Gestopt met de pil Augustus 2010 ~DEEL 3~

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door blike1987, 29 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    ohja vrijdag had ik toch iets nah heb nog nooit echt moeite gehad tegenover mensen zeg maar met onze kinderwens die niet lukt maar afgelopen vrijdag liep ik helemaal rood aan op me werk ik had een klant en die liep 3 keer te verkondigen dat hij niks kan behalve een sport die hij beoefend en kinderen maken!! oehhhh ik werd uiteindelijk zo kwaad dat ik net op tijd klaar was met hem want de gedachtes om hem een schop tussen zijn benen te geven zaten erg hoog me agressie kwam wel erg omhoog toen heb uiteindelijk ook tegen me collega`s gezegd dat ik hem nooit meer wil helpen dat ik dat echt niet trek als ie zulke opmerkingen vaker gaat maken
    moest het ff kwijt sorry

2. whaaaahahaha blike :p doodsbang voor die knuffel :D

3. noamy wat zielig voor jullie ventje zeg :( Gelukkig wordt er nu iets aan gedaan, dan gaat het hopelijk snel beter :)

Ikkuh nou jeetje zeg zo iemand zou ik in het vervolg ook ver bij uit de buurt willen blijven! Getver!

Ohh meiden ik heb weer een rotdag, zit maar met het dilemma over studeren in mijn hoofd. Vandaag was de deadline voor inschrijven, maar ik keek op de site blijkt het uiteindelijk 1 december te zijn! Dus nog een maand om te twijfelen.. zucht!

Ohja en ik heb een hekel aan die oude heks van boven. Ben er zo klaar mee nu, wat mij betreft ziet ze Aline helemaal nooit meer en ga ik zo ver mogelijk van haar vandaan. Grrr ik heb niet zo snel een hekel aan iemand, maar voor haar voel ik echt alleen maar intense haat.

4. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    luca--> ik hoop dat je snel uit dat dilemma bent en de oplossing gevonden heb ik kan je alleen een voordeeltje geven... als je gaat studeren in nl dan ben je wel even een tijdje van die oma af haha maarja zitten natuurlijk verder ook een heleboel nadelen aan
    maar je hebt nog even om te denken succes ermee

5. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Naomy:
    Aah wat zielig voor jullie kereltje! Hopenlijk gaat hij zich snel beter voelen!!
    Vond het ook erg moeilijk om rust te houden, heb er ook regelmatig door op mijn kop gehad van mijn vriend, maarja... aard van het beestje hé? ;)

Ikkuh:
    Ohh vreselijk, sommige mensen zijn ook zoo vreselijk ongevoelig :(

Luca:
    Tsja, lastige beslissing...

6. Asun

Asun Niet meer actief

Goedemorgen meiden!
    Lize is gistermiddag bij de gastouder geweest. Ging super goed! Was eind vd middag wel jengelig.. Maar dat is ze thuiz ook altijd. Vervolgens thuis in diepe slaap gevallen.. om half 8 gister wakker gemaakt voor de fles. Met pijn en moeite heeft ze die opgedronken. Haar lekker laten slapen.. en ze werd vannochtend pas om 7 uur weer wakker:$!

Vanavond heb ik de na-yoga. We nemen allemaal onze kindjes mee, zo leuk!! Ben echt benieuwd!

Naomy Hoop dat de osteopaat werkt, ik hoor er vaak goede verhalen over! en wel rustig aan doen hoor.. anders is de klap straks weer harder.

7. Igor35

Igor35 Fanatiek lid

25 okt 2010
    1.679
    0
    0
    Management Assistent en mijn eigen webwinkel in wo
    Gelderland
    Ikkuh ik had in gedachten zijn ballen eraf gehakt....sommige mensen zijn zeker gevoelloos en maken opmerkingen dat je denkt; heb je dat nu net serieus gezegd?? Aan de andere kant denk ik dan maar; ze weten niet beter.
    Wel heel goed van je dat je tegen je collega's hebt gezegd dat je hem niet meer wil helpen.

Noamy ach dat arme jochie, ik heb ook hele goede verhalen over de osteopaat gehoord, voor zowel kinderen als volwassenen. Sterkte ermee meis.

Luca lastige beslissing, wat houdt je nu precies tegen om het te gaan doen? Tijd, afstand, Aline, of je het wel aan kan allemaal...???

Asun wat fijn dat het goed ging bij de gastouder. Mag ik vragen waarom jullie Lize naar een gastouder brengen en niet naar een kdv?

Blike aaaaahhhhh wat een gave foto, heel mooi!!

Lupita beterschap meis, ziek goed uit.

Met mij gaat het wel oke, ik voel me een beetje vreemd, misselijk, duizelig en een raar gevoel in mijn onderbuik. Dit komt vooral door de utrogestan bolletjes die ik 3x daags (2 stuks) vaginaal in moet brengen. Deze bolletjes geven dezelfde verschijnselen als een zwangerschap dus heel gemeen. Maar heb de hele nacht dat rare gevoel in mijn onderbuik gehad en dat maakte me wel een beetje onzeker.....nu is het weer over.

8. Oh Igor zooooo spannend! En ja lekker gemeen dat je de symptomen sowieso hebt. Daar kun je dus helemaal niets uit afleiden :)

Wat me nu tegenhoudt zijn een paar dingen; ten eerste dat mijn vriend niet meer mee kan omdat hij net een nieuwe baan heeft. En hij daardoor Aline maar heel weinig zal zien 4 maanden lang (en dan na de zomer weer 4 maanden). Verder moet ik nog heel goed bedenken wat ik qua opvang voor Aline kan verzinnen in NL. Mijn moeder werkt 3 dagen dus die kan niet zomaar elke dag oppassen. En op de universiteit is het natuurlijk vooral veel zelfstandig werk plus dat het rooster nog wel eens wisselt dus ik kan geen vaste dagen doorgeven ruim van tevoren.

En een ander probleem is dat als ik mijn vriend hier achterlaat zijn oma hem weer helemaal in gaat pakken. Als ik dan terugkom zijn we weer terug bij af zegmaar. Want hij gaat (denk ik) never nooit zelf het huishouden doen, koken, de was etc doen naast zijn werk. Alhoewel ik dat nog niet met hem heb besproken. Misschien als ik het hem op het hart druk dat ie het dan wel doet :p

Als mijn vriend mee zou kunnen zou ik het meteen doen want ik heb ook nog eens recht op eenoudertoeslag bovenop de stufi dus qua kosten kom ik er wel uit. Maarja hij is net een week met zijn nieuwe baan begonnen, en als hij deze functie nu opgeeft vindt hij die niet zo snel nog eens. In Nederland kan hij niet zomaar werken dus hij zal niet zo snel kiezen om mee te gaan. Andere rotte is dat hij nu een proeftijd heeft van 3 maanden, tot begin februari. Als ze tegen die tijd zeggen dat ze toch niet verder met hem in zee willen dan hebben we dus helemaal niks, want ik kan de studie niet meer beginnen in februari dan en hij zit zonder werk :p achja ik ga eerst alles goed bekijken hoe of wat en dan weeg ik de voor en nadelen tegen elkaar af. Maar ik ga het hoe dan ook doen hoor, als ik niet in februari begin dan ga ik in september, maarja dan zit je ook weer met de tijdslijn van opgroeien (we zouden bij mijn ouders intrekken en een peuter in huis is al lastiger dan een baby) en evt een tweede etc. Dan zou Aline bijv al minstens 2 zijn voor we aan een tweede kunnen denken. Valt wel mee, ik heb voorlopig geen kriebels maar zijn allemaal dingen waar we bij voorbaat over na moeten denken ook. Want bij een tweede zwangerschap is de kans groot dat ik weer rust moet houden dus ik kan niet zeggen oh dan kunnen we tijdens de studie al voor een tweede gaan, dat is dus geen optie. En zo zijn er nog veel meer toekomstplannen waar we dan nu al over na moeten gaan denken.

9. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Igor:
    ohh meid wat moet dat spannend voor je zijn...

Luca:
    Denk wel dat als je het ooit nog wil gaan doen, dat je het nu moet doen... je zegt het zelf al, Aline is nu nog maar een babietje, dus dan is het gewoon wat gemakkelijker.
    Tis wel vervelend dat je je vriend dan vier maanden niet kan zien, en hij Aline niet... Je zou in Nederland voor een gastouder kunnen gaan, dat is wat flexibeler dan een KDV bijvoorbeeld.
    Succes met het maken van een keuze meid!

10. Asun

Asun Niet meer actief

Gastouder is wat flexibeler en kleinschaliger. Dat sprak ons meer aan.
    Wat vervelend van die klachten.. kan me voorstellen dat t heel verwarrend is. Bleh

Even heel wat anders, morgen zijn mijn man en ik alweer een jaar geleden getrouwd!! Wat vliegt de tijd zeg..

11. Asun

Asun Niet meer actief

Ik kan me voorstellen dat je keus erg lastig is, tja luister naar je gevoel zou ik denken. Maar dat kan soms ook erg verwarrend zijn..

12. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Asun:
    Oh wat leuk! een jaar alweer! Gaan jullie nog wat speciaals doen?

13. wauw een jaar alweer!? Lijkt echt nog niet zo lang geleden :) Maar alvast gefeliciteerd!

Ja het is een lastige keus inderdaad. En wat je zegt Blike het is gewoon nu of nooit wat de studie betreft. Ik krijg ook een beetje vaag het vermoeden dat vriendlief wil dat ik het uitstel tot september omdat hij ergens hoopt dat ik tegen die tijd zeg "ach laat maar zitten". Maar ik ga deze week nog even met de ib groep bellen (of hoe heet het tegenwoordig :D) en wat vragen stellen, en even met mijn ouders aan de lijn hangen over mogelijkheden. En dan schrijf ik me meteen in voor februari of september 2012, dan kan ik het iig niet uit laksheid laten varen zegmaar. Uitschrijven kan als het goed is gewoon nog later toch mocht er echt iets tussenkomen?

Krijg je ook kinderopvangtoeslag als je studeert en je kind bij een gastouder zet? PFf krijg je ook al die administratieve rompslomp weer. hoewel.. het is maar tijdelijk dus dan hoef ik me misschien niet helemaal in te gaan schrijven enzo.. moet nog even goed uitzoeken er komt zoveel bij kijken. Moet ook goed kijken hoe dat zit met Aline met de doktersafspraken enzo. Hier loopt ze bij een kinderarts maar in NL is dat gewoon het cb geloof ik he. En heb je dan een verzekering nodig of iets? Neem aan van wel..

Zoo ik ben net even naar de supermarkt geweest en heb toen heerlijk alleen geluncht en een lekkere segafredo latte machiatto genomen :D (lekkere koffie is nogal schaars hier haha). Daarna nog een leuk shirt voor vriendlief gekocht. En we hebben een nieuwe auto, een citroen berlingo. Heerlijk ruim, de kinderwagen leg je er zo in (bij mijn corsa moet je hem echt helemaal uit elkaar halen voordat ie in de kofferbak past :p) en we hebben de easybase erin gezet dus de maxicosi is ook klik en hij zit. Vond het eerst wel eng om in te rijden omdat het best een grote auto is maar eigenlijk is het hetzelfde als alle auto's als je eenmaal rijdt. Gaat toch meer op gevoel. En je hebt overal veel beter zicht op.

Vriendlief gaat vanmiddag eindelijk naar de tandarts. Laatst was zijn kies eruit gevallen (volgens mij heeft ie al bijna geen kiezen meer over), hij had daar al sinds begin dit jaar last van en in maart had hij een keertje gebeld voor een afspraak omdat ie toen zon pijn had dat ie op ibuprofen leefde, maar toen hadden ze alleen anderhalve maand later plek en toen had ie gezegd laatmaar. Dus gewoon met kiespijn doorlopen en toen viel ie er dus een paar weken geleden uit. Dus ik zei nou ga je dan NU eindelijk naar de tandarts!? Zegt ie nee nu wordt de pijn minder hij is er toch uit. Ik nog proberen uit te leggen dat als ie hem niet helemaal eruit laat halen dat enorm kan gaan ontsteken enzo, maar nee hoor gewoon stug doorlopen. En toen bgon zijn tandvlees over de afgebroken tand heen te groeien en jahoor het is ook ontstoken dus nu leeft meneer weer op ibuprofen. En nog had hij ermee doorgelopen als ik die afspraak niet voor hem had gemaakt :$
    Ik vraag me echt af hoe dat moet zijn als je tandarts bent en de ravages die je af en toe tegenkomt :p Vandaar dat ze zelf altijd zo'n stralend gebit hebben! Ik zou meteen neurotisch 10x per dag poetsen als ik al die gore gebitten zag :D

14. ohja nog even een paar vraagjes;

1heeft iemand hier guitar hero op de wii? Ik wil het graag kopen om zo af en toe eens iets anders te spelen dan alleen dansspelletjes maar op bol.com en amazon.com heb je bijna alleen maar tweedehands en eentje die heet warriors of rock ofzoiets. Benieuwd of er ervaringen mee zijn want het is 50 a 60 euro dus moet wel een leuk spelletje zijn vind ik :p

2En verder; ik ben alvast aan het verzinnen voor kerstkadootjes. We hebben twee nichtjes, eentje van 6 en eentje van 2,5. Ze zijn allebei helemaal gek op barbies. Vorig jaar had ik voor de oudste een barbie gekocht met muziek enzo en dat vond ze helemaal fantastisch, maar het schijnt dus dat ze constant ruzie maken over wie met welke barbie mag spelen :p En nu heb ik dus twee hele mooie barbies gezien, maar ik twijfel of ik dan wel twee verschillende moet kopen. Dan krijgen ze weer ruzie over wie met welke mag spelen. Maar twee dezelfde vind ik zo nutteloos. Mijn moeder deed dat vroeger ook altijd zodat we geen ruzie zouden krijgen maarja dan heb je twee keer hetzelfde speelgoedstuk in huis.

3En dan ook nog het probleem dat barbie te geslachtsgericht en niet 'praktisch' is. Hun moeder vindt dat ze teveel speelgoed hebben en heeft dus liever dat we praktische dingen kopen. En vorig jaar wilde ik dus een schoonmaaktrolley kopen voor de jongste maar dat mocht niet van mn schoonzus want dat was te geslachtsgericht (in de zin van dat een meisje schoon 'hoort' te maken en dat wilde ze ze niet aanleren).
    Aan de ene kant wil ik het wel respecteren want ik zou het ook niet leuk vinden als ik zou zeggen koop dit niet en ze kopen het toch. Maar aan de andere kant zij vinden het leuk om mee te spelen en het is maar 1x per jaar kerst. Voor hun verjaardag hebben ze ook alleen maar praktische dingen gekregen (kleding enzo) dus dan mogen ze toch ook wel eens verwend worden? Dus misschien maar helemaal geen barbie? Maar ik vind het zelf zo leuk om kado te doen :) Met die andere schijnt ze zelfs te slapen enzo dus als ik die kids daar blij mee kan maken..

4en dan nog een vraag; heeft iemand de amazon kindle (ereader)? Die wil ik misschien voor schoonmoeder kopen. Ze leest heel veel en in Marseille heb je sinds kort een bieb die ook e-boeken uitleent. Aan de andere kant is ze al met pensioen en altijd thuis. Reizen doen ze niet meer dus dan heb je misschien ook niet zo veel aan een e-boek? Anders zat ik te denken aan zo'n printapparaatje waar je foto's mee kan printen van een camera (om foto's van de kleine te printen. Ze hebben geen kleurenprinter en ze zei laatst dat ze het zo jammer vond dat ze geen foto's op papier heeft en dat ze daarvoor dan speciaal naar de winkel moet enzo). Heeft iemand zoiets toevallig?

Zo :D Dat was de enquete weer hihi

15. oh trouwens blike mijn vriend kan Aline wel zien maar dat zou dan eens in de drie a vier weken een kort weekend zijn. Beter dan helemaal niet natuurlijk maarja je mist wel heel veel dan, het is natuurlijk iets heel anders dan dat ze gewoon elke avond naast je ligt. Kijk voor mij vliegt de tijd toch wel voorbij, ben waarschijnlijk helemaal op aan het gaan in de studie. Plus dat ik mensen om me heen heb. En hij komt elke avond in een leeg huis thuis, moet dan ook nog zijn eigen eten koken, het huis schoonhouden etc. Dus voor hem zal het zwaarder zijn dan voor mij. Oh well.
    Ik ben uitgespuid hoor, zat me kennelijk veel dwars :D Krijg je als je heel de dag geen aanspraak hebt haha dan gooi je alles op een forum eruit :D

16. Lupita

Lupita Bekend lid

26 aug 2010
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Luca, wat een vragen zeg! :) betreffende je nichtjes zal ik gewoon iets geven wst jij graag wilt geven, als ze zich met barbies erg vermaken waarom niet toch?

Mijn ouders hebben ook een ereader en zijn er erg blij mee, maar zij reizen veel dus dan is het meteen ook praktisch. Printer is misschien ook wel leuk maar dan moet je hem wel regelmatig gebruiken anders droogt de inkt weer uit enzo...

Asun, wat heb je trouwens ook een super leuke profielfoto! Echt cute!

Ik zit in dillema wst voor matras we moeten aanschaffen. Mijn vriend vindt een aerosleep overdreven maar ik ben af en toe nogal een neuroot dus vind het misschien wel wat. Als het geen aerosleep wordt weet ik niet of ik moet gaan voor een koudschuim matras of een binnenveringsmatras. En wat doe je er dan allemaal op, moltonhoeslaken en gewoon hoeslaken? Gebruiken jullie een hydrofiele doek voor onder het hoofdje? Pff.. Vind het allemaal erg lastig!

17. Lupita

Lupita Bekend lid

26 aug 2010
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ps. Ik hield vroeger heel erg van lego, ieder zijn ding toch? ;) misschien vinden je nichtjes over een half jaar weer iets anders leuk dus zal gewoon geven wat ze nu leuk vinden. :)

18. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    zooo Luca, wat een verhaal... ;)

Verstandig idd om je in ieder geval al te laten inschrijven! Geen idee eigenlijk of je dan toeslag krijgt als je studeert? vast wel toch? anders even op Belastingdienst/Toeslagen kijken.
    Je hebt een zorgverzekering nodig ja, maar dat is tot haar 18e gratis in Nederland. Je zult alleen voor jezelf wel weer een verzekering moeten aanvragen denk ik.

Lekker dat jullie een andere auto hebben. Dat kliksysteem voor de maxicosi is inderdaad erg handig! Helaas kan dat niet in mijn auto.

waah was zijn kies er uitgevallen? :S jeetje... dat zal me toch een zeer gedaan hebben, zo'n kies valt er niet zomaar uit! pff wat raar geregeld daar in Frankrijk dat je niet regelmatig heen moet zeg...

AAh barbies zijn toch juist super? en daar kun je echt nooit genoeg van hebben hoor, vind ik.
    Wauw wat een mooie prinsessebarbie zeg :D hoop dat ik ooit nog een meisje krijg, zodat we lekker samen weer met barbies kunnen spelen... of ik moet Nick zover krijgen, maar dan krijg ik vast ruzie met mijn vriend ;)

Lupita:
    Wij hebben gewoon een goedkoop matrasje gedaan, ik vind het allemaal wat overdreven eerlijk gezegt... hoeveel weegt zo'n kindje nou ;)
    Wij hebben een kleine molton voor onder zijn rug en billen (mag niet onder het hoofdje) een hoeslaken en dan een hydrofieldoek onder het hoofd zodat je de hoeslaken niet meteen hoeft te verschonen als je kindje een keer wat melk uitspuugd.

19. Asun

Asun Niet meer actief

#60 Asun, 2 nov 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 nov 2011
    Lupita Thanks.. wat een schatje he :D;)
    Wij hebben een molton, hoeslaken en hydrofieleluier (alleen onder t hoofdje, ivm spugen). Ik moet zeggen dat lize weing spuugd, maar t staat zo leuk (we hebben de roze hydrofiele luiers van de hema).
    Volgens mij mag je wel een molton over de gehele matras maar een bedzeiltje niet. Alleen onder de billen, ivm stikkings gevaar. Mijn molton is gewoon kantoen ook van de hema en kan niks mee gebeuren.
    Wij hebben een matras met van die gaatjes erin (ben de naam ff kwijt). Voor mij hoefde t ook niet geen aerosleep te zijn. We hebben wel een matrasje wat lucht doorlaat.
    Doe wat je zelf denkt dat goed is meis. Er is zooo veel te kiezen.

Deel Deze Pagina