ohjee Ikkuh geen concentratie!? Je werkt toch in een kapsalon als ik het op fb goed heb begrepen? Geen rare kapsels gaan knippen he hahaha Igor hhaha ohh wat heerlijk met zo'n lekkere dag vrij zijn en in de tuin hangen terwijl de klusjes in je huis opgeknapt worden hihi En wat een bofkont zeg nog een hele week naar gran canaria! Echt heeeerlijk! Ohja dat andere meisje moet k nog steeds een mailtje sturen, maar ik ben zo bezig met die banen dat ik sowieso nog niet echt vrije dagen heb gehad haha. Nou ik ga straks maar voor die engels test. Het rotte is dat ik opeens slechter engels spreek sinds ik de hele dag door frans praat. Elke keer als ik nu op een woord probeer te komen dan kom ik wel op het franse en nederlandse woord maar niet op het engelse. Zo lag ik vannacht om 4 uur te piekeren hoe een busje in het engels nou ook alweer heet. En vanmorgen werd ik wakker en schoot SUV opeens in mn hoofd hahaha was helemaal blij Zo nu even die dondersteen aankleden haha. Ze zegt nu sinds gister papa, zo schattig
Morgen ladies, Bedankt voor jullie lieve berichtjes! Net een afspraak gemaakt voor Nick, morgenochtend ga ik naar de huisarts. en heb al een mail gestuurd naar de kinderdietiste, die gaat mij vandaag terugbellen over zijn uitslag. Ben benieuwd! Luca: Hopenlijk krijg je de baan meid!! Succes met je test!! Igor: Ze voelde een knobbel in haar borst, is naar de huisarts gegaan en die heeft haar doorgestuurd voor een mammografie. Die zag er niet goed uit dus hebben ze biopten genomen waar ze afgelopen maandag de uitslag van heeft gekregen. Maar het zat er al een jaar denken ze en was al vrij groot... dus stiekem vrees ik wel dat het uitgezaaid is, maar we houden hoop! Ben morgen ook vrij! Lekker van het warme weer genieten heerlijk! En lekker zeg! Gran Canaria, geniet van jullie laatste vakantie met z'n tweetjes en sta er ook echt bij stil!
Ja heerlijk hoor, dat zonnetje...laat maar komen Och jeetje al een jaar, hmmm dat is meestal geen gunstig teken maar zeker positief blijven!!
pff jeetje net een kwartier met de dietist aan de telefoon gehangen, ze is in combinatie met zijn luchtwegproblemen bang voor een fruitallergie, maar kon ze natuurlijk aan de telefoon niet met zekerheid zeggen. Morgen ook maar even over hebben bij de huisarts.
hooooi meiden! Ik ben echt heeeeel erg blij want ik ben aangenomen! Ik mag maandag al beginnen en word dan eerst ongeveer een maand intern opgeleid, en daarna mag ik het zelf gaan doen! Het was zo onverwacht! Ik kwam binnen en ik was de enige, terwijl ik dacht dat het een hele groep zou zijn die tegelijk die test af zou nemen en dat ze aan de hand daarvan sollicitatiegesprekken zouden gaan voeren. Maar ik was dus alleen en mocht gelijk door naar de directrice voor een gesprek, waarin me uit werd gelegd wat het inhoudt enz., dat ze al een tijd op zoek was en dat het begin vh contract al vrij snel was en toen kwam dus de test. Aan de telefoon had die vrouw gezegd dat het een test voor schriftelijk engels was, dus ik dacht das mooi want met mijn engels is niets mis dus kom maar op! Krijg ik die test zie ik opeens een kaart van Corsica enzo.. Dus ik dacht al oh jee want de topografie van Corsica heb ik nou nooit intensief bestudeerd haha. Ik kreeg er een uur voor (zo lang duurde het gelukkig niet want ik moest al voor ik aankwam nodig plassen haha zul je altijd zien ) en ik sloeg het open en kreeg meteen allerlei rekensommen, met percentages en kilometers enzo. Oh mijn god dacht ik nog, gelukkig kreeg ik er wel een rekenmachine bij en het waren geen moeilijke vragen maar ik was er psychisch gewoon niet op voorbereid Dus ik heb me erdoorheen geworsteld en mijn best gedaan maarja ik kreeg dus topografievragen van corsica, en zo goed ken ik het nou ook weer niet hier. En ook vragen over welk departement bij welk nummer hoort, ik ken er 3 ofzo maar dat is het dan ook En ook stond er een lijst van steden en daarbij meost je aangeven in welk land ze lagen en of het de hoofdstad was of niet van dat land. Nou waren sommigen niet zo moeilijk zoals Stockholm en Brussel, maar er stond ook Bern en ik weet dus echt niet of dat nou in Zwitserland of Oostenrijk is en of het een hoofdstad is haha dat heb ik allang vergeten, dat heb ik in groep 6 geleerd ofzo! De test werd gelijk nagekeken en toen moest ik nog een heel dossier invullen, ben een uur aan het schrijven geweest in totaal dus had een hele lamme hand haha. En toen mocht ik weer bij de directrice komen dus ik dacht nu gaat ze zeggen van het is goed of slecht en we gaan het nog bespreken en je wordt voor maandag gebeld. Dus ik ga zitten, en ze zegt "nou je test was goed dus je mag maandag beginnen" hahaha ik zat echt zo WAAT!? En toen "wauw dat is een verrassing" Maargoed ik ben dus aangenomen, moet maandag om 9 uur bij het vliegveld zijn en dan begint mijn training, en verder zijn de werktijden of van 6.30-15.00 ongeveer of van 15.00 tot 0.00 uur. Ik werk wel alle zaterdagen en meeste zondagen maar heb wel 2 dagen per week vrij ook en als ik het met de gastouder zo kan regelen dat ik op de vroege dagen Aline al halverwege de middag op kan halen dan kan ik haar toch nog vaker zien dan ik gedacht had met een fulltime contract en mijn vriend die gaat nu ook veel meer tijd met haar besteden natuurlijk want hij neemt haar 's ochtends mee en haalt haar ook op als ik 's avonds werk en hij stopt haar dan in bed en eet met haar enzo. Dus ben benieuwd hoe het gaat! Maandag ga ik mijn contract pas tekenen dus dan weet ik pas precies hoe en wat maarja dan werk ik er al dus het zal mij een worst wezen Zo nu ga ik even verder blij zijn, ik ben er helemaal hyper van hihi
@ Luca - Gefeliciteerd met je job!! Fijn zeg. Zal wel ff wennen zijn zoveel werken straks, vindt t echt knap van je dat je zoveel uur gaat werken! @ Blike - Wat een rot nieuws!! Verschrikkelijk van je vriendin, ik hoop echt dat het niet is uitgezaaid! Ik heb zelf een aantal familieleden aan kanker verloren, echt een KLOTE ziekte (sorry voor mijn taal gebruik). Fijn dat de dietiste je zo snel gebeld heeft.. hoop dat t allemaal snel echt duidelijk is. Kan me voorstellen dat t ff een rotperiode is voor je. *knuffel* Nou ik ga ff lekker in de tuin een kopje koffie drinken, voordat onze ondeugd weer wakker wordt
Asun; tnx Nou hier gister hele crisis mensen. Ik ben nog nooit zo hard en ver naar beneden gedonderd van een roze wolk! Ik helemaal blij met mijn baan, bel ik eind van de dag de oppas, heeft ze onze plek gewoon weggegeven aan iemand anders! Dus toen stond ik opeens zonder oppas. Gatver krijg er nu weer een naar gevoel van als ik er aan denk, wat een naaistreek zeg! Ze had hem ons namelijk gereserveerd tot 1 april en ze had beloofd te bellen als er andere geinteresseerden waren. Bel ik gister kwamen die mensen gewoon het contract al tekenen! Dus een slapeloze nacht want ik was echt helemaal over mijn toeren dat ik misschien de baan af moest zeggen.. Maar ik heb vanochtend goed gezocht en we hebben straks om 7u een afspraak met weer een andere oppas dus fingers crossed dat dit wat wordt.. Heb in ieder geval de contracten al in mijn tas zitten want als ze ons de plek beloofd wil ik meteen iets op papier hebben dit keer.
Blike wat zei de huisarts? Luca super je baan en nu maar duimen dat deze oppas wat is, maar wel een naaistreek van die andere zeg....Bah Asun lekker hè dat weer, ik heb vanmiddag heerlijk de hele middag in de tuin gezeten. Had 3 boeken besteld in de hoop dat ze die vanochtend zouden brengen maar helaas nog steeds niks. Wel vanmorgen om 9 uur de kinderwagen gebracht, joepie. Hij is erg mooi maar laat alles nog maar even in de doos zitten, anders vangt hij alleen maar stof.
Iedereen lekker genoten van het weer gisteren? Hugo heeft zijn eerste vaccinaties gehad, het moment was natuurlijk even pijnlijk maar voor de rest heeft hij er geen last van gehad. Gisterenavond had hij alleen iets verhoging (37.9) maar dat was vannacht al weer weg (37.3). Hij heeft goed geslapen. Het cb adviseerde ons alleen om de 6 voedingen overdag te geven ipv om de 4 uur zoals ik nu doe (met 's nachts geregeld 5 uur ertussen). Dit gaf meer kans op doorslapen volgens haar. Opzich kan dit wel kloppen want hij drinkt nu over de 6 voedingen precies wat hij nodig heeft (gemiddeld 120 ml van de 135 die ik aanbied) als hij naar 5 voedingen toe zou moeten nu dan moet hij opeens minimaal 120/4 x 4 plus nog 1 van 150/5, dit gaat hij nooit redden nu. Maar de vraag is als ik hem om de 3 uur voeding ga geven hij uberhaupt nog nog wel zijn 120 haalt, anders valt hij namelijk weer terug op 7 voedingen omdat hij zijn minimum wel moet drinken uiteraard. Vind het dus nogal lastig, als ik het niet probeer zit ik waarschijnlijk nog heel lang met zijn nachtvoeding maar als ik het wel probeer moet hij het wel halen met de hoeveelheid en dan worden het waarschijnlijk zware nachten aangezien ik het dan ook nog eens echt moet gaan rekken tot de ochtend omdat hij dan moet wennen dat hij moet doorslapen. Pff.. Dillema!
Ojw gets. Lastig is dat met die voedingen, hoeveel, wat en wanneer. Heel herkenbaar. T blijft altijd zoeken vindt ik. Voor mij is het belangrijktse mijn gevoel en hoe Lize het doet. Als dat iets anders is als het CB.. tja
Asun, ik heb ook besloten om te proberen om de 3 uur overdag en kijken wat hij op kan. Als dit niet genoeg is dan krijgt hij vannacht ook gewoon een voeding en kijk ik of ik hiermee doorga of terug naar mijn oude planning ga. Ik ga niks forceren in ieder geval, ga gewoon uitzoeken hoe het voor hem er beste gaat.
Ik ben erachter waarom hij zo'n moeite heeft met zijn flessen! Jeuj! Haha. Hij zat steeds echt net op het minimum van wat hij moet hebben en inderdaad wat huilerig de afgelopen dagen. Nu doet hij ongeveer 20 / 25 min. over zijn fles, een grotere speen gaat niet (3 standen speen heb ik ook geprobeerd) omdat dit weer veel te hard gaat (10 min. leeg). Nu zuigt hij op het eind wel aan zijn fles maar kijkt hij vies en spuugt de fles uit. Nu heb ik net het laatste beetje opgewarmd en hop, hij dronk alles op! Dus hij houdt gewoon niet van koud geworden melk! Nu is opwarmen niet helemaal super maar cb gaf aan dat als ik de fles 'vers' heb aangemaakt ik hem in principe nog wel 1x mag opwarmen maar ze adviseerde mij de helft te maken en de ander helft bv. in een flessenverwarmer warm te houden. Dus vandaag zijn 6 flessen afmaken met dus tussendoor opwarmen of de ander helft warm geven en dan eens kijken hoe het gaat zo kan hij zelfs misschien ook wel weer snel over op 5 flessen aangezien hij waarschijnlijk gewoon meer op kan alleen dus de laatste dagen net gewoon voor hem te weinig had. Nu ben ik helemaal benieuwd of hij vannacht al door kan slapen ben helemaal blij dat ik dit heb ontdekt!
Lupita goed dat je daar achter bent gekomen en je merkt inderdaad snel genoeg of het eenmalig is. Voor mij is dit allemaal nog abacadabra maar daar zit ik straks snel genoeg in denk ik.
poe Lupita wat een berekeningen, dat duizelt mij zelfs Nu was het voor mij makkelijker omdat ik bv gaf tot 5 maanden haha en gewoon 1 flesje 's avonds. Maar het is gewoon een beetje aftasten met wat je kindje opkrijgt. Aline die neemt soms de volle 180 met gemak en soms moet ik vechten om die laatste 90 erin te krijgen. Soms houdt ze alles binnen en soms komt de helft er weer uit. En soms kan er 6 uur tussen 2 voedingen zitten terwijl ze soms amper 4 uur ertussen laat haha. Achja zolang het een vrolijk mannetje blijft en het voor je gevoel goed is moet je ook niet te letterlijk de regeltjes van het cb blijven volgen hoor. Gewoon op je gevoel afgaan
Luca, gelijk heb je hoor! Maar nu ik vandaag zo bezig ben met na 3 uur de fles en het tussendoor opwarmen (de laatste 2 flessen tot nu toe) zie ik gewoon dat het hem goed doet! Hij lacht steeds en slaapt veel makkelijker. Hij heeft zijn laatste 2 flessen nu ook helemaal op terwijl ik afgelopen dagen vaak moeite moest doen voor 100 ml soms. Het doet hem dus echt goed dus daar ben ik erg blij mee we zullen aankomende dagen wel zien en zolang hij happy is ben ik happy het is nu in ieder geval al een enorm verschil met afgelopen dagen!
Nou het was echt een grote flop vannacht. Gisteren om 23 uur hem uit een diepe slaap wakker moeten maken (normaal slaapt hij natuurlijk ook langer na zijn 5e fles) en vannacht vanaf half 3 was het al feest... Uiteindelijk nog kunnen rekken tot bijna 4 uur (wat hij normaal ook volhoudt) maar toen toch weer een fles moeten geven. Hiervan heeft hij maar ongeveer 90 gedronken met als gevolg dat hij om half 7 alweer wakker was. Dus nog even bij ons gehouden tot half 8 en hem toen weer de fles gegeven (weer op zijn oude tijd). Dus met 6 flessen verdeelt over 4 uur slaapt hij langer dan als ik ze verdeel over de dag en dan wil hij zelfs nog een extra fles... Met andere woorden, ik ga weer terug naar zijn oude routine! Dan duurt het maar wat langer tot hij doorslaapt maar dit was geen doen! Zijn er trouwens nog dames met tips om het laatste vet op mijn buik weg te krijgen? Ik zit bijna op mijn oorspronkelijke gewicht, nog zo'n 1 à 2 kilo maar het zit echt allemaal op mijn buik. Ik weet niet of ik het best oefeningen kan doen of juist meer gaan bewegen. Voorheen reed ik paard, nu doe ik momenteel niks (behalve wandelen met de kleine dan )
Ajla heb he n bericht gestuurd.......hoop dat het een beetje met je gaat! Ik ben helemaal beduusd..... Die voedingen ....Je word er idd niet goed van Noël zijn laatste fles eraf gehaald van 2400 uur zei t cb dat we dat konden gaan doen Ging de eerste week goed maar erna elke nacht zo n 4 a 5 uur na de voeding wakker en huilen 20 x eruit en dat hebben we nog nooit hoeven doen! Cb gebeld en nu moeten we toch die laatste fles weer geven dan heeft hij het gewoon nog nodig! En tot n half jaar mag het ook gewoon! Dus dames niet te snel afbouwen hoor!! Dan zeggen ze zus en dan weer zo Erg iriitant !! Blike wat n triest nieuws sterkte!!
Ajlaa heb je van het weekend ook een bericht gestuurd. Hoe is het met je? Luca hoe beviel je eerste werkdag? Ik ben heel benieuwd! Ik denk inderdaad ook wat Noamy zegt: op je gevoel afgaan, je merkt (denk ik) snel genoeg of je kindje voldoende binnen krijgt. Hier verder alles rustig, weinig nieuws.
@luca: hoe is je eerste werkdag gegaan? en is het nog gelukt met die andere oppas? @blike: fruitallergie? betekent dat dan nu dat nick geen enkel fruit meer mag hebben? @ Ajlaa: hoe is het nu met jou en je familie? Hier is het rustig. Buikje begint licht te komen. Zo nu en dan bandenpijn als ik te snel opsta. Verder geregeld overgeven. Moeheid begint nu wat beter te worden en ik ben ook niet meer misselijk de hele dag door. Kan al wat langer zonder eten. Woensdag weer voor controle. Iedereen nu verteld dat we een kindje verwachten. De meeste hebben we het maar gewoon verteld. Mijn zusje had de hint van het rompertje heel snel door.