm is. Noamy ik hoop dat Noel straks minder last heeft, gaat het wel goed bij de osteopaat? En inderdaad hopen dat de nieuwe voeding aanslaat. Succes ermee meis
Igor balen ziek worden Bleeghh! Hopen dat het snel over is En jee al 5 weken! En ja die houtkachel kan je nu niets meer schelen natuurlijk hihi! Ajlaa raar maar ik heb geen idee wat het kan zijn. Eisprong lijkt me dan toch? Noamy hopelijk helpt de nieuwe voeding En nee ik heb me nog niet ingeschreven bij je OU, das dus via internet, maar ga het doen na 1 december (als ik zeker weet dat ik dus niet naar nederland ga). Omdat er een kleine kans bestaat dat vriendlief ook een tijd naar Marseille moet voor opleidingen ivm werk en als hij dan weg moet dan blijf ik niet alleen hier zitten natuurlijk Dus vandaar dat ik nog even wacht met de definitieve keuze maar als het goed is bliven we dus gewoon hier en doe ik de studie via internet. Blike beh wat balen zeg dat Nick zich niet lekker voelde Ik heb weer iets nieuws bedacht; wil proberen om een marsepeinen taart te maken. Heb je natuurlijk weer allerlei spul voor nodig maar lijkt me wel eens leuk om te proberen. Wie weet heb ik er wel talent voor Toevallig iemand die dit doet en weet wat ik nodig heb etc? pff ik ga vanavond sporten maar ik voel me toch zo futloos! Heb echt moeite van de bank te komen.. En vriendlief gaat vanavond ook nog eens het haardvuur aanmaken voor gepofte kastanjes. Dus nu heb ik helemaaaaal geen zin meer Ga nu eerst maar eens een lekker kopje thee zetten want k heb het koudd!!
gatver meiden ik walg van mezelf maar ik ga niet sporten denk ik Heb echt geen zin! Volgende keer beter
ajlaa--> lastig he met al die verzekeringen... voor mij heeft me vriend vorig jaar gekeken omdat we toen net in het traject waren gestapt en daarop hebben we gekeken vooral over de vergoeding van de behandeling van ivf en icsi en hoeveel behandelingen je dus vergoed krijgt. wat eisprong betreft ik heb alleen rond die tijd slijm maar niet waterig... dus weet niet of het ook waterig zou kunnen zijn. blike--> ik hoop dat nick snel beter zal worden... erg vervelend zo`n verkoudheid. luca--> heerlijk toch zelf de kerstboom beslissen hier in nl hadden ze vorig jaar zo`n bruine champagnekleur voor de kerstballen was ook echt heel mooi. igor--> lekker hoor 2 weken vooruit gezet dan gaat de tijd weer iets sneller haha. noamy--> ik hoop dat noel wat minder huilerig is geworden weer... zielig hoor heeft ie nog steeds zo`n pijn denk je? wij gaan dus de kerstboom weer paars met zilver doen gewoon hetzelfde als vorig jaar vind het nog steeds leuk. ik vnd het wel altijd leuk om de boom lekker vol te hangen haha me vriend vind dat alleen wat minder maarja hij helpt ook niet de boom versieren dus beslis ik het oja we hebben laatst nog een brief van het amc gehad dus ik de brief geopend dacht nu krijgen we te horen dat we bij hun kunnen beginnen ofzo met icsi he want ze zeiden jaar wachtlijst maar kon ook zo zijn dat het minder zou zijn omdat veel mensen overstappen stond erin we staan al vanaf 4 april ingeschreven en vanaf NU is de wachtlijst nog steeds een jaar!!!! ik ben dus zooooo blij dat we overgestapt zijn naar het mck want het zou dus gewoon inhouden dat bij het amc pas eind volgend jaar plek MISSCHIEN zou zijn.... ben zo blij vind het alleen wel heel vreemd dat bij het amc de wachtlijst zo lang is en bij alle andere ziekenhuizen niet dan denk ik toch dat ze iets niet goed doen ofzo met de planningen...
Hey dames, lekker gekletst weer Kerst, mijn ouders zijn dit jaar weg dus standaard op kerstavond naar mijn schoonouders (zijn spaans dus die vieren alleen kerstavond). Ohja en overdag naar kerstwintercircus! waarschijnlijk gaan we eerste kerstdag naar mijn zus, tweede kerstdag waarschijnlijk niks (normaal nodigde ik mijn ouders en schoonouders uit maar mijn ouders zijn er niet en denk niet dat ik weer zin heb om2 dagen in de keuken te staan ) Ik zet ook meteen naar sinterklaas de boom, gezellig! Wij hebben een zwarte boom met veel wit en een beetje zilver. Hebben we al een paar jaar en ik koop steeds alleen wat dingetjes bij. Ik wil ook steeds een andere kleur, vooral paars vind ik mooi maar dat valt niet echt op in een zwarte boom Ajlaa, ik heb ook geen idee wat het kan zijn, bij mij was mijn vruchtbaar slijm doorzichtig en rekbaar maar niet echt vloeibaar dus. Blike, balen dat jij en nick allebei niet lekker zijn! Beterschap!
Wow Ikkuh wat erg! Nog een jaar wachttijd, gelukkig zeg dat jullie zijn overgestapt! Lupita klinkt als een gezellige kerst Zo ik moet vanochtend naar de oogarts. Even oogjes op laten meten want volgens mij ben ik zo langzamerhand wel aan een bril toe. En daarna even boodschapjes halen, kan maar weer gebeurd zijn. Daarna misschien proberen biscuit voor de taart te bakken zodat ik morgen evt taartje kan maken (als ik de spulletjes kan vinden tenminste). Nu eerst maar even douchen
dat zeg je heel goed, igor!!!!! ben je al wezen 'shoppen', ik denk dat ik daar in zou doorslaan haha nou volgens mij is mijn eisprong geweest omdat temp vanochted weer 0,2 hoger was, maar ff geeft geen kruis aan??? mss omdat ik mijn afscheiding niet bij heb gehouden, erg irritant! ikkuh, jeetje 1 jaar?!!!!! niet te geloven!!!!!!!!! is maar goed dat je verder ging kijken! toen ik een tijdje terug ha belde of ik doorverwezen kon worden naar een ander ziekenhuis, omdat ik nou langer moest wachten dan werd gezegd, zei de assistente doodleuk...."vindt u het zo erg dat u moet wachten?" toen dacht ik echt bij mezelf mens je spoort m niet, zo'n vraag stel je niet!!!!!!!! net zoals je nooit aan iemand moet vragen "en zijn jullie al met kinderen bezig'
Haha oké ja das wel een domme vraag Ajlaa neerhoor mevrouw ik vind het wel fijn om nog eens een jaar te wachten, kan ik nog even goed nadenken of ik het wel echt wil Tactloos hoor
ja goed, heb bijna niks, -0.25 aan beide kanten maar krijg toch een brilletje voor 's avonds, lezen tv kijken enzo. Omdat ik anders hoofdpijn krijg. Hebben jullie dat ook altijd, als je ergens zit bij een dokter oid dat je dan ALTIJD moet plassen? Ik heb het echt iedere keer, terwijl ik daarvoor thuis gewoon naar de wc ben geweest. En natuurlijk gingen we daarna nog boodschappen doen maar gelukkig hebben ze bij de supermarkt wel toiletten We zijn even thuis voor Aline's maaltijd en daarna gaan we supermarkt ronde 2 doen, bij een andere supermarkt op zoek naar taartspullen want deze had niks helaas . Ik had geen euro bij me dus ik moest alles in de kinderwagen proppen