hey dames! wat een stilte hier zeg. ajlaa--> mijn cyclus is echt prut! het verschilt van 4 tot 7 weken vooral met spanningen duurt het langer en de eerste keer dat we mochten beginnen toen was me ongie zo minimaal dat ik amper wist of het was dus hopen dat het nu goed gaat. ik hoop zo dat het deze maand raak zal zijn bij je... ga je ovulatie testen nu gebruiken? roxy--> heerlijk toch als je dan te horen krijgt dat je mooi zwanger bent! lekker van genieten van al die complimenten haha. gelukkig dat het leuk is op je zw-gym altijd leuk mensen te leren kennen toch op die manier nou vandaag heb ik permanente eyeliner laten zetten... ben er helemaal blij mee
Inderdaad rustig hier. Had zelf ook niet veel te melden dusja Ikkuh, is het pijnlijk om permanente eyeliner te laten zetten? Ben benieuwd hoe het eruit ziet. Hier alles rustig, Hugo is nog steeds verkouden helaas dus ben benieuwd wat ze donderdag bij het consultatie bureau erover kunnen zeggen. Hij begint nu wat langer door te slapen maar nog steeds verdeelt over de dag, dus ipv de 3 uur die er tussen de voedingen zat zit er nu ongeveer 3,5 uur tussen. Hij begint wat meer behoefte te hebben aan zijn speentje. vannacht was hij aan het huilen, geef ik hem zijn speen en ga ik zijn fles klaarmaken, kom ik weer boven ligt hij weer te slapen. Dat hielt ie ook nog eens een half uur vol dus stond ik daar voor niks met zijn fles dat had hij voorheen niet, dan gaf ik zijn speen zodat hij 5 min. stil bleef zodat ik zijn fles kon maken. Dan was ik altijd precies weer op tijd boven. Hij is nu ook overdag meer wakker, denk dus wel dat ie een dag en nachtritme krijgt. Iedereen een fijn weekend gehad?
Happy Valentinesday!!!! Hebben jullie allemaal wat gehad? Ik niks, wij doen er verder ook nooit wat aan eigenlijk en nu zit mijn mannetje ook nog in Azie dus dan wordt het helemaal lastig. Lupita wel fijn dat Hugo nu een beetje een ritme krijgt. Volgens mij zou jij officieel nu ongeveer uitgerekend zijn toch? Moet je nagaan, Hugo is nu al een maand oud. Roxie ik kijk heel erg uit naar de 20 weken echo, heb nu een beetje zo'n gevoel van wachtweken zeg maar. Na 20 weken gaat het voor ons ook allemaal beginnen, met het kamertje aan de slag en dan weten we wat het wordt en kan ik heerlijk gericht gaan shoppen. Ben al wel een het rondneuzen hoor en heb al heel veel leuke ideeen, maar allemaal gericht op toch een meisje...als het een jongen is dan moet ik wel even omschakelen, maar goed het kan maar zo natuurlijk. Maar absoluut even welkom!! Ikkuh heb je onder en boven de permanente eyeliner? Ik heb alleen onder en vind het ideaal, ik zou straks ook wel een keer boven willen en onder moet weer bijgewerkt worden, dat zit er nu toch al zo'n 4 jaar op en wordt nu iets vager. En wat fijn dat je ongesteld bent geworden, het komt nu steeds dichterbij...
Wat een hel!!! Heel verhaal getypt is het weg! Nu dus geen zin meer in, haha. Anyway...in het kort: @ikkuh, heb je al zw vitaminepillen geprobeerd om de onregelmatige cyclus wat regelmatiger te krijgen? Misschien werkt het? Ik weet niet of mijn laatste 3 cyclussen daardoor komen, maar ik gebruik die van het kruidvat! Ben trouwens ook erg benieuwd naar de eyeliner! Lijkt me wel erg handig maar ook pijnlijk! Ik gebruik nu idd ovu testen! Heb ook nog een grote verpakking van CB digi ovu testen gehaald. En met de testen van Blike en Igor (nogmaals thanks meiden!!!!) lijkt me dat ik mijn lh piek niet zal missen!!! @Lupita, ah wat sneu van Hugo, hopelijk wordt het minder nu het buiten ook wat warmer wordt! @Igor, nog 2 weekjes meid en dan kun je je helemaal laten gaan bij het shoppen! Wat lijkt mij dat gaaf! Is je vriend al wel weer terug bij de volgende echo? @Roxie, is de babykast al geleverd? Zijn jullie al wat wijzer wat betreft babynamen? Wij doen ook niks aan Valentijdsdag!
Aaaarrrgggh, heb ik hetzelfde als jij Ajlaa! Heel verhaal getypt, WEG!!! Nou ja, in het kort dus: kast is geleverd, staat nu in de grondverf. Morgen de eerste lik blauw eroverheen, ben benieuwd hoe het wordt! Naam zijn we over uit. Heb ook al geboortekaartjes uitgekozen, dus heb zijn naam al gedrukt zien staan. Heel apart, denk dat het pas echt werkelijk wordt als hij er ook echt is! Vanochtend intake gehad van kraamzorg, dus we komen steeds een stapje dichterbij! Ajlaa, hoop dat je een beetje wijs wordt uit de ovutesten. Hoorde er hier zulke wisselende verhalen over, over onduidelijke streepjes en andere frustraties, dat ik ze nooit heb gebruikt. Ik vond temperaturen wel heel informatief! Igor, ben benieuwd of je voorgevoel klopt. Maar moeders weten het meestal wel, volgens mij! Wat denkt je vriend? Balen dat hij weer weg is voor zijn werk, met de 20-weken echo is hij er wel bij toch? Hier ook niks aan Valentijn gedaan. Ga zo lekker koken voor mn schat en dan weer naar zwangerschapsgym. En daarna lekker knuffelen op de bank
roxie, ook ik was 1 van diegene die alleen maar aan stressen was door de ovu testen! daarom heb ik ook die dure van CB er bij gehaald. Die laat een smiley zien en dus niet turen naar 2 verschillende streepjes! Op een gegeven moment wil je gewoon nogmaals alles uitproberen zodat het lukt! Schiet dus echt lekker op bij jullie!! Super! Voor hoeveel uur ga je gebruik maken van de kraamzorg? Of mag je dat dan alsnog bepalen? Ga je trouwens thuis bevallen? God, wat een vragen, je zult wel denken! haha. Have fun vanavond
Lupita--> haha daar stond je dus met zijn fles is hij kort erna nog wel wakker geworden ervoor? Igor--> wel jammer dat je mannetje er niet is het had wel fijn geweest om gewoon lekker samen te zijn he maarja dat is het hele jaar door fijn. Ajlaa--> nee heb nog niet die pillen geslikt ben zo'n belabberde pillenslikker haha moet nu ook die foliumzuur weer beginnen dus zometen dat even doen... nou je kan wel even voort he met het testen haha ik had dat dus ook met die testen had voor mijn gevoel regelmatig en ovulatie haha dus werd mij ook aangeraden die van cb met smiley die zijn meten duidelijk. Roxy--> nou het zal snel goedkomen met de kast ben benieuwd naar het eindresultaat. Lekker als straks een hoop geregeld is hoor. Nou over de eyeliner... ik heb dus alleen onder gedaan de reden ervan is vooral omdat ik allergische reacties krijg van make-up dus dit is ideaal! Na jaren nadenken dus de stap genomen kwa pijn viel wel mee begin voel je even maar daarna verdoofd ze het en kieteld het Boven heb ik dus niet gedaan omdat ik niet weet of dat bij mij te veel is aangezien ik niks gewend ben. Maarja pijn viel wel mee dus ik zou zo nog een keer gaan en een vriendin ging ook en ij is heel erg kleinzerig en zou het ook nogmaals doen. Zal van de week ff kijken voor een foto te laten zien hier of op fb. Nou fijne avond nog even allemaal!
Ja mijn vriend komt zaterdag alweer terug en is zeker in nederland met de 20 weken echo, dat moet ook wel vind ik. Mijn vriend denk ook een meisje Daarna ga ik nog een keer een 3D echo laten maken maar dan ga ik samen met mijn moeder, die wil het ook zo graag zien. Ik ben trouwens inmiddels 4,4 kg aangekomen, valt volgens mij nog wel mee toch?? En zondag en maandag carnaval vieren natuurlijk, dit keer nuchter..ben benieuwd hoe dat is maar heb er sowieso heel veel zin in dus gaat helemaal goed komen. Ik ga als zigeuner en heb aan de rok een tricot band laten maken zodat het nu een zwangerschapsrok is, zit heerlijk en ziet er gaaf uit. Ajlaa jij kan zeker je eisprong niet missen deze maand. ikkuh nog 2 dagen en dan de zaadtest, gaat vast helemaal goed komen. En fijn he zo'n lijntje, ik vind het echt ideaal.
Ikkuh, hij had nog een half uur geslapen. Ik had zijn fles in een spuugdoekje gewikkeld en die was dus nog wel warm zat. Hoefde gelukkig niet een nieuwe fles te maken Igor, spannend hoor de 20 weken echo! Ben erg benieuwd of het ook echt een meisje is veel plezier met carnaval! Ik persoonlijk heb er niet veel mee, vind het wel leuk om naar de optocht te gaan kijken zeker als Hugo wat ouder is. Aljaa, gaat dus helemaal goed komen met de testen! Succes meis! Wij hebben ook niks voor valentijn gedaan, ofja ik had wel een grote kaart laten maken met Hugo die een pijl en boog vast houdt als cupidootje (met photoshop, lekker simpel in elkaar geknutselt) en heb lekker weer een keer zelf pizza gemaakt. Dus heb mijn vriend wel een beetje verwend, zelf heb ik niks gekregen maar ik had tijdens mijn zwangerschap al een mooie bos rozen en kaart gehad dus had gezegd dat ik ook niks wou hebben. Gisteren weer naar de kapper geweest, wat is dat heerlijk ik heb korte haren dus mot eigenlijk zeer regelmatig gaan dus ben blij dat ik nu weer een kort koppie heb
Nee hoor, vraag maar raak Ik heb het basispakket qua zorg, dus ik krijg 49 uur kraamzorg. Omdat ik thuis wil bevallen komt daar nog 4 uur bij, 53 uur dus. Dus dat zijn 2 vragen in 1 beantwoord! Op mijn zwangerschapsgymclubje (8 dames) ben ik bijna de enige die thuis wil bevallen. Er is nog iemand die thuis wil bevallen, maar die is al 2 keer in het ziekenhuis bevallen en dat ging goed. Ik vind dat toch wel heel opvallend. De mevrouw van de kraamzorg zei het ook, dat ze tegenwoordig heel weinig vrouwen tegenkomt die van hun eerste thuis willen bevallen. Ik voel me hartstikke goed, dus hoop dat het ook gaat lukken. Begrijp dat de kans nog steeds 60% is dat ik wel in het ziekenhuis beval. Ik vind het ook wel een heel fijn idee dat ik 5 minuten rijden van het ziekenhuis woon, dus mocht het nodig zijn, ben ik er zo! Igor, weet jij al waar je voorkeur ligt? Fijn dat je man met de 20-weken echo er wel bij is. Een vriendin van ons is eergister bevallen van een dochter, Jenny, en haar vriend werkt bij de marine en kon er niet bij zijn met de 20-weken echo. Dat was wel heel moeilijk. 4,4 kilo lijkt me prima toch! Bovendien was je zo slank, dan tellen die eerste kilo's niet volgens mijn verloskundige Alvast veel plezier op de carnaval trouwens!! Lupita, succes vandaag bij het consultatiebureau! Lekker he, naar de kapper! Wil ik ook nog doen voor de bevalling. Heb lang haar en knip mijn pony altijd zelf, dus hoef niet heel vaak. Heb zo'n mooie volle bos nu door de zwangerschap. Ik begrijp van vriendinnen dat het na de bevalling met bossen uit gaat vallen, dus moet er nu nog maar even van genieten, haha! Ikkuh, succes met de test morgen! Krijgen jullie gelijk de uitslag? Ik duim!!!
Hoi meiden, zo ik heb ook weer even vrijgemaakt om een beetje te reageren enzo, van wat ik heb onthouden hahah want het zijn zulke lange verhalen allemaal! Ikkuh dapper hoor die permanente eyeliner. Wel handig, hoef je het niet elke keer op te doen en al helemaal als je allergisch bent natuurlijk! Igor leuk dat je zwanger fit gaat doen! Ik kreeg toen van de fysio hier ook een boekje mee omdat ik niet mee kon doen met de cursus maar ik had toen toch last van mn bekken dus was wel aardig. Van wat ik hoor is het wel ok. En natuurlijk altijd leuk mensen te leren kennen! Roxie ook lekker naar zw. gym geweest dus! Leuk hoor, beetje meiden leren kennen. En thuis bevallen tja, iedereen zijn ding toch. Ik zou het nooit willen haha, al die troep in je eigen huis en dan het risico dat je inderdaad toch in het ziekenhuis beland. Maar voor mij is het makkelijk want je mag in frankrijk sowieso niet thuis bevallen haha. Lupita alles gaat goed dus met Hugo en jullie gezinnetje. Fijn hoor dat hij het zo goed doet! Zo ik lees dat carnaval ook weer voor de deur staat. Wordt vast gezellig, ik ben dan alweer het land uit want ik vlieg aan het eind vd middag naar MArseille! Ben wel een beetje verdrietig hoor, heb het hier echt heerlijk gehad en veel leuke dingen gedaan, en straks moet ik mijn 'gewone'leventje weer oppakken. Hoewel ik wel een aantal veranderingen aan ga brengen gelukkig Maar eerst blijf ik nog een weekje bij schoonmoeders. Dit weekend komt mijn vriend ook daarheen zodat hij ons weer kan zien want hij hing elk weekend zwaar depressief aan de telefoon haha Mannen kunnen echt niet alleen zijn, zucht. Maargoed we hebben hem natuurlijk ook gemist dus vind het leuk dat we hem morgen weer zien! En ik ga dan volgened week vrijdag weer naar huis. Vanaf 10 maart gaan we babyzwemmen op zaterdagochtend dus das wel leuk, en verder heb ik via een frans forum iemand leren kennen om mee af te spreken. Dat meisje is net als ik voor haar vriend naar corica gekomen en komt zelf uit Parijs, dus die heeft dezelfde cultuurshock als ik haha. En zij heeft ook nog geen rijbewijs dus das nog erger! En dan ga ik ook meteen een oppas zoeken voor Aline voor als ik werk vind, maar sowieso alvast 1 dag per week om te wennen en zodat ik ook een beetje kan studeren want ik heb mijn eerste module binnengekregen. En ik mag al ergens op gesprek komen op een bureau die in de voedingsgroothandel zit en een assistent nodig hebben om te communiceren met het buitenland dus ik ben benieuwd of dat wat wordt. En zoniet dan schrijf ik me in bij het uitzendbureau Zoo even gespuid hoor, ik weet niet of ik iedereen nou heb gehad. Ik moest vanmorgen nog aan Paula denken, die zal nu wel ergens uitgerekend zijn toch? Hoop dat we het nog wel te horen krijgen als ze is bevallen! Nou de komende week zit ik bij schoonmoeder dus ik denk niet dat ik dan veel kom kletsen want die stomme ipad werkt voor geen meter hahaha! Ohja ik heb een extra koffer bij moeten boeken omdat we zoveel gekocht hebben! Erg he! Heb nu 35kg aan bagage, en dan nog de maxi cosi, de wandelwagen en de baby en de handbagage hahaha. Dat wordt even aanpoten om alles in het vliegtuig en in Marseille te krijgen
Oh Ajlaa vergeten sorry! Je gaat nu dus met de ovu-testen aan de slag? Spannend hoor, is toch weer iets nieuws uitproberen. Ben benieuwd wat eruit komt zeg, maar met al die testen zou je hem toch niet moeten missen hahaha! Gewoon bovenop je man springen hihi
En Luca, kreeg je alles mee in het vliegtuig? En ben je weer veilig thuis? Toch wel fijn om te horen dat je vriend jullie mist, kan ook niet anders natuurlijk! En wat leuk dat je een gelijkgestemde hebt gevonden op Corsica. Ga je binnenkort afspreken met haar? Succes met je banenjacht! Lupita, zag op FB dat gister je uitgerekende datum was! Wow, da's ook apart, dat je Hugo nu alweer een maand in je armen kunt houden! Vandaag werk ik weer lekker thuis! Afgelopen week de kast voor de babykamer geschilderd. Dit weekend eens even alles op z'n plek zetten, dan kan ik jullie een foto laten zien. Het wordt zo'n schattig kamertje, ben echt blij
hai allemaal, Jeetje het is hier echt rustig geweest de afgelopen dagen! Nick is ein-de-lijk weer wat aan de beterende hand, dit weekend was echt een drama, vrijdag opgehaald van de creche want het ging echt niet. Hij wilde niet slapen, dronk slecht en spuugde veel. Dit was donderdag ook wel te zien bij het consultatiebureau, hij was niet zoveel gegroeid... Vrijdag dus toch nog maar even naar de huisarts gegaan, hij heeft nu een antibioticakuur meegekregen en begint hier sinds vandaag eindelijk wat van op te knappen.. Roxie: Fijn dat de zwangerschapsgym beviel Mijn haar is inderdaad na de bevalling ook met plukken tegelijk gaan uitvallen... nu heb ik van mezelf wel een bos haar, dus het viel gelukkig niet zo op Lupita: Hoe gaat het nu met Hugo? niet meer verkouden hoop ik? Lekker hé? Als ze een dag-nachtritme gaan ontwikkelen Igor: Zag je feestjurk op FB! erg leuk! Je buikje begint mooi vorm te krijgen hoor Naomy: Hoe gaat het nu met Noël? ook alweer vier maanden zag ik! Tis echt een prachtig kereltje! Ikkuh: Ben ook benieuwd naar die permanente eye liner... ik zeg... foto! Luca: Leuk dat je iemand hebt leren kennen die in hetzelfde schuitje zit! En succes met je gesprek, wanneer heb je die?
Hey meiden, zo ik heb carnaval overleefd...het was super gezellig, zelfs alcoholvrij Blike heb heel veel leuke reacties op mijn outfit gehad en heel veel verbaasde blikken dat ik al bijna 19 weken zwanger ben Gelukkig dat de antibiotica aansluit, zielig als je kindje ziek ik. Roxie wij willen in het ziekenhuis bevallen, daar zijn we allebei heel duidelijk in. Bij ons komt de kraamzorg 23 maart langs voor een intake, ben benieuwd. Luca weer veilig thuis en alles meegekregen in het vliegtuig? Ikkuh hoe was de zaadtest van je vriend, was alles nu goed?
Aaah, Blike, wat naar dat Nick al zo lang ziek is. Hoop dat de ab-kuur helpt! Igor, je had echt een mooie outfit, gaaf hoor! Toch wel wennen lijkt me, een alcoholvrije carnaval! Ikkuh, ben ook heel benieuwd hoe de test is gegaan. Weet je de uitslag al? Hoop dat ze nu snel bij jullie aan de gang kunnen! Hier gaat alles goed, buikje groeit nog steeds lekker. 2 maart hebben we een rondleiding in het ziekenhuis. Wil liever thuis bevallen, maar als ik er toch terecht kom, weet ik alvast hoe het er uit ziet. Bovendien zit er ook een soort voorlichting bij over bevallen, daar ben ik wel benieuwd naar. En ik ga me even verdiepen in een cursus borstvoeding, dat wordt me aan alle kanten aangeraden. Reeds bevallen dames: hebben jullie ook zo'n cursus gedaan en was dat nuttig?
Roxie het is zeker anders, maar heb me echt prima vermaakt. Alleen was ik er gisteren om half7 wel klaar mee na 2 dagen. Toen zijn we ook lekker met z'n allen gaan eten en daarna naar huis en heb ik heerlijk een uur in bad gelegen. Ik heb besloten (of dat wist ik eigenlijk al voordat ik uberhaupt zwanger was) dat ik geen borstvoeding ga geven. Ik ben daar ook heel duidelijk in geweest naar de verloskundige toe en ze heeft er verder ook niet over doorgezeurd eigenlijk.
Roxie: Ik heb geen cursus gedaan, maar als je graag borstvoeding wil gaan geven zou ik zo'n cursus wel aanraden. Er waren een boel dingen die ik niet wist over borstvoeding... moet eerlijk zeggen dat het geven ervan me best wel tegenviel. Het gaat niet allemaal vanzelf zoals ze dat soms wel eens zeggen. Toch vond ik het wel mooi, het is toch wat intiemer dan flesvoeding vind ik. Igor: Krijg je nooit vreemde opmerkingen van mensen? Dat je geen borstvoeding gaat geven? Ik respecteer je keuze trouwens hoor.
Nou tot nu toe vertel ik dingen zoals over de borstvoeding alleen tegen vriendinnen en mijn moeder en die zeggen dat het mijn eigen beslissing is. En de meeste van mijn vriendinnen hebben ook geen borstvoeding gegeven of is het niet gelukt. Dus nee tot nu toe nog geen vreemde opmerkingen gehad